2020-09-10, 20:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja du.. Man kan spekulera i all oändlighet. Så många lager av mystik och oklarheter.

Det är riktigt. Lyckligtvis syns inte åtalet alls vara beroende av exakt hur det gick till. Alltså hitom såren på kroppen.
Citera
2020-09-10, 20:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja, det kan nog röra sig om en bassäng. Har för mig att han frågade om han kunde komma in i byggnaden/huset eller om det var larmat på natten.
Han hade många järn i elden den dagen, kvällen och natten:
Jobb, kontorssex (?), gymmet, middagen hos A, kontroll av översvämningar hos grannar i deras källaringång och nattliga inspektioner av byggen. Raskt jobbat!

Herregud, mitt minne är så dåligt....
Och jo, mållgorna jagade han natten 11-12 maj.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vill bara få ner det här innan jag tappar bort det. Det gäller den 11 maj, då SD skulle ha gjort en besiktning, men uppdragsgivaren fick ett nytt meddelande att det skulle göras sent, efter 23. Men något protokoll har uppdragsgivaren aldrig fått och vet ännu inte om besiktningen är gjord.
Det var det här som åklagaren frågade SD om, om han var på den besiktningen någon gång.

Aktbil 151, sid 82-84

Har SD varit på denna kontroll 11 maj eller inte?
Hur skulle han hinna det samtidigt som han hade fullt upp med mållgor, poliser mm. Inte hann han ens ta hand om Lena som fick stå där ensam med mållgorna och skriva "Hallå" utan att få svar.

Hade SD planerat så att det var meningen att han skulle hinna bli "klar med att döda Lena" och sedan skynda till besiktningen för att ha ett alibi? Eller var det meningen att det skulle se ut som att han var där, trots att han aldrig var där?

"Davidsson skulle vara där den 11 maj, jag och min familj var bortresta då. Davidsson skickade SMS till mig då, jag hade inte hans nummer inlagt så jag trodde att det var betongkillen som SMSade mig men sedan scrollade jag i konversationen och såg att det var Davidsson som SMSade. Han skrev att han inte kunde komma förrän efter kl. 23 för att utföra kontrollen. Jag tänkte inte mer på det - det var inget konstigt. När måndagen den 14 maj kom hade jag inte fått någon rapport. Jag hade mycket att
göra då så jag tänkte inte mer på det. På tisdagen den 15 maj hade jag ännu inte fått någon rapport så jag tänkte: vad hände? För han brukar skicka sina rapporter i tid. Jag sökte inte efter honom eller så. Jag tycker bara att det var konstigt för att vara Davidsson - att inte lämna rapporten.
Har ni haft någon kontakt efter det?
Nej, jag vet fortfarande inte om Stefan Davidsson var dit den 11 maj eller inte. Jag har efter det haft kontakt med S*tefan R*amström för att jag behöver en fullständig kontrollplan över bygget. Ramström uppgav att han ska hjälpa mig med kontrollplanen. Jag ska träffa R*amström imorgon kl. 13.00
"
[...]

Förhör 2
[...]
"T*omas uppger att efter en tid kom S*tefan R*amström och gjorde en avstämning så att allt hade
gått rätt och riktigt till. T*omas har inte hört något efter det och tycker fortfarande att det är
konstigt att Davidsson avvek så i sitt beteende gällande den uteblivna kontrollrapporten.[...]
"
Citera
2020-09-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är riktigt. Lyckligtvis syns inte åtalet alls vara beroende av exakt hur det gick till. Alltså hitom såren på kroppen.

Nä, men jag tror ändå på något sätt att man som anhörig vill höra ett erkännande från gärningsmannen och slippa att spekulera i frågan "har han gjort det eller har han inte gjort det?" oavsett hur domen faller.
Och det vare sig det är SD som är skyldig eller om det är någon annan orsakat hennes död.
Nu tvivlar jag på att ett erkännande kommer att komma i det här fallet, tyvärr.
Citera
2020-09-10, 21:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tja vad gäller JG så nämnde han inte för polisen att Sd ville ta livet av sin familj. Det kom fram i telefonavlyssningen.
Där säger JG ordagrant till mördaren att han inte nämde det.

HD har undanhållit allt och lite till, väldigt mycket minnesförlust på de delarna som är besvärande.

