2020-09-14, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ha ha ha. Vissa vuxna bör inte ha möjlighet att övervaka mobiler. De får idéer i huvet.

Ja, "Nån som jag kan ett konto till."
Svett, svett...äh barnen...

Undrar vad han kan ha för förkalringar till:
"Hitta, låsa och rensa en borttappad Android·
• Google-konto Hjälp "

Citera
2020-09-14, 15:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Då får vi köra en repris igen. Skyll inte på mig.

Och jo, jag är en moraltant.
För att ytterligare styrka LWs anmärkingsvärda missbruk av sex/män. Ivigt påhejad med att hon var en fri pastor ända in i döden.

Aktbilaga 371 (2). Pdf
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Själv uppvaktas jag hårt av Jörgen från Umeå, catchare, var här i dag
2018-04-02 00:42 Lena Wesström: Och av Tommy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Och av Peter, catchare men honom är jag HELT ointresserad av.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Alltjämt av Anders skidåkare i klubben, honom jag åkte slalom med i Sälen när jag bröt benen.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Egentligen av Mattan som fortsätter hoppas.
2018-04-02 00:43 Lena Wesström: Flörtar själv med jimmy hårdrockaren i Rotebro som jag var med hela förra helgen.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när Kenneth hör av sig.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Svarar inte när en galen göteborgare hör av sig.
2018-04-02 00:44 Po*ntus Gu*nnarsson. Åh jag känner mig som en mycket lågmäld älskare.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffat Reza från förra jobbet som jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:44 Lena Wesström: Slutat träffa Roland från förra jobbet jag då och då umgåtts med.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Vem mer, vem har jag glömt.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Jag är fullständigt galen.
2018-04-02 00:45 Lena Wesström: Just ja, Stefan såklart, otroligt dålig relation, träffar honom ändå då och då.

Förutom dom gifta männen glömde hon bort några till. Detta var dom "öppna"
Det var väl ingen jätteprestation att efter några års ivrigt letande, hitta någon som inte accepterade att bli lekt med.,
Citera
2020-09-14, 15:53
Medlem
Citat:
Om anklagelsen var falsk eller inte måste ju utredas o dömas innan man använder det som argument. Eller åtminstone underbyggas på ngt sätt. Brottet (falsk anklagelse) är otrevligt men ringa i jämförelse. Sen då poängterar ju även en sådan falsk anklagelse här att det finns ett problem dem emellan och att LW knappast är oproblematiskt förtjust i SD. Kommunikationen tycks halta. Det understryker ju bara tydligare var det finns motiv till mordet. Den hysteriska överreaktionen som mordet visar på på ett plan är ju också rätt typisk i just den kontexten.

Så, visst, LW var kanske inte trevlig, men då framstår GM vara i desto tydligare ljus. Det finns ju ingen annan som springer där heller på det sättet. Och andra individer med (vanligen) andra förutsättningar kommer ju akta sig för problem snarare än söka upp dem. De flesta, eller många, vill ju också helst va ihop med nån som de tycker är rätt trevlig. Det där brukar de flesta kunna hantera.

En faktor där är ju att man är eller inte är bunden till platsen genom familj och barn. Och inte har ngt val, tycks det.

Nu blev ju ingen polismans semester förstörd (inledningsvis), såvitt framkommit, men konsekvenserna av folks metoder för att handskas med och lösa privata mellanhavanden blir ju kvickt omfattande och förödande. Därför rekommenderas att man på eget initiativ söker annat sällskap på annan plats om man inte gillar den eller de som man umgås med precis hela j-a dagarna.

Vi jämför olika. Jag jämför falsk anklagelse med straffet om mannen de facto blir dömd – som oskyldig. Då klarar han sig inte med en böteslapp och då ska den falska anklagelsen rendera till liknande dom som börjar med fängelse som straffskala. Jag kan inte på något sätt betrakta den här sortens lögner som ringa. De kan ruinera hela den andra människas liv o framtid. Om den falskt anklagade reagerar stark på den falska polisanmälan, då är det bara ett friskhetstecken.

