2020-09-11, 18:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du är verkligen optimist när det gäller Madsen. Det är han säkert själv också. Sitter nog och fantiserar om företag och finansiärer. Men hur är det med hans skulder då? Kommer de någonsin att avskrivas tror du?

Ja, jag tror att vi inte har sett det sista av Madsen och hans raketer ännu. "Tysken" sa ju, att han aldrig ger upp!

Jag vet inte hur det är i Danmark, men i Sverige får många långtidsfångar faktiskt skuldsanering direkt när de ansöker om det. Det har ju gått så lång tid sedan de drog på sig skulderna, när de kommer ut. Detta inkluderar skulderna till Brottsofferfonden (alltså för skadestånden som fonden lagt ut för).

Företag kan man ju dessutom driva ändå, om man har en kompis som står som ägare på papperet.
Citera
2020-09-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag tror att vi inte har sett det sista av Madsen och hans raketer ännu. "Tysken" sa ju, att han aldrig ger upp!

Jag vet inte hur det är i Danmark, men i Sverige får många långtidsfångar faktiskt skuldsanering direkt när de ansöker om det. Det har ju gått så lång tid sedan de drog på sig skulderna, när de kommer ut. Detta inkluderar skulderna till Brottsofferfonden (alltså för skadestånden som fonden lagt ut för).

Företag kan man ju dessutom driva ändå, om man har en kompis som står som ägare på papperet.
Nej, han är ju den envisa typen. Och det är väl det som folk gillade med honom.En underdog som inte gav upp. På den tiden när han var raketen.

Jag kommer inte ihåg det danska rättssystemet. Men han kunde väl söka tidsbestämt straff efter 12 år och sedan vart fjärde år... Eller minns jag fel?
Senast redigerad av ottoplommon 2020-09-11 kl. 18:56.
Citera
2020-09-11, 18:53
Medlem
Citat:
Nej, han är ju den envisa typen. Och det är väl det som folk gillade med honom.En underdog som inte gav upp. På den tiden när han var raketen.

Jag kommer inte ihåg det danska rättssystem. Men han kunde väl söka tidsbestämt straff efter 12 år och sedan vart fjärde år... Eller minns jag fel?

Jo, tidigast efter 12år.

Jag tror dock att det blir rätt så meningslöst för hans del..
Citera
2020-09-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jo, tidigast efter 12år.

Jag tror dock att det blir rätt så meningslöst för hans del..
Om han åtminstone kunde erkänna som *Grandioso föreslog nyss " att han medger att hon inte dött till följd av en olyckshändelse utan att han har faktiskt haft ihjäl henne."

Och inte det här fjantet...." Peter Madsen siger i det nye tv-program, at han ikke ved fysiologisk, hvad der dræbte hende.
- Jeg ved, det var de ting, jeg fortalte hende. Det var situationens drift, det var måske chok, men hun blev fjern, og hun forsvandt, lyder det blandt andet."

Nåväl. Det är 9 år till och mycket vatten skall väl hinna rinna under broarna tills dess.
Eller så kommer det bara nya förklarningsmodeller som Madsen tycker verkar logiska.

*Nya danska tv-programmet som bygger på de hemliga telefoninspelningarna.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-09-11 kl. 19:43.
Citera
2020-09-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, även om flertalet av det här slagets förövare kan vara rätt likgiltiga inför hur omgivningen
reagerar på deras grova brott, så blir det ändå inte så väldigt ofta att man oförbehållsamt
berättar om det man gjort, om man ens erkänner överhuvudtaget.
Det tar trots allt emot att öppet tillstå nåt sånt här förfärligt.
Titta bara på han som lustmördade Lisa Holm, litauern Bilevicius. Trots överväldigande
bevisning så tillstod han inte ens att han bar skuld till hennes död. Han grät och förnekade
att han ens träffat på henne nån gång. Och han kommer garanterat aldrig erkänna att
han hängde upp henne i ett rör och stod och onanerade till hennes dödskamp.
Och inte heller lär vi får höra danske Peter öppet berätta om hur han övermannade
KW, klädde av henne, band fast henne till händer och fötter, skar i henne med kniv lite
överallt och allt det övriga vidriga som skedde den gången.
Han har kunnat sträcka sig så långt att han medger hon inte dött till följd av en
olyckshändelse utan han har faktiskt haft ihjäl henne. Dit men inte längre kommer man.
Själva lustmordet lär han hålla på och inte nämna ett dyft om. Inte så mycket på grund
av att han skäms för det som att det ändå blir för mastigt att knysta om.
För fru Jenny tycks det vara illa nog som det blivit nu genom de här inspelningarna
en dansk journalist gjort; hon ville helt klart inte ha sett något erkännande alls och är nog
rätt ilsk på maken för detta och kommer att ta honom i örat nästa gång de träffas allra minst...

