2020-09-14, 11:30
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f.d.idiot
Det blir inte #metoo, det är bara ett sätt för dessa snubbar att ha en ursäkt för att de inte vågar gå fram. Jag har gjort det ett antal gånger, om jag väntar för länge med att fråga om hon är singel så säger hon att hon inte är det, men om det första jag frågar är huruvida hon är singel (rakt på sak, ja...) brukar hon svara ärligt (ofta ja - singel, vilket inte är så konstigt, annars hänger man väl inte direkt på krogen). Följer jag därefter direkt upp med kontaktuppgifter brukar jag få dem men det är inte i det skedet man blir rejected, snarare efteråt i att hon antingen inte svarar eller ghostar.

Ja, jag är ful och får ytterst få eller rentav noll matchningar på tinder.

Vete fan, men nog hänger man på krogen som ickesingel? Jag antar att det beror på i vilken ålder man är och var man bor. Men här där jag bor är det ett sätt för folk att umgås med vänner och se nya miljöer. Avståndet mellan folk kan vara ganska stora och då möts man upp i stan, slipper disk och skit och man har folk att titta på.

Jag vet inte om det är en ursäkt för folk att inte gå fram. Det tycks mer vara ett sätt tala om att kvinnor är ytliga och blir kränkta när osnyggon visar intresse. Få lär bli kränkta. Men känner man själv inte någon fysisk attraktion så gör man inte.

Endast en gång har jag varit med om att en man har gått fram till mig och frågat om jag var singel det första han gjorde. Jag minns att jag och mina kompisar tyckte att det var en märklig fråga.

Tinder är ytligt. Och så är det med det.

Edit: Jag såg att du lagt till text.

Det är nog det man får göra. Jobba med sig själv och situationen. Och för all del, saknar man sex och närhet så kan man köpa tillfälliga sexuella tjänster. Men jag tror inte att det verkligen botar bekräftelsebehovet. Det är trots allt det som det hela kokar ner till. Inte sant? En önskan om att vara uppskattad, åtrådd och bekräftad.
Senast redigerad av empoisonne 2020-09-14 kl. 11:35.
Citera
2020-09-14, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Du kan tänkas resonera rätt. Oftast inget problem med att killar lajkar för få. Vore appen seriös så borde det ju egentligen premieras snarare än bestraffas.

Hade det varit en dejtingapp med målet att användarna ska träffa någon så hade seriöst premierats.
Nu är det ett spel och där premieras det som gör att du stannar längst i appen och fortsätter spela, dvs att gilla tillräckligt många för att ha återkommande matcher att bli distraherad av.

Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Blev överraskad när jag testade någon ny funktion idag som heter "swipe night" och skulle kolla vad det var.
Fy fan vad cringe säger jag bara. Varför har man ens infört en sån funktion? Totalt meningslös.

Håller med, men samtidigt har det varit tydligt i den här tråden att det är många som saknar sätt att starta konversationer på. För dessa kan detta kanske vara till hjälp, även om det blir en löjlig start så blir det i alla fall en start.

Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Du har ett öppet förhållande va. Lycka till med dina älskarinnor, hade varit sjysst om du varit ärlig mot dem om att du har en sambo. Vilket du kanske redan är det vet jag inte. Har man någon slags moral så skriver man det redan i sin profil så att man är ärlig och tjejer inte ödslar tid på dig.

Har man någon sorts anseende att upprätthålla så är sådant det sista man skriver i sin profil. Det är oklart vilken sten du lever under, men när både vänner, bekanta och kollegor finns på appen så låter man bli alltför personliga detaljer. Att gameboyguy ens skrivit ut att han söker oseriöst är stort, och enda anledningen att du inte förstår det är antagligen för att du själv inte har något anseende att upprätthålla och därför inte kan sätta dig in i situationen korrekt?

Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Så jag har löst tinder-problemet åt er medans ni har klurat i flera år, tog mig 30 min. Var hemma hos en tjejkompis igår, tog nån bira och bad henne öppna upp tinder för att se det från tjejernas perspektiv. Arab efter arab efter arab, oj där va en svensk. Så jag swipade random 4ggr i rad på 4 araber och vips, 4 matchningar direkt. Det är detta som är problemet för er, dessa araber ger brudarna extremt mycket uppmärksamhet och spammar. Värt att nämna att dessa 4 matchningar skickade meddelande på direkten och att dem såg ut att vara nyetablerade (texter på engelska och ser det av erfarenhet). Vax i håret, märkeskläder, ja alltså dom har verkligen lagt ner extremt mycket tid och effort för att verkligen se så bra ut som möjligt. Jag tycker det är äckligt, men att brudar faller för sådant här är faktiskt verkligheten.

Ditt resonemang är helt tappat
Använde du någon av tiden till att se efter hur många av denna typ av killar din tjejkompis hade bland sina tidigare matcher? Skulle gissa att det inte var särskilt många?

Därför faller hela din teori, för det spelar ingen roll hur mycket dessa killar anstränger sig med att ge uppmärksamhet eftersom dom inte kan ge uppmärksamhet utan en matchning först.

Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
~26, ifall du inte tror på mig, skriv i din presentation "sd-sympatisör" så får vi se hur många matchningar du får.

Det kan ju baseras på den enkla anledning att folk inte är intresserade av att träffa någon som verkar såpass starkt politiskt engagerad att den måste använda den lilla plats som finns på Tinder för att promota sitt parti.
Att man däremot röstar på något som inte den andra gör är väl oftast inte en dealbreaker, så länge båda parterna är "normala" människor dvs inte springer runt och trycker upp sina politiska åsikter på andra.
Citera
2020-09-14, 11:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Jag är inte heller någon bostadssurfare men det blir ungefär samma företeelse. Man surfar runt och tittar för sitt eget höga nöjes skull. Det är nog så de flesta gör med Tinder. Men inte alla. En del hoppas på att verkligen träffa någon. Att hitta gemenskap och kärlek. Och visst kan man hitta det på Tinder. Jag har flera exempel på det i min bekantskapskrets. Men jag tror att man blir väldigt besviken om man har det som mål. Tinder är en snabb och ytlig miljö. Ibland sitter folk och sveper utan att egentligen se skärmen ordentligt (flera av mina kompisar ute i solen i somras). Det spelar inte så stor roll om man råkar vänstersvepa bort någon. Det kommer hela tiden nya ansikten. För någon vecka sedan satt jag snett bakom en snubbe på kanske 30 på bussen. Och jävlar så snabbt han svepte! Nej, nej, nej, nej, nej, ja, nej, nej, nej, nej. Han kan omöjligen ha sett ordentligt. Kollade inte fler bilder, läste inte bion. Bara svepte.

Och så sitter det folk och analyserar sönder varför en del får matchningar och andra inte. Visst är det så att den ytliga Tinderkulturen gör att människor som har ett utseende som tilltalar den stora massan kommer att få fler matchningar. Precis som det är IRL. Det är inget häpnadsväckande eller nytt.

Det heter ofta, åtminstone här på FB, att kvinnor endast använder Tinder som ett slags bekräftelseinstrument. Kvinnor sitter och samlar på sig likes utan att egentligen vilja träffa någon och gottar sig åt uppmärksamheten. Typ. De allra, allra flesta kvinnor dock vet hur mekanismerna bakom Tinder funkar. Att män sveper höger i större utsträckning än kvinnor. En del män säger att de sveper höger på alla för att få matchningar så kvinnor vet att många matchningar per se inte betyder särskilt mycket. Trots det så funkar det, som du säger, att mäta sitt marknadsvärde. Vilka får jag kontakt med? Hur kommunicerar de med mig? Tänker de anstränga sig eller vill de omedelbart komma över med en flaska rött i väskan?

Jag ser yngre kollegor, män och kvinnor, svepa men vi pratar inte lika detaljerat som jag och mina nära vänner. När vi pratar om det så tycks dock de flesta ha ungefär samma inställning även om de är på en annan plats i livet och vill träffa någon för familjebildande. Det som händer, det händer.

