2020-09-06, 13:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Jeg tror og håper at barna ikke er involvert i handlingen. Men syntes det er merkverdig at ingen av de har kommet med noen slags apell til påståtte kidnappere, morder, eller publikum. Kun det ene brevet som mest var kritikk av politiet.
Ellers kun gjennom advokat. Jeg tror mest de ikke tørr, pga far, de må forstå hva som har skjedd. Ved å nekte avhør slipper de å innrømme noe, og si at dette er politiets feil.

For dere som syntes det er helt utenkelig at barna har noe med det å gjøre, anbefaler jeg å se serien ‘Blood relatives’ på dplay/ ID. Er historier fra virkeligheten, hvor ofte barn er involvert i drap på foreldre, eller hjelper foreldre med å drepe eller dekke over. Veldig ofte er penger og arv motiv.
Mange er istand til utenkelige ting, desverre.
Gode poenger og bra serie.

Hvis man anser det som utenkelig at barna er involvert i drapet på sin mor bare fordi det er utenkelig, har man tunnelsyn.

Det har heldigvis ikke etterforskere lov til å ha, så derfor går saken mot en oppklaring.

For å redde siste rest av ære bør TH og hans hjelpere samarbeide med politiet og fortelle hva som egentlig skjedde med deres kjære ektefelle og mor «Lisbeth» Anne-Elisabeth.
Citera
2020-09-06, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Et snedig sammentreff da. Hata slumpen, sier GW. Men noen ganger er sammentreff nettopp det, tilfeldigheter.

Jeg har tidligere omtalt at TH "er som reven, som holder alle utveier åpne". Jeg tror ikke AEH er tilintetgjort, men at liket finnes et sted og kan dukke opp.

Spekulasjon, om liket har vært frosset ned, kan det legges ut for å bli funnet på et senere tidspunkt, uten å avsløre detaljer og spor fra drapshandlingen og GM. Men det er langsøkt. Veldig langsøkt.

Edit

Jeg tror liket er skjult et sted, og at det kan komme frem dersom TH føler at politiet har bitt seg skikkelig fast i nakkeskinnet hans, og presset føles uutholdelig.

At liket da kan dukke opp, for at han skal få et lite pusterom. Jeg tror han kan ha planlagt noe så grusomt, dessverre.
Ja, hans synspunkt på tilfeldigheter, eller slump, er interessant.
https://kungsbackaposten.se/nyheter/om-att-hata-slumpen/
Her er et sitat fra ham ang Peter Madsen saken:
« Det tidsmässiga sammanträffandet mellan dessa två statistiska sällsyntheter gör att det hela blir osannolikt på det där viset som framkallar starkt kliande utslag över hela kroppen på varje riktig mordutredare.»
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/kopenhamnspolisen-har-gjort-en-lysande-utredning/
Noe å tenke på.
Edit: da tenker jeg på AE saken.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-06 kl. 13:59.
Citera
2020-09-06, 14:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Ja, hans synspunkt på tilfeldigheter, eller slump, er interessant.
https://kungsbackaposten.se/nyheter/om-att-hata-slumpen/
Her er et sitat fra ham ang Peter Madsen saken:
« Det tidsmässiga sammanträffandet mellan dessa två statistiska sällsyntheter gör att det hela blir osannolikt på det där viset som framkallar starkt kliande utslag över hela kroppen på varje riktig mordutredare.»
https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/kopenhamnspolisen-har-gjort-en-lysande-utredning/
Noe å tenke på.
Edit: da tenker jeg på AE saken.
Dette er ingen tråd om GW, men i denne saken synes jeg han har tapt seg da han rett etter pågripelsen av TH sa han hadde visst det var mannen med en gang, og at norsk politi ikke var skarpeste knivene i skuffen når de ventet så lenge.

De ordene tror jeg han trygt kan tygge i seg, for dette er en unik sak i nordisk sammenheng, europeisk også, så løsningen var nok ikke så enkel som GW så for seg, noe han som er «ekspert» burde forstått.

Edit: Det er bare å se på tidslinja og telefonhendelsene, så får man lett «kliande utslag över hela kroppen». Det kan umulig være tilfeldig, og knytter utvilsomt minst TH til saken.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-06 kl. 14:50.
Citera
2020-09-06, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
TH's tidigare medarbetare P.O. Bredde bor 3.2km (4 minuter i bil) N/V från platsen där den döda personen är hittat i vatnet vid Hvaler Camping.

Denne P.O. Br*edde kunne jo være en aktuell syndebukk for TH.