Om paret har problem ska de tas hand om på andra sätt än falska polisanmälningar. Polisen och rättsväsendet har inget med det att göra om någon inte är ”oproblematiskt förtjust” i sin partner. Det får hon reda ut själv eller ta hjälp utifrån – men inte hos polisen.

Sen är det ju helt sant att båda två tycktes söka sig till problemen istället för att undvika dem. Hade SD haft alla hästarna i stallet, hade han självmant berättat allt för sin fru direkt när han hoppade över staketet. Då skulle Lena ha kunnat försöka förstöra deras äktenskap med diverse hot bäst hon ville.

Men köttet tycks ha varit svagt hos båda parterna. I likhet med många andra män ville SD få sin del av pastors kaka - och hon delade glatt med sig.
Citera
2020-09-14, 15:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Falsk tillvitelse kallas det, och straffas med böter eller längst två års fängelse om man skulle polis- eller myndighetsanmäla brott som inte är sant. Huruvida uppgiften är sann om att LW anmält honom för våldtäkt vet jag dock inte och lämnar därhän - inte intresserad.

Att du agerar struts vet vi men kanske några undrar hur i helsike någon kunde slå ihjäl en troende pastor till en blodig sörja med 17 slag är intresserade.

AB 146 förhör LW s (5) Pdf sid 276-277

I november 2016 hörde Lena av sig till henne via Messenger om att hon hade anmält Stefan och hon ville ha tips och råd eftersom allt hade eskalerat. Lena sa något om att hon hade små chanser att ta sig ur relationen och att det var hon som skulle få ta den offentliga skammen. T*herese tipsade henne om CMV-Centrum mot våld. T*herese säger att hon jobbar i socialtjänsten så hon tror att Lena hade tilltro till henne. Lena berättade sedan att hon hade fått en kontakt med Eva Eriksson där.

T*herese säger att 19/12 2016 så ringde Lena och "tokgrät". Hon sa att hon hade blivit våldtagen av Stefan och att han hade hotat henne om att han skulle häng ut bilder på henne på sociala medier. T*herese säger att hon knappt förstod vad hon pratade om. Hon sa åt henne att prata med Polis och CMV vilket hon sa att hon hade gjort. T*herese säger att hon var "jätte ledsen" och hon hade aldrig hört henne så förut eftersom Lena nästan alltid var glad.

T*herese uppger att 6/4 2017 så hör Lena av sig igen och vill ha tips på en bra psykoterapeut. Hon sa då "nu gäller det livet" men att T*herese inte vet vad hon menade med det. Hon tipsade henne om St: Lukas eftersom kommunen har avtal med dem. Sista gången T*herese träffade Lena var 14/4 2018 på sin och hennes mans bröllopsfest. Då pratade de om att Lena varit med om en skidolycka och mer allmänt.

T*herese säger att Lena var som ett barn ibland att hon var väldigt naiv. Hon hade olika grupperingar av vänner och hon var smickrad över att hon hade kontakt med vissa män.

Lena ljög om att hon blivit våldtagen och om någon påstår något annat så gör dom henne sällskap. Punkt!
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-14 kl. 16:02.
Citera
2020-09-14, 16:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att du agerar struts vet vi men kanske några undrar hur i helsike någon kunde slå ihjäl en troende pastor till en blodig sörja med 17 slag är intresserade.

I november 2016 hörde Lena av sig till henne via Messenger om att hon hade anmält Stefan och hon ville ha tips och råd eftersom allt hade eskalerat. Lena sa något om att hon hade små chanser att ta sig ur relationen och att det var hon som skulle få ta den offentliga skammen. T*herese tipsade henne om CMV-Centrum mot våld. T*herese säger att hon jobbar i socialtjänsten så hon tror att Lena hade tilltro till henne. Lena berättade sedan att hon hade fått en kontakt med Eva Eriksson där.

