2020-09-11, 11:20
Avslutad
Finns det något bra chattforum där man kan prata ihop sig ? Dittling verkar ju också kanske stå för lokal.
Citera
2020-09-11, 17:44
Avslutad
Välkomnar också in ENTP i gruppen.
Som också kan tänka sig vara DM . Så ENTP & Herr.Dittling får slåss om hedersplatsen :P

Deltagare

Captinhero
BigFatCone
Herr.Dittling DM?
ENTP DM?

Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
]

Bfc förslår discord som chatt.
Senast redigerad av Captinhero 2020-09-11 kl. 17:54.
Citera
2020-09-11, 19:31
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Välkomnar också in ENTP i gruppen.
Som också kan tänka sig vara DM . Så ENTP & Herr.Dittling får slåss om hedersplatsen :P

Deltagare

Captinhero
BigFatCone
Herr.Dittling DM?
ENTP DM?

Bfc förslår discord som chatt.
Vad är det ?
Citera
2020-09-11, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Vad är det ?

En chatt så vi kan gå igenom lite grunder när adress etc. Men annars kan vi mötas upp på något hak och gå igenom karaktärer regler etc ( bfc:s idé ).

Tänker det blir rörigt om jag ska skicka vidare meddelanden mellan varandra samt lite sekretess så det inte står vart när hur vi ska vara när /var vi träffas.

Jag kan tidigast nästa helg
Senast redigerad av Captinhero 2020-09-11 kl. 21:03.
Citera
2020-09-11, 23:29
Avslutad
Så 20:30 i morgon chatt länk skickad
Citera
2020-09-13, 18:18
Avslutad
Mindre än en vecka sen trådstart är första mötet inplanerat fan va gött !

En sista plats finns om någon är sugen
Citera
2020-09-14, 20:03
Moderator
^Eazs avatar
Sammafogade trådar från Spelare Söker spelare i datorspel till Spelare söker spelare i Rollspel och Sällskapsspel.
/Mod
Citera
2020-09-14, 20:06
Moderator
^Eazs avatar
För att prata ihop er rekommenderar jag att ni skapar en discord server, gör saker enklare.
Citera
2020-09-14, 20:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
För att prata ihop er rekommenderar jag att ni skapar en discord server, gör saker enklare.
Way ahead of you.
Citera
2020-09-20, 21:57
Avslutad
Finns fortfarande möjlighet att delta i dungeons and dragons spelet i sthlm om
Någon är intresserad. Tanken är att starten går av stapeln den 4:e okt men man kan ju också joina senare. Pm:a mig för detaljer.

Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
.

Så om du ändrar dig är dörren öppen :P som sagt rensa din inkorg kan du få en länk till vår chattgrupp kommer du märka hur trevliga och ofarliga vi är:P
Senast redigerad av Captinhero 2020-09-20 kl. 22:01.
Citera
2020-10-19, 14:58
Medlem
Svampspors avatar
Efter lite diskussioner omkring den hårt genusinfekterade svenska rollspelskulturen har vi kommit fram till att det bästa sättet att motarbeta denna avart av vårt fina nördiga gamla rollspelande är ju faktiskt att själva åter sätta igång och spela utan skyddsnät så som vi gjorde på åttio- och nittiotalet.

Jag; Svamspor och Veckans Klubba som fann varandra i genustråden har långt framskridna planer på att värva lite fler spelare till klassiskt rollspelande med nya digitala hjälpmedel. Navet i kommunikationen kommer att vara Discord, som kan hantera både röstchatt, vanlig chatt, ljudeffekter/musik, tärningsslag och delade bilder. Något behov av webbkameror har inte funnits eller önskats. Andra nätbaserade hjälpmedel kan komma att introduceras beroende på vad som ska spelas. Vi siktar inte på att spela några maratonlånga spelpass.

De rollspelen som hittills har nämnts och som kan komma att bli aktuella är Call Of Cthulhu, Chock, Drakar och Demoner, Western och någon variant av Mutant, men andra förslag kan absolut tas i beaktning.

Vi söker i första hand old school spelare/rollspelsrävar som kanske haft ett längre uppehåll i spelandet, då kompisgänget spriddes för vinden efter tonårstiden. Personer med annan bakgrund och yngre förmågor är självklart också lika välkomna, så länge man inte är allt för lättkränkt och vill föra in någon egen politisk agenda eller genustrams i rollspelsvärlden. Är du själv spelledare och saknar spelare finns säkert möjligheten att få praktisera det med oss också.

Skicka gärna ett PM till mig eller Veckans Klubba för mer information och intresseanmälan.
Senast redigerad av Svampspor 2020-10-19 kl. 15:07.
Citera
2020-10-29, 09:55
Bannlyst
någon som känner för bullet,horde eller king of the hill på lichess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in