Citat:
Ursprungligen postat av
vinkelhak
Du vandrar på en farlig stig, bara en liten varning. Muslimer ser inte Jesus som Gud, i deras skrifter är han bara en profet. Deras profet, Mohammed, är mycket större i deras ögon. Vänd om medans tid är. För din egen skull.
Därmed inte sagt att muslimer inte är välkomna i Guds rike, men dom måste vända om och erkänna Jesus som sin Herre. Vilket dom gör också, i stora skaror.
Mitt hopp står till Jesus och bara Jesus vår frälsare. Herren Gud, som är och har alltid varit, som skapat allt och som offrat sin enda sons liv för att rädda oss människor, som genom sitt offer betalat för våra synder så att vi blir rättfärdiga inför Gud, utan gärningar, men genom tro som leder till gärningar. Allt till Herrens ära, inte genom våran egen förtjänst.
Paulus och dom andra apostlarna är Guds tjänare. Lärjungarna, framför allt Johannes (som ju skrev uppenbarelseboken) blev upplärda och utsända av Jesus själv. Han skickade även den Helige Anden som hjälpare och sa att dom skulle göra tom större under än vad han själv gjort under sitt besök.
Jesus kom inte för att bli betjänad, han kommer för att tjäna dom som tror på och följer honom. Det förtydligade han tex när han tvättade lärjungarnas fötter den sista dagen.
Men han kom framför allt för att uppfylla profetiorna och för att ställa Israel inför faktum, att dom behövde vända om, men eftersom dom inte tog emot honom så förblindade han dom så att dom inte kunde se vem han var.
Nu väntar vi bara på att Guds klocka ska ticka igång för Israel igen, att deras ögon ska öppnas. Detta är förutspått i bla Daniel 9:24-27, dom sjuttio veckorna, varav 69 redan är uppfyllda. Nu väntar vi på sista veckan.
Matteus 24 och Uppenbarelseboken 6-19 handlar om denna sista vecka och vilka tecken vi ska titta efter för att veta att vi närmar oss. Gud vill att vi ska förstå tiden vi lever i, därför har han lämnat oss sina ord i skrifterna. Man kan såklart välja bort att läsa dom, eller bara läsa vissa utvalda delar, men då sörjer den helige anden som ju har till sin främsta uppgift att leda Guds folk till viset och kunskap om honom och den plan han har för oss.
Men vi har fått den fria viljan, så tråkigt nog, men gå du din egen väg det har du all rätt till, är du en sann troende så kommer du ändå att räddas, men du kommer sannolikt sörja i evighet sen för allt du gått miste om.
Sista tiden är när vi människor inte tycker likadant och vi söker oss till de människorna som gynnar sitt ego. Grupperingar sker där en egotrippad grupp finner behovet att visa andra att derat grupp ha rätt gentemot en annan grupp. Precis som en Ego person fungera i social kontrakt med en annan person. I hopp att tycka likadant vi skapar connection och om inte du kan dra.
Vi måste ta bibelns skrifter till en normal nivå och förstå att Jesus kan enbart komma om en person föds begåvad att kunna se sanningen i gott och ont, med en förmåga att göra sig förstådd verkligen lägga fram sanningen inför andra på ett sätt som ska få alla att förstå och inte kunna neka. Alltså att alla kan själv relatera till sanningen där inte ens egot kan gå in utan att göra personen till åtlöje.
Som ni skriver tidigare, ingen vet förutom gud när denna tiden sker och jag tolka det som att ingen vet när människan se ett större värde i något annat än människan själv. Sista tiden måste vara nu eftersom vi kan se hur splittrade vi människor är varandra och pengar är ett större intresse än folkhälsan. Vi alla är som små Jesusar och kan se att något är fel, som om vi skapat något ingen människa ha kontroll över utan girigheten i de människor som faller ska ta död på dem.
Ska vi nu blanda in siffror och annat i biblen så är siffran sju magisk och det är mycket som ha med siffran sju att göra. Ta vi siffran tre ha den också med gud att göra. Ta vi 7/3 få vi ett svar som är 2.333333 där 3an fortsätter i en oändlig loop. Kanske när vecka 70 kommer är då balansen sker för fler öppnar ögonen för sanningen och måste ha redan blivit uppväckta.
Har biblens skrifter öppnat vårt tredje öga? Jag fråga dig eftersom jag se att du funnit en balans i skrifterna. Frågan jag ställer mig, se du det jag se?