2020-09-14, 11:40
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker faktiskt också att man som anhörig eller god vän kan ha mycket svårt att tro att någon som man känner och älskar är kapabel till att lura dig medvetet, vara så egoistisk och vara så genomelak att man inte vill ens bästa.

Ännu svårare att ta till sig att den du älskar och håller av kan så brutalt mörda någon. Jag förmodar att ens egna psykologiska försvar försöker "rädda" ens själ så man inte behöver stå ut med det "onda".

På det ser ju mgm ut som ett oskyldigt barn. Beskrivs som en "glad färgklick" med kiss-och bajs humor. Är alltid glad, lugn och verkar kapabel. En familjefar med ett villa som genomgår ständiga renoveringsprojekt och med ett hyggligt jobb.

Det går inte ihop, tror jag att anhöriga och vänner känner.
Och jag tror också att motståndet i det psykologiska försvaret vill skydda en mot att ta in att du har trott på och älskar en lögnare och mördare.

Jag förstår faktiskt anhöriga också.
Och så är de naturligtvis också förda bakom ljuset av lögnerna genom åren.
Det var väl det som Lena fick spader på. Hur helylle de skulle se ut utåt, medan hon fick bära skulden och hundhuvudet.

De anhöriga till mgm är också offer.

Absolut, här finns bara förlorare.
Citera
2020-09-14, 11:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hmm tror du hon menar underliggande sanning vilken du oförtröttligt skyllt SD för eftersom han lurat Psykbitchen att dom skulle åka till Kilimanjaro?

-------------------------
Aktbilaga 146 sid 147.
20170411 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....Hon provocerar det här paret. Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett halsband som Stefan gett till frun (bild 80). Överenskommelsen med frun är att Lena och han aldrig mer får prata. I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt. Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort. Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband. Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt. Lena har berättat att deras gemensam Geocashing tour har varit över 20170604. De släpper
massa burkar i ett event. Detta har Stefan , Hanna och Lena varit med i som en grupp. De har säker varit fler.

-------------------------
Lenas facebook messenger till Hanna.
Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.
--------------------------
- med att dom skulle åka till Kilimanjaro?

Det fetade är för skurkärringarna som försökt tvätta skitiga Lena med att tuta i tråden att det oerhört elaka messet aldrig skickades

Citat:
Lenas facebook messenger till Hanna.
Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Hur kan man vara så elak? Mot en kvinna som
dessutom mått psykiskt dåligt så länge.
Försökte hon driva HD till självmord?
Citera
2020-09-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ett fåtal?

Det är ju helt meningslöst att försöka
diskutera något med någon som inte ens har
läst FUP eftersom hen är så rädd för
sanningen och verkligheten.
Bättre och tryggare att begrava huvudet i
sanden och läsa om tråden istället för att läsa
FUP.

Vi borde kunna enas om att vi känner till max sex st under x antal år. SD var gift och ville ändå vara med henne. Hon var fri och vi är inga moraltanter.
Citera
2020-09-14, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägget inte till mig men en fundering på vad epitetet kom ifrån...

Har för mig att det uttrycket kom från SD/HD:s polisvän (kanske samma som var tillgänglig vid flytt av badtunnan).
Var det samma polis som hjälpte SD med mobilen och som råkade få fram bilder på LW som var till enbart för SD, iaf berättade han inte för SD att han sett bilden/bilderna.

Samma polis, ja. Hoppas han skäms idag.
Citera
2020-09-14, 11:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag inte har fel så står alla förhörda personer i försättsbladet på fupen. Men alla förhör är inte med i fupen. De förhör som inte är med i fupen ligger i slasken. D v s att det finns inga förhör i slasken där inte själva namnen finns med i försättsbladen fupen, dvs sid 2 t o m sid 7.

Så då kan man alltså kolla om de två gifta
männen finns med i förundersökningen.
Citera
2020-09-14, 12:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja, den bilden säger allt. Stackars HD.
Stalkning i sin ursprungliga betydelse. Så höll det på vad vara månde hade paret Lena efter sig 24/7

Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 33

Förhörsledare Peter Springare (innan han kickades)2018-05-29 11 :28 14:40. MT är SD

MT: Äh det närmaste vi kan komma (suckar) nått annat det var, knappt, knappt värt och nämna men nu började jag i alla fall ( ohörbart) äh geocaching är ju att man letar, behållare gömda på olika platser och, vi hamnade på samma ställe jag och Hanna äh kom till en plats och sen kom Lena efteråt det var på en liten grusväg äh och då, parkerade Lena in oss så vi var tvungna och vänta till hon var färdig och då kom hon fram till bilen och, äh, var ganska så otrevlig i mun jag minns inte exakt vad hon sa, men hon var ganska otrevlig.
----------------------------
Händelsen är typiskt Lena då hon saknade moralisk kompass.
Tilläggas kan att förföljelsen och trakasserierna inte var exklusivt för paret D. Alla som stod Lena nära blev hunsade inte minst barnen vilkas ursinne att växa upp i ett kompakt förtryck visades i våldsamheter visavi mamman.

