2020-09-06, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Ja jeg skrev at HHB og ektemannen skulle flytte til Australia så når hun og barnebarna forsvant så ville hun vekk fra TH.

Men kan det inte ha varit för att hela situationen blev så obehaglig för dem och barnen
att de bara ville komma bort?
Citera
2020-09-06, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
I denne saken er det mye som i utgangspunktet tyder på et partnerdrap utført av ektemann. Statistikk viser at ektemenn som oftest står bak. Det er tydelige tegn på ekteskapsproblemer over mange år. AEH hadde sikkert alle mulige grunner til å skille seg. TH var i tillegg milliardær og ønsket ikke å bruke unødvendig mye penger på familien. AEH og TH var to eldre personer. De hadde oppfostret en familie på tre barn som forlengst hadde blitt voksne med egne barn.

Seperasjonspapirer datert flere år tilbake med kun AEH's underskrift tyer på at AEH sto "alene" i familien uten hjelp av sine barn og uten hjelp av noen andre til å komme seg ut. Kan tyde på trusler / at AEH ikke alene var i stand til å ta dette skrittet.

Tenk litt på dette. Se på denne situasjonen fra en GM's ståsted som kjenner familien og AEH's situasjon. En GM som er i en situasjon som muliggjør den ultimate hevn. En GM som er god på manipulasjon / tenke strategisk.

Hvordan lage et plott?

1. Spille på lag med AEH, manipulere henne / hjelpe henne / spille på hennes følelser / presse henne til å tenke at den eneste utveien å komme seg bort i sikkerhet på er å gjøre alt for å få TH i fengsel slik at han ikke kan true henne mer. Statistikken vil være på hennes side. Ektemenn kan drepe sin ektefelle særlig hvis det er snakk om skilsmisse. Hvis ektemann i tillegg har mye å tape økonomisk vil han ha et sterkt motiv. Med en godt planlagt utførelse vil alt peke mot TH. GM utgir seg for / er velstående og manipulerer henne med et nytt liv der hun skal leve i trygghet resten av sitt liv. Hun skal for første gang i livet bli satt i fremste rekke.

GM overbeviser AEH til at de skal fake et drap på AEH i S4. Hun må / vil gi sine barn alibi slik at alt skal tyde på ektemannen. Hendelser i forkant, samt selve utførelsen i S4 - "oppskrift" fra filme Gone Girl.

Men GM vet at dette ikke vil bli fordelaktig for han selv. Derfor må han i tillegg ha en plan som ikke AEH vet om.

En kidnappingsscenario.

2. Siden TH på papiret er milliardær legger GM et trusselbrev med en høy sum i løsepenger i S4 uten at AEH vet om dette.(Hettemannen). GM vet at TH er god på forhandlinger derfor vil han "starte" på en høy sum og se hvor mye som kan bli utbetalt etterhvert. Trusler om AEH og andre familiemedlemmer skal presse TH. Dette ville aldri AEH ha blitt med på. Dette er i tillegg en faktor som vil peke i mindre grad på TH. Men vil kunne gi GM en gevinst.

GM vet også at TH har noe kjennskap til krypto-valutta.

3. GM kvitter seg med AEH på et trygt sted. Å skulle forsørge/holde en eldre person i trygget er kun en "fantasi" GM har manipulert AEH med.

4. GM følger med på saken i media og forsøker ulike strategier for å få betaling. Etter planen skal TH bli mistenkt, dette vet GM og sender krypterte e-poster med lavere summer når TH er presset.
Filmen Gone Girl er inspirert av en forferdelig mordsak, der de etter all sannsynlighet tok rett mann: ektemannen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gone_Girl_(novel)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Laci_Peterson
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-06 kl. 11:55.
Citera
2020-09-06, 11:56
Medlem
Jeg tror og håper at barna ikke er involvert i handlingen. Men syntes det er merkverdig at ingen av de har kommet med noen slags apell til påståtte kidnappere, morder, eller publikum. Kun det ene brevet som mest var kritikk av politiet.
Ellers kun gjennom advokat. Jeg tror mest de ikke tørr, pga far, de må forstå hva som har skjedd. Ved å nekte avhør slipper de å innrømme noe, og si at dette er politiets feil.

For dere som syntes det er helt utenkelig at barna har noe med det å gjøre, anbefaler jeg å se serien ‘Blood relatives’ på dplay/ ID. Er historier fra virkeligheten, hvor ofte barn er involvert i drap på foreldre, eller hjelper foreldre med å drepe eller dekke over. Veldig ofte er penger og arv motiv.
Mange er istand til utenkelige ting, desverre.
Citera
2020-09-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hm...alle dagbøkene? Hva vil det si?
Vet vi sikkert at noen dagbøker mangler?
Tror politiet at dagbøker er bokstavelig talt daglige bøker?
Vet politiet at noen dagbøker er borte, fordi TH har sagt det?
Eller er det antagelser at noen dagbøker mangler?
Jeg vet ikke...