Och ja, klart som fan att det är ytligt. Hur skulle en sådan snabb app kunna vara på något annat sätt? Igår kväll skrevs det i tråden att det blir #metoo om en kvinna blir approachad av en man i en bar om mannen i fråga inte är tillräckligt snygg. Det blir det givetvis inte. Men om mannen kontaktar kvinnan på ett flirtigt sätt och hon själv inte känner fysisk attraktion så kommer hon inte vara intresserad av det kontaktförsöket. Män funkar likadant. Är man inte intresserad av någon som lägger in någon slags stöt så är man inte. Jag förstår ens inte varför det ständigt ska påpekas. Det är precis samma sak med Tinder. Även om det är så mycket trubbigare. Man missar utstrålning och sätt att föra sig. Två viktiga parametrar vad gäller attraktion. Åtminstone för mig. Men det är sådant man får ta reda på vid en träff om man kommer till det stadiet.
Det ÄR ytligt, och det är själva grejen med Tinder. För att lyckas rent generellt bör man som du skriver ha ett väldigt fördelaktigt yttre som går hem i de flesta läger, alternativt något annat som många tänker direkt att, yes, det där vill jag ha. Att man sedan är rena Patrick Bateman är en annan femma. You never know.

Om jag åter ska hänvisa till mina egna erfarenheter så kan jag säga att jag som har lite samma aura utseendemässigt som typ Per Hagman eller Carl-Michael Edenborg nästan uteslutande matchar med tjejer mellan 30 och 40, med hårknut och något Bataille-citat eller liknande i bion. Lite hårdraget, så där. Finns naturligtvis undantag.
Jag gillar hur som helst uppmärksamheten, och faktum är att jag har ungefär samma strategi som den du menar att många tillskriver kvinnor. Jag väntar till jag har något hundratal lajks, gör matchningar av dem och inväntar kontakt från tjejerna. Hälften av dem skriver först. Om det är någon bland de övriga som är superintressant tar jag kontakt med henne. Så enkelt är det.

Detta är intressant:

En del män säger att de sveper höger på alla för att få matchningar så kvinnor vet att många matchningar per se inte betyder särskilt mycket. Trots det så funkar det, som du säger, att mäta sitt marknadsvärde. Vilka får jag kontakt med? Hur kommunicerar de med mig? Tänker de anstränga sig eller vill de omedelbart komma över med en flaska rött i väskan?
Det är givetvis kvalitén på matchen som avgör. En grobian är en grobian, tänker jag?

Och man kan nog lugnt säga att det här med #metoo blivit en jävla hysteri för osäkra män som inte vet hur man gör. Det blir knappast en #metoo om man inte råkar ha makt och inflytande och tvinga ned k*ken i halsen på en av sina jobbkontakter.
Att tro att en kvinna ringer polisen för att man visar normalt jävla intresse på en sansad nivå är... ja. Autismus much?
Citera
2020-09-14, 11:43
Medlem
Citat:
Vete fan, men nog hänger man på krogen som ickesingel? Jag antar att det beror på i vilken ålder man är och var man bor. Men här där jag bor är det ett sätt för folk att umgås med vänner och se nya miljöer. Avståndet mellan folk kan vara ganska stora och då möts man upp i stan, slipper disk och skit och man har folk att titta på.

Jag vet inte om det är en ursäkt för folk att inte gå fram. Det tycks mer vara ett sätt tala om att kvinnor är ytliga och blir kränkta när osnyggon visar intresse. Få lär bli kränkta. Men känner man själv inte någon fysisk attraktion så gör man inte.

Endast en gång har jag varit med om att en man har gått fram till mig och frågat om jag var singel det första han gjorde. Jag minns att jag och mina kompisar tyckte att det var en märklig fråga.

Tinder är ytligt. Och så är det med det.

Edit: Jag såg att du lagt till text.

Det är nog det man får göra. Jobba med sig själv och situationen. Och för all del, saknar man sex och närhet så kan man köpa tillfälliga sexuella tjänster. Men jag tror inte att det verkligen botar bekräftelsebehovet. Det är trots allt det som det hela kokar ner till. Inte sant? En önskan om att vara uppskattad, åtrådd och bekräftad.

Det har du rätt i, ja man hänger ju på krogen även som singel. Men det är en singeltätare miljö än andra miljöer, om vi säger så.

Vissa har faktiskt blivit kränkta, eller sura och bett mig dra fort som fan. Då har jag också gjort det, tyvärr har det en tendens att i princip förstöra resten av kvällen. Men oftast blir de lite charmade och ler, de får ju bekräftelse och själv får man gå vidare . Lite som tinder fast i verkligheten.

Vad sa du till den mannen? Var han attraktiv? Varför var det en konstig fråga? Rakt på sak, varför inte... han är ju inte ute och letar kompisar direkt.

I sverige får vi ju inte enligt lag köpa sexuella tjänster, men tur är väl det för annars hade ju lönen gått åt rätt fort. Kanske är bra att det är lite omständligt ,att man måste åka utomlands för att göra det säkert. Det jag kan säga är att det föder ännu större behov at närhet när man väl gått över tröskeln, ja det har jag redan gjort en gång men jag tar en lång paus nu för att det gått åt för mycket pengar och jag inte riktigt hittat rätt eskort ännu.

På tal om tinder, finns det något bra att säga om det? Ja får du matchningar så har du goda chanser att träffa nya spännande människor. Får du inte några matchningar är det ju en ganska värdelös app. Så vad gör man åt den saken? Tar bort tinder och letar andra ställen där män och kvinnor kongregerar .Tyvärr är det svårt att hitta såna vettiga ställen förutom krogen, vilket i 100% av fallen inblandar alkohol så då får man ju bli alkis och supa varje helg för att komma nånvart. Andra naturliga mötesplatser är svåra att hitta, tar otroligt mycket tid när man samtidigt bollar jobb, träning, hushåll och befintlig social krets (vilket suger kuk om den framförallt består av män, vilket den gör för min del).
Senast redigerad av f.d.idiot 2020-09-14 kl. 11:46.
Citera
2020-09-14, 11:48
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Och man kan nog lugnt säga att det här med #metoo blivit en jävla hysteri för osäkra män som inte vet hur man gör. Det blir knappast en #metoo om man inte råkar ha makt och inflytande och tvinga ned k*ken i halsen på en av sina jobbkontakter.
Att tro att en kvinna ringer polisen för att man visar normalt jävla intresse på en sansad nivå är... ja. Autismus much?
Sett filmen 'Disclosure' med Michael Douglas och Demi Moore?

Tyvärr missbrukas #Metoo så att den verkliga frågan vänds från sexuella trakasserier till att handla om (sexuell) makt.
Citera
2020-09-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ja, jag är ful och får ytterst få eller rentav noll matchningar på tinder. Det är ett tufft dejtingliv för en ful men man klappar sig själv på axeln, går till gymmet och tjänar mer pengar. I värsta fall kan man till slut besöka horor om det verkligen skiter sig, även om det omöjligen kan ersätta en fast relation blir det väl mat för dagen i alla fall. Det räcker väl en bit på vägen.

Bara för att du är ful på utsidan behöver du inte bli ful på insidan också.
Du har ingen aning om ifall personen som säljer sexet gör det frivilligt, oavsett hur du "upplever" situationen. Nu vet jag inte om du redan gjort det någon gång innan, men det en dum gräns att överskrida.

Fortsätt gå till gymmet, fortsätt tjäna pengar, styr upp bättre Tinderbilder, köp snyggare kläder, ge dig själv en bättre frisyr, skapa en aktiv fritid med intressanta aktiviteter och bli någon som utstrålar det tjejer vill ha. Lättare sagt än gjort men det finns oftast ganska mycket man kan ändra på för att bli en person som andra är intresserade av.
Citera
2020-09-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bexer
Bara för att du är ful på utsidan behöver du inte bli ful på insidan också.
Du har ingen aning om ifall personen som säljer sexet gör det frivilligt, oavsett hur du "upplever" situationen. Nu vet jag inte om du redan gjort det någon gång innan, men det en dum gräns att överskrida.

Fortsätt gå till gymmet, fortsätt tjäna pengar, styr upp bättre Tinderbilder, köp snyggare kläder, ge dig själv en bättre frisyr, skapa en aktiv fritid med intressanta aktiviteter och bli någon som utstrålar det tjejer vill ha. Lättare sagt än gjort men det finns oftast ganska mycket man kan ändra på för att bli en person som andra är intresserade av.

Jag har hunnit göra det några gånger och tjejerna har alltid varit 100% egna och sålt helt frivilligt. Det är dock inget jag vill tillbaka till, har helst en fast stadig relation med en tjej. Jag var redan rätt ful på insidan innan sexköpen så det spelar ingen roll ändå.

