2020-09-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Var beskrivs M - utgår från att det är Moa som avses - som oerhört försämrad?

Eller beskrivningen "sängliggande under större delen av tiden: ibland orkade hon inte ens med den undervisning som erbjöds." Det är så personal såg M och föräldrarna lär se ännu mer av M:s lidande.

Var finns dessa uppgifter? Källa? Vilken personal??

Officiellt har inget sådant nämnts om Moa, vad jag vet.
Då sitter alltså Höglund och blåljuger i boken - nå, förvånar mig inte i och för sig. Blev ju inget scoop där heller. Men

Jag tror att ju längre tiden går så ser vi att sanningen om ärendet inte riktigt finns. Det är synd. Moa och Agnes fick aldrig den upprättelse som hela tiden sagts skulle komma med boken.

Vila i frid töser.
Citera
2020-09-08, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då sitter alltså Höglund och blåljuger i boken - nå, förvånar mig inte i och för sig. Blev ju inget scoop där heller. Men

Jag tror att ju längre tiden går så ser vi att sanningen om ärendet inte riktigt finns. Det är synd. Moa och Agnes fick aldrig den upprättelse som hela tiden sagts skulle komma med boken.

Vila i frid töser.

Vad är det för en sanning som du tänker dig inte riktigt finns?
Citera
2020-09-08, 16:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Sid 161 i boken.... Just "oerhört försämrad" kan jag inte hitta. Men i övrigt står det faktiskt i klartext på sid 160 och 161. Du har ju läst boken flera gånger, eller hur?

Om det inte står att Moa beskrivs som oerhört försämrad vad står det då "faktiskt i klartext" på sidorna du refererar till?
Nej jag har bara läst boken en gång, har inte tillgång till boken fn.

Just Höglund och hennes bok har ni ju häcklat till förbannelse i denna tråd - Höglund anses ju av flera i er lilla grupp i denna tråd inte ha någon kunskap alls om detta.
Så hur kan hennes bok plötsligt anses vara en sanningskälla...?

Citat:
Minst hälften av innehållet i den där boken är taget från tråden. Här är dessutom mer fakta än i boken, då Höglund gör något hon INTE bör göra i en dokumentär bok: lägger in sina egna värderingar och sina egna spekulationer i boken.
.............
De enda riktiga fakta i boken verkar vara polisernas berättelser om vad de hittade och hur det såg ut i huset - som första på plats är deras iakttagelser värdefulla.
Citat:
Detta tar jag som polisernas egen berättelse, och inte Höglunds. Men absolut hittade hon på en del vad gäller känslor.
Senast redigerad av Solglittret 2020-09-08 kl. 16:22.
Citera
2020-09-08, 16:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Uppgifterna har beskrivits i tråden av en person som kände en av lärarna som undervisat flickorna.
Detta har senare bekräftats av kommunens förvaltningschef.

Det kan jag inte minnas att jag sett beskrivet någonstans av någon förvaltningschef på kommunen.
Har du källa eller citat?
Postade trådinlägg är just inget annat än anonyma inlägg i tråden och får tas som det.
Citera
2020-09-08, 16:31
Bannlyst
Citat:
Det kan jag inte minnas att jag sett beskrivet någonstans av någon förvaltningschef på kommunen.
Har du källa eller citat?
Postade trådinlägg är just inget annat än anonyma inlägg i tråden och får tas som det.

Du har hyllat och lyft fram flera skribenters uppgifter i tråden så det förvånar mig att du plötsligt resonerar på det sättet.

Men vi vet redan vad du håller på med just nu och det är ingen som imponeras av din konfliktbenägenhet om ovidkommande saker för att dölja dina genomgående fel i väsentligheter.
Senast redigerad av Kranskalle 2020-09-08 kl. 16:35.
Citera
2020-09-08, 16:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Om det inte står att Moa beskrivs som oerhört försämrad vad står det då "faktiskt i klartext" på sidorna du refererar till?
Nej jag har bara läst boken en gång, har inte tillgång till boken fn.

Just Höglund och hennes bok har ni ju häcklat till förbannelse i denna tråd - Höglund anses ju av flera av er lilla grupp i denna tråd inte ha någon kunskap alls om detta.
Så hur kan hennes bok plötsligt anses vara en sanningskälla...?
Faktaresistent, glömsk?
Förstår inte innebörden av given fakta?

Oerhört försämrad är inte ett citat.
Oerhört försämrad sitter i ett motsatsförhållande.

Det kan ju vara allt från pianotantens diagnostiserande och friskförklarande.

Det kan vara från att ha gått i skolan till sängliggande.

Och det kan vara från att 29 augusti rekommenderas hemundervisning de perioder hon inte orkar - till att uppenbart inte orka alls.

Det anser jag är just exakt oerhört försämrad, det är snabb progress.

De som bedömde Moa under prövotiden var
var bla två lärare från resurscentrum - "med särskild kompetens i form av psykologer, skolhälsovård, kuratorer och specialpedagoger."

Varsågod:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Höglund kan häcklas. Gnäller ett helt kapitel på fb som hon har som basmaterial i boken.
I huvudsak konspirationer.
Hennes bok öppnade tråden igen så det är mer än givet att den granskas.