Han kan ikke bli dømt for evt å mangle noen av dagbøkene sine.

Og vi vet jo ikke hvilke bøker som mangler. Er det bøker som favner, la oss si de siste 3 år før forsvinngen, så kan det virke mistenkelig. Er det bøker fra fx 1999, 2003 og 2006, så har det kanskje ikke betydning for saken. Men det kan fint brukes som "indisium", noe som kan lekkes til media. Og vi forstår jo hensikten med dette.
Citera
2020-09-06, 12:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet melder idag 09:43 at det er funnet en død person i vannet ved Spjærøy i Hvaler kommune.

Men det er vel ikke Anne-Elisabeth denne gangen heller.
"Politiet opplyser at de jobber med teknisk og taktiske etterforskningsskritt, og at nødetatene er på stedet.

– Vi har ingen ytterligere opplysninger nå, men kommer tilbake med oppdateringer så snart som mulig, skriver Øst politidistrikt på Twitter."
Kilde abcnyheter.no
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/09/06/195703593/dod-person-funnet-i-vannet-pa-hvaler

Edit

VG har litt mer opplysninger. Den døde synes å være identifisert.
"Politiet jobber fortsatt på stedet 10:45. Den døde er tatt opp av vannet og undersøkt. Vitner avhøres og varsling av pårørende er under arbeid, skriver politiet."
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/en-doed-person-funnet-i-vannet-paa-hvaler.3xBxhhFi3

TH's tidigare medarbetare P.O. Bredde bor 3.2km (4 minuter i bil) N/V från platsen där den döda personen är hittat i vatnet vid Hvaler Camping.
Citera
2020-09-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja det mener jeg. Politiet har bemerket at de siste tykke bøkene mangler. Han skrev alltid alle planer i dem hele tiden. Alt visstnok. Han har nok ikke skrevet at han skulle drepe AE. Men det kan være noe om hvem han møtte og snakket med. Han kunne ikke spores annet enn bompenger. Så bøkene er vel det nærmeste en kommer sporing i hans tilfelle

"Politiet har bemerket at de siste tykke bøkene mangler". Har politiet bemerket at det var de siste? Alle har jo fått med seg at det påstås at det mangler bøker. Er jeg den eneste som ikke har fått med meg at "de siste tykke bøkene"mangler?
Citera
2020-09-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
"Politiet har bemerket at de siste tykke bøkene mangler". Har politiet bemerket at det var de siste? Alle har jo fått med seg at det påstås at det mangler bøker. Er jeg den eneste som ikke har fått med meg at "de siste tykke bøkene"mangler?
Det med bøker er veldig overspilt, det begynte med VG
Disse bøkene er viktige for han og de siste har han selvfølgelig med seg.

Citat:
Tom Hagen har selv forklart til folk rundt seg om hvilket forhold han har til de tjukke notatbøkene, som han har hatt i mange eksemplarer.

Han har jobbet etter systemer og har gjort det i 40 år. Alt han driver med går på å løse oppgaver etter et bestemt system, har VG fått forklart.

Ifølge VGs opplysninger har politiet lest noen av notatbøkene. De har ønsket å få innsyn i alle fordi de har ment at de kan være et bidrag til å kartlegge hans liv i detalj.
Citera
2020-09-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
-Bilen i skogholtet trenger ikke å ha hart noe å gjøre med saken. Om den hadde det, kan det være for å se når TH går på jobb, og det at de trengte en bil til å transportere henne, død eller levende. Jeg tror hun var levende og at de kjørte ut gjennom Ås.
Om det er høy risiko? Tja, de gjorde jo ikke noe galt der de sto. Jeg vet heller ikke hvor mye trafikk det var i området. Og det er ikke sikkert de ville bli lagt merke til. Halvmørkt og sluddent.
-Futurum mennene hadde jo allerede funnet ut han ikke var ankommet der. De kan også hatt kjennskap til hans avtaler den dagen, og når han senest burde ankomme.

-At angrepet ble utført da, var fordi det var tett etter TH forlot hjemmet. Ikke fordi han var på kamera utenfor arbeidsplassen.
-At telefonen legges død akkurat når han ringte kan ha flere naturlige forklaringer. Elektronikken er visst ikke helt presis i sin registrering av aktivitet. Det kan være at den oppdaterte seg med anropet, eller det kan være den ringte og de derfor la den i fra seg.

