2012-08-22, 19:13
Medlem
Skulle vara kul att spela rollspel över internet till att börja med. Det är en fördel då man kan träffa spelare över hela landet vad finns det vad rekomenderar ni söker spel grupp.
Citera
2012-08-23, 12:38
Medlem
Genophobias avatar
Grymt intresserad av att komma igång med PnP rollspel igen, någon som vet av någon rollspelsgrupp eller som skall starta upp en och behöver spelare skicka ett PM eller något

Spelar det mesta, allt ifrån intrig spel i Eon till klassisk dungeon delving i DaD.
Citera
2012-09-18, 23:16
Medlem
retardusmaximuss avatar
20-åring i Stockholms län som söker Pen and Paper rollspel. Jag har mycket erfarenhet av både 3rd och 4th edition av DnD och spelat lite Drakar och Demoner. Jag föredrar D&D men lirar gärna vilket spel som helst, har mycket fritid och har inte problem med att läsa på om spelet. PMa för mer info.
Citera
2012-09-22, 18:58
Medlem
Makaron2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modskandraa
Skulle vara kul att spela rollspel över internet till att börja med. Det är en fördel då man kan träffa spelare över hela landet vad finns det vad rekomenderar ni söker spel grupp.

Jag skulle rekomendera Akrylia. Det är ett rollspelsforum. Jag tycker personligen att det är ett bra och oskyldigt sätt att starta sin karriär på om man vill börja lite försiktigt.
Sedan kan man ju utöka som vissa gör och börja rollspela live i grupper och så.

Vet inte riktigt om det var det du var ute efter, men det är iaf ett tips.
Lycka till och tipsa gärna om du hittat något kul själv =)
Citera
2012-09-23, 10:52
Medlem
Ceilingcats avatar
Skulle vilja prova på den gamla hederliga D&D-genren någon gång i mitt liv. Finns det någon grupp i Stockholm som tar emot nybörjare? Tyvärr behöver det vara på helgerna, för på vardagar kan jag inte.
Citera
2012-10-18, 22:28
Medlem
Rewindings avatar
Tjena, är en erfaren PnP spelare på 19 år. Har spelat följande spel i 3-10 månaders perioder varje/varannan helg sen jag var 13. Letar efter ytterliggare en schysst spelare till vår grupp i Kalmar då det varit svårt för folk att få tid till att spela osv, osv. Bra att veta kan vara att vi inte kör 100%, självklart lever vi in i våra karaktärer osv, men vi stoppar inte oss själva från att dra ett roligt skämt mitt i händelsernas hetta osv då vi bara vill ha kul.

Sagan om ringen
Cult
Pendragon
Lovecraft Roleplaying Game (spelledare)
Modern (past och "Modern, modern")
Stormbringer
Eon
Star Wars

Pm'a ifall det skulle vara intressant
Citera
2012-11-29, 16:35
Medlem
fuskas avatar
Finns det någon i Göteborgsområdet som spelar Check your 6!?
För er som inte vet vad det är så är det ett brädspel med miniatyrer som antingen utspelar sig under WW2 eller Jetage.
Är alltså en typ av flyg-sim light, från 2 till så många spelare du kan knö in runt ett bord.

Så här kan det se ut med Jetplanoch WW2

http://boardgamegeek.com/boardgame/30958/check-your-6
Citera
2012-12-31, 20:19
Medlem
Hej!

Söker spelkamrater för Talisman (4th ed. Fantasy Flight Games). Jag äger spelet med samtliga expansioner, och spelar ibland med några polare. De har dock sällan tid att spela, så det vore skoj att lira lite oftare.

Bor i Stockholmsområdet. PM:a mig om ni känner för att lira någon gång per månad kanske.
Citera
2013-02-05, 18:59
Medlem
lepops avatar
Söker alla människor som spelar Ticket to Ride - Europe och TtR - Switzerland.
Bor i Stockholm
Citera
2013-02-06, 00:03
Medlem
omyndigforklarads avatar
Hej! Jag söker spelare i nordöstra Skåne.
Har spelat mycket rollspel främst World of Darkness (Vampire the Masqurade och Werewolf mest), Kult och Mutant. Även en del brädspel och lite Warhammer.

Har inte spelat på ett par år och skulle gärna börja igen.

PM om det finns några likasinnade.
Citera
2013-02-17, 15:37
Medlem
Hejsan!

Vi söker spelare till vårat PBF (play by forum) - ett rollspelsforum helt enkelt.
Utspelar sig i en lowfantasy / medeltidsinspirerad, ganska gritty värld.
Friform/textbaserat.
Klicka på länken nedanför, så hoppas jag att vi ses där

http://z13.invisionfree.com/Sallgand/index.php
Senast redigerad av Skuggflamma 2013-02-17 kl. 15:39.
Citera
2013-05-13, 20:22
Medlem
postorders avatar
Söker Magic the Gathering spelare runt göteborgsområdet.
Vi är några orutinerade spelare(spelat i ca 1 månad, vissa längre) som kör lite draft/constructed turneringar, är du intresserad så är det bara att skicka ett pm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in