Mördaren själv har ljugit om nästan allt, den lögnen som först kom fram var att han ljög om sin identitet för polisen under första "mordförsöket".
Sedan staplar han lögner på varandra för att ändra sig när han fick fup. Då började han ljuga om annat istället.
Om han ljög? Ja berättar man sanningen första gången behöver man inte ändra sin historia sedan, som han gjort.
Men den värsta var väl ändå Lenas falska påståenden att SD förstörde hennes liv 24/7 vilken är roten till villfarelsen att han mördade henne?
Dom som duperades av Lenas flera tusen sidor smutskastning i FUP är dom som dömt honom på bara skitnack
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-10 kl. 22:03.
Citera
2020-09-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det inte även till den besiktningen som han aldrig lämnade rapporten som var så viktig?

Tror det var 11/5 han inte skulle kunna komma förrän efter 23. Kunden visste inte om besiktningen gjorts och inget papper skrevs så SDs chef fick hoppa in och slutföra.
Mycket ovanligt för att vara SD, sas det.
Citera
2020-09-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det du skriver känns ganska självklart och inte alls konstigt, inte minst det jag fetat.

Oro för LW hade han knappast. Han visste nog i vilket tillstånd hon var. Närmare till hands att han kände oro för egen del. Skulle det gå vägen, eller inte?
Citera
2020-09-10, 22:23
Medlem
Citat:

*Ursprungligen postat av*Sh.Holmes

Tja vad gäller JG så nämnde han inte för polisen att Sd ville ta livet av sin familj. Det kom fram i telefonavlyssningen.
Där säger JG ordagrant till mördaren att han inte nämde det.

HD har undanhållit allt och lite till, väldigt mycket minnesförlust på de delarna som är besvärande.

Mördaren själv har ljugit om nästan allt, den lögnen som först kom fram var att han ljög om sin identitet för polisen under första "mordförsöket".
Sedan staplar han lögner på varandra för att ändra sig när han fick fup. Då började han ljuga om annat istället.
Om han ljög? Ja berättar man sanningen första gången behöver man inte ändra sin historia sedan, som han gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Men den värsta var väl ändå Lenas falska påståenden att SD förstörde hennes liv 24/7 vilken är roten till villfarelsen att han mördade henne?
Dom som duperades av Lenas flera tusen sidor smutskastning i FUP är dom som dömt honom på bara skitnack

???
Det värsta är väl ändå att först slår Sd ihjäl Lena, sedan ljuger både han, Jerry och Hanna om allt möjligt, undanhåller och raderar.
Det är ingen villfarelse att Lena är mördad, brutalt ihjälslagen.
Det är ingen villfarelse att hennes blod finns på Stefans skor och tvättmaskin.
Och absolut ingen villfarelse att enbart Stefans dna återfinns på ringen hon bar när hon mördades.

Sluta bara snacka skit idiot.
Citera
2020-09-11, 03:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Inlägg från 2018-09-29.

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Någon bad om svar. Men vad skulle det tjäna utredningen här om jag berättade hur SD m.fl. mår? Inte alls antagligen. Svar kommer därför inte. Men ja, jag har mött de flesta som omnämns i tråden i närtid, dock inte ensamvargen LagAmie och Speedlinkan som inte cachar.

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Nä, ger er inte saker att förstöra andras rykte (och eftermäle) med. Men:

Stefan är tramsig som få. Men omtykt av de allra flesta. Omtänksam. Kvick. Klok. Inte schablonen av mördare i mina ögon.
Lena var ibland tramsig med kiss och bajshumor. Omtänksam. Kvick. Klok. Och långt ifrån lösaktig.
Jimmy är djupt ledsen. det fanns aldrig något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena.
Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan. Honom träffade vi aldrig, men Lena pratade om honom. De sågs oregelbundet och ganska sällan. I princip de tillfällen de har loggat burkar ihop.
Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.

Nu ska kontot raderas så jag inte lockas att skriva mer. Over and out. Låt polisen göra det riktiga jobbet och sätta dit mördare, SD eller annan. Ni andra kan fortsätta ert byskvaller, eller så skaffar ni er en vettig syssla.

Citat:
Så fick vi några svar och jag tackar för dom

I vad mån detta stämmer om intima relationer är det intressant, oftast där GM finns.
Tack för informationen, då verkar det som LW var Vän med många av de som hon spekulerats ligga med. Joakim S, hur sval var den relationen, Jan H, Peter N?
Den Bisexuella finns i denna församling men det har kanske inte någon bäring på själva mordet.

