2020-09-08, 23:23
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag har ibland tänkt att T gick på motorvägen med armarna ut för att han väntade på att bli upplockad och skjutsad hem av någon medhjälpare och att detta var överenskommet i förväg. Nu gick ju inte det när polisen hann före. Vad hade pappan för alibi denna kväll och natt? Familjemedlemmarna kan ju förstås inte räknas som några säkra vittnen angående var pappan var denna kväll och natt. Kan man titta på hans bilars GPS? Ev. Medhjälpare kanske inte ville synas tillsammans med T i Ljungskile, där de hade kunnat blivit synliga tillsammans av folk.
Visserligen är väl inte tishko jättesmart men att bestämma upplockning utefter en motorväg i novembermörkret för att vara diskreta låter otroligt.
Finns bättre undangömda ställen att mötas.
Citera
2020-09-09, 02:30
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Ang medhjälpare, kusiner/na?
Något är helt knas med dom.
Lögnerna sprutar ju.
Sammanfattar vad jag uppmärksammat.

Kusinen B*b*n berättar i tingsrätten att han fick veta innan polisanmälan att W var försvunnen. Han fick veta det av W:s syster, 2-3 dagar innan måndagen den 18:e.
Sen frågar man denna kusin om han tagit några åtgärder efter han fick veta att W försvunnit.
Han svarar nej. Eftersom hans kusin skulle till Uddevalla med sin bil tänkte han passa på att fråga T om det då.
Konstigt nog så ringer han W på måndagen den 18/11 kl 22.46. Men det berättar han inte i förhör och inte i tingsrätten. Varför provar han inte att ringa W tidigare? Dom va riktigt nära vänner säger han i tingsrätten...

SOCIALA MEDIER
I förhör Fup s.648 säger kusinen B*b*n att hans Facebook blev hackad tidigare (ca ett år sedan) och att han fick hjälp av L*nko att skapa en ny Facebook. Därför finns inga konversationer sen innan 31 oktober kvar (Går inte ihop med att fb blev hackad för ett år sedan) han och W var nära vänner sa han i TR.
Detta är lögn.
Det står på hans Facebook att han haft Facebook sen 2012.
Konstigt nog så finns inga konversationer med W kvar innan 31/10, samtidigt som denna underliga USA resa runt T...

Kusinen L*nko Fup s.664 säger att han inte har Facebook alls.
Detta är också lögn.
Om man gör lite detektivarbete så ser man att L*nko haft Facebook åtminstone sen 2013

Vad vill kusinerna dölja här?

PLATSTJÄNSTER 18/11
Enligt platstjänster åker T hemifrån kl 16.39, blir alltså hämtad av kusinerna. Dom ska åka på donken. Dom åker vidare till Torp där donken ligger och är framme 17.06 och är klar på Torp 17.25
Då åker dom hem till T:s pappa och är där mellan 17.48-19.30 och sen åker T hem.

Problemet?? Att enligt Fup s5 , s552 , s889, övervakningskameror på donken, så är dom på donken vid 18.

Övriga platstjänster denna dag stämmer, kan diffa på någon minut i arbetsbilens logg. Men detta handlar om fel på 1 timme.
Polisen har också specifikt frågat om tiden stämmer och den kan diffa på enbart 3 minuter!!

KONTAKTER (Fup med sms)
Båda kusinerna vittnar om sämre kontakt med T på sista tiden.
B*b*n säger i Fup s.645 att innan måndagen 18/11 så var det 8-9 månader sen dom hördes.
Ändå har det vart åtminstone 5 kontakter mellan T och B*b*n mellan 1/9-19/11.
Fup med sms.

Mellan 1/9-19/11 är det 25 kontakter mellan L*nko och T.
Enligt L*anko har dom inte alls hörts av så mycket. Han skjutsade honom till Landvetter, men T ringde ju inte ens och talade om att han blev kvar hemma. Det fick L*nko veta av sin mamma.
Enligt hans förför kan man ana Max 5 kontakter dem imellan denna tid. Men 25st?!?!

