Citat:
Ursprungligen postat av
LittleBabyNothing
Förstår. Tycker hon gjort många tabbar i sin karriär men samtidigt tycker jag hon verkar väldigt ångerfull och ledsen över hur allt slutade. Andra journalister har ju också gått alldeles för långt under MeToo men skulle aldrig erkänna minsta snedsteg. Sedan tycker jag inte heller att Linderborg kan bära hela skulden för Benny Fredrikssons död utan han hade uppenbarligen andra psykiska problem som spökade (annars hade väl alla andra uthängda också begått självmord?).
Jag gillar henne för att hon står får en vänster som har klass som främsta kamp. Hon vågar tillexempel uttala sig om problemet med massinvandringen som verkligen varit tabu bland vänstern.
Men har hon klass som främsta kamp? känns mest som en image. Härdarmästarns jänta med tovigt hår" osv, som att hon vill att man ska tänka på 20, 30-talet eller ännu längre tillbaks i tiden.
Har du läst hennes intervju med Ramberg t.ex, hon har ju noll koll. Att hon är emot feminism och antirasism är en annan sak. Med Benny Fredriksson håller jag inte med, verkar hon inte ångra sig utan påstår att hon glömt vad hon skrivet, och det tror inte jag på. Dels var Aftonbladets artiklar jävligt mycket grövre än andra tidningars, att han tvingade en kvinna till abort på löpet.
Vänster som har klass som främsta kamp, jaha blaha? Varför intervjuar hon Ivar Arpi då?