2020-09-10, 12:41
Här är en mina absoluta favoritskildringar av WT-begreppet, signerad feministen Cissi Wallin (som växte upp i Uddevalla): https://cissiwallinlooks.wordpress.c...d-white-trash/

Även om jag själv inte skulle beteckna mig själva som feminist, och aldrig varit särskilt betagen av Wallins person som helhet heller, så uppskattar jag den uppgörelsen med sin egen bakgrund som hon redogör för i texten.
Citera
2020-09-10, 23:28
Vi har ju inga trailer parks som i USA, så vi är lite av White trash B-laget.
Citera
2020-09-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag tycker att Lidls kunder uppvisar en större andel förvirring och klumpighet per capita än andra butikers kunder, vilket är WT-folkets signum. Varenda butik har åtminstone en kund som bara snurrar runt och är i vägen, men inne på Lidl så är det regel snarare än undantag. Känsla för logistik och medvetenhet om sin omgivning utgör en stor skillnad mellan WT och andra svenskar.

Så här ser det ut på Lidl varenda gång jag handlar där:

Folk står mitt i gångarna med sina vagnar hållna så långt ifrån sina lekamen som det bara går utan att släppa taget.

Par som handlar tillsammans måste gå bredvid varandra. När de (oftast feta) paren i sista sekund inser att de inte kommer vidare om de inte väjer för mötande kunder, så vrider de lite slött på ena axeln i hopp om att det ska ge tillräckligt med utrymme.

Ungarna springer lösa i butiken och skriker lungorna ur sig.

När kunderna måste stanna upp och tänka (eller vad de nu gör när de stirrar tomt ut i kosmos) så tvärstannar de verkligen. Sedan står de kvar där en bra stund. Varför gå in till sidan när man kan bromsa hela kundflödet i gången, tänker WT.
Klockren stereotyp! Bor själv i Angered och handlar ofta på väg hem från arbetet på Lidl i Angered Centrum. Dessutom har denna Lidlbutik ett gott urval exotiska personer från jordens alla hörn vilket bidrar till vimlet, lite som att besöka souken. Men jag står ut för jag försörjer ensam min familj och Lidl har ett starkt sortiment i de varukategorier jag behöver, som mjölk, färdiga pannkakor, müsli, juice, sylt, ägg, blodpudding, ugnskyckling och liknande. Undanber mig dock WT-kommentarer bara för att jag handlar på Lidl, varken röker, dricker eller spelar och har inga tat. Bor i villa och kör franskt.
Citera
2020-09-15, 20:01
WT refererar till USA genom att applicera uttrycket "staterna".
Citera
2020-10-07, 23:37
Medlem
GoUoDs avatar
Jag söker och ser att ämnet inte har behandlats. Så jag säger frågandes: bögsvans, synthtofs sedmera i allmänt uttal: råttsvans, är det WT?

Edit: det är ju något hipster-hippies och annat kräk hittat till, en dreadlock som sticker ut där i nacken.

Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
WT refererar till USA genom att applicera uttrycket "staterna".
Njae, att dra alla som benämner staterna som just staterna över till kategorin WT, det är väl lite väl hårddraget?
Senast redigerad av GoUoD 2020-10-07 kl. 23:41.
Citera
2020-10-08, 00:26
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Jag söker och ser att ämnet inte har behandlats. Så jag säger frågandes: bögsvans, synthtofs sedmera i allmänt uttal: råttsvans, är det WT?

Edit: det är ju något hipster-hippies och annat kräk hittat till, en dreadlock som sticker ut där i nacken.

Njae, att dra alla som benämner staterna som just staterna över till kategorin WT, det är väl lite väl hårddraget?
Hipsters har väl de så kallade "Man buns"
https://1.bp.blogspot.com/-17T7a67Qq...0/hdhdhdhd.JPG

WT kan nog försöka sig på det om någon kändis skulle ha det. Men jag tror mer på att det är en hipstergrej.
Citera
2020-10-08, 00:39
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Vi har ju inga trailer parks som i USA, så vi är lite av White trash B-laget.

Hela den här tråden har det snackats om USA, vilket ju är en idiotisk jämförelse. Deras WT är ju fattiga och utstötta, medan här i Sverige är det WT-folket som vinner på Bingolotto. Postkodslotteriet och Lotto är också försörjare av WT-folk.
Citera
2020-10-08, 00:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize

WT kan nog försöka sig på det om någon kändis skulle ha det. Men jag tror mer på att det är en hipstergrej.

Absolut hipster. Man ska leka med könsrollerna! Det gör inte WT, och det är en av få saker de har gemensamt med överklassen. Både WT och överklass sätter könstypiska kläder på sina barn, och sätter dem i könstypiska aktiviteter. Medelklassen leker moderna och upplysta!
Citera
2020-10-08, 00:44
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize

Oj jävlar. Det där är dock inte en bögsvans.
Citera
2020-10-08, 01:37
Citat:

Jo, fast det har jag inte hävdat heller. Bara för att det är stereotypt för WT att formulera sig sådär, så kan såklart icke-WT göra det också, om än i lägre utsträckning. Något motsatsförhållande mellan de två existerar knappast på den punkten. Tänk så här: Om jag t.ex hävdar att "WT röker och/eller snusar" så innebär det knappast att jag i sin tur exkluderar möjligheten till att en del folk som är icke-WT röker och snusar, det kan väl finnas en uppsjö av nikotinberoende individer vilka likväl inte går att rama in som hemmahörande inom begreppet utan att påståendet ovan behöver vara felaktigt. Ett annat exempel: Om jag hävdar att "WT röstar på SD" så innefattar påståendet likväl ingen motsägelse utifall många icke-WT också skulle visa sig rösta på partiet.
Senast redigerad av anwe8 2020-10-08 kl. 01:57.
Citera
2020-10-08, 05:01
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Jo, fast det har jag inte hävdat heller. Bara för att det är stereotypt för WT att formulera sig sådär, så kan såklart icke-WT göra det också, om än i lägre utsträckning. Något motsatsförhållande mellan de två existerar knappast på den punkten. Tänk så här: Om jag t.ex hävdar att "WT röker och/eller snusar" så innebär det knappast att jag i sin tur exkluderar möjligheten till att en del folk som är icke-WT röker och snusar, det kan väl finnas en uppsjö av nikotinberoende individer vilka likväl inte går att rama in som hemmahörande inom begreppet utan att påståendet ovan behöver vara felaktigt. Ett annat exempel: Om jag hävdar att "WT röstar på SD" så innefattar påståendet likväl ingen motsägelse utifall många icke-WT också skulle visa sig rösta på partiet.
Fast rent objektivt så är ju USA just det, united states o' america. Antingen säger man alltså staterna eller så säger man USA, eller så säger man America.
Citera
2020-10-08, 13:20
Citat:
Fast rent objektivt så är ju USA just det, united states o' america. Antingen säger man alltså staterna eller så säger man USA, eller så säger man America.

Det är enbart en ren observation från min sida baserat på empiriska erfarenheter av klientelet i fråga, tycker inte heller att det är ngn märklig tillämpning i sig. Min teori är väl att det är mindre världsvana människor som försöker ge en fernissa av världsvana och kultivering genom en lite mer kreativ och mindre utsliten eller formell benämning på deras älskade USA, dvs som om du refererar till ngn som "Dempa" istället för hans officiella namn Dennis så framstår det som att ni är lite närmare varandra och hysa en mer personlig relation än annars.
Senast redigerad av anwe8 2020-10-08 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in