Citat:
Exakt! Helt osannolikt.
Han va dessutom in på kiosken och köpte dricka 18.47 , skulle han ha lagt kropp/kroppsdelar utanför medans då eller? Hade han burit på något uppseendeväckande hade dom som befann sig i kiosken definitivt kommit ihåg det. Det är i centrala Uddevalla. Han har dessutom en liten gångväg i centrala Uddevalla till stationen. Lyckas gömma något blir svårt.
Det finns 3 troliga anledningar till Ljungskile trippen som diskuterats tidigare.
1. Lura alla att W åkte till Göteborg. Eftersom han hela tiden sagt att hon åkte dit efter bråket.
2. Förvilla polisen. Han vet självklart att man kommer att söka efter W. Han vet också att man kommer att kolla hans telefon, för det säger han ofta i rättegången, ni hade min telefon, ni kan spåra allt men har inte hittat något. Att han inte sa att han vart i Ljungskile till polisen utan nekade var säkerligen att tjäna tid. Ligger saker länge på marken, regn, löv, snö, djur blir söket svårare.
3. Kusinen L*nko , han ringde honom i panik efter mordet, L*nko säger kom hit, vi hjälper dig. T börjar åka men ångrar sig och L*nko kommer till Uddevalla istället.
Polisen som plockade upp T på E6 tyckte att T sa hälsa på min farbror i Göteborg.
Han hoppades sen kanske på att få lift hem, men då inte av polisen.
Många har ögonen på Ljungskile. Och just det tror jag T ville.