Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Din politiska världsbild lyser igenom vilket gör att du inte kan ta till dig fakta.
Jahaja, hade ju varit lämpligt då att du bifogat det mätdata jag inte uppmärksammat.
För vi kan väl vara överens om att ditt inlägg är tomt på fakta. Men fullt med dina fantasier.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Vi har ett bekymmer med tillgången av bostäder som finns där människor vill bo.
Jag skulle snarare säga att det kostar att bo på vissa adresser.
Skulle man flytta byggnaden, så skulle det visa sig att det värde du orerar om inte sitter så mycket i byggnaden.
Det är alltså inte bostaden som kostar så mycket, det är adressen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Därav en brist som pressat upp priserna,
Nej. Varje kvadratmeter mark är unik. Det är inte brist på en viss kvadratmeter. Det finns exakt en av varje.
Mark är inte en producerad vara. Det är goddag yxskaft att tala om brist på det som det finns en av.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
att genomsnitts kostnaden inte är så hög beror på.att väldigt få människor skaffat sitt första boende efter 2017 många bor kvar sen länge eller genomfört en s.k bostadskarriär.
Att genomsnitter är lågt säger inte mycket om hur stor del av sin inkomst vissa individer lägger.
En nyinflyttat ungdom i stockholm lägger nog bortot 50% eller mer på.sin bostad en VD i en liten ort som bott där sen över 30år snarare i underkant 5%. Men det borde du förstå vid det är laget.
Det du inte förstår är att den profilen existerar hela tiden. Nu, förra året och därförra.
På något sätt fattar inte du att det fanns nyinflyttade för 1, 2, 3, 4 år sedan också.
Genomsnittet med 14% och 19 % rör sig inte speciellt mycket mellan åren.
Om du hade brytt dig det mista om fakta hade du känt till det.
Men det är känt sedan tidigare diskussioner att det enda som existerar för dig är dina fantasier. Och dessa ältar du om och om igen. Helt opåverkad av fakta som nämns.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Att det finns tomma lägenheter på många ställen är ett faktum, står en del färdigbyggda projekt i landet som inte är sålda, varför gruppen de är byggda för vill inte flytta in där för det priset man begär.
Och hur länge är de tomma?
Någon månad. Utom för speciellt dyra objekt. Då kan det ta längre tid. Det finns färre köpare. Och kan dröja innan någon dyker upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Ganska enkla svar på ditt svammel.
Jag ser inget svar. Bara dina privata fantasier.
Varför kunde du inte ta med det mätdata som du menar att jag missat?