Det sker alltså mer undantagsvis att sexualsadistiska mördare bekänner sina gärningar
och än sällsyntare lär det vara att man detaljerat och uppriktigt redogör för hela
händelseförloppet.
En mycket omskriven seriemördare som dock inte haft några som helst problem med
att i detalj berätta om sina ohyggliga lustmord är ju Dennis Rader, The BTK-killer,
som nämnts några gånger i tråden.
"It’s not just that he’s describing in vivid detail how he killed all ten victims, but it’s how Rader does this. What’s chilling is how casual he is about each confession. Rader doesn’t look guilty; he looks bored."
https://decider.com/2019/08/23/mindhunter-real-btk-killer-confession-youtube/
På sidan finns hans framträdande i rätten när han erkänner allt han gjort.

Kommer sen att tänka på en av KW:s uppgivna skador. I munhålan, på tandköttet, som om
något föremål varit intryckt.
Förmodligen har PM använt sig av en s.k. disciplinboll av något slag.
Eller mera känt som gagball kanske. Ofta förekommande visst inom BDSM.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Disciplinboll

Om detta nu stämmer så har vi haft ett offer som varken kunnat röra ben eller armar
och inte heller kunnat ge särskilt mycket ljud ifrån sig om ens nåt.
Även om KW kunnat skrika hur högt och hur mycket som helst så hade det ju inte spelat någon
roll dock, till nån omvärld nådde det ändå inte. Enbart hennes plågoande kunde höra något.
Men jag inbillar mig att han trots detta helst ville slippa höra ifrån henne medan han
torterade henne till döds. Därför troligen en sån här boll i munnen.
Den, om det nu verkligen förekom, kan ju ha använts av annan anledning också förstås.
En del i förnedringen av offret.

Liksom den skarpslipade, halvmeterlånga skruvmejseln har dock ingen sån här gagball
påträffats i havsdjupet, om det nu som sagt förekommit nån sån alls.
Men skada i munhålan hade i vart fall KW om jag inte minns alldeles galet nu.
Och den måste ju ha uppkommit på nåt sätt.
Och då ligger det alltså nära till hands att tänka på just den där nämnda grejen.

Jag förstår inte varför någon skulle erkänna att hen har lustmördat någon – förutom ifall erkännandet i sig skulle bibringa ytterligare njutning för mördaren (vilket jag misstänker är fallet med Dennis Rader).

Sen kan man ju undra vem som är sjukast i gänget: lustmördaren eller tjejen som aktivt tar kontakt med lustmördaren i fängelset? Åtminstone kan man säga att båda två i så fall saknar alla sådana känslor som skulle kunna kallas för empati. I tjejens fall skulle hon dessutom kunna vara lustmördarens offer – om situation hade varit annorlunda.

Vidare måste jag säga att jag inte kan riktigt förstå tjejer som slår följe med killar som gillar att titta på hard core filmer etc. Men var och en får ju välja fritt sin partner.
Citera
2020-09-11, 21:10
Medlem
Citat:
Om han åtminstone kunde erkänna som *Grandioso föreslog nyss " att han medger att hon inte dött till följd av en olyckshändelse utan att han har faktiskt haft ihjäl henne."

Och inte det här fjantet...." Peter Madsen siger i det nye tv-program, at han ikke ved fysiologisk, hvad der dræbte hende.
- Jeg ved, det var de ting, jeg fortalte hende. Det var situationens drift, det var måske chok, men hun blev fjern, og hun forsvandt, lyder det blandt andet."

