Citat:
Ursprungligen postat av
Skewie
Edit: tar bort citat från gudmoderns tal, eftersom Krimkoll hade
citerat samma avsnitt.
Slutet på talet är ju lite skrämmande.
Det gick inte att skydda dig ifrån sämre vänner.
Och mammans sätt att beteckna vännerna som
"oskyldiga" inom citat.
Och att mamman säger att Adriana var just en
fredmäklare.
Det kan alltså i värsta fall vara så att de tilltänkta måltavlorna verkligen
var bekanta med Adriana, och de valde att lämna sin vän att dö. Och de verkar sedan inte ha hjälpt till i utredningen (sade
Hasse Aro med eftertryck i Efterlyst). Om Adriana hade stämt träff med dem borde polisen vid det här laget också hunnit kartlägga vilka de är. I så fall är fallet värre än jag trodde.
Tyckte mig läsa ett uttalande från mamman att det inte var hennes dotter som befann sig på fel plats utan det var GM. Det är sanning... skyttar ska det inte finnas på någon plats.
Men... att en 12-13-åring lyckas ta sig ut vid 3-tiden på natten, då befinner hon sig på fel plats där ingen hade kontroll på henne. Om mamman lämnat över ansvaret till någon som inte lyckats se till att barnet uppehöll sig i sängen vid den tiden är frågan om inte mamman befann sig på fel plats och lämnat över ansvaret till någon som hade noll koll.
Någon som vet var hon sov (skulle sova) på natten? Var hon hemma hos pappan, som bor en bra bit bort som jag förstår det och fick skjuts eller hos någon annan med adress i närheten till BP så hon kunde gå dit själv (ev med hunden, vad hände med den isf)?
Mamman uttrycker att hennes dotter var en fredsmäklare... visste hon att dottern umgicks i fel kretsar eller var hon fredsmäklare med ev syskon/kamrater?