Vi vet ikke om denne Br*edde er nevnt i mailene som er sendt for å hjelpe politiet på riktig vei i etterforskningen. Men det skulle ikke forundre meg. Så mange og lange mailer kan jo peke både hit og dit, over mange mange år.

Godt gjort at du visste hvor P.O. Br*edde bor, synes jeg. Bra detalj du kom med der. Jeg kan ikke huske at navnet hans har vært nevnt i tråden engang.

Men jeg husker det var nevnt en mann som var en slags altmulig-mann, eller vaktmester. Men som hadde sluttet. Eller blitt sagt opp. Er det han som er denne Br*edde.

Edit

Den døde personen funnet på Hvaler er en kvinne i 40-årene, skriver VG.
Senast redigerad av kornblomst 2020-09-06 kl. 15:06. Anledning: Edit:
Citera
2020-09-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette er ingen tråd om GW, men i denne saken synes jeg han har tapt seg da han rett etter pågripelsen av TH sa han hadde visst det var mannen med en gang, og at norsk politi ikke var skarpeste knivene i skuffen når de ventet så lenge.

De ordene tror jeg han trygt kan tygge i seg, for dette er en unik sak i nordisk sammenheng, europeisk også, så løsningen var nok ikke så enkel som GW så for seg, noe han som er «ekspert» burde forstått.

Edit: Det er bare å se på tidslinja og telefonhendelsene, så får man lett «kliande utslag över hela kroppen». Det kan umulig være tilfeldig, og knytter utvilsomt minst TH til saken.
Helt enig i det første ja. Siden har han snudd og sagt at i Sverige ville han aldri en gang blitt pågrepet. Uten tvil litt kjepphøy. Men det var det ang tilfeldighetene som du nevner, som grep meg.
Citera
2020-09-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Dette med GW stemmer ikke. Da saken ble kjent, mente han at det var en reell kidnapping. Dette gjentok han i Expressen, 8. oktober 2019.

https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-fel-att-morka-hagens-forsvinnande/
Citera
2020-09-06, 16:51
Medlem
Dp.
Senast redigerad av Iditarod 2020-09-06 kl. 17:00.
Citera
2020-09-06, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja det mener jeg. Politiet har bemerket at de siste tykke bøkene mangler. Han skrev alltid alle planer i dem hele tiden. Alt visstnok. Han har nok ikke skrevet at han skulle drepe AE. Men det kan være noe om hvem han møtte og snakket med. Han kunne ikke spores annet enn bompenger. Så bøkene er vel det nærmeste en kommer sporing i hans tilfelle
Vi vet ikke THs forklaring angående notatbøkene ennå.

Se innlegget fra Iditarod sitert nedenfor.

Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Vi vet jo ikke hvilke bøker som mangler. Er det bøker som favner, la oss si de siste 3 år før forsvinngen, så kan det virke mistenkelig. Er det bøker fra fx 1999, 2003 og 2006, så har det kanskje ikke betydning for saken. Men det kan fint brukes som "indisium", noe som kan lekkes til media. Og vi forstår jo hensikten med dette.
Det er litt sånn jeg ser det også.
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Th uttalte iflg en politirapport at avhører(kvinne) hadde en rasistisk holdning e.l. TH hadde kommet med en uttalelse om taxisjåføren som kjørte dem hjem, noe om at ingen drosjesjåfører er norske. Dette ble nevnt i et avhør hvorpå TH måtte ha siste ord og kverulerte det dithen at det var avhører som var rasistisk. Gidder ikke finne link.
Jeg er ikke enig med fremstillingen din.

Det å beskylde TH for å kverulere, fordi han mener at referatet ikke samsvarer med hans egne ord (og budskapet med disse), synes jeg er urimelig.

Jeg synes det er spesielt at politiet nekter å omskrive "den rasistiske uttalelsen", hvis TH mente at det han sa ble feil fremstilt.
Det er jo det som er poenget med signeringen.

Min konklusjon er da at det er politiet som er vanskelig, og det er langtifra slik politiet skal jobbe. Politiet skal sørge for at den som blir avhørt får tillit til politiet, og det er det som skaper et godt samarbeid.

Den feilen politiet gjorde, ifm det avhøret som nettopp ble referert til, kunne politiet rettet opp i på et tidlig tidspunkt, men istedet har de tatt den med seg videre i prosessen/avhørene, og til slutt ble alt låst.
Dårlig gjort av politiet, at de har latt en så liten filleting, bli et så stort problem.

Jeg har allerede fått link. Se innlegget fra Iditarod sitert nedenfor.

Citat:
Det er nok dette det utsagnet det referes til:
"Hagen reagerer også sterkt på en del av avhøret som gjelder taxisjåføren som hentet ham og kona hjemme 30. oktober, da de skulle på teater. Fra avhøret er det notert at Hagen ler mens han forklarer at sjåføren ikke var hvit, «for det er det ingen av dem som er».