Nåväl. Det är 9 år till och mycket vatten skall väl hinna rinna under broarna tills dess.
Eller så kommer det bara nya förklarningsmodeller som Madsen tycker verkar logiska.

*Nya danska tv-programmet som bygger på de hemliga telefoninspelningarna.

Jag i min tur förstår inte varför du förutsätter/önskar ett någorlunda "normalt beteende" av en person som enligt vilka mått som helst är total väck i huvudet?

Ens ens "vanliga mördare" erkänner sitt brott. Varför skulle en lustmördare göra det då?

Besök någon gång en anstalt. Det finns inga andra en totalt oskyldiga offer över allt.

Så bara det faktum att han ens sa att Kim´s död var "hand fel" var ju ett mirakel.
Citera
2020-09-11, 21:39
Medlem
Citat:
Till *Sno

För att komma till pudelns kärna så har du hållit på med dina rallarsvingar mot KW i flera år nu.
Med ständiga insinuationer. Så kanske inte så konstigt att man blir upprörd, sur och grinig.

1/Det spelar ingen roll för skuldfrågan om vi nu ponerar att KW verkligen var oförståndig, omdömeslös, lättklädd, onykter, log fel, blev rädd eller vad du vill när hon åkte ut på ett jobb.
Skulden är helt och hållet hennes mördare.

2/ Du påstod att de andra kvinnorna som PM raggade på "var förståndiga som tackade nej."
Men journalisten KW har inte blivit inventerad, uppvaktad av PM eller ens ombedd om en intervju.
Tvärtom är det journalisten KW som inventerat Madsen till en intervju.
Eftersom att det är hennes arbete och levebröd som professionell frilansskribent.
Så inget konstigt där.

3/ Och inget skumt eller konstigt med att Madsen tackade ja.
För det gjorde han jämt och ständigt.
Faktum var att han redan satt i en annan intervju med Sullivan den dagen.
Och journalister hade varit på ubåtstur med Madsen tidigare.
För det är PR och goodwill för RaketMadsen och kunde leda till nya sponsorer och intressanta kontakter.
Så det var i allra högsta grad i hans eget intresse. För att kunna hålla sin verksamhet igång.

4/ Enligt polisens gedigna utredning var PM & KWs mailkontakt helt och hållet professionell.
PM träffade KW en timme i hangaren för samtal om intervjun och när den skulle äga rum.
Jag är övertygad att Madsen ville veta vad den skulle handla om.
Så han visste säkert (redan sedan tidigare mailkontakt) att KW ville skriva om hans och konkurrentens rymdkapplöpning.
Därför är det uteslutet att Kim kunde ha ställt känsliga frågor under den korta intervjun innan nära fartygsolyckan,
om de nu ens blev någon intervju.
Och om så vore fallet så borde han ha avslutat intervjun och satt henne i land

5/ För Madsen är "100 i huvudet". Enligt den gedigna RPUN led han inte av psykisk sjukdom vid tiden för mordet.
Han lider av allvarlig störning och har en väldigt avvikande sexualitet.
För en lekman kan det självklart framstå som att en person som gör sig skyldig till ngt. så fasansfullt måste vara helt sjuk i huvudet. Det tyckte jag själv också en gång i tiden.
Men enligt RPUN så är han tillräknelig dvs vet vad han gör.
Men han var säkerligen påverkad av tvångstankar men det betyder inte att han inte visste vad han gjorde.

/6 Madsen har aldrig begått ngt. brott tidigare. Det finns inga alls klagomål på honom från alla dessa damer(ragg)eller journalister som varit med Madsen på ubåtstur. Han är inte känd för att vara våldsam.
Så inga varningsklockor fanns. Men det finns otur och slump och det kan vi alla råka ut för.
Om du sitter på bussen och ler lite vänligt mot medpassageraren mittemot, är du oförståndig då?
Av otur kan ju hen vara psykiskt sjuk och av en slump viskar rösterna i huvudet på hen -Stick kniven i den första som ler mot dig.

