2020-09-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Angående de där långa skruvmejslarna (de var två stycken enligt polisen), förresten. De hittades ju aldrig. Blev det klarlagt hur polisen kunde veta att han hade köpt dem? Var han verkligen så dum att han tog dem på en företagsräkning?
Men visst hittades en sådan?
Citera
2020-09-11, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha.

Du är ju helt väck.

Eller den som är mest grundlurad.
Manipulerad rakt av. Bland det dummaste på fb:

"Trots att det här på FB är en allmän sanning att varannan man - minst - är en psykopat, så ser inte verkligheten ut som så. De flesta är normala och trevliga och sunda i skallen."

1 på 100 beräknas vara psykopat i populationen och det är Madsen med svår psykopati som diskuteras.

Så trevlig och sund kan du lägga ner.

På vilket sätt menar du att jag är väck, grundlurad och manipulerad - och av vem förresten?
Citera
2020-09-11, 09:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja tack ska göra det..Känns som de behöver varandra på nåt sätt. Hon ger väl också ut böcker, så passande.
Märkligt med barnet, la hon till P;s namn till denne eller? Antar att det inte är hans?.

Annars kan du ju bara läsa på hennes Facebook. Hon heter Jenny Curpen där också (vad hon hette från början, i Ryssland, verkar ingen veta längre - "Jenny Curpen" är i alla fall inte hennes födelsenamn).

JC kände nog - eller kände TILL - PM redan när det var dags för namngivning av yngsta, ja. Men PM kan inte vara fadern. De har aldrig fått vara ensamma tillsammans (om detta inte har ändrats nyligen). Dessutom är PM antagligen steriliserad (det var inga spermier i sperman som de hittade i hans kalsonger på Rättsmedicinska).
Citera
2020-09-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sökte efter offer hela sommaren, och samtliga damer tackade nej. Han planerade detta såååå väl. Han traskade iväg med sänken till ubåten. Vattenslang. Strips att binda offret med (både till händer och fötter - från golv till tak). Han tog med såg, han tog med en vidrigt lång skarpslipad mejsel. En vidrig vidrig liten man.

Nu går han ut och söker uppmärksamhet och påstår att hon sa saker som triggade honom att "slå ihjäl henne". Blir bara så trött.

Men är det verkligen han som söker uppmärksamhet? Det är ju återigen journalisten som söker uppmärksamhet åt det här raset och Madsen med sin intervjuer och med boken.

En journalist till alltså som vill tjäna en slant på galningen..

Föräldrarna har redan givit ut sin egen bok.. föräldrarna är ju också journalister..
Citera
2020-09-11, 09:50
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Det är ingen som vet vad som hände på U-båten det enda vi vet är att Kim Wall blev torterad , mördad och styckad . Men varför PM gjorde detta det kommer vi aldrig få veta det finns hur många olika hypoteser som helst om det.
Citera
2020-09-11, 09:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hemsk sak att erkänna för Madsen.
Av vilken orsak?

Av vilken orsak det är svårt att erkänna ett sådant brott, som det vi diskuterar i tråden? Skojar du nu?
Citera
2020-09-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Den senaste tjejen som nu olyckligtvis har hamnat i klorna på denna psykopat har ju aktivt sökt sig till hans sällskap. Ändå vill säkert många kalla henne för "helt vanlig" - vilket jag alltid vill protestera emot.

Sen vill jag även påminna om att alla tackade inte ja till ubåtsäventyret. Han försökte locka andra - som tackade nej. Tyckte att han var obehaglig.

Kim ville tjäna en slant på den halvfärdiga storyn. Det var hennes lockbete. Förutom att hon kanske ansåg att Madsen var intressant som person. Annorlunda än många andra. Och just där tror jag den stora skillnaden ligger. Vissa tycker att att sådana personligheter är obehagliga och försöker undvika deras sällskap. Andras dras till dem - av olika anledningar.

Man borde lära sig av dem som tackar nej.

Så var det, hon ville sälja reportaget till "The wire" eller någon liknande tidning, innan Oles och hennes nya liv i Bejing, skulle börja. Hon menade själv att drivkraften bakom hennes journalistiska gärning var att undersöka the undercurrent of rebellion, samt att bla bla göra världen till en bättre plats. Madsen var ju en rebell, eller cowboy i de sammanhang han befann sig. Dock en ond sådan.
Citera
2020-09-11, 10:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Av vilken orsak det är svårt att erkänna ett sådant brott, som det vi diskuterar i tråden? Skojar du nu?
Skojar jag?

