2020-09-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Jag försöker tänka klart och hoppar därför över inlägg som känns upprepande och även pajkastningen som uppstår med jämna mellanrum. Bor inte så långt undan TH, har haft att göra med både TH och AEH genom jobbet. Mitt intryck av dem är samma som många andra har beskrivit. Mer behöver jag inte säga om det. Jag tror inte på kidnappning och vill inte tro att TH står bakom detta, men jag har en viss tro på att polisen vet vad de gör. Säger som jag sagt förut att jag tror GM är en som hade nån slags relation till AEH. Om det är hennes man eller nån annan, så hoppas jag att det klaras upp och att hon blir funnen och hennes anhöriga får en grav att gå till.

Takk for en sannhet og oppriktighet her.
Citera
2020-09-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja det har du rett i. Janteloven står sterkt i Norge. Men dette er noe annet.

Ja det är något annat kanske, men kan påverka tankegångarna och inställningen till TH.
Även i Sverige är Jantelagen stark tyvärr.
Citera
2020-09-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Nå kommer jeg ikke inn på den vg-linken siden den er bak betalingsmur.
Men slik jeg har forstått det, så finnes det en sjekkliste for å stille diagnosen psykopati.
Sjekklisten er på 25 kriterier tror jeg det var, og hvis man utfyller 15 av disse, så kan man stilles den diagnosen. Tar forbehold for at jeg kan huske feil av disse to tallene 15/25.
Så det kan være flere av disse 25 kriteriene som ikke stemmer med TH.
Men hva vi ser er at han er følelsesløs, ekstremt eller sykelig gjerrig, voldelig, truende, manipulerende, kontrollerende, spiller på folks samvittighet for å få viljen sin osv.
Ekte psykopater finner seg et offer som de sakte men sikkert tar livet av. Gradvis gjennom flere år bryter de ned psyken. De gjør det på en sånn måte at offeret selv ikke alltid merker hva som skjer, fordi de manipulerer offeret til å tro at de egentlig innerst inne er snill og grei. Men det er bare manipulasjon alt sammen. De kan få et klimaks hvis offeret begår eller forsøker å begå selvmord, eller blir tvangsinnlagt. Hvis offeret finner ut av hva som faktisk skjer og prøver å komme seg ut av forholdet, så kan det i noen tilfeller ende med døden.
Det første jeg la merke til av bildene i media, var denne billige familiebilen som sto utenfor huset hans, en Citroen Picasso, med den minste motoren som leveres, en 1.6 liters bensinmotor med hundre hester.
Da forsto jeg at her må det være noe riv ruskende galt. Andre menn med dress og så mange millioner på kontoen vil jo aldri bli sett i en slik billig fransk familiebil som det der. Dette er en bil som passer mer til en nyutdannet lærer, og ikke en styrtrik forretningsmann. Han hadde 1.7 milliarder på den tiden.
Etter hvert dukker det opp den ene og den andre bekreftelsen da. Historier om trusler, vold og manipulasjon av folk rundt seg.
Anne har trykket "liker" på Facebook på en bok av Kristian Hall som heter "Opp av avgrunnen". Boken handler om å komme seg ut av alvorlig depresjon.

Var på Facebook eller annorstädes har AEH tryckt "like" på boken "Opp av avgrunnen" av Kristian Hall?
Bra att få veta så det blir mer trovärdigt. Men är du säker på att det är just hennes avgrund
som spelar roll till att hon "liker"?
Tänk på att TH är just den som verkligen tagit sig upp och fram, från en ganska tuff barndom
till dagens välbeställdhet.
Vidare, måste bokens innehåll inte ha med någon av dem att göra.
Bokens titel antyder att den kan handla om viss dramatik. Många tycker om självbiografiska berättelser ur verkligheten och klickar gilla.
Kommer någon ihåg "Barnen från Frostmofjällen"?

Finns desto fler med nutida förankring ..
Citera
2020-09-13, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Var på Facebook eller annorstädes har AEH tryckt "like" på boken "Opp av avgrunnen" av Kristian Hall?
Bra att få veta så det blir mer trovärdigt. Men är du säker på att det är just hennes avgrund
som spelar roll till att hon "liker"?
Tänk på att TH är just den som verkligen tagit sig upp och fram, från en ganska tuff barndom
till dagens välbeställdhet.
Vidare, måste bokens innehåll inte ha med någon av dem att göra.
Bokens titel antyder att den kan handla om viss dramatik. Många tycker om självbiografiska berättelser ur verkligheten och klickar gilla.
Kommer någon ihåg "Barnen från Frostmofjällen"?

Finns desto fler med nutida förankring ..

Svarer for lixt siden den profilen er avstengt.
Boken "opp av avgrunnen" er utgitt i 2016, lenge etter THs suksess, og er selvsagt ikke grunnen til at han ble rik.
Dessuten er det ikke vanlig å trykke "liker" på bøker som andre folk har lest og interessert seg for, men som man selv ikke har lest, slik du antyder at hun kanskje har gjort.
Sist. Boken er ingen selvbiografi, den er en steg for steg bok for å komme seg ut av alvorlig depresjon.
Depresjon er vanlig å få når man blir herset med i flere titalls år av psykopater.
Man må se det i sammenheng.
Boken utgitt i 2016, to år før hun ble borte, og kanskje var det den boken som ga henne en oppvekker, og gjorde henne klar over hva som var kilden til depresjonen. Nå vet vi ikke når hun kjøpte boken, men vi vet at hun ble borte to år etter at boken ble utgitt.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-13 kl. 16:35.
Citera
2020-09-13, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Boken "opp av avgrunnen" er utgitt i 2016, lenge etter THs suksess, og er selvsagt ikke grunnen til at han ble rik.
Dessuten er det ikke vanlig å trykke "liker" på bøker som andre folk har lest og interessert seg for, men som man selv ikke har lest, slik du antyder at hun kanskje har gjort.
Sist. Boken er ingen selvbiografi, den er en steg for steg bok for å komme seg ut av alvorlig depresjon.
Depresjon er vanlig å få når man blir herset med i flere titalls år av psykopater.
Boken utgitt i 2016, to år før hun ble borte, og kanskje var det den boken som ga henne en oppvekker, og gjorde henne klar over hva som var kilden til depresjonen. Nå vet vi ikke når hun kjøpte boken, men vi vet at hun ble borte to år etter at boken ble utgitt.

Det er egentlig ganske løfterikt; når det ikke kommer noen nyheter, slutter ryktebørsen å rulle.

Dette har rett og slett vært den mest stille helgen på denne tråden noensinne.

En av grunnene til at jeg engasjerte meg her, er fordi jeg tror kidnapperne fraktet AEH til Sverige. Hadde håpet at det skulle dukke opp en svenske som sa «jeg la merke til noe mistenkelig».
Citera
2020-09-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet

"kilden til depresjonen"? Har du indikasjoner på at AEH har vært deprimert? Det er mulig jeg har oversett noe, men har dette vært tema tidligere i denne tråden? Har dette blitt omtalt i media?
Citera
2020-09-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
"kilden til depresjonen"? Har du indikasjoner på at AEH har vært deprimert? Det er mulig jeg har oversett noe, men har dette vært tema tidligere i denne tråden? Har dette blitt omtalt i media?

Det har vært omtalt her i tråden tidligere. Kan ikke huske å ha lest det i media. Hvis du søker opp AEH sin Facebook profil, og trykker på ‘se informasjon....’ så kommer boken opp der.

Edit: ser at du ikke spurte om det, men var noen andre. Har ikke sett noe ang det du spørr om. Men dersom hun levde i et destruktivt forhold er det mulig hun ikke hadde det så bra.

Det er en selvhjelpsbok for depresjon. Les om det her:

https://kristianhall.no/2016/07/28/opp-fra-avgrunnen/
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-09-13 kl. 20:28.
Citera
2020-09-13, 21:33
Medlem
På badet like ved entréen ble det funnet biologiske spor, flere klesplagg og et håndkle som tilhørte AEH.

Hva menes egentlig. Var det biologiske spor på håndkleet som viste at kun AEH hadde brukt det?

Vanligvis er det gjestehåndklær på et gjestetoalett. Vi vet at GHH var innom på mandagskvelden, men han benyttet kanskje ikke gjestetoalettet? Eller ble gjestehåndkleet skiftet hver gang en gjest hadde brukt det. Eller er det snakk om et større håndkle?

Hadde AEH dusjet og ruslet omkring kun i badehåndkleet. Eller vasket håret, og gikk omkring med et håndkle over skuldrene fordi håret var vått.

De sammenbrettede klesplaggene. Var det klær hun skulle ta på seg den dagen? Eller var det klær hun hadde brukt og tatt av seg? Eller var det klær hun hadde på under teaterbesøket på tirsdagskvelden.

Jeg synes det er unaturlig både å kle av seg, og å kle på seg, på et gjestetoalett, like innenfor inngangspartiet.

Hvis hun hadde sølt på seg noe, er det ikke vanlig å brette utsølet tøy pent sammen heller. Men ta av tøyet på et ordentlig bad med dusj, om sølet hadde nådd kroppen slik at den også trengte vask. Og skittentøy skal på vaskerommet.

Og sporene på gjestetoalettet, er de staget, er de ekte, eller delvis begge deler.

Men politiet tok med seg doring og dolokk, dobørste og det hvite dørbladet inn til gjestetoalettet. Hva har de funnet? Vi vet de skal ha funnet blod og annet biologisk materiale som lar seg DNA-identifisere. Det skal ha vært funnet biologisk materiale, muligens blod, på gjenstander som knyttes til drapshandlinger, fra både AEH og TH. Muligens er det snakk om gifteringen. Muligens er det snakk om vaskeutstyr, tuer osv. Men ikke vaskebøtten da, den skal være forsvunnet.