T*herese säger att 19/12 2016 så ringde Lena och "tokgrät". Hon sa att hon hade blivit våldtagen av Stefan och att han hade hotat henne om att han skulle häng ut bilder på henne på sociala medier. T*herese säger att hon knappt förstod vad hon pratade om. Hon sa åt henne att prata med Polis och CMV vilket hon sa att hon hade gjort. T*herese säger att hon var "jätte ledsen" och hon hade aldrig hört henne så förut eftersom Lena nästan alltid var glad.

T*herese uppger att 6/4 2017 så hör Lena av sig igen och vill ha tips på en bra psykoterapeut. Hon sa då "nu gäller det livet" men att T*herese inte vet vad hon menade med det. Hon tipsade henne om St: Lukas eftersom kommunen har avtal med dem. Sista gången T*herese träffade Lena var 14/4 2018 på sin och hennes mans bröllopsfest. Då pratade de om att Lena varit med om en skidolycka och mer allmänt.

T*herese säger att Lena var som ett barn ibland att hon var väldigt naiv. Hon hade olika grupperingar av vänner och hon var smickrad över att hon hade kontakt med vissa män.

Lena ljög om att hon blivit våldtagen och om någon påstår något annat så gör dom henne sällskap. Punkt!

Punkt?
Så det är inte en spekulation?

Kan det vara så att Therese har missförstått något? Samtalet ligger ju nära i tid med anmälningen av ofredande i november-16.

Kanske var det så att SD hotade med att offentliggöra bilder där det handlade om intima bilder som Lena upplevde det som att det var som en våldtäkt?
Citera
2020-09-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SD söker på "find my android" 11 maj.

Det är ett tecken på att mordet är planerat och nu är det den 11 maj, den dag då SD ska möta Lena i skogen på natten, men lämnar henne alena då poliserna kommer när han larmar om mållgorna.
Han har resan i mars sökt på liknande (och mer därtill
https://www.flashback.org/p71257014#p71257014), men nu hettar det till:

Han passar också på som vanligt att bli spydig i tonen:
Aktbil 147, sid 801:

"FL2: 11 maj återigen då .. fredagen den 11 maj så på din jobbdator som vi tömt och gjort en
undersökning på så 11 :32 så har du gjort en sökning via Google på "find my android" i
vilket syfte har du gjort den sökningen?
MT: Frågar du mig varför jag har googlat på nånting för ett och ett halvt år sen?
FL2: Ja. jag frågade det.
MT: Ah .. så är svaret jag vet inte. Ganska tydligt. Kan ni gissa och spekulera men det vinner
ni ingenting på.
FL2: Nej men av vilken anledning söker du på find my android ?
MT: Vet inte.
FL2: Vad skulle du kunna ha för syfte med en sån sak ...
MT: Att jag vill ta reda på var en andra id-telefon finns eller vilka enheter som är inloggade
på .. nått visst konto.
FL2: Är det en sökning du brukar göra?
MT: Ah det är ganska så vanligt.
FL2: När har du gjort den sökningen då?
MT: Ja .. ganska så ofta när jag har velat ha reda på när nån .. var nån telefon finns eller nån ..
FL 1: Vilka finns?
FL2: Vad för telefoner?
MT: Nån som jag kan ett konto till.
801
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2020-01-08 13:10 diarienr: 5000-K574218-18
FL2: Nu får du berätta mer för jag förstår inte.
MT: Ja .. i allmänhet så är det mina barn.
FL2: Ah .. hu ... förklara.
MT: Är det otydligt. ..
"

"MT: Att jag vill ta reda på var en andra id-telefon finns eller vilka enheter som är inloggade"

Här tror jag han är halvt ärlig i sitt svar, men att han hoppar över berätta detaljen att han främst var ute efter att se veta vilka enheter som var inloggade med Google o Chrome när han skulle fjärrstyra, rensa o dona efter mordet.
Han fick under fredagsnatten lov att verifiera sig mot Google. Teori, begäran om fjärrstyrning från en mobil.
Citera
2020-09-14, 16:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi jämför olika. Jag jämför falsk anklagelse med straffet om mannen de facto blir dömd – som oskyldig. Då klarar han sig inte med en böteslapp och då ska den falska anklagelsen rendera till liknande dom som börjar med fängelse som straffskala. Jag kan inte på något sätt betrakta den här sortens lögner som ringa. De kan ruinera hela den andra människas liv o framtid. Om den falskt anklagade reagerar stark på den falska polisanmälan, då är det bara ett friskhetstecken.

