Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Jag håller med, därför säger jag att jag är osäker men trots allt tror att SE är mördaren.
Efter att ha varit på plats i Stockholm och besökt mordplatsen; avstånden mellan Grand och mordplatsen, Tunnelgatan, trappan etc är i verkligen betydligt kortare än vad jag hade tänkt mig.
Jag får upprepa det jag tidigare har påpekat; när man läser när SE hävdar att han springer efter poliserna, så är det orimligt att samtliga har gått upp i rök vid trappan.
Troligtvis en lögn; är detta en lögn så är även överhörningen av vittnet som SE hävdar att han hör när han kommer tillbaka till mordplatsen en lögn.
Märkliga lögner som vittne; rimliga lögner som GM. Bättre att föregå än föregås...
Detta tycker jag lyser igenom allt det SE säger.
Till mordplatsen går han längst ut på trottoaren; minns vittnet som hävdar att en man går efter paret Palme längst ut på trottoaren. Minns också vittnet som hävdar att GM i höjd med reklampelaren släntrar in mot dekorimas skyltfönster. SE hävdar att han i höjd med reklampelaren sneddar in mot skyltfönster för att kolla klockan.
Minns också att SE har dille på hans utpasseringstid morgonen efter, då han hävdar att han vill hjälpa polis och media. Detta trots att han inte reflekterar över skotten eftersom han är så koncentrerad på sin klocka när han hör vad han tror är en avgasknall. M a o så borde han ju, mer eller mindre, veta på sekunden när mordet sker.
Verkar väl mer rimligt att som GM få veta utpasseringstid för att veta vad han behöver trolla bort/lägga till med i tid?
Spekulationer ja; men om SE är ett vittne som han hävdar och allt han säger är sant, så har vi två identiskt klädda män, inkl handlovsväska, både ovanför trappan som nedanför trappan nästan samtidigt...
Två ankor går alltså samma väg till och springer ifrån mordplatsen samma väg och detta bara minuten efter varandra.
Jag tror att SE egna scenario kan vara sanningen.. han visste att Palme var på väg från Grand och han ville prata med Palme. Palme kunde ju dock vara väldigt vass i mun, vilket inte SE klarade av. Vapnet kan SE har fått av vapenhandlaren sen långt innan för att SE helt enkelt ville äga/bära ett vapen. Vapenhandlaren kanske visste/anade men ville inte träda fram pga rädsla att själv bli misstänkt som ”beställare”, amerikan som han var..
Ett annat scenario som är ett rejält långskott; kuppförsvarsövning på Palme pågick... och elefanten SE råkar klampa in... som 11 sep där det pågick terroristattacksövning samtidigt..
”WTF?!!”
Då kan man kanske komma runt SE och diverse vittnesmål om WT-män och spaning på Palme.. samt även kanske varför just HH blev utsedd som spaningsledare; ”vad i helvete hände? mörklägg övningen!”
De hade ju knappast kunna gå ut med övningen och hävdat “men det var inte vi”. Vem hade köpt det?