Såg ett inlägg av en slump som berörde mig ur olika aspekter.
Dels av värme, dels av medkännande och dels med tanke på Moa och Agnes.
För att deras läkare nämndes. Den som Höglund misstror, attackerar och anmäler till IVO.
Bombarderar med upprepade frågor likt attackerna mot rektor och anhöriga.
Trots att han meddelar att han inte kan uttala sig då sekretessen för att skydda barnen består bortom döden - nåt som diskuterats här utifrån att barnen är skyddade även i FUP.
Den sk gigantiska mörkläggningen och hemlighetsmakeriet..
Hennes smaklösa beteende äcklade mig jag läste boken (tack till den som bistod så jag slapp sponsra den gamla hyenan..).
En överläkare, barnneurolog och docent. Utan att arbeta mer spetsinriktat på en av ME-klinikerna vet jag inte vem som skulle kunna nå den kunskapsnivån.
Inte är det barnläkaren som är med och anmäler E iaf, då jag antar det är Reimer som ger "sakkunnigutlåtande" om ME, trots att han aldrig ens sett ett barn med ME.
Vilket jag antar även är läkaren som uttalar sig på hennes blogg då det är hans sedvanliga hätska klappjakt som kan skådas där också.
Höglund visste minsann att flickorna fått vård där:
"De hade alltså överlämnat sina barn till läkare som inte följde vedertagna medicinsk-etiska principer. Föräldrarna i Bjärred hade låtit sig luras av vad som kan liknas vid kvacksalveri."
Hanna hade ju gjort tummen upp för att rädda Gottfriesliniken.
Här har det ju gapats om ME-lobbyn i tid och otid, i huvudsak har tre personer varit drivande (Solglittret, missan och rapytt).
Stackars föräldrar (se spoiler). Jag är dock glad att de hade en läkare med empatisk förmåga, som inte kränker och förtalar sjuka eller anhöriga.
Del av Es svar med tanke på huvudtemat att O varit drivande till isolering, beskriven som ett kontrollfreak, att han lurat skolan på falska intyg från Tyskland enligt missan et al.
Enligt uppgift från skolan var Moa delvis sängliggande pga ME.
"Jag tycker det vore lämpligt om man nu kan erbjuda Moa hemundervisning delvis, för perioder när hon inte orkar vara fullt i skolan. Jag kommer att återkomma med intyg om och när diagnosen är helt fastslagen."