2020-12-14, 09:47
Bannlyst
söker spelare för RISK World Domination , kartor : Classic, Frozen World, Norden, Australien. Mina favoriter, mitt id är MQVMPX88.

Spelar med en polare men skulle vara roligt att vara 3. Datorerna är idioter även på Expert så inte så skoj.

Står i den klistrade tråden av moderator att man får be om pm i detta fallet, så pm:a vid intresse om du inte vill skriva ditt ID. Det är dock helt anonymt ju. Men logga EJ in via facebook om du vill vara anonym då syns sitt namn. Skapa ett RISK-konto.
Senast redigerad av MaxVSydow 2020-12-14 kl. 09:50.
Citera
2021-04-06, 03:01
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Efter lite diskussioner omkring den hårt genusinfekterade svenska rollspelskulturen har vi kommit fram till att det bästa sättet att motarbeta denna avart av vårt fina nördiga gamla rollspelande är ju faktiskt att själva åter sätta igång och spela utan skyddsnät så som vi gjorde på åttio- och nittiotalet.

Jag; Svamspor och Veckans Klubba som fann varandra i genustråden har långt framskridna planer på att värva lite fler spelare till klassiskt rollspelande med nya digitala hjälpmedel. Navet i kommunikationen kommer att vara Discord, som kan hantera både röstchatt, vanlig chatt, ljudeffekter/musik, tärningsslag och delade bilder. Något behov av webbkameror har inte funnits eller önskats. Andra nätbaserade hjälpmedel kan komma att introduceras beroende på vad som ska spelas. Vi siktar inte på att spela några maratonlånga spelpass.

De rollspelen som hittills har nämnts och som kan komma att bli aktuella är Call Of Cthulhu, Chock, Drakar och Demoner, Western och någon variant av Mutant, men andra förslag kan absolut tas i beaktning.

Vi söker i första hand old school spelare/rollspelsrävar som kanske haft ett längre uppehåll i spelandet, då kompisgänget spriddes för vinden efter tonårstiden. Personer med annan bakgrund och yngre förmågor är självklart också lika välkomna, så länge man inte är allt för lättkränkt och vill föra in någon egen politisk agenda eller genustrams i rollspelsvärlden. Är du själv spelledare och saknar spelare finns säkert möjligheten att få praktisera det med oss också.

Skicka gärna ett PM till mig eller Veckans Klubba för mer information och intresseanmälan.

Vi söker nu vettiga kvinnliga spelare. Nybörjare eller inte spelar ingen roll bara ni inte är så värst finkänsliga. Vi använder fortfarande Discord och kör inte med webcams utan endast mikrofon. När vi lirar är det endast rollspel som gäller, ingen politik eller annat. Vi brukar spela på söndagar med start 13.00 och i snitt 2-3 timmar per pass. Man kan vara helt anonym på Discord. Skicka ett meddelande för mer detaljer.
Citera
2021-05-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
För att prata ihop er rekommenderar jag att ni skapar en discord server, gör saker enklare.

Tack!
Citera
2021-05-30, 13:31
Medlem
Tradingfin1983s avatar
Hejsan,

Jag söker spelare till en grupp på fyra. För tillfället finns det 3 platser lediga.

Jag är totalt nybörjare vad gäller rollspel, men det har intresserat mig en längre tid, speciellt att spelleda. Så jag tänkte göra slag i saken och se om man får ihop till en grupp.

Vårt första äventyr är Dungeons & Dragons - Lost Mine of Phandelver. Era karaktärer startar på level 1. Tanken är att dessa karaktärer stannar med oss genom flera äventyr och kampanjer, att vi riktigt bildar en tät grupp med bra sammanhållning.

Vi kan naturligtvis även köra andra rollspel, Nordiska väsen är till exempel ett annat rollspel som intresserar mig.

Jag tänker mig att vi spelar en gång i veckan, som förslag fredag kväll. Sessioner på 3 - 4 timmar (?).

Och jo, en annan sak. Detta blir textbaserat. Inget tal via mic, ingen webkamera om man inte vill. Jag anser att textbaserat är mera avslappnade, och för mig fungerar det mycket bättre. Jag är fullt medveten att många tycker detta är ett stort nej, men jag tror även att många föredrar det.

Plattformen vi använder oss av är Roll20, men som sagt är jag inte så erfaren så är öppen för förslag om annan plattform.

Är ni intresserade eller har frågor, skicka PM!

Tack!
Citera
2021-07-25, 09:14
Medlem
karlskrona1234s avatar
Någon som spelar Risk här? (SMG)
Citera
2022-02-08, 23:15
Medlem
Hej,

Jag undrar om det finns någon som är duktig på gomoku (kallas även luffarschack eller fem i rad) och kan tänka sig att spela ett parti?
Citera
2022-04-30, 17:22
Medlem
TokigPonnys avatar
Hej!

Jag har precis flyttat till Visby för jobb och känner typ ingen här. Söker ett gäng att spela brädspel med. Gillar att spela det mesta, från enkla men roliga spel till strategispel som tar minst 4 timmar att spela. DM:a mig om du/ni är på jakt efter en extra spelare!
Citera
2022-06-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybersnake
Hej,

Jag undrar om det finns någon som är duktig på gomoku (kallas även luffarschack eller fem i rad) och kan tänka sig att spela ett parti?

Jag spenderade mina mattelektioner i gymnasiet med att gå runt till alla i klassen och ta ett parti 5 i rad. Var ju nu nästan 14 år sen. Programmerade 5 i rad för 2 spelare i python för 3 år sedan också, både grafiskt och för bruk i commando prompten. Nåväl, jag spelar gärna!
Citera
2022-08-04, 23:26
Medlem
Par 30+ i Stockholm, Vallentuna med småbarn. Lite brädspelskvällar med andra par hade inte suttit fel, inte bara dega framför tvn varje kväll efter att barnen somnat.
Citera
2022-08-28, 17:08
Medlem
Hej. Vi är ett gäng medelålders Vampire spelare. Vi söker en Storyteller med ljus och lykta. Helst V20 men kan kanske tänka om. Det är på internet vi lär spela. Spelar mindre roll vilket program. Däremot så är det bara Tisdagar vi har fritt allihop. Men visst finns du? Kille eller tjej. 18 eller 75. Spelar ingen roll. Svara här eller till kilroy81@gmail.com

Ps. Ev finns det plats för en spelare till Ds.
Citera
2022-09-02, 20:40
Medlem
Hej. Finns det något gäng i Göteborg som spelar något fantasy rollspel, typ D&D och har plats för en extra spelare? Jag har spelat innan så jag har lite koll på reglerna. Kan tänka mig brädspel också. Föredrar en mogen spelgrupp eftersom jag kommit upp i medelåldern.
Senast redigerad av Galaxias 2022-09-02 kl. 20:43.
Citera
2022-09-03, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxias
Hej. Finns det något gäng i Göteborg som spelar något fantasy rollspel, typ D&D och har plats för en extra spelare? Jag har spelat innan så jag har lite koll på reglerna. Kan tänka mig brädspel också. Föredrar en mogen spelgrupp eftersom jag kommit upp i medelåldern.
Tja. Ett tips är gruppen Looking for rollspels grupp på Facebook. Sen har du även Rollspel.nu. Å det bästa med nya tider är att det är 10 gångfer lättare att få tag i spel idag. Nästan alla spelar över nätet. Bild å ljud. På det sättet kan man lira med folk var helst i världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in