2020-09-08, 00:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Snart har vi kanske nått Gowins Lag här, eller är jag sen på bollen?

Ahh, den va elak. Med min timida framtoning så vet jag inte om jag förtjänade den.
Citera
2020-09-08, 00:12
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Du vet alltså inte ens själv vad du pratar om? Ok. Din länk har jag känt till hela året men du verkar inte ha någon poäng, så det får va'.

Okey, du får det låta det vara då, tack för din medverkan.
Citera
2020-09-08, 00:14
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Okey, du får det låta det vara då, tack för din medverkan.
Kolla denna länk och återkom:
BBC. Com
Citera
2020-09-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det har jag inga problem med alls, jag bara reagerade på att du trodde Indien var safe och det störde mig för du har fel, Indien har stora problem med folk som svälter och dör på grund av icke fungerande sjukvård, 71687 tusen har dött av covid-19.

Kalla mig gärna rörig!

Indien saknar all form av folkbokföring till att börja med, dessa som har dött är konstaterade fall på större sjukhus, antagligen den rikare delen av befolkningen. Siffran är säkerligen utan att överdriva många gånger större.
Citera
2020-09-08, 00:16
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Jag tror att alla vettiga förstår att trots hjälp utifrån kommer Indien ha problem med svält.

Eller?

Absolut, Indien har ett stort behov av hjälp just nu som borde komma fram till de som sköter detta.
Citera
2020-09-08, 00:17
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Jag tror att alla vettiga förstår att trots hjälp utifrån kommer Indien ha problem med svält.

Eller?

Det tror inte jag. Vi får se.
Citera
2020-09-08, 00:17
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Kolla denna länk och återkom:
BBC. Com

Du är inte ens rolig, gå och lägg dig.
Citera
2020-09-08, 00:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
IMBilDEN varför kan du inte bara medge att du har haft fel i precis allt du skrivit i denna forumsdel?

Och då har du hållit på länge.

Jag har förstått att du önskar att många fler svenskar hade dött så du hade kunnat håna regeringen och myndigheterna, men vad driver dig till detta, någon slags hat säkerligen.

Det är långt ifrån slut på elände så någon dag kommer du garanterat få rätt, kanske bara inte gällande just C19.

What? Vad har jag haft fel i? Möjligen trodde jag inte att smittan skulle dala så mycket som den tycks ha gjort under sommaren, men det är väl också allt. Stämmer att jag följt denna smitta, sedan feb/mars någon gång. Jag hade önskat att inga svenskar hade dött i denna smitta. Inga andra nationaliteter heller. Hade helst önskat att smittan inte ens existerat. Vad gäller regeringen och FHM hantering av smittan tycker jag att den är under all kritik. Bäst har Nya Zeeland skött hanteringen. Från att ha varit kritisk till Jacinda Ardern i övriga politiska frågor, tycker jag att hon är en sann hjältinna i denna fråga. Tyvärr valde Sverige fel väg. Statsministern har abdikerat för tjänstemännen.
Citera
2020-09-08, 00:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Snart har vi kanske nått Godwins Lag här, eller är jag sen på bollen?

Ja tyvärr. Det har hänt flera gånger.
Citera
2020-09-08, 00:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ahh, den va elak. Med min timida framtoning så vet jag inte om jag förtjänade den.

Tycker nog att det går framåt dock. Men i farten av en Epa i Gällivare. Du gnällde inte på mitt stavfel. Så snart om någon månad kanske vi alla komma till ett Flashback-konsensus om att skylla på typ Palme, Sossarna eller Reinfeldt.

Jag kommer dock som utböling vägra alternativ fakta. Sen att två extremistläger slåss internt skiter jag i.

Just nu är jag glad över att jag inte stödjer vare sig DFS eller Twittervänstern. Det är fler folk i fritt fall än någonsin tidigare.
Citera
2020-09-08, 00:22
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
What? Vad har jag haft fel i? Möjligen trodde jag inte att smittan skulle dala så mycket som den tycks ha gjort under sommaren, men det är väl också allt. Stämmer att jag följt denna smitta, sedan feb/mars någon gång. Jag hade önskat att inga svenskar hade dött i denna smitta. Inga andra nationaliteter heller. Hade helst önskat att smittan inte ens existerat. Vad gäller regeringen och FHM hantering av smittan tycker jag att den är under all kritik. Bäst har Nya Zeeland skött hanteringen. Från att ha varit kritisk till Jacinda Ardern i övriga politiska frågor, tycker jag att hon är en sann hjältinna i denna fråga. Tyvärr valde Sverige fel väg. Statsministern har abdikerat för tjänstemännen.

Jag håller med till 100%, nästa fråga?
Citera
2020-09-08, 00:23
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Önskedrömmar står sig slätt mot en pandemi tyvärr.

Det med Nya Zeeland vet jag inte vad du baserar det på, de som kämpat hårdast tycker jag tveklöst varit de östasiatiska länderna. Om det sen hat någon inverkan i det långa loppet är en annan fråga.

Nya Zeeland hade väldigt bra förutsättningar men är bara precis i första början med en väldigt lång väg att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in