2020-09-08, 23:44
Medlem
Krimkolls avatar
Enligt mamman så vågar inte ens personer som var på plats den kvällen, personer flickan känner, prata med polisen fullt ut för att dom är rädda för konsekvenserna och kriminella personer. Säger hon i en av intervjuerna på aftonbladet eller expressen hörde jag.
Citera
2020-09-08, 23:51
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blygauffe
O mördarna då? Minst 2st e det. Den som körde bilen o den som skjuter. De har ju defenitivt inget på gatan o göra. O en 12åring du tror inte även att de sticker ut olovligen utan föräldrars vetskap? De lovar på heder o samvete att vara hemma vid en viss tid mm mm.

Så skärp te dig

Det kanske är därför de flesta tar med sig ungarna på semestern? Har det framkommit vem som passade A, eller var hon själv hemma?
Citera
2020-09-09, 00:15
Medlem
Krimkolls avatar
Om man läser det gudmodern säger så får man ju en del information.

Det är en väldigt lång text som är ett citat av hennes tal på begravningen idag, som den som vill kan gå in och läsa på länken nedan.

Citat:
Trots allt din mamma hade lärt dig och allt hon hade skyddat dig ifrån, så gick det inte att skydda dig ifrån allt.
Det gick inte att skydda dig ifrån sämre vänner.
Det gick inte att skydda dig ifrån allt på internet.
Det gick inte att skydda dig ifrån att bli en tonåring.
Från springet i dina ben.
Eller din nyfikenhet.
Och det gick inte att skydda dig ifrån det onda i världen.

Trots att du hade en mamma och en pappa som älskade dig högst i hela världen.
Trots att dom va kärleksfullt stränga.
Trots att dom varnat dig för faror.
Trots att dom skulle göra vad som helst för att vrida tillbaka klockan och skydda dig.
Det som hände kunde ingen skydda dig ifrån.

https://www.expressen.se/nyheter/pyr...ag-alskar-dig/
Citera
2020-09-09, 00:27
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker man har valt en märklig bild på flickan som säger en del om det hela. Jag antar att familjen har haft något att säga om vilken bild som ska representera henne, det är väl trots allt de som delger medierna några bilder. En översminkad tolvårig tjej med tom om inte egentligen sorgsen blick. Det måste väl finnas lyckligare stunder som de har fångat henne i?

Förjävligt alltihop hur som helst.
Senast redigerad av snillet_1 2020-09-09 kl. 00:30.
Citera
2020-09-09, 00:35
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det kanske är därför de flesta tar med sig ungarna på semestern? Har det framkommit vem som passade A, eller var hon själv hemma?
Tippar på mormorn.
Se inlägg #3041 sid 254.
Citera
2020-09-09, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så är det. Adrianas mamman sa det nästan rakt ut i AB:s intervju. Lite besviken på att ingen vågar uttala sig i ärendet. Jag förstår hennes ilska och frustation, men samtidigt känner hon ju till detta sedan länge.

Edit: tar bort citat från gudmoderns tal, eftersom Krimkoll hade citerat samma avsnitt.

Slutet på talet är ju lite skrämmande. Det gick inte att skydda dig ifrån sämre vänner.
Och mammans sätt att beteckna vännerna som "oskyldiga" inom citat.
Och att mamman säger att Adriana var just en fredmäklare.

Det kan alltså i värsta fall vara så att de tilltänkta måltavlorna verkligen var bekanta med Adriana, och de valde att lämna sin vän att dö. Och de verkar sedan inte ha hjälpt till i utredningen (sade Hasse Aro med eftertryck i Efterlyst). Om Adriana hade stämt träff med dem borde polisen vid det här laget också hunnit kartlägga vilka de är. I så fall är fallet värre än jag trodde.
Senast redigerad av Skewie 2020-09-09 kl. 01:26.
Citera
2020-09-09, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Lex Adriana kunde också lyda att små barn inte får vistas utomhus utan vuxen sällskap under småtimmarna.
Ett bra förslag tror jag. Hade sannolikt fått betydligt större effekt än anonyma vittnen.
Citera
2020-09-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Edit: tar bort citat från gudmoderns tal, eftersom Krimkoll hade citerat samma avsnitt.