Mitt problem är att jag är ung i förhållande till hur gammal jag ser ut. Så genom att ragga på jämnåriga eller lite yngre tjejer blir jag ett riktigt creep (helt seriöst), men att ragga på äldre damer funkar ju inte heller för att vi är i helt olika livsfaser (men rent utseendemässigt funkar det hur bra som helst). Jag har hursomhelst kommit långt den senaste tiden med allt det du beskriver att jag ska fortsätta göra, och det ska jag jobba vidare med. Samtidigt upplever jag att jag måste få utlopp för avsaknaden av närhet och så för annars kommer jag återigen bli djupt deprimerad och abrupt sluta jobba på mig själv. Jag skulle ju aldrig ryckt upp mig om jag inte bestämde mig för att träffa prostituerade, det var då jag insåg att "detta var ju verkligen värt att ha...", och då menar jag verkligen inte bara sexet.

Tinder tror jag inte kan hjälpa mig givet min situation. Vad tror ni?
Citera
2020-09-14, 12:09
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Det har du rätt i, ja man hänger ju på krogen även som singel. Men det är en singeltätare miljö än andra miljöer, om vi säger så.

Vissa har faktiskt blivit kränkta, eller sura och bett mig dra fort som fan. Då har jag också gjort det, tyvärr har det en tendens att i princip förstöra resten av kvällen. Men oftast blir de lite charmade och ler, de får ju bekräftelse och själv får man gå vidare . Lite som tinder fast i verkligheten.

Vad sa du till den mannen? Var han attraktiv? Varför var det en konstig fråga? Rakt på sak, varför inte... han är ju inte ute och letar kompisar direkt.

I sverige får vi ju inte enligt lag köpa sexuella tjänster, men tur är väl det för annars hade ju lönen gått åt rätt fort. Kanske är bra att det är lite omständligt ,att man måste åka utomlands för att göra det säkert. Det jag kan säga är att det föder ännu större behov at närhet när man väl gått över tröskeln, ja det har jag redan gjort en gång men jag tar en lång paus nu för att det gått åt för mycket pengar och jag inte riktigt hittat rätt eskort ännu.

På tal om tinder, finns det något bra att säga om det? Ja får du matchningar så har du goda chanser att träffa nya spännande människor. Får du inte några matchningar är det ju en ganska värdelös app. Så vad gör man åt den saken? Tar bort tinder och letar andra ställen där män och kvinnor kongregerar .Tyvärr är det svårt att hitta såna vettiga ställen förutom krogen, vilket i 100% av fallen inblandar alkohol så då får man ju bli alkis och supa varje helg för att komma nånvart. Andra naturliga mötesplatser är svåra att hitta, tar otroligt mycket tid när man samtidigt bollar jobb, träning, hushåll och befintlig social krets (vilket suger kuk om den framförallt består av män, vilket den gör för min del).

Jo, det kanske är singeltätare än andra platser. Men kan man inte utgå från att de flesta som är ute på lokal är singlar.

Jag tror inte att kvinnor i allmänhet blir kränkta och arga för att en man som inte intresserar dem börjar prata med dem. Om det är någon som blir arg eller besvärad så antar jag att det är något i framtoningen och det som sägs som är fel. Inte enbart företeelsen att någon börjar prata med dem.

Nä, han var väl inte där för att träffa nya kompisar. Han var i sällskap med ganska många sådana där. Men vete fan. Någon annan öppningsline än "Förlåt, men jag måste fråga. Är du singel?" borde man väl kunna komma på?

Han är min typ. 100%. Men dessvärre för ung. Det händer mig ofta när jag är ute på lokal. Att män som är 10+ år yngre än jag tror att vi är lika gamla. Jag gav honom creepysvaret "När du frågar så jag jag det. " Jag tyckte (tycker) att han är väldigt snygg och noterade honom redan när han kom in i lokalen. Han har utseendemässiga attribut jag tycker om. Men sedan satt jag undanskymd så det var inte så att det var jag som med blickar fick honom att komma fram till mig. Han hastade fram till mig när han såg att vi började ta på oss ytterkläderna. Jag har fortfarande viss kontakt med honom nu så här ett år senare.

Tinder är som sagt ett bra instrument om man får matchningar. Då är det ett enkelt sätt att träffa folk. För den som blir utan matchningar så förstår jag att det är jävligt trist. Jag vet faktiskt inte riktigt hur folk träffas. Många tycks hooka på nätet. Om jag ser till mina kontakter jag har haft sedan jag seppade från en lång relation för sju år sedan så har jag träffat tre stycken via nätdating. Övriga har jag träffat ute på lokal, genom ett fritidsintresse (men det gillar jag inte riktigt eftersom det är svårt att sedan undvika dem) och två stycken från diskussionssammanhang på internetz.
Citera
2020-09-14, 12:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Sett filmen 'Disclosure' med Michael Douglas och Demi Moore?

