2020-09-08, 00:25
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Tycker nog att det går framåt dock. Men i farten av en Epa i Gällivare. Du gnällde inte på mitt stavfel. Så snart om någon månad kanske vi alla komma till ett Flashback-konsensus om att skylla på typ Palme, Sossarna eller Reinfeldt.

Jag kommer dock som utböling vägra alternativ fakta. Sen att två extremistläger slåss internt skiter jag i.

Just nu är jag glad över att jag inte stödjer vare sig DFS eller Twittervänstern. Det är fler folk i fritt fall än någonsin tidigare.

Jadu, man kan läsa på lite eller mer, hur som helst så är du förmögen att ta egna beslut.
Citera
2020-09-08, 00:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Önskedrömmar står sig slätt mot en pandemi tyvärr.

Det med Nya Zeeland vet jag inte vad du baserar det på, de som kämpat hårdast tycker jag tveklöst varit de östasiatiska länderna. Om det sen hat någon inverkan i det långa loppet är en annan fråga.

Nya Zeeland hade väldigt bra förutsättningar men är bara precis i första början med en väldigt lång väg att gå.

Håller länder med låg smittspridning i det till det finns ett vaccin kommer de framstå som solklara vinnare. Det behöver man inte ens fundera på. För vår del kan vi bara hoppas på att Sverige kommer ur andra halvlek betydligt bättre än vad som var fallet med den första. Jag befarar dock att det inte kommer bli så.
Citera
2020-09-08, 00:28
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Varför var det ingen hysterisk mediapanik, inga munblöjor, ingen social distansering, eller inga reseförbud kring svinisen, som det har varit kring coronan?

"60 million Americans were infected with the Swine Flu, resulting in 274 304 hospitalizations and 12 469 deaths. No media panic, no trashing of president Barack Obama and no travel ban. You don´t even remember it"

- Rush Limbaugh

NÅGON SOM VET?
Senast redigerad av Död o återfödd 2020-09-08 kl. 00:34.
Citera
2020-09-08, 00:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nja, det var socialministern Lena Hallengren som påstod att Sveriges beredskap var bra.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7417918

Alltså regeringen.
Största lögnen sedan Per Albin Hansson påstod att vår beredskap var god 1939 då tysken stod och bultade på dörren.

Borde räcka för att få avsked för en sådan lögn. Alltså nuvarande social minister.
Vi kan ta med sossarna i samma svep.
Det var även FHM som svarade MSB att beredskapen var god, MSB skickade ut ett frågeformulär till olika myndigheter för att ta reda på hur saker och ting låg till.

Lena H stor även hon och sa att vår beredskap är god då de höll en av sina första PK. Galning som borde avgå.
Citera
2020-09-08, 00:32
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Tycker nog att det går framåt dock. Men i farten av en Epa i Gällivare. Du gnällde inte på mitt stavfel. Så snart om någon månad kanske vi alla komma till ett Flashback-konsensus om att skylla på typ Palme, Sossarna eller Reinfeldt.

Jag kommer dock som utböling vägra alternativ fakta. Sen att två extremistläger slåss internt skiter jag i.

Just nu är jag glad över att jag inte stödjer vare sig DFS eller Twittervänstern. Det är fler folk i fritt fall än någonsin tidigare.

Nöjer mig med att kritisera dom tre vice männen, Carlson, Tegnell och Giesecke. Jag är allergisk mot intellektuell ohederlighet.
Citera
2020-09-08, 00:33
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Håller länder med låg smittspridning i det till det finns ett vaccin kommer de framstå som solklara vinnare. Det behöver man inte ens fundera på. För vår del kan vi bara hoppas på att Sverige kommer ur andra halvlek betydligt bättre än vad som var fallet med den första. Jag befarar dock att det inte kommer bli så.

Säg det högt, andra halvlek för den finns inte eller hur...Jag tror att hösten kommer att visa framtida restriktioner...
Citera
2020-09-08, 00:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Vi har ett stort problem framför oss, det är sjuksköterskor som inte orkar mer och säger upp sig.
Lönen motsvarar inte insatsen om man ska förklara för de som inte förstår.
Så nu har vi utmärkt personal som kastar in handduken för att det är inte värt det längre!!!

Jag frågar mig själv hur i H-vetet ska vi ordna upp detta för ett problem som detta löses inte av sig självt!

Ja man läser ju om det varje dag. Om vi skulle få en andra våg nu så riskerar vi att "the shit hits the fan" då de erfarna och kunniga inom covid-19 har gett upp. Låt oss hoppas att tengele har rätt, om inte... vete fan om jag vill vara med. Blir ju inte så kul att ligga i respiratorn med ett klappmongo som rattar den.
Citera
2020-09-08, 00:39
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:

Oh ja, se bara på hur US förstörs dess tidigare framgångar med att ANTIFA och BLM utvecklas, detta är vanligt genom historien men jag ska inte säga mer.
Citera
2020-09-08, 00:42
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja man läser ju om det varje dag. Om vi skulle få en andra våg nu så riskerar vi att "the shit hits the fan" då de erfarna och kunniga inom covid-19 har gett upp. Låt oss hoppas att tengele har rätt, om inte... vete fan om jag vill vara med. Blir ju inte så kul att ligga i respiratorn med ett klappmongo som rattar den.

Jag kollar efter en en reträtt i Portugal, för kan man stanna här?
Citera
2020-09-08, 00:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Varför var det ingen hysterisk mediapanik, inga munblöjor, ingen social distansering, eller inga reseförbud kring svinisen, som det har varit kring coronan?

"60 million Americans were infected with the Swine Flu, resulting in 274 304 hospitalizations and 12 469 deaths. No media panic, no trashing of president Barack Obama and no travel ban. You don´t even remember it"

- Rush Limbaugh

NÅGON SOM VET?

Så det påstås att 12000 dog av svininfluensan över tid och att USA nu har 194000 bara i år. Du ser ingen skillnad alls?
Citera
2020-09-08, 00:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag kollar efter en en reträtt i Portugal, för kan man stanna här?

Portugal verkar fint, men jag tror de är rätt hårt drabbade också, finns en karta någonstans i tråden att titta på. Jag funderar på Ungern.

Här är kartan:
https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/styles/is_large/public/images/w34_35_COVID_subnational_Last_2week.png?itok=JUSpj T2O

Ser illa ut, Svalbard kanske?

Dessutom, i Portugal måste du ha främre registreringsskylt på mc så de kan ta dig i fartkameran. Fungerar inte för mig.
Citera
2020-09-08, 00:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Indien har låga dödstal i förhållande till antalet smittade. Dessutom är det knappast ett land som behöver basal hjälp från FN.

Jag är lite nyfiken på vad det beror på, om man jämför med Brasilien exempelvis. De har ungefär samma antal smittade men Brasilien leder med typ 50 000 döda, varför? Båda är förhållandevis fattiga länder., där man nog får säga Indien är värst. Är det för att de kan bada i Ganges och överlever?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in