Kim hade bara en grym otur när hon ringde Madsen just den dagen när han var som mest besatt av sin morfantasi.
Han tom pratade bredvid mun under intervjun med Sullivan.
Så slump och otur.

1) Du måste sluta läsa mina inlägg genom ett filter. Jag har inte sagt ett ord om skuldfrågan. Det enda jag har sagt är att jag kan tänka mig att en sjuk människa tänker som Madsen gör. Men enligt dig och vissa andra här borde han tänka som vem som helst av oss.
2) Oavsett att det inte är PK att säga det då tänker jag ändå upprepa att mantrat: ”vem som helst kan falla som offer för dessa supermanipulatörer” inte stämmer med verkligheten. Annars skulle ju ingen tjej överhuvudtaget tacka nej till deras inviter. Jag har inte heller kallat dessa tjejer för förståndiga. Det är ditt ord (du som märker på ord själv). Jag har endast konstaterat att supermanipulatören kan inte manipulera vem som helst. Det är dessutom snarare att det inte krävs någon manipulation när offret självt är så ivrigt att få åka med.
3) Å ena sidan beskriv Kim som en journalist med gedigen utbildning och en massa erfarenhet i bagaget. Men gentemot Madsen ska hon plötsligt beskrivas som en ung, oerfaren och nyexaminerad journalist som var lättmanipulerad av den äldre och erfarna psykopaten.
4) Du tolkar återigen från ditt perspektiv vad en galen människa kan tänkas uppfatta som känsligt. Du och Madsen tänker säkert helt olika. Hoppas jag i alla fall..
5) Vad ”Madsens damer” anser om honom är för mig totalt irrelevant. En prostituerad vill jag minnas tyckte att han var obehaglig. Men en prostituerad ligger ju ändå med vem som helst. Resten av ”damerna” är av samma sort.
Citera
2020-09-11, 22:24
Medlem
Citat:
Jag i min tur förstår inte varför du förutsätter/önskar ett någorlunda "normalt beteende" av en person som enligt vilka mått som helst är total väck i huvudet?

Ens ens "vanliga mördare" erkänner sitt brott. Varför skulle en lustmördare göra det då?

Besök någon gång en anstalt. Det finns inga andra en totalt oskyldiga offer över allt.

Så bara det faktum att han ens sa att Kim´s död var "hand fel" var ju ett mirakel.
Troligtvis för att kunna söka tidsbegränsat straff om 12 år, grovt beskrivet.
Och ska väl vara som ett första steg på den vägen.

Det här erkännandet ska väl föreställa ett försök att med hjälp av metamorfoser beskriva händelseförloppet.
"- Jeg ved, det var de ting, jeg fortalte hende. Det var situationens drift, det var måske chok, men hun blev fjern, og hun forsvandt, lyder det blandt andet."

Madsen anstränger sig för att låta litterär. Det sexualsadistiska menar han nog var som att han kommunicerade med henne.

"Jag vet, att det var de saker, jag gjorde (berättade för henne).
Det var situationens verksamhet, det var kanske chock, men
hon blev avlägsen och hon försvann."

Han erkänner så mycket iallafall som att han var inblandad i hennes död.
Men han har ingen aning om vad hon dog rent fysiskt av påstår han.

Jag tror att han fått hjälp av sin fru Jenny Curpen. Som tidigare på sin fb skrivit något glorifierande om bibliska martyrer och död som doftar äpplen, i samband med Madsenfallet.

Madsen har 110 i IQ och är inte väck,*Sno.
Däremot så är han en patologisk lögnare, manipulativ med narcissistiska och psykopatiska drag och väldigt sexuellt avvikande. Du måste ju väga in det i hela paketet.
Citera
2020-09-11, 22:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det har inte med lustmord att göra utan graden av psykopati.
Han är nämligen grandios och gravt empatistörd.

Storhetsvansinne.
Men det brukar komma om det är game over.

Madsen har inte råd att ägna sig åt skryt eller öppen chockverkan.
Om nu hans överdoserade narcissism står pall.

