2020-09-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
1) Du måste sluta läsa mina inlägg genom ett filter. Jag har inte sagt ett ord om skuldfrågan. Det enda jag har sagt är att jag kan tänka mig att en sjuk människa tänker som Madsen gör. Men enligt dig och vissa andra här borde han tänka som vem som helst av oss.
2) Oavsett att det inte är PK att säga det då tänker jag ändå upprepa att mantrat: ”vem som helst kan falla som offer för dessa supermanipulatörer” inte stämmer med verkligheten. Annars skulle ju ingen tjej överhuvudtaget tacka nej till deras inviter. Jag har inte heller kallat dessa tjejer för förståndiga. Det är ditt ord (du som märker på ord själv). Jag har endast konstaterat att supermanipulatören kan inte manipulera vem som helst. Det är dessutom snarare att det inte krävs någon manipulation när offret självt är så ivrigt att få åka med.
3) Å ena sidan beskriv Kim som en journalist med gedigen utbildning och en massa erfarenhet i bagaget. Men gentemot Madsen ska hon plötsligt beskrivas som en ung, oerfaren och nyexaminerad journalist som var lättmanipulerad av den äldre och erfarna psykopaten.
4) Du tolkar återigen från ditt perspektiv vad en galen människa kan tänkas uppfatta som känsligt. Du och Madsen tänker säkert helt olika. Hoppas jag i alla fall..
5) Vad ”Madsens damer” anser om honom är för mig totalt irrelevant. En prostituerad vill jag minnas tyckte att han var obehaglig. Men en prostituerad ligger ju ändå med vem som helst. Resten av ”damerna” är av samma sort.
1 Men du har ju alltid lagt skuld på mordoffret. När det gäller Madsens förstånd så sa jag -Att det stämmer inte med bevisen.
Du svarade -Men jag talar inte om bevisen!
När du yttrar dig i fallet måste du ju hela tiden väga in bevis och fakta. Annars drar du ju helt felaktiga slutsatser.

2 & 3 & 5
Skrev du inte att förståndigast var de som tackade nej?
Det är väl ingen som generaliserande påstått att alla kvinnor var intresserade av Madsens inviter.
Däremot tycker jag att du ofta generaliserar därimot och drar till.
Madsen raggade på de flesta kjoltyg men långt från alla var intresserade av honom. En del tyckte kanske att han obehaglig.
Eller bara inte deras typ. Eller för gammal. Eller kort i rocken.
Men KW hörde inte alls till dessa kvinnor Madsen raggade på. Hennes kontakt med Madsen var enbart professionell.
Liksom hans kontakt med henne åtminstone tills ubåtsluckan slog igen.
Det var inte så att han visade sina avsikter för henne för tidigt. Det är det som kallas manipulativ.

"Men gentemot Madsen ska hon plötsligt beskrivas som en ung, oerfaren och nyexaminerad journalist som var lättmanipulerad av den äldre och erfarna psykopaten."
Är det någon som sagt detta bokstavligt? Eller är det kanske din egen tolkning?
Än en gång låter det som att du vill lägga skuld på KW. Hon var nog inte så oskyldig ändå, typ.
Det där går igen i ditt resonemang om och om igen. År ut och in.

4 Jag har inga perversa tankar. Jag är inte manipulativ på det sättet att jag för människor bakom ljuset för egenvinning och jag är inte patologisk lögnare (lite vanligt småljug för att slippa gå bort tillstår jag dock.)
Enligt närstående är jag överempatisk.
Men när det kommer till förstånd så begriper Madsen precis detsamma som du och jag. Sedan har han för oss vanliga människor sjuka tankar, fantasier mm. Men det har ju inte med hans förstånd att göra. Just för att han lever i samma verklighet som oss andra har han ju dolt det för alla. Vänner som känt honom i 20 år, hans bror och familj kunde ju inte tro det.
"Detta är inte den Peter vi känt!" Den Peter de alltid känt hade sunda kärnvärderingar! Trodde de. För det var ju det han manipulativt gav sken av. Han var ju tom feminist. Så patologisk lögnare och väldigt manipulativ.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-09-11 kl. 23:51.
Citera
2020-09-11, 23:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Denna långa text av Madsens fru Jenny råkade jag på ikväll. Vet inte om den postats
tidigare.

