2020-09-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det kan ha funnits läckage av något slag, eller också blev plastens utsida kontaminerad under hanteringen. Faktum är att det gå att packa in lik i plast om man gör det på rätt sätt.
Det lå gaffateip på åstedet. Trolig brukt til innpakking.
Citera
2020-09-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Leste du innlegget mitt fra før i dag?
Tror jeg har gått glipp av det. Kom det før eller etter mitt innlegg.
Citera
2020-09-16, 00:10
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tror jeg har gått glipp av det. Kom det før eller etter mitt innlegg.

#47699 kl 14:39
Citera
2020-09-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag har nog klantat till det lite. Vad jag pratar om är transport av lik. Om du packar in liket snabbt och utan att kontaminera utsidan av plasten och förpackningen är väl tillsluten, så blir det omöjligt för likhunden att detektera platsen där "paketet" har legat, alltså golvet o bagageutrymmet ex.
Takk for oppklaring. Det er en mulighet. Min tanke var at i så tilfelle kunne en teori også være at det kan ha ligget innpakket en time, eller litt mer, i huset..? Jeg har alltid vært sikker på at en likhund ville markert det, men kanskje ikke? Med mindre en likhund faktisk har markert, men at det ikke holdt som bevis, da TH foreløpig har alibi for mange timer.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-16 kl. 00:22.
Citera
2020-09-16, 00:27
Medlem
Kun TH og en slags mystisk GM visste om at pr d den 31.10.2018 fantes ingen kamera overvåkning i sv 4

Jeg har utelukket alle andre tullete teorier om frivillige forsvinning og fremmede kidnapperne
Citera
2020-09-16, 00:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Takk for oppklaring. Det er en mulighet. Min tanke var at i så tilfelle kunne en teori også være at det kan ha ligget innpakket en time, eller litt mer, i huset..? Jeg har alltid vært sikker på at en likhund ville markert det, men kanskje ikke? Med mindre en likhund faktisk har markert, men at det ikke holdt som bevis, da TH foreløpig har alibi for mange timer.
Jo, det är möjligt. Men som sagt, man måste packa in snabbt efter dödens inträde. Sen hur många lager plast som behövs vet jag inte.
Senast redigerad av ReedMe 2020-09-16 kl. 00:38.
Citera
2020-09-16, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, Bert##eussen-saken er stor sak i media, men ikke like spennende som en drapssak. Alt det dreier seg om er noe tagging på en vegg, og forsøk på å sette fyr på bilen. Grunnen til at saken er stor er jo fordi hun er kone til en politiker-topp. Alt slikt politikergreier blir alltid blusset opp.
Hun er utspekulert, det er sikkert.

Får håpe Fjellhamar-saken prøves for domstolene ja. Alle vitner må få forklare seg i retten. Det er mye som kommer fram på en annen måte i en vanlig rettsak, enn i retten der man skulle diskutere ja eller nei til varetekt. Hele saken må ses i sammenheng. Alle små spor og indisier. Det får man ikke til uten å kjøre det gjennom retten. Legger forøvrg merke til at Riksadvokat/Statsadvokat ikke har henlagt saken ennå, og det etter 2 år, så det må bety at de har noe å gå på. Noe mere enn bare mistanker, og at det bærer mot rettsak.

Ja dette går mot sak, tror også det er derfor det er så stille nå. De jobber på spreng. Noen her tror at det vi vet gjennom media er alt politiet har. De har mye mer.
Mener å huske at TH hadde mye å si i retten ved fengslingsmøte så jeg vil tro at han vitner i retten...? Vi får se.
Vitner må vitne ja.man kan påberope seg noe dersom man er gift med siktet men det er ikke aktuelt her, ikke med TH, men vi får se hvem andre som ryker med.
Citera
2020-09-16, 07:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Hva er det ekstraordinære? Sitter du på slik info, er det fint om du deler.
Det er ekstraordinært å kalle mora si og ektefellen for «Nullet», eller hva det negative kallenavnet var.

Når man i tillegg ser hvor lite samarbeidsvillige denne familien er, mener jeg det er utenfor det vanlige.
Citera
2020-09-16, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Det kan være. Det har vært skrevet før i tråden at en sporhund hadde bjeffet, men at leserne ikke visste om det var en likhund. Det ble konkludert med at en sporhund kan markere også med bjeffing.
Det åpner i så fall for andre muligheter enn at hun ble uskadeliggjort og fraktet bort umiddelbart.

Vi vet jo heller ikke om likhund har markert inne. Og det er en av grunnene til at politiet mener det er drap. En likhund som markerer er tilnærmet 100% sikkerhet for at et lik har vært der.
Citera
2020-09-16, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er ekstraordinært å kalle mora si og ektefellen for «Nullet», eller hva det negative kallenavnet var.

Når man i tillegg ser hvor lite samarbeidsvillige denne familien er, mener jeg det er utenfor det vanlige.

Det er veldig merkelig hvordan denne familien opptrer, ønsker sterkere å få igjennom sin agenda enn å løse saken. Trist.
Citera
2020-09-16, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hun kan ha blitt dyttet nedover trappen, og stumpet kråke, og så har hun slått hodet i et av trinnene, og så har det har blitt etterlatt blod på veggen som ikke har kunnet blitt vasket helt bort. Nå vet vi vel ikke om det er helt nederst i trappen eller hvor det er det blodet er funnet. Men det tar jo noe tid fra hode treffer et trappetrinn og til at blodet kommer ut. Når kroppen snurrer fort nok, så kan blodet skvette/sprute. Nå står det strengt tatt ikke skvettet, det er en antakelseskonklusjon. At det omtales som dråper kan også være for å definere mengden av blod. Hodet kan dermed ha touchet veggen.
Videre. Trappen nedover skal ifølge en som kjenner huset innvendig, bestå av fliser, og det er fliser på gulvet i 1 etg. Veggen er av et mye mykere materiale, gjerne malerstrie/papp, og det blir vanskelig og umulig å få blodet 100% bort. Fliser derimot, der kan man bruke noe etsende væske f.eks. Plumbo (Natriumhydroksid) for å vaske det bort.

Ja det er sikkert forsøkt vasket bort fra tapeten, mulig også GM ikke oppdaget den, dersom tapetet var i mørkere farge.
Klor er vel også vanlig for å fjerne spor. Dersom man kun bruker vanlig vaskemiddel er det en sjanse for at det ikke blir helt borte. Men jeg tipper noen kluter ol forsvant med vaskebøtten.
Citera
2020-09-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja det er sikkert forsøkt vasket bort fra tapeten, mulig også GM ikke oppdaget den, dersom tapetet var i mørkere farge.
Klor er vel også vanlig for å fjerne spor. Dersom man kun bruker vanlig vaskemiddel er det en sjanse for at det ikke blir helt borte. Men jeg tipper noen kluter ol forsvant med vaskebøtten.

Edit: dårlig vask tyder også på at GM ikke var klar over søl rundt et drap. Det var tydelig planlagt vask av gulv, og plante sprox sko, men siden blod og annet var igjen på åstedet samt den manglende vaskebøtten, var nok ikke det planlagt.
Det kan ha vært en tanke, at kvelning ikke lager spor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in