2020-09-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle.Rittenhouse
att Henko varit otrogen med en av sina dåvarande poddkamrater Myra Åhbeck Öhrman och att man ska ta lätt på hans utspel. Den informationen användes sedemera av poddkändisarna Cissi Wallin och Kristoffer Svensson samt hans fru i olika gräl på Twitter och Instagram med resultatet att Henriks dåvarande sambo fick reda på hans otrohetsaffär.

Inte undra på att de trackar Cissi Wallin då.

Min erfarenhet av podden är att det har lite att göra med sakfrågor, och mer om mobbning i grupp.
Citera
2020-09-08, 17:40
Medlem
angående avsnittet med aktivisten Mattias Fredriksson så kändes det som att både Axel o Henrik klippte med ögonen samtidigt som dom beundrande satt o mysrunkade Fredriksson..
Citera
2020-09-08, 19:01
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Förtal irl och falsk ryktesspridning enligt Flashbacks regler

Jag har bett dig vid åtskilliga tillfällen att posta tillstymmelse till bevis på dina påståenden som trådsanningen att Haveristerna har en stalker. Upprinnelsen är inte en konflikt gåtfull som "hönan eller ägget" utan se i tråden vad som kom först.

Domar som säg de Martin Fredriksson bolag där Axel satt i styrelsen och IRM var kund hos, så gamla att de inte finns på Lexbase, och rör någon med ny juridisk identitet som just originaluppsättningen av Haveristerna kände till innan podden startades, postades publikt lååångt före dump där Myra berättar om hur hon knullade Henko.

Du duckar varje gång. Bevisen på att Henko söker oönskad kontakt med denna personen och andra, finns det prints på.

Han har själv medgett flera av dessa nattliga telefonsamtal till diverse människor han tycker bär skulden för sin otrohet och han har gjort dessa medgivanden i PODCASTEN HAVERISTERNA som tråden handlar om.

Jag kunde skita i dig då du aktivt bara motarbetar det lilla lilla lilla case Henko kan ha (alla fattar man inte vill få sin otrohet publik när man inte vågar erkänna för sin sambo och förmodligen ångrar sig som satan) men jag har personligen aldrig haft en dispyt med någon från podden och tycker fan synd om dem, som är så blåsta att de inte bitit av den svans de har i folk som dig.

D. J. H.
Citera
2020-09-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Axel har levt ett gott år med sin egen konsultverksamhet sen han slutade på wise it. Men nu har en fågel viskat i mitt öra att hans enda kund sagt upp honom. Oklart om det har med podden eller något som hänt där att göra, men han har fick bara en månads notis och slutar nu i september. En kollega ska nyligen ha informerat hans chef om vem han är och sen gick det ganska fort, men just här är källan inte helt 100 på anledningen. Kanske axel kan förtydliga i tråden?
Vet du med säkerhet att han är uppsagd? Skulle det isf. med säkerhet ha med podden att göra? Skulle ju annars kunna bero på att vi gått mot bistrare tider nu under Corona-krisen. Många företag gör sig av med IT-konsulter.
Citera
2020-09-09, 02:47
Medlem
Ograsts avatar
Haha Alexander Bard är med i alla podcast som finns utom haveristernas. Nu är han med i Janiks Svensson, trots att han förmodligen inte läst några av Bards böcker.
Citera
2020-09-09, 13:05
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Haha Alexander Bard är med i alla podcast som finns utom haveristernas. Nu är han med i Janiks Svensson, trots att han förmodligen inte läst några av Bards böcker.
jag tror inte hans lust ökar efter att ha träffat haveristernas bästa kompis i "svarta tråden" podden,
om du känner till hur det slutade
Citera
2020-09-09, 20:19
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
jag tror inte hans lust ökar efter att ha träffat haveristernas bästa kompis i "svarta tråden" podden,
om du känner till hur det slutade
Nu är de ju långt ifrån bästa kompisar, Henko och Abdishakour är mer än ovänner. Fast Henko är ju å andra sidan ovän med alla...
Citera
2020-09-09, 22:41
Medlem
vem förutom Henry Bowers och Rashid mousa är vän med snubben bakom svarta tråden?
Citera
2020-09-09, 23:46
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grefen
vem förutom Henry Bowers och Rashid mousa är vän med snubben bakom svarta tråden?
Jag tror inte att de två ens gillar killen. Både Bowers och Musa är lugna och tänkande personer (om vi ska sätta åsikterna åt sidan). Bowers själv ska ha något slags magisterexamen i filosofi, eller om han till och med gick och var doktorand ett tag, jag minns inte exakt. Abdishakour har bara en växel.

Han gjorde sig själv till ett spektakel med hjälp av Critical som filmade hans Bängan-fasoner, innan de blev ordentligt osams och började bråka inne på något café någonstans. Jag fick aldrig reda på vad bråket egentligen handlade om, men det ska ha utdelats en spottloska och jag såg något foto som Abdishakour hade tagit på en synligt bekymrad Critical. Med tanke på att han till och med gjort sig ovän med Afa har han väldigt få broar som inte ännu är brända.
Citera
2020-09-10, 20:25
Medlem
Jag har inte plöjt igenom allt än. Är hyfsat ny lyssnare (har hört enstaka avsnitt förut). Nu var ju Martin Fredriksson med och pratade om den smutsiga slåss-nazismen, men har de någon gång tagit upp den """intellektuella""" alt(twitter)högern? Jag tycker de känns betydligt mer intressanta än vanliga skinnskallar som bara muckar gräl. Om inte, GÖR!
Citera
2020-09-10, 21:14
Medlem
postvagns avatar
Nu är det ju så att Haveristerna mest tjänar sitt uppehälle (som podd) på att göra en podd där de hatar på och drar folk och fä i smutsen. Utan att de är där och kan försvara sig, som det heter på Public Service-språk. Vad jag kan utröna efter att ha följt podden och personerna bakom den ett tag i sociala medier, är att de gärna bjuder in galningar med extrema åsikter till debatt. De flesta tackar nej, pga de ÄR idioter och inte kan försvara sina åsikter (CW, Henrik Jönsson, alla uppringda SD-fyllon, osv...).

Men vore det inte klädsamt att bjuda in nån som har en åsikt som går stick i stäv med Haveristernas åsikter, men ändå är en fullt fungerande människa? Kanske tom en forskare eller nån som inte bara "har googlat saker i 48h"? Som de gjorde med t.ex Elza Dunkels. Nu var ju hon på samma sida, men jag tycker att det var rätt talande i det avsnittet att samtliga verkade ha respekt för tyngden i hennes ord. Gör det, men med nån de inte allierar sig med...
Citera
2020-09-10, 21:21
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Men vore det inte klädsamt att bjuda in nån som har en åsikt som går stick i stäv med Haveristernas åsikter, men ändå är en fullt fungerande människa? Kanske tom en forskare eller nån som inte bara "har googlat saker i 48h"? Som de gjorde med t.ex Elza Dunkels. Nu var ju hon på samma sida, men jag tycker att det var rätt talande i det avsnittet att samtliga verkade ha respekt för tyngden i hennes ord. Gör det, men med nån de inte allierar sig med...
De hade ju med Anna Nachmann som de höll med om i princip allting, tills mot slutet när Henko var tvungen att leka Palestina-kännare och försöka debattera Gazaremsan med henne. Jag begriper verkligen inte varför folk som aldrig ens har besökt området ens ger sig in i debatter med folk som har inte bara personlig erfarenhet av men även ofantligt mycket mer kunskap om ämnet. Han satt på riktigt och citerade Wikipedia...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in