Det vore intressant med en fullständig våldhistorik LW/NW med tanke p0 polis/soc anmälningarna vilka vi endast sett toppen av isberget på. Noa, ( när han växt sig till fysiskt övertag) misshandel av Lena (vilket HW vittnade om) är väl bara ett ex, som inte anmäldes?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-14 kl. 12:15.
Citera
2020-09-14, 12:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vi borde kunna enas om att vi känner till max sex st under x antal år. SD var gift och ville ändå vara med henne. Hon var fri och vi är inga moraltanter.

Då får vi köra en repris igen. Skyll inte på mig.

Och jo, jag är en moraltant.

Citat:
Det blir inte sant hur många gånger du än
upprepar det.
Skyll inte på mig att jag upprepar detta när du
fortsätter ljuga.

I LWs smutsiga trosor fanns DNA från tre
olika män; SD, Beholder och TT. Sedan var det
Speedlinkan, MgL, MrVinter.
Det är de första sex jag kommer på. Det var
kanske fler. Jag orkar inte gräva i skiten nu
för att friska upp minnet. Dessutom kan det
finnas fler som vi inte vet om. TT var en
överraskning för mig när jag läste FUP t.ex.

Hösten -16 hade hon minst tre parallella KKs;
SD, MgL och Knatos.

Ska du dessutom lägga till dem hon träffade
i olika perioder under flera års tid så har du;
kollegan som var orsaken till skilsmässan
med UW, Joakim S, Jan H och Peter N,
Jontemyra. En reviewer, vän till LÅ, som tog
mycket illa vid sig av LWs lek med honom.
(jag fyller på här så länge jag kan redigera).

Så länge vi inte hade FUP så är det en sak att
du, @Tufsankatt och @Notknapparen satt och
tjatade om era uppdiktade sagor om den
kyska jungfrun som blivit attackerad av den
elaka draken. Men det funkar inte längre
efter att vi fick tillgång till FUP.

Fattar ni inte själva hur dumma och
faktaresistenta ni framstår?
Citera
2020-09-14, 12:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Natten till den 12 maj:
00:10:00 Står på F*gelbärsgatan
00:11:28 På väg tillbaka mot bostaden
00:15:52 Vid bostaden

Någonstans mellan de första klockslagen påbörjar LW promenaden hemåt. Beräknad tid: 4 min och 24 sek - 5 min och 52 sek: c:a 5 min.

Sträcka: B*alagsgatan 4 - F*gelbärsgatan 50 (se karta) = 500 m (c:a 5 min promenadtid)
Tillägg: se A 166, s 18.

- Någon som minns vilken cache som var i behov av lagning?

Och till tvättstugan som romantiskt tillhåll: samma natt kl 01:33:19 skickar LW över en bild på strumpor med strumphållare till SD, vilken han senare raderar. - Kan bilden ha varit en hint om att ses i tvättstugan?

Aktbil 147, sid 502:

Förhör med SD:

