Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag skulle inte dra för långtgående slutsatser av Madsens sjuka tankar.
Trots att det här på FB är en allmän sanning att varannan man - minst - är en psykopat, så ser inte verkligheten ut som så. De flesta är normala och trevliga och sunda i skallen.
Åklagaren för målet blev illa påverkad av caset. Han kände sig nedstämd och ledsen. Så även de andra åklagare som han diskuterade fallet med. Åklagaren visst inte att sånt här fanns överhuvudtaget. Och han var ingen duvunge - 17års erfarenhet av åklagaryrket..
Jag anser att du även i framtiden kan lita på män. Själv förstår jag däremot inte fascinationen av den sortens udda företeelser som Kim jagade med sin journalistik. Folk som tror sig vara vampyrer etc.
Fast det har väl Jeppe inte sagt, att han inte visste om att sexualmord förekommer, tidigare? I så fall skulle han vara en ovanligt oduglig åklagare, om han inte skulle ha haft det i bakhuvudet som tänkbart motiv.
Nej, inte jag heller. När jag arbetade som journalist (och även fortfarande, jag gör ett spekulationsjobb då och då), så har jag hellre velat göra nytta. Upplysa om orättvisor, beskriva utsatta och olyckliga människors verklighet. T.ex. misshandlade och hemlösa kvinnors. Eller svenska flickors som förföljs av invandrarynglingar i skolan och i bostadsområdet. För att i förlängningen få till stånd en förändring.
För mig är det journalistikens huvuduppgift - att lyfta fram den lilla människan, att påverka politiker och allmänhet. Vampyrmänniskor och liknande har ju valt det själva. De får inte min empati. Därmed inte sagt, att man inte kan sticka emellan med något som "bara" är roligt eller intressant, ALLT måste inte ha en politisk agenda.