Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Jag tycker att Lidls kunder uppvisar en större andel förvirring och klumpighet per capita än andra butikers kunder, vilket är WT-folkets signum. Varenda butik har åtminstone en kund som bara snurrar runt och är i vägen, men inne på Lidl så är det regel snarare än undantag. Känsla för logistik och medvetenhet om sin omgivning utgör en stor skillnad mellan WT och andra svenskar.
Så här ser det ut på Lidl varenda gång jag handlar där:
Folk står mitt i gångarna med sina vagnar hållna så långt ifrån sina lekamen som det bara går utan att släppa taget.
Par som handlar tillsammans måste gå bredvid varandra. När de (oftast feta) paren i sista sekund inser att de inte kommer vidare om de inte väjer för mötande kunder, så vrider de lite slött på ena axeln i hopp om att det ska ge tillräckligt med utrymme.
Ungarna springer lösa i butiken och skriker lungorna ur sig.
När kunderna måste stanna upp och tänka (eller vad de nu gör när de stirrar tomt ut i kosmos) så tvärstannar de verkligen. Sedan står de kvar där en bra stund. Varför gå in till sidan när man kan bromsa hela kundflödet i gången, tänker WT.
Klockren stereotyp! Bor själv i Angered och handlar ofta på väg hem från arbetet på Lidl i Angered Centrum. Dessutom har denna Lidlbutik ett gott urval exotiska personer från jordens alla hörn vilket bidrar till vimlet, lite som att besöka souken. Men jag står ut för jag försörjer ensam min familj och Lidl har ett starkt sortiment i de varukategorier jag behöver, som mjölk, färdiga pannkakor, müsli, juice, sylt, ägg, blodpudding, ugnskyckling och liknande. Undanber mig dock WT-kommentarer bara för att jag handlar på Lidl, varken röker, dricker eller spelar och har inga tat. Bor i villa och kör franskt.