Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-09-06, 20:10
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
menar du reset this pc eller repair via advanced startup?

Det var ju det du gjorde via Media creation tool kom jag på nu. Du uppgraderade och valde att spara dina, filer, program och inställningar, eller hur!?

I så fall är det alternativet gjort.
Citera
2020-09-06, 20:21
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det var ju det du gjorde via Media creation tool kom jag på nu. Du uppgraderade och valde att spara dina, filer, program och inställningar, eller hur!?

I så fall är det alternativet gjort.
ja precis, uppgraderade. inte repair
Citera
2020-09-06, 20:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
ja precis, uppgraderade. inte repair

Samma sak de bara kallas olika i olika sammanhang.

Då är det länkläsning eller vänta som gäller.
Citera
2020-09-06, 20:41
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Samma sak de bara kallas olika i olika sammanhang.

Då är det länkläsning eller vänta som gäller.
jag kommer använda systemavbildningen och gå tillbaka till 1909 och sen låta bli att inte uppdatera till ny version av win10 för det verkar bli så här varenda gång.
inte värt det. if it aint broken..jag kör på befintlig version tills det är dags för ren nyinstallation och då tar jag hem senaste och skapar usb med rufus
Citera
2020-09-06, 20:53
Medlem
1FFs avatar
Citat:
jag kommer använda systemavbildningen och gå tillbaka till 1909 och sen låta bli att inte uppdatera till ny version av win10 för det verkar bli så här varenda gång.
inte värt det. if it aint broken..jag kör på befintlig version tills det är dags för ren nyinstallation och då tar jag hem senaste och skapar usb med rufus

Ok.

Vet du hur du blockerar W.update helt och fullt?
W.defender får sina uppdateringar via W.update så du behöver ett annat Av.

Om du inte vill använda detta - https://www.majorgeeks.com/files/details/wumt_wrapper_script.html
Citera
2020-09-06, 20:57
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ok.

Vet du hur du blockerar W.update helt och fullt?
W.defender får sina uppdateringar via W.update så du behöver ett annat Av.

Om du inte vill använda detta - https://www.majorgeeks.com/files/details/wumt_wrapper_script.html
vad pratar du om?
jag har stängt av win update från att automatiskt uppdatera. jag går själv in och väljer update om jag vill men annars använder jag windows update minitool och tar hem det jag vill ha. så då får jag uppdateringarna till defender den vägen
Citera
2020-09-06, 21:06
Medlem
1FFs avatar
Citat:
vad pratar du om?
jag har stängt av win update från att automatiskt uppdatera. jag går själv in och väljer update om jag vill men annars använder jag windows update minitool och tar hem det jag vill ha. så då får jag uppdateringarna till defender den vägen

Ok.
Citera
2020-09-06, 21:10
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ok.
trodde du jag bara lät uppdateringarna flyta på?
Citera
2020-09-06, 21:28
Medlem
1FFs avatar
Citat:
trodde du jag bara lät uppdateringarna flyta på?

Det finns ju olika sätt att stänga av det på och Wumt och en del andra script släpper ibland, åtminstone förr, igenom uppdateringar ändå då Ms påtvingar oss användare dem. Finns otaliga exempel på det på nätet. Jag har själv upplevt det. Om du inte har det, grattis.

Länken till M-geeks gäller programmet Sledgehammer som automatiserar enbart W.defenderuppdaterandet. Det sammarbetar med Wumt för att utföra det.

Men hursom, lycka till.
Citera
2020-09-06, 22:12
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Det finns ju olika sätt att stänga av det på och Wumt och en del andra script släpper ibland, åtminstone förr, igenom uppdateringar ändå då Ms påtvingar oss användare dem. Finns otaliga exempel på det på nätet. Jag har själv upplevt det. Om du inte har det, grattis.

Länken till M-geeks gäller programmet Sledgehammer som automatiserar enbart W.defenderuppdaterandet. Det sammarbetar med Wumt för att utföra det.

Men hursom, lycka till.
tack ska du ha
Citera
2020-09-07, 12:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
tack ska du ha

Planerar du att stanna på 1909 en längre tid så kanske det är läge att överväga det där "Fortet" vi pratade om förut. Förutom de olika nya egenskaperna som kommer då och då med uppdateringarna vilka man ofta kan vara utan, så är ju säk.uppdateringarna viktiga. Ett Fort kompenserar för dem.
Citera
2020-09-07, 14:14
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Planerar du att stanna på 1909 en längre tid så kanske det är läge att överväga det där "Fortet" vi pratade om förut. Förutom de olika nya egenskaperna som kommer då och då med uppdateringarna vilka man ofta kan vara utan, så är ju säk.uppdateringarna viktiga. Ett Fort kompenserar för dem.
Nej jag kommer installera om Windows snart och då tar jag hem 2004an
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in