2020-03-29, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men vad säger de övriga i geo-gänget? De flesta är väl ledsna över mordet? Finns det öht någon som tror att SD är oskyldig längre?

Alla i det så kallade Geo-gänget håller på sin ledar-kung, det vore väl konstigt annars ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Alla i det så kallade Geo-gänget håller på sin ledar-kung, det vore väl konstigt annars ?

Mvh/ @JokerMannen

Det kan jag knappast tro. Alla behöver väl inte vara debila...och säkert gillar alla inte heller SD.
Citera
2020-03-29, 01:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Ur förhör med Fol*ey, Jen*ny

Lena beskrev Hanna som en vek och svag person som led av kroniskt trötthetssyndrom. I den tidiga kontakten mellan Stefan och Lena var Hanna okapabel och sjuk. Stefan pratade med Lena om att Hanna var tråkig och att han ville lämna henne och inte älskade henne längre. På så sätt kändes den otroheten mer "normal". Då Hanna böijade må bättre, under sista åren, blev relationen mellan Lena och Stefan mer "onormal". Det var som att Stefan ville ha dem båda och höll liv i båda relationerna.

s . 210

10/05/2015 18:42 L: Konstigt I vissa avseenden umgås vi nu nästan som förut Fast med ständig närvaro av nån sorts "flodhäst i vardagsrummet" (missbruksterm) av att det är lånad tid, att hon definitivt är på väg tillbaka, att han lämnar mig i sanna takt som hon kvicknar till. Aldrig trodde jag väl jag skulle sjunka så djupt att jag skulle önska att nån inte skulle bli frisk!
Härom dagen sa han att det nog inte dröjde förrän de är intima, "det går otroligt fort nu". Herregud. Jag har sagt hela tiden att jag delar INTE, så fort det börjar kännas annorlunda för honom gentemot henne är det slut. Och han har varit så säker på att så blir det aldrig mer. Men när det blir så, då visar det sig att jag bara var en ersättare. Mycket bättre ersättare. Men ingen som ersätter på riktigt

Han var vansinnig på mig. Skulle ses helt kort, han gick med på det för att jag i princip krävde det.

10/05/2015 22:12
Men pratar nästan varje dag om att det är orimligt att ses så mycket som vi gör. Fast vi gjorde det ju hela vintern och våren. Så länge hon var som en zombie. Men nu ...

s . 135-136

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-29 kl. 03:05.
Citera
2020-03-29, 01:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ansiktet är på huvudet. Förstår inte den här diskussionen i tråden angående skadornas exakta placering.

Min tro är att GM riktade slagen mot huvudet för att intentionen var att döda. Sedan om slagen hamnade mitt i ansiktet, på bakhuvudet, sidan vid kinder och öron etc var nog mindre viktigt för honom.

Det ligger lite i hela attackens upplägg att det är indikativt på att GM känner BO. Skulle jag säga. Tillsammans med dag i veckan och plats och tid på dygnet så känns det som ett starkt indicium. Med valet av vapen och hur skeendet utvecklar sig så faller väl sig somligt av sig självt, men en starkare person hade ju, åtminstone efter ett par slag, kunnat kväva offret med tillhygget eller med händerna, om det bara handlat om att döda. Sjutton slag mot huvudet får väl anses kunna spegla en vilja att misshandla och tysta och injaga fruktan och bevisa våldskapital och övermakt. Och få utlopp för aggression på kuppen. Däremot ska man nog inte sitta och hoppas på en tvångsmässig utradering av ansiktet, som i udda deckare i udda tv-kanaler. Det är våldsutvecklingen och dödandet/ tystandet som är prioritet, inte utraderingen av anletsdragen. Gissar jag. GM vill fr.a. visa vem som är starkast när solen gått ner. Och det är ju som alla vet fortfarande polismakten, totalförsvaret, riksdagen, utrikesdepartementet, skattebetalarna, domstolsväsendet och nerikes allehanda. Även om några av dem hade slumrat till lite.

Att SD måste lura ut sitt kvinnliga offer från paketinslagning till sonen för att kunna överfalla henne med tillhygge (bakifrån?) i skydd av mörkret må framstå som utslag av exekutivt snille för GM men lurar naturligtvis ingen annan. Det är bara en kröning av uselheten. Skulle jag säga.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-29 kl. 03:04.
Citera
2020-03-29, 03:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, man bör inte utgå från att folk talar sanning, särskilt inte i brottsmål. Man ska utgå från att folk säger det som är/känns bäst för dem själva och att de oftast utelämnar sådant som känns obekvämt. Ljuger gör de om det känns som det absolut gynsammaste för dem och de tror att de inte avslöjas.
Jag tror att jag förstår ungefär hur du tänker, men i så fall har vi rakt motsatta uppfattningar här. Det jag menar är alltså att om du går in i en sådan här historia med en förutfattad uppfattning om att förhörda personer ofta ljuger så kommer du ofrånkomligen att hamna snett redan från början.