Om paret har problem ska de tas hand om på andra sätt än falska polisanmälningar. Polisen och rättsväsendet har inget med det att göra om någon inte är ”oproblematiskt förtjust” i sin partner. Det får hon reda ut själv eller ta hjälp utifrån – men inte hos polisen.

Sen är det ju helt sant att båda två tycktes söka sig till problemen istället för att undvika dem. Hade SD haft alla hästarna i stallet, hade han självmant berättat allt för sin fru direkt när han hoppade över staketet. Då skulle Lena ha kunnat försöka förstöra deras äktenskap med diverse hot bäst hon ville.

Men köttet tycks ha varit svagt hos båda parterna. I likhet med många andra män ville SD få sin del av pastors kaka - och hon delade glatt med sig.

Naturligtvis är anklagelsen allvarlig men låg det inget i den vore det rätt otroligt om den gick till dom eller ens vidare. Det är svårt nog att få till dom i fall där våldtäkt verkligen skett och förbrytaren är en komplett främling. Men både det där och vad som skett innan är ju sen då liksom en blåssektion i örat på vem som helst att man tar omvägen om Sura*hammar för att inte stöta ihop med vederb. nånsin igen. Det var tydligen inte en framkomlig väg här. Det är ju bara att titta vilken himla oreda MGM lyckats ordna till med även om han skulle vara oskyldig till både det ena o det andra.

Vanliga regler gällde tydligen inte för nån av dem. Och nåt par är ju precis vad de inte är. Ingen av dem fattar det. För de vet inte vad par är antagligen.

Där nånstans ligger väl kanske en del av problemet. Det är knäck i ledningarna över hela brädet och ingen förstår innebörden av sitt handlande. Då finns det liksom inte upp eller ner. Så det där med att dra ett streck och berätta för frun finns ju inte, och frun är ju inget att ha. Och ingen inser ens att nåt kan va fel nånstans, bara att den andre är en skitmurvel som ska dö. Typ.

Det är löjligt. Det är ovärdigt. Och örhängen hit o dit. Det är inte ens dagisnivå. Det är bara tramsigt på avgrundsnivå.

Och när det är stockdumt så är lagen extra viktig. För den tänker åt en när man själv inte klarar. Men hjärnan får ju inte va i viloläge då...

Är man inte religiös värst så kan man väl göra lite som man själv vill? Jo jo. Och så rättar sig andra efter det. När man vill...
Senast redigerad av Lonnrot 2020-09-14 kl. 16:33.
Citera
2020-09-14, 16:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om anklagelsen var falsk eller inte måste ju utredas o dömas innan man använder det som argument. Eller åtminstone underbyggas på ngt sätt. Brottet (falsk anklagelse) är otrevligt men ringa i jämförelse. Sen då poängterar ju även en sådan falsk anklagelse här att det finns ett problem dem emellan och att LW knappast är oproblematiskt förtjust i SD. Kommunikationen tycks halta. Det understryker ju bara tydligare var det finns motiv till mordet. Den hysteriska överreaktionen som mordet visar på på ett plan är ju också rätt typisk i just den kontexten.

Så, visst, LW var kanske inte trevlig, men då framstår GM vara i desto tydligare ljus. Det finns ju ingen annan som springer där heller på det sättet. Och andra individer med (vanligen) andra förutsättningar kommer ju akta sig för problem snarare än söka upp dem. De flesta, eller många, vill ju också helst va ihop med nån som de tycker är rätt trevlig. Det där brukar de flesta kunna hantera.