Slutet på talet är ju lite skrämmande. Det gick inte att skydda dig ifrån sämre vänner.
Och mammans sätt att beteckna vännerna som "oskyldiga" inom citat.
Och att mamman säger att Adriana var just en fredmäklare.

Det kan alltså i värsta fall vara så att de tilltänkta måltavlorna verkligen var bekanta med Adriana, och de valde att lämna sin vän att dö. Och de verkar sedan inte ha hjälpt till i utredningen (sade Hasse Aro med eftertryck i Efterlyst). Om Adriana hade stämt träff med dem borde polisen vid det här laget också hunnit kartlägga vilka de är. I så fall är fallet värre än jag trodde.

Tyckte mig läsa ett uttalande från mamman att det inte var hennes dotter som befann sig på fel plats utan det var GM. Det är sanning... skyttar ska det inte finnas på någon plats.

Men... att en 12-13-åring lyckas ta sig ut vid 3-tiden på natten, då befinner hon sig på fel plats där ingen hade kontroll på henne. Om mamman lämnat över ansvaret till någon som inte lyckats se till att barnet uppehöll sig i sängen vid den tiden är frågan om inte mamman befann sig på fel plats och lämnat över ansvaret till någon som hade noll koll.

Någon som vet var hon sov (skulle sova) på natten? Var hon hemma hos pappan, som bor en bra bit bort som jag förstår det och fick skjuts eller hos någon annan med adress i närheten till BP så hon kunde gå dit själv (ev med hunden, vad hände med den isf)?

Mamman uttrycker att hennes dotter var en fredsmäklare... visste hon att dottern umgicks i fel kretsar eller var hon fredsmäklare med ev syskon/kamrater?
Citera
2020-09-09, 09:57
Medlem
När man ser bilder på föräldrarna från begravningen väcks vissa farhågor för i vilken sorts familj 12-åringen växte upp. Kan deras levnadsstil ha något med mordet att göra trots allt?
Citera
2020-09-09, 10:29
Medlem
I nya Sverige där alla är könslösa och humanistiskt stormakt som sätter sprätt på medborgarnas pengar till höger och vänster så är det helt normalt att barn ska få göra vad de önskar.
Citera
2020-09-09, 12:10
Medlem
PeterNosters avatar
Den kompis som messade till Adriana att hon skulle gå hem uttryckte sig:
-Jag visste ju inte att detta skulle hända.

Lite konspiratoriskt kan man ju tänka sig att hon visste att "måltavlorna" fanns där.
Kanske till och med att GM var på väg dit men anade vad som skulle hända.

Konspiratoriskt kan man ju tycka, men varför lägger hon sig i vad Adriana gör eller inte.
Hade det hänt förut? I vilket sammanhang då?

PS: Hur exakt hon uttryckte sig går inte att hitta längre i media.
Citera
2020-09-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den kompis som messade till Adriana att hon skulle gå hem uttryckte sig:
-Jag visste ju inte att detta skulle hända.

Lite konspiratoriskt kan man ju tänka sig att hon visste att "måltavlorna" fanns där.
Kanske till och med att GM var på väg dit men anade vad som skulle hända.

Konspiratoriskt kan man ju tycka, men varför lägger hon sig i vad Adriana gör eller inte.
Hade det hänt förut? I vilket sammanhang då?

PS: Hur exakt hon uttryckte sig går inte att hitta längre i media.

Hon känner väl ansvar över sin kompis som hon ser bete sig oklokt och oförsiktigt. Hon är orolig för att något ska hända - trots att hon så klart inte "vet" ATT något kommer att hända.

Killarna som A umgicks med var ju inga duvungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in