Tyvärr missbrukas #Metoo så att den verkliga frågan vänds från sexuella trakasserier till att handla om (sexuell) makt.
Det har jag inte gjort, men Michael Douglas brukar ju vara bra i sina roller!

Handlar det inte om makt, eller har jag fel? Du menar att kvinnor utnyttjar det för att sätta dit män som ett sätt att utöva makt?
Citera
2020-09-14, 12:21
Medlem
Citat:
Jo, det kanske är singeltätare än andra platser. Men kan man inte utgå från att de flesta som är ute på lokal är singlar.

Jag tror inte att kvinnor i allmänhet blir kränkta och arga för att en man som inte intresserar dem börjar prata med dem. Om det är någon som blir arg eller besvärad så antar jag att det är något i framtoningen och det som sägs som är fel. Inte enbart företeelsen att någon börjar prata med dem.

Nä, han var väl inte där för att träffa nya kompisar. Han var i sällskap med ganska många sådana där. Men vete fan. Någon annan öppningsline än "Förlåt, men jag måste fråga. Är du singel?" borde man väl kunna komma på?

Han är min typ. 100%. Men dessvärre för ung. Det händer mig ofta när jag är ute på lokal. Att män som är 10+ år yngre än jag tror att vi är lika gamla. Jag gav honom creepysvaret "När du frågar så jag jag det. " Jag tyckte (tycker) att han är väldigt snygg och noterade honom redan när han kom in i lokalen. Han har utseendemässiga attribut jag tycker om. Men sedan satt jag undanskymd så det var inte så att det var jag som med blickar fick honom att komma fram till mig. Han hastade fram till mig när han såg att vi började ta på oss ytterkläderna. Jag har fortfarande viss kontakt med honom nu så här ett år senare.

Tinder är som sagt ett bra instrument om man får matchningar. Då är det ett enkelt sätt att träffa folk. För den som blir utan matchningar så förstår jag att det är jävligt trist. Jag vet faktiskt inte riktigt hur folk träffas. Många tycks hooka på nätet. Om jag ser till mina kontakter jag har haft sedan jag seppade från en lång relation för sju år sedan så har jag träffat tre stycken via nätdating. Övriga har jag träffat ute på lokal, genom ett fritidsintresse (men det gillar jag inte riktigt eftersom det är svårt att sedan undvika dem) och två stycken från diskussionssammanhang på internetz.

Det är det här alla pratar om när de säger "lyssna inte på vad en kvinna säger, se på vad hon gör". Först lät det som att du fetnobbade killen för att han rakt på sak kom fram och frågade om du var singel, men det visar ju sig att hans approach funkade bra om ni fortfarande har kontakt (förutsätter att ni också låg vilket är en solklar win för honom).

I princip alla mina vänner träffar tjejer på tinder/nätet, någon enstaka gång på krogen men då är det inte ens de som tar initiativet alltid. När jag berättar att jag går fram till tjejer på krogen blir de faktiskt förvånade, tycker att det är modigt och så vidare. Det verkar ju inte alls vanligt att det sker, att folk möts på det viset. Nätet/jobbet/skolan är nog det enklaste sättet för de flesta verkar det som, men vilka lokaler menar du? Krog/bar alltså? Vilka fritidsintressen sysslar du med? Och då, att träffas via fritidsintressen är ju som att träffas på jobbet, många som undviker det för att det inte går att undvika varandra om det skiter sig.
Citera
2020-09-14, 12:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Det är det här alla pratar om när de säger "lyssna inte på vad en kvinna säger, se på vad hon gör". Först lät det som att du fetnobbade killen för att han rakt på sak kom fram och frågade om du var singel, men det visar ju sig att hans approach funkade bra om ni fortfarande har kontakt (förutsätter att ni också låg vilket är en solklar win för honom).