"F: Men va gjorde du ute då da i samband med att du ringde polisen?
MT: Ehh ja då skulle Lena å jag träffas
F: Va,t?
MT: Ja ehh de finns en bro mellan Vivallaskogen å Baronbackarna heter den, å nära där så
går de in en liten grusväg i skogen, ett ställe där hon har en geocach placerad. Där skulle vi
träffas.
F: Vilken geocach?
MT: (suckar) ja-a den hon släppte und ... i december, ja vet inte, den heter förmodligen
advents 2017 nånting,
jag vet inte va den heter faktiskt. Ja hade sett att dom hade tagit ut en
del skog där, så den blev lite för synlig, den är en ganska stor historia ehh så jag tyckte den
såg ut som att den behövde flyttas på för att inte bli misshandlad av snorungar.
F: Varför skulle ni träffas där?
MT: För å gå å titta till den där cachen som jag hade sett som att, ja här fanns de en risk
F: Hur hade ni kommunicerat innan?
MT: Jag förutsätter telegram, de är de enda vi använder, kan ha vare telefon också, men de,
de är ju rätt så ovanligt
F: Telefon, ringer ni vanliga samtal?
MT: Ja i såna fall så är de vanliga samtal, men de är, som sagt, de är ovanligt.
F: Å vad hade ni bestämt?
MT: Att vi skulle ses där man gick in i skogen, där den där grusvägen bötjar
F: Vilken tid?
MT: Ja de har vi också suttit här å pratat om, ehh men jag minns inte, kan de va nånting vid
elva, nej jag minns inte, jag minns att de va sent ehh men å de sas sen i nått tidigare förhör
klockslag, men de ... sent
F: Å va händer?
MT: De ä lite dejavue här, ehh när jag kommer upp så ser jag tre filurer som känns skumma å
som jag känner att dom omringar mej, eller dom gör de. Åjag flyr in i skogen, å drar hem,
chattar med Lena å ringer er
F: Vad gör du sen?
"
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----

Aktbilaga 158, sid 190:
Avlyssnade samtal med J*örgen:

"L W: Nej det tror jag inte han kommer nog sen men eh .. nu ... så då tänkte jag att jag ska ta
och gå en tur till min gömma det var lite dåligt ljus igår när jag gick .. jag ska gå och titta till
den .. den sitter lite .. dom har röjt i skogen men jag måste byta om lite.
J: Är det i .. i närheten?
LW: Ah det är christmas. Eller hur var det, hade du eller hade du inte loggat den? Jag
kommer inte ihåg.
J: Nej christmas har jag inte loggat.
LW: Näe ..
J: Det. ...
L W: Min virkade .. ( ohörbart)
J: Den har jag inte ens ... har jag inte ens sett.
LW: Näe ..
J: jag har som inte statiat datorn ikväll.. måste jag kanske ( ohörbart) där har vi en logg på
gång .. det haunted house of harsta. Har ... harsta .. det är min nästa .. nästa logg. Jaha .. vad
säger du har du nån virk-cache?
LW: Det är ingen virk-cache det är finalen som jag har virkat en julkrubba till.
J: Jahaaa okej ..
LW: Absolute christmas det är en ju ... det är en nötknäckar-kalender. Jag går bara in i
garderoben ett ögonblick.
"

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---

Jag vet inte hur det funkar; för den här är s*vegrim CO

https://www.geocaching.com/geocache/GC8GKB7_notknackarkalendern-2019-10-kul-i-jul

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------
Aktbil 162, sid 8:

" Nötknäckarkalendern 2017-03 - Absolute X-mas Softpocahontas

0 N 59° 17,630" E 015 11,447

Aktbil 162, sid 7 karta

Kan det motsvara detta läge? Det blir ganska långt in i Vivalla- skogen

https://kartor.eniro.se/?c=59.292674,15.188502&z=17&l=aerial&g=59.293838,1 5.192171&q=%22%C3%B6rebro%22;geo

HD verkar ha loggat den 3 dec-17:
Aktbil 162, sid 126

Det blir då begripligt varför de skulle ses nära den där bron som leder till Baronbackarna, vid Fågelbärsgatan:

https://kartor.eniro.se/?c=59.292504,15.188481&z=17&l=aerial&d={%22m%22:[[59.292353,15.19186,%22Bro%20som%20leder%20till%20B aronbackarna%22,1],[59.291767,15.187976,null,1]]}&g=59.293838,15.192171&q=%22%C3%B6rebro%22;geo

Någon som är mer insatt i geocachingen, och som vet mer om detta?
Det underliga är att jag har något minne av någon myst som låg i utkanten av Vivallaskogen, ganska nära Fågelbärsgatan. Men mitt minne...
Citera
2020-09-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lägg till det att hon ljög om att SD våldtagit henne samt att hon riggade knognuggningen i bilen med egen inspelning vilken fick till följd att hon själv avslöjade sitt ränksmiderie.

Det snällaste som kan sägas om henne var att hon var övertygad om att värden fanns till för henne. Den enorma självupptagenheten och avsaknaden av empati är det som gjorde att hon blev mördad. Tyvärr hade hon precis som i tråden några som stod bredvid och applåderade hennes moras..
Lena var enligt henne själv en riktigt elak människa som njöt av att göra andra illa. Minns väl tralasserierna av HD för hennes underlivsbesvär. Eller när psykbitchen fotade en kollegas blodiga tampong och gick runt och visade på jobbet.

