Citat:
Ursprungligen postat av
Mattagg
Ja det mener jeg. Politiet har bemerket at de siste tykke bøkene mangler. Han skrev alltid alle planer i dem hele tiden. Alt visstnok. Han har nok ikke skrevet at han skulle drepe AE. Men det kan være noe om hvem han møtte og snakket med. Han kunne ikke spores annet enn bompenger. Så bøkene er vel det nærmeste en kommer sporing i hans tilfelle
Vi vet ikke THs forklaring angående notatbøkene ennå.
Se innlegget fra Iditarod sitert nedenfor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iditarod
Vi vet jo ikke hvilke bøker som mangler. Er det bøker som favner, la oss si de siste 3 år før forsvinngen, så kan det virke mistenkelig. Er det bøker fra fx 1999, 2003 og 2006, så har det kanskje ikke betydning for saken. Men det kan fint brukes som "indisium", noe som kan lekkes til media. Og vi forstår jo hensikten med dette.
Det er litt sånn jeg ser det også.
Citat:
Ursprungligen postat av
MsBulldog
Th uttalte iflg en politirapport at avhører(kvinne) hadde en rasistisk holdning e.l. TH hadde kommet med en uttalelse om taxisjåføren som kjørte dem hjem, noe om at ingen drosjesjåfører er norske. Dette ble nevnt i et avhør hvorpå TH måtte ha siste ord og kverulerte det dithen at det var avhører som var rasistisk. Gidder ikke finne link.
Jeg er ikke enig med fremstillingen din.
Det å beskylde TH for å kverulere, fordi han mener at referatet ikke samsvarer med hans egne ord (og budskapet med disse), synes jeg er urimelig.
Jeg synes det er spesielt at politiet nekter å omskrive "den rasistiske uttalelsen", hvis TH mente at det han sa ble feil fremstilt.
Det er jo det som er poenget med signeringen.
Min konklusjon er da at det er politiet som er vanskelig, og det er langtifra slik politiet skal jobbe. Politiet skal sørge for at den som blir avhørt får tillit til politiet, og det er det som skaper et godt samarbeid.
Den feilen politiet gjorde, ifm det avhøret som nettopp ble referert til, kunne politiet rettet opp i på et tidlig tidspunkt, men istedet har de tatt den med seg videre i prosessen/avhørene, og til slutt ble alt låst.
Dårlig gjort av politiet, at de har latt en så liten filleting, bli et så stort problem.
Jeg har allerede fått link. Se innlegget fra Iditarod sitert nedenfor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iditarod
Det er nok dette det utsagnet det referes til:
"Hagen reagerer også sterkt på en del av avhøret som gjelder taxisjåføren som hentet ham og kona hjemme 30. oktober, da de skulle på teater. Fra avhøret er det notert at Hagen ler mens han forklarer at sjåføren ikke var hvit, «for det er det ingen av dem som er».
Hagen sier først at den som har skrevet avhøret, har «en rasistisk tendens til å skrive», men heller ikke dette ønsker politiet å fjerne. Dermed kommer Hagen med følgende presisjon:
«Fornærmede mener at vedkomne som har skrevet avhøret har hatt en rasistisk vinkling, men dette har ikke vært fornærmedes intensjon».
https://www.tv2.no/a/11535478/