Han kör därför med sina insinuationer och njuter över sina kluriga dubbla budskap.
Men förbannar samtidigt att han inte kan hålla käften.

Han har gjort det innan mord:
Ett rovdjur i mänsklig skepnad.
Huvudmisstänkt i mordutredning.

och han gör det igen.
Han minns nu plötsligt varenda mikrosekund i ubåten.

Den ondskefulle djäveln håller tillvaron på halster.

Jag antar du begriper vad de orden innebär för hennes föräldrar.
Han säger A och de bävar för B.
Senast redigerad av develi 2020-09-11 kl. 22:36.
Citera
2020-09-11, 22:52
Medlem
Citat:

Kräket vill ha uppmärksamhet i tristessen på anstalten därför gör han sig spännande för en journalist och berättar gärna det han vill dvs. Förklaringen däremot är skrattretande och Madsen bör sitta inlåst tills han avlider. Vad kan det ha varit som gjorde så han dödade KW? Fick han nobben? Skrattade hon åt honom? Stackars krakar som inte tål ett nej eller ett adjö. Låt denna aldrig komma ut.
Citera
2020-09-11, 23:21
Medlem
Grandiosos avatar
Denna långa text av Madsens fru Jenny råkade jag på ikväll. Vet inte om den postats
tidigare.

Hon sätter som rubrik: "The fourth wave of Captain Madsen"
Om mordet på KW skriver hon följande:
"This is not the first murder in the history of Europe — about 45-50 murders are committed annually in Denmark itself, but for some reason it has become the most monstrous crime in modern Scandinavian history."
https://knife.media/club/madsen-eng/

"but for some reason", skriver hon alltså precis som om hon helt har missat hur sjukt
vidrig hennes makes gärning var. Det som gör att den går utanpå det mesta i mordväg,
i utstuderad grymhet. Det vill eller förmår hon inte greppa.

10 fakta om Jenny Curpen: https://celebpie.com/jenny-curpen/

Riktig kändis tycks hon ha blivit tack vare att hon gav sig i lag med Madsen.
Möjligen, men bara möjligen, var det just därför hon knöt kontakt med honom:
alla vägar till kändisskap duger...och vägen via "Captain Madsen" visade sig motsvara
förväntningarna med råge. Yes indeed!
Senast redigerad av Grandioso 2020-09-12 kl. 00:11.
Citera
2020-09-11, 23:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Troligtvis för att kunna söka tidsbegränsat straff om 12 år, grovt beskrivet.
Och ska väl vara som ett första steg på den vägen.

Det här erkännandet ska väl föreställa ett försök att med hjälp av metamorfoser beskriva händelseförloppet.
"- Jeg ved, det var de ting, jeg fortalte hende. Det var situationens drift, det var måske chok, men hun blev fjern, og hun forsvandt, lyder det blandt andet."

Madsen anstränger sig för att låta litterär. Det sexualsadistiska menar han nog var som att han kommunicerade med henne.

"Jag vet, att det var de saker, jag gjorde (berättade för henne).
Det var situationens verksamhet, det var kanske chock, men
hon blev avlägsen och hon försvann."

Han erkänner så mycket iallafall som att han var inblandad i hennes död.
Men han har ingen aning om vad hon dog rent fysiskt av påstår han.

Jag tror att han fått hjälp av sin fru Jenny Curpen. Som tidigare på sin fb skrivit något glorifierande om bibliska martyrer och död som doftar äpplen, i samband med Madsenfallet.

Madsen har 110 i IQ och är inte väck,*Sno.
Däremot så är han en patologisk lögnare, manipulativ med narcissistiska och psykopatiska drag och väldigt sexuellt avvikande. Du måste ju väga in det i hela paketet.
Jag såg en artikel som var intressant bland allt blame the victim.

Det är nog mer korrekt att skriva blame the woman...

För intressant nog så hamnar psykopaten i bakvattnet.
Den absolut värsta. Den mest samvetslösa och den mest manipulativa.

Det är som om Madsens manipulativa förmågor som psykopat försvinner. Det tonas ner och trivialiseras, det sker skuldförskjutning och det är även små rosa moln som puffar runt emellanåt.