RESAN TILL UDDEVALLA
Här blir mycket konstigt.
I tingsrätten nämner kusinen B*b*n att dom:

* Åkte T:s pappas bil ut till Torp, men L*nko säger i Fup att dom åkte hans audi.
* B*b*n säger vi skulle HÄMTA L*nkos bil i samband med diskussion om måndagen.
* Familjens advokat frågar om han kontaktat T när han fått veta att W var försvunnen, svarar nej, han tänkte passa på på plats eftersom L*nko skulle HÄMTA sin bil.
Alltså säger B*b*n TVÅ GÅNGER att dom skulle HÄMTA L*nkos bil på måndagen.

Enligt Fup var L*nkos pappa med till Uddevalla på tisdagen.
Men L*nko säger något märkligt i sitt förhör.
"Kan du försöka beskriva honom hur han var denna måndag.När jag var på väg till Uddevalla ringde jag honom. Han sa att han inte kunde ses. Sen ringde min pappa upp honom och kolla vad han gör och så. Då sa han att han var stressad till jobbet. Och det sa han även till mig också i det andra samtalet."

Vad som kommit fram i utredningen är att hans pappa var med till Uddevalla på tisdagen... Var han också med på måndagen? Låter ganska otroligt om L*nko skulle göra sig det besväret att ringa upp sin pappa för att be honom att ringa T p.g.a att T inte kunde ses.

Låter nästan som att det kan handla om fler resor till Uddevalla än vad som sagts. OM det nu är som B*b*n sa i förhör i TR TVÅ gånger, att dom hämtade bilen på måndagen blir allt så mycket knepigare...
Kanske Ljungskile va rena villospåret, för att leda bort sökandet från dom mindre vägarna som leder ner mot Alingsås.... T lär ju ha fattat att man skulle leta efter W. Vart ville han att man skulle leta? Förmodligen där han vart.
Mmh, den där måndagen med alla versioner med bilar hit och dit är ju minst sagt rörig.

Men frågan är om man vill ha ett lik hemma i lgh eller på vinden i så många dagar..?
I min värld är det ganska lång tid från torsdag kväll till måndag eftermiddag.
Å andra sidan, har man ingen bil så har man inte. Då blir man kanske tvungen att vänta tills kusinerna dyker upp på måndagen.

Sen om dom nu skulle ljuga ihop en historia så borde väl den vara samstämmig?

Får väl erkänna att den här bilhärvan under måndagen stör mig en smula.
Citera
2020-09-09, 02:56
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandared
Det håller jag nog med dig om.

Detta vet ni/du säkert redan , men om man hoppar av tåget i Ljungskile och sakta söker
sig mot E6 så hamnar man även vid vatten. Det är inte alls långt mellan tågstationen
och havet/E6. Precis där finns det dels en liten Å eller bäck och dels en lång
strandremsa längs havet.
Möjligheten är stor att man blir lerig om man försöker "bära nåt tungt" där i mörkret
och sen försöker ta sig ut på E6 igen för att gå hem.

Finns en möjlighet att T droppade W eller nån del av W just där innan han började gå hem
längs E6.

Detta har ni nog redan koll på och har säkert diskuterat, men jag visar ändå
med en bild vad jag menar.

(har bara följt detta i media, så jag har nästan ingen koll på tråden)

https://docdro.id/g0a2ItF
Att kroppen skulle ha dumpats redan under torsdagen har jag svårt att tro på, men han kan ju ha rekat.
Själva resan till Ljungskile är ju en smula besynnerlig och ologisk..
Citera
2020-09-09, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Att kroppen skulle ha dumpats redan under torsdagen har jag svårt att tro på, men han kan ju ha rekat.
Själva resan till Ljungskile är ju en smula besynnerlig och ologisk..
Han kanske skulle köpa cannabis där. Den kan ju ha tagit slut. Man vet ju hur det är när cigaretterna tar slut. Man skulle kunna åka ganska långt då för att köpa. Jag har aldrig prövat cannabis eller annan narkotika, så jag vet inte alls hur den abstinensen är, men om den liknar nikotinabstinens så kanske man åker långt. Han hade ju sedan en stor uppgift hemma som han måste kunna koncentrera sig på. Städa och få undan W.
Citera
2020-09-09, 10:42
Medlem
SOCIALA MEDIER
I förhör Fup s.648 säger kusinen B*b*n att hans Facebook blev hackad tidigare (ca ett år sedan) och att han fick hjälp av L*nko att skapa en ny Facebook. Därför finns inga konversationer sen innan 31 oktober kvar (Går inte ihop med att fb blev hackad för ett år sedan) han och W var nära vänner sa han i TR.
Detta är lögn.
Konstigt nog så finns inga konversationer med W kvar innan 31/10, samtidigt som denna underliga USA resa runt T...