Hagen sier først at den som har skrevet avhøret, har «en rasistisk tendens til å skrive», men heller ikke dette ønsker politiet å fjerne. Dermed kommer Hagen med følgende presisjon:

«Fornærmede mener at vedkomne som har skrevet avhøret har hatt en rasistisk vinkling, men dette har ikke vært fornærmedes intensjon».

https://www.tv2.no/a/11535478/
Citera
2020-09-06, 17:27
Avslutad
Citat:
Dette med GW stemmer ikke. Da saken ble kjent, mente han at det var en reell kidnapping. Dette gjentok han i Expressen, 8. oktober 2019.

https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-fel-att-morka-hagens-forsvinnande/
GW har motsagt seg selv ang denne saken.
Veldig merkelig

Etter TH ble pågrepet gikk GW ut i media og sa at "norsk politi er ikke de skarpeste knivene i skuffen".

Han fikk til motsvar fra norsk politi at "GW er på bærtur".

Saklig
Citera
2020-09-06, 18:01
Medlem
Det er ikke bare den rasistiske uttalelsen TH nekter å signere på. Han har ikke signert på et eneste av over 10 avhør.

Han syntes noe av informasjonen er for privat og ikke burde skrives ned.

Når man blir involvert i et drap er ingenting privat lengre, og det hadde han nok ikke sett for seg.

VG:

‘Tom Hagen har vært i et titall avhør. Han har ikke signert noen av dem. Politiet har opplevd Hagen som utfordrende å samarbeide med.‘

‘ VG får opplyst at 70-åringen blant annet har påpekt at innholdet i et avhør fra februar 2019 var for privat, at han reagerte på måten det var skrevet på og at deler av det ikke burde vært skrevet ned. Hans syntes ikke at informasjonen burde stå i et avhør, forklarte han politiet.’

‘I flere avhør har Tom Hagen reagert på hvordan hans egne beskrivelser av private forhold og konflikter i ekteskapet har fremstått skriftlig i avhørene.’

https://www.vg.no/i/Opweml
Citera
2020-09-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
GW har motsagt seg selv ang denne saken.
Veldig merkelig

Etter TH ble pågrepet gikk GW ut i media og sa at "norsk politi er ikke de skarpeste knivene i skuffen".

Han fikk til motsvar fra norsk politi at "GW er på bærtur".

Saklig

Leif GW Perssons skriver svært gode krimbøker, og jeg anbefaler 30 % av dere, som ikke har lest en bok det siste året, om å slutte å poste her og heller bruke tiden på å lese en bok.

Akkurat nå grubler et tyvetalls etterforskere på hvilken jobb de får når saken mot TH ender på sparebluss og siktelsen blir frafalt.

Jeg føler ikke med dem ett sekund.

De er oppegående mennesker som i minst ett år, hver eneste dag, har hatt muligheten til å rekke opp hånden og si «Nå må vi faen meg slutte med dette tullet!»

De har gravd sin egen grav, og det som er virkelig synd er at ikke TH er vital nok til å kjøre norgeshistoriens heftigste hevn mot talentløsheten og tafattheten i norsk politi.

Hadde det vært jeg som eide en milliard og ble utsatt for det TH er blitt utsatt for, ville jeg vært på Dagsrevyen hver eneste uke i minst ett år.
Citera
2020-09-06, 18:55
Medlem
Er så lei av disse manipulerende usaklighetene.

I dag er det folk som ikke leser bøker som blir utsatt for usaklige personangrep. (Det er så ekstremt dumt, som om det kan ha noen som helst betydning for saken om debattanten på FB leser bøker eller ikke!)

Ellers er det et usaklig personangrep på, og mistenkeliggjøring av, etterforskerne i politiet. Som om det skulle være etterforskernes feil at åstedsgranskere og teknikere ikke har funnet spor etter ukjente GM. Meningsløst.

Det har også vært sneiet innom fordommer og mulig misunnelse rettet mot milliardærer. Mens det i starten av tråden var en gruppe her inne som mente noen på politisk nivå, sjefene i politiet, eller noen i politiet, beskyttet millardæren TH og tok på han med silkehansker. At TH skulle være beskyttet av hemmelige ordener. Til og med stay behind har vært nevnt. Osv osv.

Og så et generelt angrep på politiet. Nedrakking og forakt. Politiet skal saksøkes. Bare drapsmannen går fri.

Er så lei av disse provoserende usaklighetene som fremføres her med ujevne mellomrom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in