Hade hon ägnat sig åt sakfakta som hon delvis fått fram hade hon säkert blivit mer beundrad.
Sen vet vi ju att hon var ute efter scoop, ville inte ha konkurrens om boken.
Lite hysch pysch och mörkläggande så att säga. En liten hammare fick vi suga på ett tag.
Nu var det dock ingen bärsärkagång av O den använts till, utan de tabletter som även H stoppat i sig som suicidal.
Senast redigerad av develi 2020-09-08 kl. 16:38.
Citera
2020-09-08, 16:49
Medlem
Rätt uppenbart att pappan och åtminstone en av döttrarna led av icke-diagnoserad autism.

Autism, särskilt brand "otränade" barn, ger sig uttryck genom trötthet (även fysisk sådan) vid sociala interaktioner. Därav den "kroniska tröttheten" som beskrivs . Minns instagrambilden på en av döttrarna, frånvarande aspig blick och stora hörlurar. Hon såg uppenbart autistisk ut.

Pappan var högfungerande autist med framgångsrik karriär inom "specialintresse" men led uppenbarligen av empatilöshet och självförnekelse som många manliga autister gör. Döttrarnas och sina egna problematik försökte han därmed skylla över på en låtsassjukdom.

Man borde tvångsomhändertagit döttrarna, men välbärgade familjer står ofta över lagen. Vila i frid och må deras "far" brinna i h-lvetet!
Citera
2020-09-08, 16:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duck-Lips
Rätt uppenbart att pappan och åtminstone en av döttrarna led av icke-diagnoserad autism.

Autism, särskilt brand "otränade" barn, ger sig uttryck genom trötthet (även fysisk sådan) vid sociala interaktioner. Därav den "kroniska tröttheten" som beskrivs . Minns instagrambilden på en av döttrarna, frånvarande aspig blick och stora hörlurar. Hon såg uppenbart autistisk ut.

Pappan var högfungerande autist med framgångsrik karriär inom "specialintresse" men led uppenbarligen av empatilöshet och självförnekelse som många manliga autister gör. Döttrarnas och sina egna problematik försökte han därmed skylla över på en låtsassjukdom.

Man borde tvångsomhändertagit döttrarna, men välbärgade familjer står ofta över lagen. Vila i frid och må deras "far" brinna i h-lvetet!
.. Så oerhört lämpligt.

Du sammanfattade väl konspirationerna som i ett nötskal.

Målet.
1. Friskförklara Moa.
2. Fria H från skuld.

Medlen.
1. Angrip O så mycket det bara går.

2. Kör med asperger. Finns tydligen en gradskala enligt pianotanten?

3. Förneka, trivialisera, gör omskrivningar om ME. Överbetona förlegade rön. Kränk de sjuka.
Låtsassjukdomen. ME lobbyn.

4. Låt även närstående och anhöriga i sorg få en rejäl släng av sleven.

5. Var så empatistörd, grandios och manipulativ som det bara går.
Helst parallellt med faktaresistens. Drama.

6. Påstå att A var likt sin far. Det är Lex Moa som gäller.
Senast redigerad av develi 2020-09-08 kl. 17:04.
Citera
2020-09-08, 17:09
Bannlyst
Citat:

Spännande, ännu en i raden av experter som diagnosticerar barn genom en hastig okulär besiktning. Två av de andra, en snabbkassörska och en pianolärarinna, behövde dock se dem IRL. För dig räcker det med ett fotografi. Imponerande!
Citera
2020-09-08, 17:13
Medlem
Citat:
Spännande, ännu en i raden av experter som diagnosticerar barn genom en hastig okulär besiktning. Två av de andra, en snabbkassörska och en pianolärarinna, behövde dock se dem IRL. För dig räcker det med ett fotografi. Imponerande!

Flickor med autism är underdiagnoserade, men deras symptom/drag är typiska. Lägg till att det är extremt ärftlig och pappan var stereotypisk aspergergare, som dessutom var empatilös nog att mörda sin egen familj.

För er NT-individer är det dock svårare att se signalerna, därför bör man för säkerhetsskull införa hjärnröntgen för misstänkta autismsjuka.
Senast redigerad av Duck-Lips 2020-09-08 kl. 17:19.
Citera
2020-09-08, 18:15
Medlem
Citat:
Flickor med autism är underdiagnoserade, men deras symptom/drag är typiska. Lägg till att det är extremt ärftlig och pappan var stereotypisk aspergergare, som dessutom var empatilös nog att mörda sin egen familj.

För er NT-individer är det dock svårare att se signalerna, därför bör man för säkerhetsskull införa hjärnröntgen för misstänkta autismsjuka.
NT=
Nya Testamentet?
Norrköpings Tidningar?
Northern Territory?
Nynäshamns Tennisklubb?
Normalt Tänkande!
Citera
2020-09-08, 18:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahaha!
Same, same...
Det är som en sammanställning av det som flocken främst försökt sig på.
Från insinuationer, avskärmande mössor till megafonvrål emellanåt om aspergerskalan.

Det samma ses i boken om A som då ska vara likt sin far.

Det är basen för Lex Moa.

Men i grunden tror jag det ligger en del i Moa-Hanna banden de skapat.
Jag tror hon är starkt bunden till henne.
A verkar O mest få ta hand om.

Hon dyker upp på möte iom M.
Det stämmer med tidaspekter om försämring M och vad som skrivs i avskedsbrevet.
De dödas inte långt efter hennes diagnos.
Jag tror inte hon var drivande men mer suicidal. Att hon inte klarar av att även M drabbas.
För A tänker de iaf inte mörda tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in