Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
På badet like ved entréen ble det funnet biologiske spor, flere klesplagg og et håndkle som tilhørte AEH.
Hva menes egentlig. Var det biologiske spor på håndkleet som viste at kun AEH hadde brukt det?
Vanligvis er det gjestehåndklær på et gjestetoalett. Vi vet at GHH var innom på mandagskvelden, men han benyttet kanskje ikke gjestetoalettet? Eller ble gjestehåndkleet skiftet hver gang en gjest hadde brukt det. Eller er det snakk om et større håndkle?
Hadde AEH dusjet og ruslet omkring kun i badehåndkleet. Eller vasket håret, og gikk omkring med et håndkle over skuldrene fordi håret var vått.
De sammenbrettede klesplaggene. Var det klær hun skulle ta på seg den dagen? Eller var det klær hun hadde brukt og tatt av seg? Eller var det klær hun hadde på under teaterbesøket på tirsdagskvelden.
Jeg synes det er unaturlig både å kle av seg, og å kle på seg, på et gjestetoalett, like innenfor inngangspartiet.
Hvis hun hadde sølt på seg noe, er det ikke vanlig å brette utsølet tøy pent sammen heller. Men ta av tøyet på et ordentlig bad med dusj, om sølet hadde nådd kroppen slik at den også trengte vask. Og skittentøy skal på vaskerommet.
Og sporene på gjestetoalettet, er de staget, er de ekte, eller delvis begge deler.
Men politiet tok med seg doring og dolokk, dobørste og det hvite dørbladet inn til gjestetoalettet. Hva har de funnet? Vi vet de skal ha funnet blod og annet biologisk materiale som lar seg DNA-identifisere. Det skal ha vært funnet biologisk materiale, muligens blod, på gjenstander som knyttes til drapshandlinger, fra både AEH og TH. Muligens er det snakk om gifteringen. Muligens er det snakk om vaskeutstyr, tuer osv. Men ikke vaskebøtten da, den skal være forsvunnet.
Milliardæren som hadde kun én vaskebøtte i huset. Ja ja.
Dette er noen av de utallige spørsmålene vi ikke vet svar på. Jeg håper virkelig at politiet har funnet gode svar.
TV2 09. september 2020
https://www.tv2.no/a/11631804/
Mye intressant du tar opp her.
Jeg tror hun hadde på seg noe, mulig en morgenkåpe med mobilen i lommen.
Siden de har registrert dette fallet i trappen.
Da har de også sagt at ugjerningen startet.
Samtidig er det påfallende at telefonen lå ogjen på åstedet. Jeg tror TH har planlagt den inn i hendelsen.
Han visste om denne appen og sørget for at telefonen var i bevegelse etter at hun var drept for å skape en villedning.
Det er svært merkelig med de klærne som ligger ved gjestetoalettet. Jeg tror de er endel av stagingen. Mener å ha lest at klærne var sammenbrettet ja, og oppå lå konvolutten og på den lå klokken hennes og gifteringen.
Det har også stått at disse slepesporene var svært tydelige når man kom inn. TH sa at han ikke hadde lagt merke til de, noe som kan tyde på at han lyver.
Det er flere måter å kvele noen på. Dersom man har holdt noe foran nese og munn setter dette også avtrykk i feks en pute. Da kan man påvise det i ettertid.
Dersom GHH var på toalettet så brukte han nok gjestetoalettet i entreen.
Jeg tror det er staget her fordi hun ble tatt ut nede og fraktet bort fra gangveien.
Fokuset skulle da være at hun ble tatt ut inngangsdøren.
Jeg klarer ikke helt å sette sammen et klart hendelsesforløp med den informasjonen som har kommet ut. Det er brikker som ikke passer inn.
Feks scenario: dersom TH drepte henne etter samtalen med regnskap.
Han legger henne klar for henting.
TH drar på jobb.
Bil rygger inn, legger henne i bilen, ringer datter(går til svarer?) sender SMS til datter og ringer sønn.
Men dette vil involvere mulig datter(hva hvis hun hadde svart?) og sønn.
Det får jeg ikke til å passe inn.
Mulig som noen andre foreslo her, at bilen slapp av noen, som ventet til hun var ferdig i telefonen, for så å drepe henne.
Da har TH alibi for selve drapet i såfall.
Dersom TH er hettemann1, går han tilbake til åstedet for å stage, oppdager at det var mye søl som må vaskes, derfor bruker han lenger tid enn forventet hvis man går ut i fra teori om ringing på planlagte tidspunkt.
Turen til H1 passer med ringing fra TH til AEH 10:07 og 11:22(?)
Nå ble det litt avsporing her, men 😊