Du måste alltid börja med att helt förutsättningslöst lyssna på varje förhörd persons egen berättelse. Om det sedan visar sig att en förhörd persons berättelse inte går ihop med konstaterade fakta så kan du möjligen börja misstänka den här personen för att ljuga, men inte förrän då.

Du får gärna visa på något exempel i det aktuella ärendet där du menar att någon här (en misstänkt, en polis eller ett vittne) har kunnat beläggas med lögn. Om du inte kan visa på något sådant exempel så menar jag att du bör utgå ifrån att alla här talar sanning så gott de kan.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-29 kl. 03:51.
Citera
2020-03-29, 04:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så varför är det med i FUP om det är irrelevant?

Försvaret kan i varje fall använda sig av det om de vill.

Det finns hur många som helst som kan ha haft motiv att
mörda henne.

Om man ligger runt så mycket som hon gjorde,
och sårar så många män och deras ev. partners,
så träffar man till sist på någon som inte accepterar det.

Nej. De som har vett o förmåga håller sig snarare undan. Det finns i mina ögon bara en till utöver SD som på papperet skulle kunna funka som misstänkt här och det är UW, dvs exmaken. Möjligen HD:s far (om han inte är för gammal). De flesta försöker skaffa färre problem för sig, inte fler. Möjligen MH, apropå ingenting...

Jag utgår ifrån att polisen för länge sen avfört ovannämnda på goda grunder.

Att LW:s framfart i tillvaron belyses ngt tycker jag däremot har sina poänger, till en viss gräns, eftersom det gör helheten begripligare. Hennes försvarsmekanismer i en utsatt situation, som det ser ut, kan ju också ha uppfattats som en upptrappning av konflikten.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-03-29 kl. 04:54.
Citera
2020-03-29, 04:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nej. De som har vett o förmåga håller sig snarare undan. Det finns bara en till utöver SD som på papperet skulle kunna funka som misstänkt här och det är UW, dvs exmaken. Möjligen HD:s far (om han inte är för gammal). De flesta försöker skaffa färre problem för sig, inte fler.

Varför så långt efter deras skilsmässa? De äldre barnen bodde redan hos honom på heltid. Bara Ar*n var kvar hos Lena men tids nog hade troligtvis han också flyttat till pappan. Så vad skulle UW:s motiv vara?
Citera
2020-03-29, 05:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Att du inte begriper skillnaden?

Skadorna är relevanta för hur mordet gick till. Detaljer ur LW:s sexliv år och månader bakåt är irrelevant ur samma aspekt.

Nja. Skadorna svarar på frågan "hur". Lenas liv svarar på frågan "varför".
Förstår inte varför bara hur mordet gick till är relevant och inte varför hon mördades.

Många frågor ska besvaras i mordutredningar, var när hur varför. Man kan inte välja bort det som inte passar de egna åsikterna och värderingarna.
Citera
2020-03-29, 07:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Har SD förnekat att han var i skogen på natten och uppgav falskt namn när polisen kom?
Citera
2020-03-29, 07:18
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Har SD förnekat att han var i skogen på natten och uppgav falskt namn när polisen kom?
Japp.
Citera
2020-03-29, 08:02
Medlem
Rastades avatar
Är det någon som vet vad yrkar på för hur långt fängelsestraff SD bör ha?

Detta kommer säkert falla under livstidsgränsen, kollar man på tidigare fall så är handlingarna rätt klassiska förutom att SD fått vara fri ett rätt så bra tag innan han blev misstänkt igen för samma brott.

Det jag har svårt att hitta är vad det är för ny bevisning som gör att de kunde åtala honom.. Kanske någon som har ett mer kunnigt läshuvud än mig?
Citera
2020-03-29, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Är det någon som vet vad yrkar på för hur långt fängelsestraff SD bör ha?

Detta kommer säkert falla under livstidsgränsen, kollar man på tidigare fall så är handlingarna rätt klassiska förutom att SD fått vara fri ett rätt så bra tag innan han blev misstänkt igen för samma brott.

Det jag har svårt att hitta är vad det är för ny bevisning som gör att de kunde åtala honom.. Kanske någon som har ett mer kunnigt läshuvud än mig?
Med all sannolikhet kommer han dömas, men livstid kan uteslutas utan jag tror hårt på 16-18 år mer på 18år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in