Frågan är väl om du är ett enda stort skämt.
Efter som du konstant jämför honom med antingen normalt folk eller mördare som inte är psykopater.

Han känner inte skuld, skam eller ånger.
Han saknar samvete med andra ord.

Att han inte erkänt tidigare beror givetvis på att han ville utföra det perfekta brottet, stycka Kim och komma undan.
Delmål två var brott mot griftefriden, lågt straff.
Senast redigerad av develi 2020-09-11 kl. 10:04.
Citera
2020-09-11, 10:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag skulle inte dra för långtgående slutsatser av Madsens sjuka tankar.

Trots att det här på FB är en allmän sanning att varannan man - minst - är en psykopat, så ser inte verkligheten ut som så. De flesta är normala och trevliga och sunda i skallen.

Åklagaren för målet blev illa påverkad av caset. Han kände sig nedstämd och ledsen. Så även de andra åklagare som han diskuterade fallet med. Åklagaren visst inte att sånt här fanns överhuvudtaget. Och han var ingen duvunge - 17års erfarenhet av åklagaryrket..

Jag anser att du även i framtiden kan lita på män. Själv förstår jag däremot inte fascinationen av den sortens udda företeelser som Kim jagade med sin journalistik. Folk som tror sig vara vampyrer etc.

Fast det har väl Jeppe inte sagt, att han inte visste om att sexualmord förekommer, tidigare? I så fall skulle han vara en ovanligt oduglig åklagare, om han inte skulle ha haft det i bakhuvudet som tänkbart motiv.

Nej, inte jag heller. När jag arbetade som journalist (och även fortfarande, jag gör ett spekulationsjobb då och då), så har jag hellre velat göra nytta. Upplysa om orättvisor, beskriva utsatta och olyckliga människors verklighet. T.ex. misshandlade och hemlösa kvinnors. Eller svenska flickors som förföljs av invandrarynglingar i skolan och i bostadsområdet. För att i förlängningen få till stånd en förändring.

För mig är det journalistikens huvuduppgift - att lyfta fram den lilla människan, att påverka politiker och allmänhet. Vampyrmänniskor och liknande har ju valt det själva. De får inte min empati. Därmed inte sagt, att man inte kan sticka emellan med något som "bara" är roligt eller intressant, ALLT måste inte ha en politisk agenda.
Senast redigerad av Merwinna 2020-09-11 kl. 10:05.
Citera
2020-09-11, 10:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, inte jag heller. När jag arbetade som journalist (och även fortfarande, jag gör ett spekulationsjobb då och då), så har jag hellre velat göra nytta. Upplysa om orättvisor, beskriva utsatta och olyckliga människors verklighet. T.ex. misshandlade och hemlösa kvinnors. Elle8r svenska flickors som förföljs av invandrarynglingar i skolan och i bostadsområdet. För att i förlängningen få till stånd en förändring.

För mig är det journalistikens huvuduppgift - att lyfta fram den lilla människan, att påverka politiker och allmänhet. Vampyrmänniskor och liknande har ju valt det själva. De får inte min empati. Därmed inte sagt, att man inte kan sticka emellan med något som "bara" är roligt eller intressant, ALLT måste inte ha en politisk agenda.
Du vill lyfta fram den lilla människan?

Du framhäver dig själv just nu på en styckad kvinnas bekostnad.

Du vill göra nytta?
Din illvilja och agenda lyser som i neon. Kränk så mycket det bara går, gå ordagrant över lik, sparka på de som verkligen ligger ner och tro sig själv vara en version av moder theresa.

Du kan inte ge nåt du inte har.
.
Senast redigerad av develi 2020-09-11 kl. 10:12.
Citera
2020-09-11, 10:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nej. Du behöver bara lyssna på klippet ifrån domen i Byretten. Där räknas allting upp som Staten beslagtar från Madsen. Även "stroppar". Men ingen skruvmejsel.
Citera
2020-09-11, 10:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej. De uppvisade en identisk kopia av halvmetern han inhandlade i maj (kvitto) som han däremot erkände haft med sig.
Den användes vid dykning vilket andra dementerade.
Kan ha erkänt att han använde den, minns inte.
Han skulle ju bara tömma tarmar på gas...
Senast redigerad av develi 2020-09-11 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in