2020-08-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Ja, det kanske inte är medelklass precis, men hade för mig att hon hade ett medelklassjobb också?
Hon suddas ut ur historien, längesen jag läste boken men minns det som att mamman dumpar Åsa för den politiska karriärens skull medan pappan är en bitter incel men jävligt mysig och luktar öl. Men att hon egentligen växte upp lika mycket hos mamman.
Kan minnas totalt fel, blev inte övertygad av boken som de flesta.

Enligt hitta.se jobbar Åsa Linderborgs mamma som revisor:

”Tatjana 'Tanja' Linderborg
Tatjana Linderborg
Tatjana Elisabet Linderborg bor i en bostadsrätt på 98 kvm i Västerås tillsammans med Gunnar Lars Erik Gustavsson. Tatjana jobbar som Revisor.”

Det var väl ett tag sedan hon satt i riksdagen. Men som riksdagsman är det ju vanligt att man övernattar i Stockholm i veckan, och då passade det kanske bättre att Åsa bodde hos sin pappa som levde vardagsliv i samma stad som Åsa hade sin skolgång i?
Citera
2020-08-13, 13:31
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Ja, det kanske inte är medelklass precis, men hade för mig att hon hade ett medelklassjobb också?
Hon suddas ut ur historien, längesen jag läste boken men minns det som att mamman dumpar Åsa för den politiska karriärens skull medan pappan är en bitter incel men jävligt mysig och luktar öl. Men att hon egentligen växte upp lika mycket hos mamman.
Kan minnas totalt fel, blev inte övertygad av boken som de flesta.

I en intervju om succén med boken om pappan säger Linderborg att hon inte kan betraktas som klassresenär, hon växte upp ungefär lika mycket hos mamman.
Själv minns jag att jag förundrades över att lilla Åsa inte omhändertogs av det sociala.

Citat:
Åsa Linderborg skriver om arbetarklassuppväxten med sin pappa, men tycker egentligen inte att hon har gjort någon vidare klassresa. ”Det medelklassliv jag lever nu motsvarar det liv jag levde hos mamma. Man kan väl säga att jag är klassmässigt tvåspråkig.”
https://www.svd.se/dottersarvet
Citera
2020-08-13, 21:13
Medlem
apanola IIs avatar
Åsa har blod på händerna, hon, om någon, drev fram Benny Fredrikssons självmord. Hur fasen kan kommunistäcklet leva med sig själv?
Citera
2020-08-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Åsa har blod på händerna, hon, om någon, drev fram Benny Fredrikssons självmord. Hur fasen kan kommunistäcklet leva med sig själv?

Kan väl säga som så att jag hatar såna här hatiska kommentarer.
Skippa det. OK att det är Flashback men fan, håll nivån.
Dessutom jävligt onödigt att skriva ut hennes morsas adress här. Borde finnas en regel mot att skriva ut folks adresser, tamejfan.

För det andra så tror jag att det finns en förklaring som inte får nämnas i medierna och det är med alkoholism. Det är tabu att nämna för att det berör så många. Alkoholen är en no go zon för det är så vanligt. Den är helig trots att den ställer till med mycket värre djävulskaper än andra droger. Men allt det här som låter som bluff (att hon påstår att hon inte ens minns grejer hon skrivit, bara ångrar sig till hälften och fortsätter skryta, inte vill ta ansvar, fortsätter skylla ifrån sig) - det är klassiskt alkoholistbeteende. Har inget med klassresor att göra. Hon har för fan sagt att hon börjar dagen med att ta ett glas ibland. Det gör inte vem som helst, bara en alkoholist. Eftersom alkohol är Svenssons heliga ko så rycker folk ut direkt och påstår att man moraliserar när man säger att det inte är ok att ta ett glas på morgonen för att kunna skriva en artikel.
Gissar att hennes man stack lika mycket av den orsaken som något annat.
Citera
2020-08-13, 21:40
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
bla bla gnäll.

Tips: skit i vad jag skriver och testa att höja ribban själv din jävla pajas.
Åsa Lindborg är ett marxistsvin med blod på händerna och jag önskar henne all olycka i världen.

OT: nån som vet varför hennes make dumpade henne? Hittade han något yngre och bättre?
Citera
2020-08-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Tips: skit i vad jag skriver och testa att höja ribban själv din jävla pajas.
Åsa Lindborg är ett marxistsvin med blod på händerna och jag önskar henne all olycka i världen.

OT: nån som vet varför hennes make dumpade henne? Hittade han något yngre och bättre?

Han lär ha träffat en annan kvinna. Men som sagt tror jag alkoholen har en stor del i det.

Linderborg vill få det till att metoo var ett kollektivt haveri. Hon skyller alltså på metoo. Aftonbladets artiklar om Fredriksson var mycket värre, värst av alla skrev hon själv, och det resulterade i ett självmord. Enda sättet att förstå det här är att hon inte fattar vad hon gjort. En orsak till det kan vara att hon är alkoholiserad.
Citera
2020-08-13, 22:40
Medlem
Det här har inget med marxismen att göra. Bara trams att påstå det. Det handlar om drevjournalistik.
Citera
2020-08-20, 22:49
Medlem
Snopphanens avatar
Handlar marxismen om klassresor?
Läste en intervju av Linderborg med Ann Ramberg och det framställdes som lite fattigt att hennes mamma måste till NK för att köpa kläder och att de bara åt oxfile ibland.

Vad är grejen, liksom. Klassresenärer trivs bara på jobbet, säger Åsa Linderborg. Oj. Inte med familj och vänner då eller? Varför är det typiskt för en klassresenär?
Citera
2020-08-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Handlar marxismen om klassresor?
Läste en intervju av Linderborg med Ann Ramberg och det framställdes som lite fattigt att hennes mamma måste till NK för att köpa kläder och att de bara åt oxfile ibland.

Vad är grejen, liksom. Klassresenärer trivs bara på jobbet, säger Åsa Linderborg. Oj. Inte med familj och vänner då eller? Varför är det typiskt för en klassresenär?

Linderborgs intervjuer är pinsamt smöriga. Finns även en märklig passage om hur Rambergs föräldrar skrämde bort en libanesisk pojkvän med enkel härkomst genom att skramla med överklassattribut. Linderborgs enda reaktion blir att fråga hur Ramberg kunde vara bekant med en libanes.
Så, tja. Antingen har hon tappat omdömet fullständigt, eller så avslöjar hon sig.

De som bara trivs på jobbet brukar vara arbetsnarkomaner. Såna finns i alla klasser.
Citera
2020-08-29, 19:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Va fan är detta! SVT sänder ett program som försvar henne! Va fan hon är KOMMUNIST! Vad i helvete gör SVT ett program som detta?!
Citera
2020-08-30, 21:24
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Va fan är detta! SVT sänder ett program som försvar henne! Va fan hon är KOMMUNIST! Vad i helvete gör SVT ett program som detta?!

Menar du intervjun i "Sverige"? Tror inte att hon är kommunist. Kanske varit det tidigare, men inte idag. Läs intervjuerna hon gör med de frågorna, helt sanslöst. Hon lever väl i en mediebubbla. Alla hennes vänner är mediekändisar.
Citera
2020-09-03, 22:50
Medlem
Varför hatar många henne så innerligt mycket? Vill gärna ha en förklaring förutom "kommunishora".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in