I princip alla mina vänner träffar tjejer på tinder/nätet, någon enstaka gång på krogen men då är det inte ens de som tar initiativet alltid. När jag berättar att jag går fram till tjejer på krogen blir de faktiskt förvånade, tycker att det är modigt och så vidare. Det verkar ju inte alls vanligt att det sker, att folk möts på det viset. Nätet/jobbet/skolan är nog det enklaste sättet för de flesta verkar det som, men vilka lokaler menar du? Krog/bar alltså? Vilka fritidsintressen sysslar du med? Och då, att träffas via fritidsintressen är ju som att träffas på jobbet, många som undviker det för att det inte går att undvika varandra om det skiter sig.
Tror att det kan vara skadligt för självkänslan att använda Tinder om det aldrig ger utdelning. Då får man ju vatten på sin kvarn som missnöjd med sin situation. Börja i andra änden i stället och jobba på dig själv och ditt liv och spara Tinder till en annan gång. Tinder ÄR extremt ytligt, och jag misstänker att det är A och O att hitta sin nisch. En stil eller ett intresse. Det tycks mig lönlöst att gå på hela spektrat på en gång, svepa planlöst och hoppas på det bästa. Tror att man måste investera mer än så i projektet (det är ett projekt...) om man vill hitta något seriöst. Man får besinna att väldigt, väldigt många ser Tinder som en extra krydda, och då blir det ju fullträffar man siktar in sig på.

Ska tillägga att jag får intrycket att unga tjejer är extremt mycket svårare än äldre. De vet väl inte ens vad de vill ha än, eftersom de inte testat att umgås närmare med olika sorters killar/män.
Citera
2020-09-14, 12:46
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det ÄR ytligt, och det är själva grejen med Tinder. För att lyckas rent generellt bör man som du skriver ha ett väldigt fördelaktigt yttre som går hem i de flesta läger, alternativt något annat som många tänker direkt att, yes, det där vill jag ha. Att man sedan är rena Patrick Bateman är en annan femma. You never know.

Om jag åter ska hänvisa till mina egna erfarenheter så kan jag säga att jag som har lite samma aura utseendemässigt som typ Per Hagman eller Carl-Michael Edenborg nästan uteslutande matchar med tjejer mellan 30 och 40, med hårknut och något Bataille-citat eller liknande i bion. Lite hårdraget, så där. Finns naturligtvis undantag.
Jag gillar hur som helst uppmärksamheten, och faktum är att jag har ungefär samma strategi som den du menar att många tillskriver kvinnor. Jag väntar till jag har något hundratal lajks, gör matchningar av dem och inväntar kontakt från tjejerna. Hälften av dem skriver först. Om det är någon bland de övriga som är superintressant tar jag kontakt med henne. Så enkelt är det.

Detta är intressant:

En del män säger att de sveper höger på alla för att få matchningar så kvinnor vet att många matchningar per se inte betyder särskilt mycket. Trots det så funkar det, som du säger, att mäta sitt marknadsvärde. Vilka får jag kontakt med? Hur kommunicerar de med mig? Tänker de anstränga sig eller vill de omedelbart komma över med en flaska rött i väskan?
Det är givetvis kvalitén på matchen som avgör. En grobian är en grobian, tänker jag?

Jag ville mest bara se vad Tinder är. Att sitta vid sidan när någon annan sveper och konverserar är inte riktigt samma sak. Jag hade inte någon särskild strategi, men jag blev förundrad över hur många granna karlar det faktiskt fanns där och jag gick nästan bara på yta. Jag högersvepte på de män som hade ett yttre som tilltalar mig och framför allt de som hade utseendemässiga attribut och en stil jag gillar. Den typen av män brukar tycka om mig med så jag fick många matchningar med män som tilltalade mig.

Sedan börjar ju den andra sållningsprocessen. Hur uttrycker sig vederbörande i skrift? Verkar han kul? Var i livet befinner han sig? Vin i väskan? Casual glas någonstans? Stollig världsuppfattning?

Samtidigt så kan man ju inte chatta för länge. Finns något slags intresse så tycker jag att man ska ses och kolla läget så fort som möjligt.

Men ja, det är som du säger. Det är kvaliteten på matchningarna som avgör marknadsvärdet. Inte mängden.

Det här med #metoo-snacket verkar också ett sätt att uttrycka att kvinnor är ytliga och att män de attraheras av "kommer undan med mer". Så är det givetvis. Man vill inte vara i flirtiga situationer med personer man inte vill vara i flirtiga situationer med. Det är obekvämt. Hur kan man inte fatta det?

Och alla idioter som ba: Nuförtiden vågar man ju inte säga något till eller ta i en kvinna längre!

Är man så osäker på det så bör man hålla käften och absolut inte röra vid någon. Inte då, inte nu och inte senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in