Madsen må se ut som ett penntroll och en vingmutter men han har totalt grundlurat en stor mängd människor.

Allt från media till sponsorer till att locka till sig följare och volontärer. Han mjölkar pengar där det går. Han anlitas för föreläsningar, vinner danska utmärkelser och har är som en maskot för danskar.
Han grundlurar män där han drar fram.
Likaväl som han attraherar kvinnor och förvränger huvuden på fängelsepersonal, om det så är via lagen om attraktion eller vinstvinning för samtal, med mutor.

Det går inte att komma ifrån.

Vi vet att Madsen har svår psykopati vilket indikerar höga poäng via PCL-r.

Hur som haver. En artikel som tar upp några intressanta aspekter utifrån den som Madsen kallar sin raketprinsessa, vildkatt och ritar små raketer med hjärtan på.

Det märks mycket väl att psykopaten Madsen, 49 år, går ner till hennes omogna nivå, han manipulerar för att trollbinda.

Gå på de svaga, enkla offren...
Ta ett bett.

Han leker hennes själavårdare, klippan Peter och don Juan i samma ögonblink.
Vilket egentligen är helt horribelt.
Hon tror att han har en normal sida.
Exakt denna uppdelning har Lundins kvinnor beskrivit.
Det beskrev även "Sofie".

»Jeg er forelsket i hans normale side«

Han har ingen normal sida.

Den här reportern har tänkt till. Hon mår illa av det hon ser i filmen där C medverkar.
På ett empatiskt sätt.
För att dessa störda kvinnomördare tillåts fortsätta mindfucka människor.

Fast man vet hur extremt farliga de är.
Vilket står i mentalerkleringen.
Riskbedömning? Någon?

Någons dotter ges fri acess till de som klassas som samhällets farligaste.

Tänkvärt nr 1. Hur presenteras tingen i media.

"Psykopater er eksperter i at spotte, hvem de kan bruge som det perfekte offer, men journalister er også gode til at spotte en god historie."

Tänkvärt nr 2.

"Peter Lundin har været gift to gange, siden han blev dømt for at myrde sin kæreste og hendes to sønner. Af samme grund giver det god mening at spørge, hvorfor det skal være muligt for dem at kommunikere med hvem som helst udenfor murerne, som Dplay gør i den nye serie »Forelsket i en morder«.

Tänkvärt nr 3.

»Den her type drabsmænd er hensynsløse, manipulerende og vældig dygtige til at udnytte andres behov,« siger den pensionerede chefkriminalinspektør Hans Jørgen Bonnichsen. "

" Alligevel får eksperterne god tid til at tale om morderne og deres behov."

Om programmet.

" Vi ser hende kærtegne hans breve, de barnligt røde hjerter og søde ord, som han sender til sin »raketprinsesse« og »lille vildkat«.

Vi ser hende udelukkende, som han ser hende – som ben og hjerte og krop. Et stort barn, der vandrer ensomt omkring i sin ulykkelige og uforklarlige forelskelse. Det er rystende fjernsyn, fordi det går rystende tæt på. Spørgsmålet er, om det på nogen måde retfærdiggør programmet."

" Man siger at kærlighed gør blind men det kræver mere end et par blinde pletter at falde for en livstidsfange. Her svigter journalisterne, fordi de ikke stiller de afgørende spørgsmål."

" Hvad mangler hun, og hvorfor tror hun, at han kan give hende det?"

" Peter Madsen, der – venligt som en ulv – ringer og viser interesse for et brandsår, hun har fået. »Dunker det? Gør det ondt?«

Jeg følte mig ærlig talt lidt ubehageligt til mode under scene."

" I optakten til seriens tredje program, ser vi hende grædende sige, at »det går alt for tæt på nu«. Det er ikke helt til at afgøre, om det er Peter Madsen eller kameraet, hun taler om."
https://www.berlingske.dk/kultur/19-aarige-cammilla-skriver-kaerestebreve-til-peter-madsen-jeg-er-forelsket
Senast redigerad av develi 2020-09-12 kl. 00:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in