Det är ett jäkla hyckleri att påstå att faktum att hon blev mördad preskiberar hennes handlingar.

I min värld är sånt där helt oförlåtligt. Borde straffas med fängelse..
Detta med tanke på alla stackars våldtäktsoffer som drar sig för att anmäla och som kanske inte ens får den hjälpen de skulle behöva. Allra minst i form av ett straff för GM.
Att sen bara slänga ut sig något sådant för att "vinna" eller "hämnas" är uteslutet. Och för en pastor är det naturligtvis extra graverande.

Sen är det också obegripligt att hon gav sig på HD. HD hade ju inte gjort henne något - förutom fortsatt sitt äktenskap i nöd och lust precis som hon hade lovat en gång i tiden - när pastorn själv frågade henne det.

Hade hon haft riktiga vänner omkring sig då hade de försökt banka lite vett i skallen på henne. Innan det blev för sent..
Citera
2020-09-14, 13:20
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
I min värld är sånt där helt oförlåtligt. Borde straffas med fängelse..
Detta med tanke på alla stackars våldtäktsoffer som drar sig för att anmäla och som kanske inte ens får den hjälpen de skulle behöva. Allra minst i form av ett straff för GM.
Att sen bara slänga ut sig något sådant för att "vinna" eller "hämnas" är uteslutet. Och för en pastor är det naturligtvis extra graverande.

Sen är det också obegripligt att hon gav sig på HD. HD hade ju inte gjort henne något - förutom fortsatt sitt äktenskap i nöd och lust precis som hon hade lovat en gång i tiden - när pastorn själv frågade henne det.

Hade hon haft riktiga vänner omkring sig då hade de försökt banka lite vett i skallen på henne. Innan det blev för sent..
Var det här före eller efter mordet menar du ?
Citera
2020-09-14, 13:22
Medlem
notknapparens avatar
SD söker på "find my android" 11 maj.

Det är ett tecken på att mordet är planerat och nu är det den 11 maj, den dag då SD ska möta Lena i skogen på natten, men lämnar henne alena då poliserna kommer när han larmar om mållgorna.
Han har resan i mars sökt på liknande (och mer därtill
https://www.flashback.org/p71257014#p71257014), men nu hettar det till:

Han passar också på som vanligt att bli spydig i tonen:
Aktbil 147, sid 801:

"FL2: 11 maj återigen då .. fredagen den 11 maj så på din jobbdator som vi tömt och gjort en
undersökning på så 11 :32 så har du gjort en sökning via Google på "find my android" i
vilket syfte har du gjort den sökningen?
MT: Frågar du mig varför jag har googlat på nånting för ett och ett halvt år sen?
FL2: Ja. jag frågade det.
MT: Ah .. så är svaret jag vet inte. Ganska tydligt. Kan ni gissa och spekulera men det vinner
ni ingenting på.
FL2: Nej men av vilken anledning söker du på find my android ?
MT: Vet inte.
FL2: Vad skulle du kunna ha för syfte med en sån sak ...
MT: Att jag vill ta reda på var en andra id-telefon finns eller vilka enheter som är inloggade
på .. nått visst konto.
FL2: Är det en sökning du brukar göra?
MT: Ah det är ganska så vanligt.
FL2: När har du gjort den sökningen då?
MT: Ja .. ganska så ofta när jag har velat ha reda på när nån .. var nån telefon finns eller nån ..
FL 1: Vilka finns?
FL2: Vad för telefoner?
MT: Nån som jag kan ett konto till.
801
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2020-01-08 13:10 diarienr: 5000-K574218-18
FL2: Nu får du berätta mer för jag förstår inte.
MT: Ja .. i allmänhet så är det mina barn.
FL2: Ah .. hu ... förklara.
MT: Är det otydligt. ..
"
Senast redigerad av notknapparen 2020-09-14 kl. 13:27.
Citera
2020-09-14, 13:30
Medlem
Citat:
Ett fåtal?

Det är ju helt meningslöst att försöka
diskutera något med någon som inte ens har
läst FUP eftersom hen är så rädd för
sanningen och verkligheten.
Bättre och tryggare att begrava huvudet i
sanden och läsa om tråden istället för att läsa
FUP.

Tufsankatt kanske menar att 6st parallella KK:s inte är så många? Så många har ju vilken pastor som helst..
Särskilt pastorer som är som folk brukar vara..

Lägg där 2st till och då har man inte ens kommit till siffran 10. Inte mycket att orda om med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in