2020-09-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag vet att det är långt att gå, han hade knappast med sig kroppen när han åkte till Ljungskile heller och att dumpa något efter en trafikerad motorväg är inte sannolikt alls.
E6:an var avstängd för vårstädning i våras dessutom så diken har säkert genomsökts.

Exakt! Helt osannolikt.
Han va dessutom in på kiosken och köpte dricka 18.47 , skulle han ha lagt kropp/kroppsdelar utanför medans då eller? Hade han burit på något uppseendeväckande hade dom som befann sig i kiosken definitivt kommit ihåg det. Det är i centrala Uddevalla. Han har dessutom en liten gångväg i centrala Uddevalla till stationen. Lyckas gömma något blir svårt.

Det finns 3 troliga anledningar till Ljungskile trippen som diskuterats tidigare.

1. Lura alla att W åkte till Göteborg. Eftersom han hela tiden sagt att hon åkte dit efter bråket.

2. Förvilla polisen. Han vet självklart att man kommer att söka efter W. Han vet också att man kommer att kolla hans telefon, för det säger han ofta i rättegången, ni hade min telefon, ni kan spåra allt men har inte hittat något. Att han inte sa att han vart i Ljungskile till polisen utan nekade var säkerligen att tjäna tid. Ligger saker länge på marken, regn, löv, snö, djur blir söket svårare.

3. Kusinen L*nko , han ringde honom i panik efter mordet, L*nko säger kom hit, vi hjälper dig. T börjar åka men ångrar sig och L*nko kommer till Uddevalla istället.
Polisen som plockade upp T på E6 tyckte att T sa hälsa på min farbror i Göteborg.
Han hoppades sen kanske på att få lift hem, men då inte av polisen.

Många har ögonen på Ljungskile. Och just det tror jag T ville.
Citera
2020-09-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det är mest sannolikt att han har gjort av sig kroppen runt E6 till Ljungskile.
Det han säger att jag tittade På gps och följde E6 för att komma hem är skitsnack.
Det tar 4 timmar att promenera därifrån till Uddevalla.
En Nov natt utan varma kläder.
Han letar efter nånting där.
Han väntar på att någon kompanjon ska komma och skjutsa hem honom.
Citera
2020-09-10, 13:06
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Exakt! Helt osannolikt.
Han va dessutom in på kiosken och köpte dricka 18.47 , skulle han ha lagt kropp/kroppsdelar utanför medans då eller? Hade han burit på något uppseendeväckande hade dom som befann sig i kiosken definitivt kommit ihåg det. Det är i centrala Uddevalla. Han har dessutom en liten gångväg i centrala Uddevalla till stationen. Lyckas gömma något blir svårt.

Det finns 3 troliga anledningar till Ljungskile trippen som diskuterats tidigare.

1. Lura alla att W åkte till Göteborg. Eftersom han hela tiden sagt att hon åkte dit efter bråket.

2. Förvilla polisen. Han vet självklart att man kommer att söka efter W. Han vet också att man kommer att kolla hans telefon, för det säger han ofta i rättegången, ni hade min telefon, ni kan spåra allt men har inte hittat något. Att han inte sa att han vart i Ljungskile till polisen utan nekade var säkerligen att tjäna tid. Ligger saker länge på marken, regn, löv, snö, djur blir söket svårare.

3. Kusinen L*nko , han ringde honom i panik efter mordet, L*nko säger kom hit, vi hjälper dig. T börjar åka men ångrar sig och L*nko kommer till Uddevalla istället.
Polisen som plockade upp T på E6 tyckte att T sa hälsa på min farbror i Göteborg.
Han hoppades sen kanske på att få lift hem, men då inte av polisen.

Många har ögonen på Ljungskile. Och just det tror jag T ville.
Tror som du att han tänkte förvilla från början, att han gick av där och började gå hem däremot tror jag att det bara blev så.
Han har ju bott där länge och vet att gamla E6:an går där med, mindre trafik där dessutom men vem vet när det gäller hans hjärna 🙈
Inget han sagt är ju logiskt.
Citera
2020-09-10, 13:10
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Han väntar på att någon kompanjon ska komma och skjutsa hem honom.
OM han bestämt med någon att bli upplockad vore väl ändå gamla E6:an smartare, mindre trafik och lagligt att gå utefter den.
E6:an är det olagligt att gå och att stanna, dessutom större risk att både han plus bil uppmärksammas.
Iofs verkar han inte supersmart men
Citera
2020-09-10, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
OM han bestämt med någon att bli upplockad vore väl ändå gamla E6:an smartare, mindre trafik och lagligt att gå utefter den.
E6:an är det olagligt att gå och att stanna, dessutom större risk att både han plus bil uppmärksammas.
Iofs verkar han inte supersmart men
Detsamma tänker jag om att " reka" att gamla vägen är öde och om ..man rekar, rekar man väl där och inte mellan tågstationen i Ljungskile / E6an.. Tror mer han valde E6 för att han är för RÄDD För MÖRKRÄDD det lille fege aset.. så enkelt tror jag det är.. för feg..
Citera
2020-09-10, 17:20
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Detsamma tänker jag om att " reka" att gamla vägen är öde och om ..man rekar, rekar man väl där och inte mellan tågstationen i Ljungskile / E6an.. Tror mer han valde E6 för att han är för RÄDD För MÖRKRÄDD det lille fege aset.. så enkelt tror jag det är.. för feg..
Ja precis
Citera
2020-09-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
...kan ju vara smart och gömma en stor kran i en liten bygd där ingen någonsin anar att sådant behövs?

Möjligt, men är det så? Ska alla puffare i Uddevalla åka till Ljundskile för att köpa röka sö är ju den kranen snart avslöjad. Tror jag behåller min tidigare teori om tågresan tills vidare
Citera
2020-09-11, 22:32
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Kan det inte vara så att han köpte biljett till Göteborg med (Wilmas bankkort?) för att polisen skulle tro att hon hade åkt till Göteborg?
Jo det var det i grunden.
Citera
2020-09-12, 14:03
Medlem
Han hade väl inte räknat med att bli upplockad av en polisbil. Så planen vad den nu var kanske sprack.
Citera
2020-09-14, 00:37
Medlem
När var det dags för H.R? Nån som har koll på datumen?
Citera
2020-09-14, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Hur lång tid tar det då.
Man brukar räkna ca 2,4 tim/mil för en normal människa att promenera.
Jag få ihop det till 1,8 mil.
Om man räknar med 1,5 mil blir det 3 tim och 45 minuter.

Då går man jäkligt långsamt! Jag går 1 mil på ca 1,45 h
Citera
2020-09-14, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yono20
Då går man jäkligt långsamt! Jag går 1 mil på ca 1,45 h
Stämmer ju bra. Man räknar väl med att man går (fort) c:a 6 km/tim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto