2020-09-15, 12:00
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Yves Saint Laurent La Nuit de L'Homme

Något och köpa numera? Hört den är fantastiskt god men inte håller länge?

Man kan lätt få den uppfattningen, men jag upptäckte själv att den faktiskt håller längre än medel. Däremot är inte projektionen den bästa, den håller sig nära huden.

Citat:
Ursprungligen postat av UbatsValle
Har inte följt tråden jättenoga så det är möjligt att denna frågeställning redan behandlats men är det någon mer än jag som känt av Aventus ute i samhället lite för ofta? I 99% av fallen har bäraren även varit en blatte i dyra kläder.
1 million är som bekant den klassiska blatteparfymen men håller den titeln på att övertas av Aventus?

Eller är det bara så att jag inbillar mig?

Känner inte igen det faktiskt, varken Aventus eller 1 Million. Sauvage däremot skulle jag säga är den vanligaste parfymen iallafall jag stöter på på gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av OddD
Aventus är för dyr för att orten-fieras.

Lol, du är tonåring och köper parfym för veckopengen?

Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Nice! Ja spontanköpte efter tips av dig förra året BurberrY London! Tänkte köpa den redan förra året men slog till på en annan höstdoft då men nu tänkte ja att de va tid för denna då den va billig.

Har du tips på nån träig doft?

Ett tips för Burberry London-entusiaster är att prova Odin - 11 Semma, nisvhversionen av London. I mitt tycke snäppet bättre.
Citera
2020-09-15, 16:16
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Har du tips på nån träig doft?

Nu frågade du inte mig men Tom Fords Oud Wood är rätt så trevlig. Alexandria II som nämndes tidigare i tråden är också träig/balsamisk, men även dubbelt så dyr. Kan vara värt att testa ifall man inte redan har provat.
Citera
2020-09-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule
Nu frågade du inte mig men Tom Fords Oud Wood är rätt så trevlig. Alexandria II som nämndes tidigare i tråden är också träig/balsamisk, men även dubbelt så dyr. Kan vara värt att testa ifall man inte redan har provat.
Nej men alla tips mottages gärna! Tom Ford haroud wood alltså, den ska ja kika närmare på. Äger du den själv? Hur är prestandan? Ja har själv testat alexandria II men vill inte minnas den va så träig, bara dyr hehe. Nä men den va extremt god vill jag minnas men lite för dyr..
Citera
2020-09-16, 14:14
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nej men alla tips mottages gärna! Tom Ford haroud wood alltså, den ska ja kika närmare på. Äger du den själv? Hur är prestandan? Ja har själv testat alexandria II men vill inte minnas den va så träig, bara dyr hehe. Nä men den va extremt god vill jag minnas men lite för dyr..

Tom Ford är ju inte direkt prisvärda heller imo. Ligger väl på runt 2K för 50 ml eller något åt det hållet. Köpte en Oud Wood i deras butik på Rodeo Drive år 2014 tror jag och den hade verkligen überkass prestanda så man bör testa noga innan.
Citera
2020-09-16, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tom Ford är ju inte direkt prisvärda heller imo. Ligger väl på runt 2K för 50 ml eller något åt det hållet. Köpte en Oud Wood i deras butik på Rodeo Drive år 2014 tror jag och den hade verkligen überkass prestanda så man bör testa noga innan.
Ja alltså ja testade en av toms somriga dofter, gillade den som fasen men den försann riktgit fort på mina handleder och har även läst de på nätet att deras prestanda suger men vissa säger dem har bra??? Men att lägga 2k på något som inte är säketr på att de håller är lite för risky..MeN någon Tom ford vill ja ha då dem luktar fett gott
Citera
2020-09-16, 15:58
Medlem
TheMules avatar
Citat:
Ja alltså ja testade en av toms somriga dofter, gillade den som fasen men den försann riktgit fort på mina handleder och har även läst de på nätet att deras prestanda suger men vissa säger dem har bra??? Men att lägga 2k på något som inte är säketr på att de håller är lite för risky..MeN någon Tom ford vill ja ha då dem luktar fett gott

Min Oud Wood som är inköpt rätt så nyligen har bra prestanda. Finns att köpa till bra pris också, ca 800:- för 30ml inkl frakt. Eller fanns iallafall för någon månad sen. 100ml ca 2400:-.

Annars kan man ju alltid köpa en 5ml:s dekant och prova.
Citera
2020-09-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMule
Min Oud Wood som är inköpt rätt så nyligen har bra prestanda. Finns att köpa till bra pris också, ca 800:- för 30ml inkl frakt. Eller fanns iallafall för någon månad sen. 100ml ca 2400:-.

Annars kan man ju alltid köpa en 5ml:s dekant och prova.
åhfasen se där ja. Fick nyss höra av en annan i rl att han också upplevde dålig performance på oud wood. Men sen skiljer ju sig allas hudtyper åt också. Den fastnar kanske bättre på din hud än dem jag känner och ovanstående skribent. Kul för dig för de verkar vara en god doft .
Citera
2020-09-18, 07:09
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
åhfasen se där ja. Fick nyss höra av en annan i rl att han också upplevde dålig performance på oud wood. Men sen skiljer ju sig allas hudtyper åt också. Den fastnar kanske bättre på din hud än dem jag känner och ovanstående skribent. Kul för dig för de verkar vara en god doft .

Ett tips kan ju vara att testa YSL M7 Oud Absolu, påminner mycket om Tom Ford men till ett betydligt bättre pris.
Citera
2020-09-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ett tips kan ju vara att testa YSL M7 Oud Absolu, påminner mycket om Tom Ford men till ett betydligt bättre pris.
okejokej, ja nu lär de inte bli något nytt köp förens nästa år känner jag :P Måste spara lite cash nu.

Btw va tycker ni om Maison Francis Kurkdjian parfymer? Fina dofter men jäkligt dyrt? Läser man om dem på nätet verkar dem ha kass prestanda också?
Citera
2020-09-18, 17:37
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
okejokej, ja nu lär de inte bli något nytt köp förens nästa år känner jag :P Måste spara lite cash nu.

Btw va tycker ni om Maison Francis Kurkdjian parfymer? Fina dofter men jäkligt dyrt? Läser man om dem på nätet verkar dem ha kass prestanda också?

Har aldrig fastnat för en enda MFK-doft jag har testat hittills. Hans vanliga Oud är rätt bra men nog inget jag skulle känna är värt prislappen.
Citera
2020-09-19, 16:08
Medlem
Merwinnas avatar
Jag undrar vilken ålder ni andra tycker att parfymerna Anais Anais respektive White Diamonds är lämpliga för? Jag gillar båda, men jag uppfattar att de egentligen hör hemma i helt olika åldersspann: Anais Anais för en kvinna under 30 år och White Diamonds för en kvinna över 50. Eller?

Undrar vidare vilken ålder ni tycker att White Linen är lämplig för? Den kan jag inte placera alls, åldersmässigt.
Senast redigerad av Merwinna 2020-09-19 kl. 16:12.
Citera
2020-09-20, 18:58
Medlem
OddDs avatar
Citat:

Jag har Grand Soir och älskar den. En riktig Amber och Tonka dröm med trevlig vanilj i drydownen. Lång hållbarhet och måttlig projektion. Också den enda MFK jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in