En ytterligare knorr på detta bisarra morddrama!
AB 150 vittnesförhör (11) s 337
J*akob G*rufman
Vad har du för adress nu ?
Jag bor på ***** ********* i Örebro sedan Hanna och jag flyttade isär. Hanna drog på sig en massa skulder genom att ha tagit blancolån på grund av sin sjukdom, cirka 150 000 kr så hon har det tufft ekonomiskt och har fått flytta in hos UlfWesström. Hannas och Ulfs barn kommer bra överens.
Jag tror inte att Hanna och Ulf lever i en relation, jag har undvikit att fråga dem det. Hanna och Ulf hade inte setts på flera år innan Arons födelsedagsfest, jag tror inte att de hade umgåtts alls sedan Lena och Ulf gick isär. De har börjat umgås nu efter Lenas bortgång.
Uppläst och godkänt
Hanna W*elin..
"Du har ingen gravplats än. Men minnesträdet har fått nya vinterväxter och lyses upp av ljus som folk varit där och tänt. Det går nog inte en timme utan att jag tänker på dig. Jag lovar att göra allt jag kan för att vårda och fostra dina barn; mina gudbarn som jag bor med nu, jag lovar att aldrig glömma dig, jag lovar att hämnas dig när tiden är inne, jag lovar att vara den du vill att jag ska vara; mig själv. Jag älskar dig. Vi ses i Nangijala."
Aktbilaga 146 förhör LW (4) s (pdf) 112
Lenas relation till Noa var lite frostig då han valde att flytta till Ulf. Ulf var snällare medan Lena var mer principfast med regler. Gun vet inte hur Lenas mående påverkades av relationen till barnen. Efter Lenas död har Gun och Lasse velat träffa barnen men barnen har inte orkat eftersom de har mått dåligt.
Ulf har nu meddelat Gun och Lasse att han och Hanna är ett par. Han har sagt att barnen är glada för deras skull. Gun tror inte att Lena skulle ha tyckt om utvecklingen av den relationen.
----------------------
HW och UW
är ett par. Eftersom dom enl, J*akob inte träffats sen 2011 går det inte frigöra sig från tanken att dom inväntade Lenas bortgång innan dom satte igång vilket väl Lenas föräldrer Gun i viss mån stryrker då hon säger att Lena inte skulle tyckt om den utvecklingen.
Lena skulle aldrig acceptera att hennes guddotter och bästa vän tog hennes plats i sängen bredvid hennes Fd man.
HW har samma psykiska sjukdom som Lena (men mer avancerad) vilket var anledningen att dom stod varandra så nära.
https://www.uppsatser.se/uppsats/c37c75b34e/
Det finns nog en hel del motiv i den dysfunktionella knullfriska familjen (och församlingen?)där dom sexuella gränserna påminner om en sexsekt.
Det finns väl ingen som inte håller med om att Lena var ett hinder för något som funnits mellan UW och HW?
Frågan är vad anledningen var att dom "inväntade" Lenas död innan dom satt sina planer till verket?
Det var väl inte så att dom
inte kunde invänta 45 åriga Lenas frånfälle?
Edit: öhum, kan det vara UW som gömmer sig bakom barnen, och inte vill möta Lenas föräldrar nu när han byter vätskor med HW?