Tycker också att det är någonting lurt med den kusinen. Men är det inte lätt för polisens it-forensiker att återskapa raderat innehåll? Min vän som fixar lurar gör det på någon min.
Citera
2020-09-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thehawk88
SOCIALA MEDIER
Detta är lögn.

Tycker också att det är någonting lurt med den kusinen. Men är det inte lätt för polisens it-forensiker att återskapa raderat innehåll? Min vän som fixar lurar gör det på någon min.

Jag skrev detta tidigt här . L*nko är inbladad.
Han sågs på fredagen smutsig och såpass smutsig att flera stycken reagerade på det.
Finns ju anledning att dom gjort husransakan hemma hos han!
Citera
2020-09-09, 10:50
Medlem
intressant att Wilmas vad ja förstår det som faster sitter häktad för mordet i thn på 32 åriga personliga assistenten.
Citera
2020-09-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Han kanske skulle köpa cannabis där. Den kan ju ha tagit slut. Man vet ju hur det är när cigaretterna tar slut. Man skulle kunna åka ganska långt då för att köpa. Jag har aldrig prövat cannabis eller annan narkotika, så jag vet inte alls hur den abstinensen är, men om den liknar nikotinabstinens så kanske man åker långt. Han hade ju sedan en stor uppgift hemma som han måste kunna koncentrera sig på. Städa och få undan W.
Kan det inte vara så att han köpte biljett till Göteborg med (Wilmas bankkort?) för att polisen skulle tro att hon hade åkt till Göteborg?
Citera
2020-09-09, 11:01
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
intressant att Wilmas vad ja förstår det som faster sitter häktad för mordet i thn på 32 åriga personliga assistenten.
Faster? Hennes pappa har en bror..som absolut inte är i trollhättan 🤦🏼‍♀️
Någon syster har jag aldrig läst om eller hört om.
Ta gärna reda på fakta innan du skriver något som inte stämmer..
Källa på det såpass allvarligt är viktigt
Brodern är långt ifrån 55 år dessutom
Senast redigerad av Bambambi 2020-09-09 kl. 11:04. Anledning: Tillägg
Citera
2020-09-09, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Faster? Hennes pappa har en bror..som absolut inte är i trollhättan 🤦🏼‍♀️
Någon syster har jag aldrig läst om eller hört om.
Ta gärna reda på fakta innan du skriver något som inte stämmer..
Källa på det såpass allvarligt är viktigt

förstod det som faster. Men säg nära anhörig då.
Citera
2020-09-09, 11:07
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
förstod det som faster. Men säg nära anhörig då.
En faster är en kvinna...det är en man på 55 år som är tagen..
Så.. du förstod det som släkting? Varför då? Källa på hur de fått det till dig?
Citera
2020-09-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Kan det inte vara så att han köpte biljett till Göteborg med (Wilmas bankkort?) för att polisen skulle tro att hon hade åkt till Göteborg?
Det trodde jag vi redan fastslagit, och så även polisen? Otur att T blev både iakttagen på tåget samt upplockad av polisen. Han nekade ju länge att ens varit utanför dörren torsdagkvällen tills han blev överbevisad om polisens rapport. Därefter kunde han minut för minut "redogöra" för var, när och varför han hamnade i Ljungskile. Innan och efter den resan har han mycket diffusa minnen enligt fupen. (Han var hemma och städade och såg minsann inget blod nånstans).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in