En faktor där är ju att man är eller inte är bunden till platsen genom familj och barn. Och inte har ngt val, tycks det.

Nu blev ju ingen polismans semester förstörd (inledningsvis), såvitt framkommit, men konsekvenserna av folks metoder för att handskas med och lösa privata mellanhavanden blir ju kvickt omfattande och förödande. Därför rekommenderas att man på eget initiativ söker annat sällskap på annan plats om man inte gillar den eller de som man umgås med precis hela j-a dagarna.

Kanske ett litet långt hopp, men på tal om motiv.

A 147,s. 661

"FL I: Fast du har ju haft ett val ganska länge och avsluta, antingen Hannas .. relationen med
Hanna eller med Lena eller hur? Om du inte vill att nån ska bli ledsen.
MT: Ja o ja
FL I: Är det inte så Stefan?
660
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2019-09-12 13:16 diarienr: 5000-K574218-18
MT: Ja.
FLI: Du måste ju ha varit jättepressad?
MT: Okej.
FL I : Du var inte det?
MT: Jag kan inte minnas riktigt exakt den där tiden så på det viset.. eh .. men där så hade vi ju
i princip inget äktenskap kvar längre så Hanna fanns ju inte riktigt längre i mitt liv.
FL I: Så då kunde ju du ha varit öppen med .. relationen med Lena?

MT: Jag hör att du säger det. Och jag tyck ...
FL I: Var det så du tänkte? Alltså ..
MT: Nej jag ..
FL I: Vi försöker förstå Stefan.
MT: Jag .. jag .. jag har ju .. eh .. jag har ju redan sagt att jag har ju ingenting för att Hanna blir
ledsen så det är klart att jag inte vill göra henne ledsen ..
FLl: Mm .... den här resan .. vi har ju pratat Kilimanjaro förut.. vad har den för innebörd eller
betydelse? Du och Lena har ju pratat om det, förutsatte att ni har pratat om det 2018? Hade
den för betydelse?
MT: Det är bara en .. en .. bild .. en tankedröm om att det skulle vara ett resmål vi skulle göra
när vi blev familj så det var bara nånting som ... ah .. det var liksom inte en planerad resa eller
nån .. eh .. såna tankar utan .. tidigare när vi planerade ett liv gemensamt så .. istället för och
säga det planerade livet gemensamt så var det tiden vi skulle åka till Kilimanjaro .. typså.
FL I: Mm .. men du sa ju i förra förhöret ni prata om det 2018.
MT: Ja säkert.
FL I: Hur prata ni då?
MT: Äh ingen aning men .. nej ingen aning.
FL 1: Fredrik Roas säger i förhör att resan var som metafor för och fullborda relationen då
mellan er två.
MT: Mm .. ungefär.
FLI : Känner du igen att ..
MT: Alltså .. jag .. han .. han är inte en part i samtalet såklart men .. men .. ja det var ju ungefär
det jag uttryckte .. eller?
FLI: Helena och Lars Åhström säger att ni planerade att bestiga Kilimanjaro våren 2018 och
förlova sig?
MT: (skrattar) mm ... ah nej så har det aldrig varit.. så har det aldrig varit tänkt.
FL 1 : Har det aldrig var. ..
MT: (skrattar) nej!
FL I: Har ni aldrig pratat om det? Eller gifta er?
MT: Eller .. nej .. det..
FL I: Det var inget som ni planera våren 2018?
MT: Nej. absolut inte. Vi har säkert nämnt det.. fast i såna fall förmodligen för -I 7 men ..
FL I: Förlåt? Jag hörde inte?
MT: Eh .. vi har aldrig planerat så .. men om man skulle ha nämnt det, skojat om det, uttryckt
nånting så hade det förmodligen handlat om 2017 istället. .. inte 2018.
FLI: Mm .. ni prata ju om det här 2018 och hur prata ni om det då då?
MT: Ingen aning .. vi har pratat om det där i många år .. det är liksom ..
FL I: Mm. Om vi tänker bara 2018 då? Och inte längre tillbaka.
MT: Ingen aning .. jag kan inte ens säga att jag minns att vi har pratat om det 2018 .. hade du
frågat mig då hade jag sagt att nej det vet i fan om vi har pratat om 2018.
FLI: För att det är ju såhär att du fortsätter ju relationen med Lena och Hanna flyttar ju ..
MT: Mm.
FLI: Och ändå så fortsätter relationen trots att Hanna flyttat och du .. du riskerar väldigt
mycket för du säger att du ville ha Hanna .. det är din drömkvinna som du har sagt då i förhör.
MT: Ja .. ja .. eh ... ja .. men .. men.jag har redan förlorat henne på egna meriter så ..
661
FLI: För du vill ju inte ta av dig ringen och så vidare du hade .. du vill ju ha henne tillbaka ..
MT: Ah . . ja .. jag ville ha henne tillbaka men .. men jag hade redan förlorat henne så jag kunde
liksom inte .. jag kunde inte förlora henne längre då ..
FL 1: Det var din uppfattning?
MT: Ja det är min uppfattning.
FL 1: Mm .. för Hanna har ju själv sagt i förhör att hon önskar att du hade någon annan och att
hon träffa nån annan
.
MT: Mm-hmm ..
"
Senast redigerad av notknapparen 2020-09-14 kl. 16:40.
Citera
2020-09-14, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
"MT: Att jag vill ta reda på var en andra id-telefon finns eller vilka enheter som är inloggade"

Här tror jag han är halvt ärlig i sitt svar, men att han hoppar över berätta detaljen att han främst var ute efter att se veta vilka enheter som var inloggade med Google o Chrome när han skulle fjärrstyra, rensa o dona efter mordet.
Han fick under fredagsnatten lov att verifiera sig mot Google. Teori, begäran om fjärrstyrning från en mobil.

Jag är tacksam för att du, Honan och några andra är mer insatt i det här och kan tolka ut sådant ur texterna.

Som sagt, planering sedan länge inför mordet.
Fjärrstyrning är ju extremt intressant i det här fallet.

Jag hoppas att utredningen fortsätter att rota.
Otroligt frustrerande att man inte kunnat nita gm trots ett sådant fruktansvärt mord.
Citera
2020-09-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

[/i]

HPD? https://en.wikipedia.org/wiki/Histrionic_personality_disorder

Katastrof att släppa en sådan människa nära sig..

SD är ju inte den enda mannen som måste ha insett detta. De andra var bara lite smartare - eller blev avpolletterade - och slapp vidare mangling.

Undrar ändå om inte Lena ha försökt med samma metod hos någon som inte tog detta som en "tävling" utan insåg att hans liv höll på att gå upp i små molekyler?
Senast redigerad av sno 2020-09-14 kl. 17:31.
Citera
2020-09-14, 17:44
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske ett litet långt hopp, men på tal om motiv.

A 147,s. 661

"FL I: Fast du har ju haft ett val ganska länge och avsluta, antingen Hannas .. relationen med
Hanna eller med Lena eller hur? Om du inte vill att nån ska bli ledsen.
MT: Ja o ja
FL I: Är det inte så Stefan?
660
MT: Ja.
FLI: Du måste ju ha varit jättepressad?
MT: Okej.
FL I : Du var inte det?
MT: Jag kan inte minnas riktigt exakt den där tiden så på det viset.. eh .. men där så hade vi ju
i princip inget äktenskap kvar längre så Hanna fanns ju inte riktigt längre i mitt liv.
FL I: Så då kunde ju du ha varit öppen med .. relationen med Lena?