Hon sätter som rubrik: "The fourth wave of Captain Madsen"
Det är väl den texten som hela hennes existens i tråden utgår från.
Efter signaler i media om att just married annonserats på fb via JC.
Citera
2020-09-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har inte med lustmord att göra utan graden av psykopati.
Han är nämligen grandios och gravt empatistörd.

Storhetsvansinne.
Men det brukar komma om det är game over.

Madsen har inte råd att ägna sig åt skryt eller öppen chockverkan.
Om nu hans överdoserade narcissism står pall.

Han kör därför med sina insinuationer och njuter över sina kluriga dubbla budskap.
Men förbannar samtidigt att han inte kan hålla käften.

Han har gjort det innan mord:
Ett rovdjur i mänsklig skepnad.
Huvudmisstänkt i mordutredning.

och han gör det igen.
Han minns nu plötsligt varenda mikrosekund i ubåten.

Den ondskefulle djäveln håller tillvaron på halster.

Jag antar du begriper vad de orden innebär för hennes föräldrar.
Han säger A och de bävar för B.

Men det är ju journalisten som möjliggör detta. Det är journalisten som är så "kåt" på att få intervjua den store Madsen - istället för att låta honom ruttna där han är i lugn och ro utan möjlighet att uttala sig om varken dittan eller dattan kring mordet.

Om bara journalisterna kunde låta bli... men de kan inte. Alltid är det någon journalist som känner sig kallad att få stå i rampljuset tillsammans med den store..

Det är ungefär som dessa groupies som så gärna vill få ligga med mannen som spetsade journalisten med den halvmeterlånga skruvmejseln.
Citera
2020-09-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Kräket vill ha uppmärksamhet i tristessen på anstalten därför gör han sig spännande för en journalist och berättar gärna det han vill dvs. Förklaringen däremot är skrattretande och Madsen bör sitta inlåst tills han avlider. Vad kan det ha varit som gjorde så han dödade KW? Fick han nobben? Skrattade hon åt honom? Stackars krakar som inte tål ett nej eller ett adjö. Låt denna aldrig komma ut.

Det är ju tvärtom journalisten som vill få sina 15 minutes genom att intervjua denna spännande man och sen skriva hans kloka ord i en bok. Utan journalistens iver skulle vi inte höra ett ljud om Madsen.
Citera
2020-09-12, 00:13
Medlem
Citat:
Jag såg en artikel som var intressant bland allt blame the victim.

Det är nog mer korrekt att skriva blame the woman...

För intressant nog så hamnar psykopaten i bakvattnet.
Den absolut värsta. Den mest samvetslösa och den mest manipulativa.

Det är som om Madsens manipulativa förmågor som psykopat försvinner. Det tonas ner och trivialiseras, det sker skuldförskjutning och det är även små rosa moln som puffar runt emellanåt.

Madsen må se ut som ett penntroll och en vingmutter men han har totalt grundlurat en stor mängd människor.

Allt från media till sponsorer till att locka till sig följare och volontärer. Han mjölkar pengar där det går. Han anlitas för föreläsningar, vinner danska utmärkelser och har är som en maskot för danskar.
Han grundlurar män där han drar fram.
Likaväl som han attraherar kvinnor och förvränger huvuden på personal, om det ser är via attraktion eller vinstvinning för samtal.

Det går inte att komma ifrån.

Vi vet att Madsen har svår psykopati vilket indikerar höga poäng via PCL-r.

Hur som haver. En artikel som tar upp några intressanta aspekter utifrån den som Madsen kallar sin raketprinsessa, vildkatt och ritar små raketer med hjärtan på.

Det märks mycket väl att psykopaten Madsen, 49 år, går ner till hennes omogna nivå, han manipulerar för att trollbinda.

Gå på de svaga, enkla offren...
Ta ett bett.

Han leker hennes själavårdare, klippan Peter och don Juan i samma ögonblink.
Vilket egentligen är helt horribelt.
Hon tror att han har en normal sida.
Exakt denna uppdelning har Lundins kvinnor beskrivit.
Det beskrev även "Sofie".

»Jeg er forelsket i hans normale side«

Den här reportern har tänkt till. Hon mår illa av det hon ser i filmen där C medverkar.
På ett empatiskt sätt.
För att dessa störda kvinnomördare tillåts fortsätta mindfucka människor.

Fast man vet hur extremt farliga de är.
Vilket står i mentalerkleringen.
Riskbedömning? Någon?

Någons dotter ges fri acess till de som klassas som samhällets farligaste.

Tänkvärt nr 1. Hur presenteras tingen i media.

"Psykopater er eksperter i at spotte, hvem de kan bruge som det perfekte offer, men journalister er også gode til at spotte en god historie."

Tänkvärt nr 2.

"Peter Lundin har været gift to gange, siden han blev dømt for at myrde sin kæreste og hendes to sønner. Af samme grund giver det god mening at spørge, hvorfor det skal være muligt for dem at kommunikere med hvem som helst udenfor murerne, som Dplay gør i den nye serie »Forelsket i en morder«.

Tänkvärt nr 3.

»Den her type drabsmænd er hensynsløse, manipulerende og vældig dygtige til at udnytte andres behov,« siger den pensionerede chefkriminalinspektør Hans Jørgen Bonnichsen. "

" Alligevel får eksperterne god tid til at tale om morderne og deres behov."

Om programmet.

" Vi ser hende kærtegne hans breve, de barnligt røde hjerter og søde ord, som han sender til sin »raketprinsesse« og »lille vildkat«.

Vi ser hende udelukkende, som han ser hende – som ben og hjerte og krop. Et stort barn, der vandrer ensomt omkring i sin ulykkelige og uforklarlige forelskelse. Det er rystende fjernsyn, fordi det går rystende tæt på. Spørgsmålet er, om det på nogen måde retfærdiggør programmet."

" Man siger at kærlighed gør blind men det kræver mere end et par blinde pletter at falde for en livstidsfange. Her svigter journalisterne, fordi de ikke stiller de afgørende spørgsmål."

" Hvad mangler hun, og hvorfor tror hun, at han kan give hende det?"

" Peter Madsen, der – venligt som en ulv – ringer og viser interesse for et brandsår, hun har fået. »Dunker det? Gør det ondt?«

Jeg følte mig ærlig talt lidt ubehageligt til mode under scene."

" I optakten til seriens tredje program, ser vi hende grædende sige, at »det går alt for tæt på nu«. Det er ikke helt til at afgøre, om det er Peter Madsen eller kameraet, hun taler om."
https://www.berlingske.dk/kultur/19-aarige-cammilla-skriver-kaerestebreve-til-peter-madsen-jeg-er-forelsket
Du är bra på att formulera vad jag känner när jag inte hittar de rätta orden att klä de känslorna med.
Mitt i prick!

När det gäller Camilla "vildkattan" så har jag inte hängt med i tråden eftersom det är så tragiskt.
Förstår bara inte hur fängelser kan tillåta telefonkontakt med en omogen,trasig liten tjej.
Så jag får återkomma senare.
Nu sitter jag här med hosta, snuva, huvudvärk och rossliga luftrör. Har snor smittat mig med Corona?
Skulle inte förvåna
Så nu bäddar jag ner mig./ha det gott så länge
Citera
2020-09-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Denna långa text av Madsens fru Jenny råkade jag på ikväll. Vet inte om den postats
tidigare.

Hon sätter som rubrik: "The fourth wave of Captain Madsen"
Om mordet på KW skriver hon följande:
"This is not the first murder in the history of Europe — about 45-50 murders are committed annually in Denmark itself, but for some reason it has become the most monstrous crime in modern Scandinavian history."
https://knife.media/club/madsen-eng/

"but for some reason", skriver hon alltså precis som om hon helt har missat hur sjukt
vidrig hennes makes gärning var. Det som gör att den går utanpå det mesta i mordväg,
i utstuderad grymhet. Det vill eller förmår hon inte greppa.

10 fakta om Jenny Curpen: https://celebpie.com/jenny-curpen/

Riktig kändis tycks hon ha blivit tack vare att hon gav sig i lag med Madsen.
Möjligen, men bara möjligen, var det just därför hon knöt kontakt med honom:
alla vägar till kändisskap duger...och vägen via "Captain Madsen" visade sig motsvara
förväntningarna med råge. Yes indeed!

Det är samma mönster hos alla journalister, flickvänner etc. De allihopa vill få något själva utav att umgås/gifta sig med/intervjua Madsen.

Journalisten får betalt för sina artiklar/böcker.
Konstnären blir känd och kan sälja sin konst för mycket större summor än tidigare - pengar igen.
Flickvännerna kan också uttala sig i pressen och få betalt av dessa uttalanden plus bli "kändisar" som kanske bjuds in på olika evenemang.