Milliardæren som hadde kun én vaskebøtte i huset. Ja ja.

Dette er noen av de utallige spørsmålene vi ikke vet svar på. Jeg håper virkelig at politiet har funnet gode svar.

TV2 09. september 2020

https://www.tv2.no/a/11631804/
Senast redigerad av kornblomst 2020-09-13 kl. 21:36.
Citera
2020-09-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
På badet like ved entréen ble det funnet biologiske spor, flere klesplagg og et håndkle som tilhørte AEH.

Hva menes egentlig. Var det biologiske spor på håndkleet som viste at kun AEH hadde brukt det?

Vanligvis er det gjestehåndklær på et gjestetoalett. Vi vet at GHH var innom på mandagskvelden, men han benyttet kanskje ikke gjestetoalettet? Eller ble gjestehåndkleet skiftet hver gang en gjest hadde brukt det. Eller er det snakk om et større håndkle?

Hadde AEH dusjet og ruslet omkring kun i badehåndkleet. Eller vasket håret, og gikk omkring med et håndkle over skuldrene fordi håret var vått.

De sammenbrettede klesplaggene. Var det klær hun skulle ta på seg den dagen? Eller var det klær hun hadde brukt og tatt av seg? Eller var det klær hun hadde på under teaterbesøket på tirsdagskvelden.

Jeg synes det er unaturlig både å kle av seg, og å kle på seg, på et gjestetoalett, like innenfor inngangspartiet.

Hvis hun hadde sølt på seg noe, er det ikke vanlig å brette utsølet tøy pent sammen heller. Men ta av tøyet på et ordentlig bad med dusj, om sølet hadde nådd kroppen slik at den også trengte vask. Og skittentøy skal på vaskerommet.

Og sporene på gjestetoalettet, er de staget, er de ekte, eller delvis begge deler.

Men politiet tok med seg doring og dolokk, dobørste og det hvite dørbladet inn til gjestetoalettet. Hva har de funnet? Vi vet de skal ha funnet blod og annet biologisk materiale som lar seg DNA-identifisere. Det skal ha vært funnet biologisk materiale, muligens blod, på gjenstander som knyttes til drapshandlinger, fra både AEH og TH. Muligens er det snakk om gifteringen. Muligens er det snakk om vaskeutstyr, tuer osv. Men ikke vaskebøtten da, den skal være forsvunnet.

Dette er noen av de utallige spørsmålene vi ikke vet svar på. Jeg håper virkelig at politiet har funnet gode svar.

TV2 09. september 2020

Sammenbrettede klær forbinder jeg med nyvaskede klær eller pakking.
Citera
2020-09-13, 22:24
Medlem
Farkostens avatar
Citat:

TV2 09. september 2020

Vet ikke om jeg representer normalen, men om jeg er på besøk hos noen en kveld, så skal det mye til at jeg benytter toalettet. Blir jeg en stund og det blir noen øl, så kan det hende jeg går ut i hagen og slår lens når behovet melder seg.
Citera
2020-09-13, 22:31
Medlem
Citat:

TV2 09. september 2020

Du har flere gode poeng. Står det i en avisartikkel at de klærne var sammenbrettede?
Hvis de klærne ble funnet inne på gjesteoalettet: Er det et sted inne på det lille gjestetoalettrommet som kan brukes til å legge fra seg sammenbrettede klær (bortsett fra på wc-lokket eller på vaskeservanten eller på gulvet)?

Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Sammenbrettede klær forbinder jeg med nyvaskede klær eller pakking.
Enig. Men noen bruker også å brette brukt tøy pent sammen. Jeg er usikker på om dette med at "klærne var sammenbrettede" er en trådsannhet eller om dette har blitt opplyst om i noen artikkel.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-13 kl. 22:35.
Citera
2020-09-13, 22:35
Bannlyst
Citat:

Hva menes egentlig. Var det biologis..

Det var vel biologiske spor som politiet mente indikerte kvelning. Jeg har tenkt på om det kan være avføring, da dette er en reaksjon som oppstår ved kvelning. Hvis det er avføring, så kan det dermed være overalt. Håndkle, bukse, gulv osv.
Muligens har ikke GM tenkt på dette, eller visst om denne reaksjonen som oppstår ved kvelning.
Dette med avføring i forbindelse med kvelning har blitt kraftig tilbakevist av TT tidligere, antakeligvis for å usannsynliggjøre at AE ble drept i S4, noe som igjen peker mot TH.
Bla. ble det skrevet at det ikke bare er ved kvelning at det kan komme avføring. Og en bruker påsto at alle som dør, tømmer seg for avføring, uansett hvilken måte de dør på. Mulig det var Akershus som skreiv det, husker ikke. Så jeg er spent på hva som kommer denne gangen.
Det med do-ring og børste har jeg ikke lest før nå. Tydelig at det er masse som de holder for seg selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in