MT: Jag hör att du säger det. Och jag tyck ...
FL I: Var det så du tänkte? Alltså ..
MT: Nej jag ..
FL I: Vi försöker förstå Stefan.
MT: Jag .. jag .. jag har ju .. eh .. jag har ju redan sagt att jag har ju ingenting för att Hanna blir
ledsen så det är klart att jag inte vill göra henne ledsen ..
FLl: Mm .... den här resan .. vi har ju pratat Kilimanjaro förut.. vad har den för innebörd eller
betydelse? Du och Lena har ju pratat om det, förutsatte att ni har pratat om det 2018? Hade
den för betydelse?
MT: Det är bara en .. en .. bild .. en tankedröm om att det skulle vara ett resmål vi skulle göra
när vi blev familj så det var bara nånting som ... ah .. det var liksom inte en planerad resa eller
nån .. eh .. såna tankar utan .. tidigare när vi planerade ett liv gemensamt så .. istället för och
säga det planerade livet gemensamt så var det tiden vi skulle åka till Kilimanjaro .. typså.
FL I: Mm .. men du sa ju i förra förhöret ni prata om det 2018.
MT: Ja säkert.
FL I: Hur prata ni då?
MT: Äh ingen aning men .. nej ingen aning.
FL 1: Fredrik Roas säger i förhör att resan var som metafor för och fullborda relationen då
mellan er två.
MT: Mm .. ungefär.
FLI : Känner du igen att ..
MT: Alltså .. jag .. han .. han är inte en part i samtalet såklart men .. men .. ja det var ju ungefär
det jag uttryckte .. eller?
FLI: Helena och Lars Åhström säger att ni planerade att bestiga Kilimanjaro våren 2018 och
förlova sig?
MT: (skrattar) mm ... ah nej så har det aldrig varit.. så har det aldrig varit tänkt.
FL 1 : Har det aldrig var. ..
MT: (skrattar) nej!
FL I: Har ni aldrig pratat om det? Eller gifta er?
MT: Eller .. nej .. det..
FL I: Det var inget som ni planera våren 2018?
MT: Nej. absolut inte. Vi har säkert nämnt det.. fast i såna fall förmodligen för -I 7 men ..
FL I: Förlåt? Jag hörde inte?
MT: Eh .. vi har aldrig planerat så .. men om man skulle ha nämnt det, skojat om det, uttryckt
nånting så hade det förmodligen handlat om 2017 istället. .. inte 2018.
FLI: Mm .. ni prata ju om det här 2018 och hur prata ni om det då då?
MT: Ingen aning .. vi har pratat om det där i många år .. det är liksom ..
FL I: Mm. Om vi tänker bara 2018 då? Och inte längre tillbaka.
MT: Ingen aning .. jag kan inte ens säga att jag minns att vi har pratat om det 2018 .. hade du
frågat mig då hade jag sagt att nej det vet i fan om vi har pratat om 2018.
FLI: För att det är ju såhär att du fortsätter ju relationen med Lena och Hanna flyttar ju ..
MT: Mm.
FLI: Och ändå så fortsätter relationen trots att Hanna flyttat och du .. du riskerar väldigt
mycket för du säger att du ville ha Hanna .. det är din drömkvinna som du har sagt då i förhör.
MT: Ja .. ja .. eh ... ja .. men .. men.jag har redan förlorat henne på egna meriter så ..
661
FLI: För du vill ju inte ta av dig ringen och så vidare du hade .. du vill ju ha henne tillbaka ..
MT: Ah . . ja .. jag ville ha henne tillbaka men .. men jag hade redan förlorat henne så jag kunde
liksom inte .. jag kunde inte förlora henne längre då ..
FL 1: Det var din uppfattning?
MT: Ja det är min uppfattning.
FL 1: Mm .. för Hanna har ju själv sagt i förhör att hon önskar att du hade någon annan och att
hon träffa nån annan
.
MT: Mm-hmm ..
"
Riktigt bra upplägg av förhörsledaren där. Drar av byxorna på Stefan rätt ordentligt
Citera
2020-09-14, 17:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Riktigt bra upplägg av förhörsledaren där. Drar av byxorna på Stefan rätt ordentligt

Ja, jag tycker att de gör ett riktigt bra jobb.
Men Stefan är hal som en ål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in