-Jeg vet ikke 100% om sønnen hadde slike problemer, men det er rykter om det, og det er opplysninger som støtter opp om disse ryktene. At han sover etter klokken 9 midt i uka. At han ikke eide egen bolig, i eget navn, tross for at han hadde betalt arbeid hos sin far. Det tyder på at han ikke har styring på penger.
Det er grader av denne type problematikk. Det er noe i mellom å være på «Plata» og å være pliktoppfyllende, arbeidsom, med kontroll på livet med villa, voff og volvo.

-De sender ikke livsbevis fordi de ikke ønsket kommunikasjon, de ba om rask betaling, og null kommunikasjon. All kommunikasjon øker sjangse for å bli identifisert.

"Jeg vet ikke 100% om sønnen hadde slike problemer, men det er rykter om det, og det er opplysninger som støtter opp om disse ryktene. At han sover etter klokken 9 midt i uka. At han ikke eide egen bolig, i eget navn, tross for at han hadde betalt arbeid hos sin far. Det tyder på at han ikke har styring på penger.
Det er grader av denne type problematikk. Det er noe i mellom å være på «Plata» og å være pliktoppfyllende, arbeidsom, med kontroll på livet med villa, voff og volvo"

Det at sønnen ikke har etablert seg med en egen bolig, har flere ganger blitt brukt mot TH. Et stjerneeksempel på THs gjerrighet.
Sønnen kan, jeg under streker kan, være et surrehue, uten den minste styring på egen økonomi. Det har tidligere vært snakket om sønnens angivelige rusmisbruk og spillegjeld. Dette er rykter, men hvis dette skulle vise å stemme, så kan både AEH og TH satt seg på bakbeina. De kan ha stilt et ultimatum: Vi skal kjøpe bolig til deg, men ikke før du får orden på livet ditt!
Senast redigerad av Iditarod 2020-09-06 kl. 12:48.
Citera
2020-09-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet melder idag 09:43 at det er funnet en død person i vannet ved Spjærøy i Hvaler kommune.

Men det er vel ikke Anne-Elisabeth denne gangen heller.
"Politiet opplyser at de jobber med teknisk og taktiske etterforskningsskritt, og at nødetatene er på stedet.

– Vi har ingen ytterligere opplysninger nå, men kommer tilbake med oppdateringer så snart som mulig, skriver Øst politidistrikt på Twitter."
Kilde abcnyheter.no
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/09/06/195703593/dod-person-funnet-i-vannet-pa-hvaler

Edit

VG har litt mer opplysninger. Den døde synes å være identifisert.
"Politiet jobber fortsatt på stedet 10:45. Den døde er tatt opp av vannet og undersøkt. Vitner avhøres og varsling av pårørende er under arbeid, skriver politiet."
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/en-doed-person-funnet-i-vannet-paa-hvaler.3xBxhhFi3

Dette er ikke AEH. Det står jo tydelig at pårørende varsles. Et snart 2år gammelt lik kan ikke identifiseres så raskt. Hun bærer helller ikke giftering, og trolig ikke andre smykker som kan identifisere henne.
Citera
2020-09-06, 12:50
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Dette er ikke AEH. Det står jo tydelig at pårørende varsles. Et snart 2år gammelt lik kan ikke identifiseres så raskt. Hun bærer helller ikke giftering, og trolig ikke andre smykker som kan identifisere henne.

Var står det att liket bar giftering ?
Citera
2020-09-06, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Var står det att liket bar giftering ?

Jeg trakk en forhastet konklusjon, beklager! Men uansett: Et snart 2 år gammelt lik lar seg neppe identifisere så raskt som i dette tilfellet.
Citera
2020-09-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
TH's tidigare medarbetare P.O. Bredde bor 3.2km (4 minuter i bil) N/V från platsen där den döda personen är hittat i vatnet vid Hvaler Camping.

Et snedig sammentreff da. Hata slumpen, sier GW. Men noen ganger er sammentreff nettopp det, tilfeldigheter.

Jeg har tidligere omtalt at TH "er som reven, som holder alle utveier åpne". Jeg tror ikke AEH er tilintetgjort, men at liket finnes et sted og kan dukke opp.

Spekulasjon, om liket har vært frosset ned, kan det legges ut for å bli funnet på et senere tidspunkt, uten å avsløre detaljer og spor fra drapshandlingen og GM. Men det er langsøkt. Veldig langsøkt.

Edit

Jeg tror liket er skjult et sted, og at det kan komme frem dersom TH føler at politiet har bitt seg skikkelig fast i nakkeskinnet hans, og presset føles uutholdelig.

At liket da kan dukke opp, for at han skal få et lite pusterom. Jeg tror han kan ha planlagt noe så grusomt, dessverre.
Senast redigerad av kornblomst 2020-09-06 kl. 13:20. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in