Att SD var omtänksam och klok vänder jag mig dock emot, för hur omtänksamt eller klokt är det att vara otrogen mot sin delvis sjuka fru under åratal?
Klokt att ofreda någon? Omtänksamt vägra prata och fika med LW på hennes födelsedag, att hålla fast och knoggnugga henne?

Tack också för att du hjälper till att stävja rykten och smutskastning från i första hand EGT,
nej Lena var inte lösaktig.

Citat:
nej Lena var inte lösaktig.

Så mycket visste Medinsyn och ShHolmes
alltså. Så manipulerade och blåsta av LW.
Det måste ha blivit en rejäl chock för många
att läsa FUP.
Männen, barnen, föräldrarna, församlingen.
Så många med motiv att döda LW och sätta
dit SD.

Citat:
I vad mån detta stämmer om intima relationer är det intressant, oftast där GM finns

Eller också så är det en ensamvarg som blivit
nobbad.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-11 kl. 04:01.
Citera
2020-09-11, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inlägg från 2018-09-29.

Så mycket visste Medinsyn och ShHolmes
alltså. Så manipulerade och blåsta av LW.
Det måste ha blivit en rejäl chock för många
att läsa FUP.
Männen, barnen, föräldrarna, församlingen.
Så många med motiv att döda LW och sätta
dit SD.

Eller också så är det en ensamvarg som blivit
nobbad.

Förstår inte vad du dravlar om eller vad det har med mordet att göra?
Vadå chock? Den stora chocken var att LW hade en så lång och destruktiv relation med Sd, och hur elak och kontrollerande han var.
Lösaktig var hon inte, det håller jag med medinsyn om.

Så många med motiv att döda LW och sätta dit SD?
Hittar inte ett enda förutom Sd och det gör inte polisen eller någon annan heller.
Bara i din sjuka och svarta hjärna.
Citera
2020-09-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Nu har väl inte LW påstått att SD förstörde hennes liv 24/7. Tvärtom skulle jag vilja påstå, LW skriver att han var typ 2 personer... ena stunden lovade han henne guld och gröna skogar och därav höll hon tyvärr fast vid honom.

Efter att ha läst FUP ang hur SD har betett sig gentemot LW och andra personer är det inte konstigt att han ses som GM.

Du hade inte ens detta att gå på när du hade SD som GM väldigt tidigt i tråden!
Vad fick dig vid den tiden att tro att han var GM... dömde du då SD på samma premisser som du nu säger är "bara skitsnack"?
Citera
2020-09-11, 08:14
Medlem
Citat:
Förstår inte vad du dravlar om eller vad det har med mordet att göra?
Vadå chock? Den stora chocken var att LW hade en så lång och destruktiv relation med Sd, och hur elak och kontrollerande han var.
Lösaktig var hon inte, det håller jag med medinsyn om.

Så många med motiv att döda LW och sätta dit SD?
Hittar inte ett enda förutom Sd och det gör inte polisen eller någon annan heller.
Bara i din sjuka och svarta hjärna.

Inte till mig men...

Tom SD/HD:s bästa vän JG misstänkte att de var inblandande eftersom han ringde polisen (påstridig) och tipsade om att söka hemma hos HD!
Skulle vara intressant att veta vad som fick honom på den tanken... ingen rök utan eld enl ordspråket.

Sa SD något till JG när han var och kollande trappen på mordkvällen som fick JG att tänka tanken? Vad fick honom att tänka om och radera under polisförhöret/uppföra sig som en idiot vid rättegången?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-09-11 kl. 08:22.
Citera
2020-09-11, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inte till mig men...

Tom SD/HD:s bästa vän JG misstänkte att de var inblandande eftersom han ringde polisen (påstridig) och tipsade om att söka hemma hos HD!
Skulle vara intressant att veta vad som fick honom på den tanken... ingen rök utan eld enl ordspråket.

Sa SD något till JG när han var och kollande trappen på mordkvällen som fick JG att tänka tanken?
Tack på påminnelsen om JGs tips. Så var det ju.

Ang raderingen hos polisen, där en misstänkt bevissopning skedde,, så tror jag den är kopplad till JGs person. Dvs något han tyckte skulle vara pinsamt att det låg kvar, för egen del. Nä, jag tror inte längre JG vet något, eller att han medvetet skulle skydda SD om han tror SD dödat LW.

Frågan är om de umgås numera. JG s fru har väl också en del att säga till om kan jag tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in