Citat:
Ursprungligen postat av
Akershus
Det er prinsippet. Det har egentlig ikke med TH å gjøre. Doggerbank grep inn. Du og Stomperud må gjerne bagatallisere dette, men det er potensielt veldig skummelt for Flashback.
Takk, Akershus. Nei, jeg tror ikke det bør bagatelliseres. Flashback har hatt en del problemer før. Jeg går ut i fra at flere har rapportert akkurat den saken der i sted. Dessuten tar jeg sterkt avstand fra at noen offentliggjør slike opplysninger. I min verden er det en kriminell handling.
«Stengte populær undergrunnsside
En av Skandinavias mest besøkte internettsider, svenske Flashback.se, er tatt av "lufta".
«Det er ikke smågutter Flashback kjemper mot. WorldCom og KPNQwest er begge blant verdens største leverandører av tjenester innen internett og datakommunikasjon. Nå bruker de alle midler for å stoppe den svenske undergrunnssiden som inneholder materiale som de mener er ulovlig.
KPNQwest og WorldCom nekter ikke bare å ha Flashback som kunde, de nekter også å levere internettrafikk til andre selskaper hvis de selger båndbredden videre til Flashback.
— De drar til seg uønskede individer og elementer som risikerer sikkerheten i nettet vårt, slik som hackere. Vi ønsker derfor ikke å ta den risikoen det er å ha Flashback som kunde, sier administrerende direktør i KPNQwest i Sverige, Anders Øhrnfeldt.«
https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Oj7kE/stengte-populr-undergrunnsside