Det är alltid någon sorts baktanke när dessa kontaktar Madsen.

Och Madsen inser detta likaväl som jag. Han i sin tur har sina tankar vad han vill få utav dessa "utnyttjare" som kontaktar honom.

Cyniskt skulle man kunna säga, men cynismen är ju ömsesidig.
Citera
2020-09-12, 00:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du är bra på att formulera vad jag känner när jag inte hittar de rätta orden att klä de känslorna med.
Mitt i prick!

När det gäller Camilla "vildkattan" så har jag inte hängt med i tråden eftersom det är så tragiskt.
Förstår bara inte hur fängelser kan tillåta telefonkontakt med en omogen,trasig liten tjej.
Så jag får återkomma senare.
Nu sitter jag här med hosta, snuva, huvudvärk och rossliga luftrör. Har snor smittat mig med Corona?
Skulle inte förvåna
Så nu bäddar jag ner mig./ha det gott så länge
Nej, jag har inte följt henne mer heller. Hon hamnade med nu eftersom sidan tog upp andra tänkvärda ting.
Hon har väl backat tillbaka nu, likt Lundins ex.
När Madsens spellbound tonade ut i etern.
Det intressanta iofs är att samma fenomen återkommer bland tjejerna.
Att de på nåt förvrängt sätt lyckas göra en split, vilket psykopaten hjälper till med.
Via samma manipulativa förmåga han använder gentemot andra.

Krya på dig. Usch för slemmigt snor.
Citera
2020-09-12, 00:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det är ju journalisten som möjliggör detta. Det är journalisten som är så "kåt" på att få intervjua den store Madsen - istället för att låta honom ruttna där han är i lugn och ro utan möjlighet att uttala sig om varken dittan eller dattan kring mordet.

Om bara journalisterna kunde låta bli... men de kan inte. Alltid är det någon journalist som känner sig kallad att få stå i rampljuset tillsammans med den store..

Det är ungefär som dessa groupies som så gärna vill få ligga med mannen som spetsade journalisten med den halvmeterlånga skruvmejseln.
Så du vill berätta att du hatar både kvinnor och journalister?

Det blir liksom kontentan av ditt förvirrade svammel.
För ditt svar har inte ett dugg att göra med det jag skrev om.
Citera
2020-09-12, 00:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror att vi inte har sett det sista av Madsen och hans raketer ännu. "Tysken" sa ju, att han aldrig ger upp!

Jag vet inte hur det är i Danmark, men i Sverige får många långtidsfångar faktiskt skuldsanering direkt när de ansöker om det. Det har ju gått så lång tid sedan de drog på sig skulderna, när de kommer ut. Detta inkluderar skulderna till Brottsofferfonden (alltså för skadestånden som fonden lagt ut för).

Företag kan man ju dessutom driva ändå, om man har en kompis som står som ägare på papperet.
Han ger säkert inte upp jakten som predator, om han mot all förmodan kommer lös för tidigt innan åldern tagit ut sin rätt och pitten skrumpnat.

Han hintar ju om sig själv som seriemördare.
Så i det stora hela är det rätt ointressant om han ska ordna jobb, bostad, skuldsanering.
Han har väl redan fullt support via sin fru, han kan väl bo hos henne så kan hon försörja parasiten.
Senast redigerad av develi 2020-09-12 kl. 00:38.
Citera
2020-09-12, 01:04
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Han ger säkert inte upp jakten som predator, om han mot all förmodan kommer lös för tidigt innan åldern tagit ut sin rätt och pitten skrumpnat.

Han hintar ju om sig själv som seriemördare.
Så i det stora hela är det rätt ointressant om han ska ordna jobb, bostad, skuldsanering.
Han har väl redan fullt support via sin fru, han kan väl bo hos henne så kan hon försörja parasiten.

Okej, har jag missat något?
Citera
2020-09-12, 01:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Okej, har jag missat något?
?
Citat:
One of the final scenes is an interview Madsen gave her, in which he speculates, out of the blue, about being a serial killer:

“There is the possibility that you’ve actually come upon a human predator,” he says, looking straight at her. Once a pointless aside, it’s now a chilling confession.
https://www.google.com/amp/s/www.vulture.com/amp/2020/01/into-the-deep-review-chilling-peter-madsen-documentary.html
Citera
2020-09-12, 01:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
?

Okej tack, «Into the deep» ja.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto