2020-09-04, 17:12
Medlem
Ace Venturas avatar
"Avhoppen har gjort att SVT kastat om i laguppställningarna. På plats för att tävla i den första gruppen är nu längdskidåkaren Johan Olsson, speedskiåkaren Sanna Tidstrand och fotbollsspelaren Frida Östberg tillsammans med tennisspelaren Johanna Larsson och volleybollspelare Bengt Gustafsson.

Den andra gruppen tävlande i ”Mästarnas mästare” kommer att bestå av simmaren Therese Alshammar, slalomåkaren André Myhrer, handbollsspelaren Linnea Torstenson och skidskytten Fredrik Lindström tillsammans med ytterligare en ännu oklar deltagare."

Helt seriöst. Ställ in skiten. Vem vill se okända (inte ens B utan mer C) idrottare i Mästarnas mästare? Gör ett enda program av årets säsong och det är en direkt final mellan Olsson, Ahlshammar och Myhrer.
Citera
2020-09-04, 18:48
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
"Avhoppen har gjort att SVT kastat om i laguppställningarna. På plats för att tävla i den första gruppen är nu längdskidåkaren Johan Olsson, speedskiåkaren Sanna Tidstrand och fotbollsspelaren Frida Östberg tillsammans med tennisspelaren Johanna Larsson och volleybollspelare Bengt Gustafsson.

Den andra gruppen tävlande i ”Mästarnas mästare” kommer att bestå av simmaren Therese Alshammar, slalomåkaren André Myhrer, handbollsspelaren Linnea Torstenson och skidskytten Fredrik Lindström tillsammans med ytterligare en ännu oklar deltagare."

Helt seriöst. Ställ in skiten. Vem vill se okända (inte ens B utan mer C) idrottare i Mästarnas mästare? Gör ett enda program av årets säsong och det är en direkt final mellan Olsson, Ahlshammar och Myhrer.

Jag är inte jätteintresserad av varken damtennis, damfotboll eller damhandboll men känner till de namnen. Jag tycker inte att de välkända namnen börjat sina än, det finns fortfarande stora namn att ta av och fler kommer hinna lägga av för varje år som går. Att det är med någon speedski-åkare eller liknande per säsong är bara kul, men kan inte uttala mig om just henne.

Däremot borde de verkligen gå tillbaka till att ha en grupp per säsong
Citera
2020-09-04, 19:09
Medlem
Det går inte så bra så här i starten.
Bengt Gustafsson har skadat sig och det är osäkert om han kan fortsätta.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jpabW/otacka-skadan--vrider-sig-av-smarta-i-mastarnas-mastare
Citera
2020-09-04, 19:41
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jag är inte jätteintresserad av varken damtennis, damfotboll eller damhandboll men känner till de namnen. Jag tycker inte att de välkända namnen börjat sina än, det finns fortfarande stora namn att ta av och fler kommer hinna lägga av för varje år som går. Att det är med någon speedski-åkare eller liknande per säsong är bara kul, men kan inte uttala mig om just henne.

Däremot borde de verkligen gå tillbaka till att ha en grupp per säsong

Problemet är inte om man känner till namnen eller inte. Problemet är att programmet heter Mästarnas mästare och skapades för att visa upp våra världsstjärnor tävla mot varandra i andra grenar än vad de är vana med.

All respekt för Johanna Larsson t ex. Jag vet mycket väl vem hon är och jag har sett henne spela flera gånger. Men har hon någonsin ens kommit till semifinal i en Grand Slam? Hur mycket stjärna eller "mästare" är man då? Samma med Frida Östberg som var en stabil landslagsspelare i början av 2000-talet men inget mer än så. Eller Bengt Gustavsson som som bäst förlorat en final i ett hemma-EM med en tokdopad/överpresterande trupp där den sportsliga baksmällan infann sig dagen efter och har därefter hängt kvar till dags dato.... dvs ända sen 1989.

Nej, genom att använda C-idrottare sänker man programmets kred ner på absolut bottennivå. När TV-horeriet går före utlovad kvalitet är programidén förbrukad. Även för ett TV-program som Mästarnas mästare borde man lära sig att kasta in handduken när det inte ens uppnår anständig verkshöjd längre.
Senast redigerad av Ace Ventura 2020-09-04 kl. 19:48.
Citera
2020-09-04, 20:10
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Problemet är inte om man känner till namnen eller inte. Problemet är att programmet heter Mästarnas mästare och skapades för att visa upp våra världsstjärnor tävla mot varandra i andra grenar än vad de är vana med.

All respekt för Johanna Larsson t ex. Jag vet mycket väl vem hon är och jag har sett henne spela flera gånger. Men har hon någonsin ens kommit till semifinal i en Grand Slam? Hur mycket stjärna eller "mästare" är man då? Samma med Frida Östberg som var en stabil landslagsspelare i början av 2000-talet men inget mer än så. Eller Bengt Gustavsson som som bäst förlorat en final i ett hemma-EM med en tokdopad/överpresterande trupp där den sportsliga baksmällan infann sig dagen efter och har därefter hängt kvar till dags dato.... dvs ända sen 1989.

Nej, genom att använda C-idrottare sänker man programmets kred ner på absolut bottennivå. När TV-horeriet går före utlovad kvalitet är programidén förbrukad. Även för ett TV-program som Mästarnas mästare borde man lära sig att kasta in handduken när det inte ens uppnår anständig verkshöjd längre.
Du kallade dem okända, men visst.
Jag tyckte väl aldrig att programmet hade någon kredd, och det har aldrig varit så att alla deltagare kunnat kallas "mästare". Det har alltid varit ett välproducerat feelgood-program med en del nostalgiska återblickar, en del tävlingsmoment, och det har givits plats för lite marginella idrotter. Tidigare hade de rätt bra känsla för musiken, men de senaste säsongerna verkar det ha ändrats.

Kritiserar du också fångarna på fortets verkshöjd eftersom de inte alls är fångna?
Citera
2020-09-04, 20:23
Moderator
Dr Kings avatar
Såväl Ante Hedberg som Bengan Gustafsson tröttnade nog på det lite halvkassa vädret i Båstad när de hade räknat med en semestervecka vid Medelhavet som Mästarnas Mästare brukar vara. Säkert därför som de nu gör allt för att hitta några medicinska skäl för att kunna hoppa av.

Man undrar ju vem de skall kalla in som ersättare för Ante. Det lär väl kanske bli ännu någon som redan är anställd som expertkommentator på SVT som Jonas Kruse eller varför inte Daniel Nannskog. Kravet på ”Mästare” har ju blivit allt svagare med åren och den skrevande Danne har ju trots allt blivit norsk mästare.
Citera
2020-09-04, 21:50
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Du kallade dem okända, men visst.
För den stora massan är de nog rätt okända, ja.

Citat:
Jag tyckte väl aldrig att programmet hade någon kredd, och det har aldrig varit så att alla deltagare kunnat kallas "mästare".
Sluta nu. Tidigare år har vi kunnat bada i OS- och VM-medaljer samt andra stora internationella framgångar bland deltagarna. Med endast något enstaka udda inslag eller två. Just det har ju varit stommen i programidén. I år badar vi istället i mediokerhet med endast något undantag till internationell framgång. De flesta deltagarna i år kvalar max in för ett "du är så duktig för att du deltog"-diplom.

Citat:
Kritiserar du också fångarna på fortets verkshöjd eftersom de inte alls är fångna?
Herregud....
Citera
2020-09-05, 08:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Japp, mycket tråkigt med Boklöv. Hade varit kul att se honom.
Lindström kan nog utmana om att bli slutlig vinnare av serien.

Ja, Lindström är väl bara strax över 30 och har väldigt nyligen lagt av så visst seglar han upp som en favorit till segern med. Dessutom brukar ju skidåkare (skidskytt i detta fallet) ha en väldigt bra grundträning vilket gynnar dessa i ett program som MM.

Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Det går inte så bra så här i starten.
Bengt Gustafsson har skadat sig och det är osäkert om han kan fortsätta.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/6jpabW/otacka-skadan--vrider-sig-av-smarta-i-mastarnas-mastare

Det är tråkigt att det är alla äldre som försvinner, vi har väl bara snart ungtuppar kvar vilket inte är lika kul ty då blir det mer ett rent tävlingsprogram än nostalgin från äldre deltagares karriärer.
Citera
2020-09-05, 13:26
Medlem
outback4s avatar
Citat:

SvT kan dra ett program som MM hur långt ner i skiten som helst, vilken avdankad medelmåtta till losers har SvT lyckats hitta i år? Sverige har inte så många folkkära mästare kvar att visa upp, så skrapet blir kvar. Inget ont om JohannaLarsson men var finns Borg, Wilander, Edberg- 3 mästare, eller har de fel "kön"? Varför frågar svt inte Helena Anliot?
Kan se Micke L i nattduellen tala till Johanna om "vilken ära det varit att få ha med just dig i mästarnas mästare "🤓
Och ett av programmets höjdpunkter är ju när deltagarna sitter i soffan och en utvald deltagares framgångsrika idrottsliv ska redogöras. Går nog fort när det gäller Johanna..
Har inte hängt med sista åren ,men en jag saknar är Emma Johansson. Cykel.
I år är endast 3 idrottsprestationer värda att uppmärksammas- Olsson, Alshammar, Myhrer. Resten utfyllnad.
Citera
2020-09-05, 13:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

Frida Östberg har väl vunnit damernas CL med Umeå samt medaljer med landslaget.

Tycker väl generellt att fotboll kan man ja en bredare syn på annars men andra sporter måste man nog kräva att man vunnit något internationellt.
Citera
2020-09-07, 01:00
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Såväl Ante Hedberg som Bengan Gustafsson tröttnade nog på det lite halvkassa vädret i Båstad när de hade räknat med en semestervecka vid Medelhavet som Mästarnas Mästare brukar vara. Säkert därför som de nu gör allt för att hitta några medicinska skäl för att kunna hoppa av.

Man undrar ju vem de skall kalla in som ersättare för Ante. Det lär väl kanske bli ännu någon som redan är anställd som expertkommentator på SVT som Jonas Kruse eller varför inte Daniel Nannskog. Kravet på ”Mästare” har ju blivit allt svagare med åren och den skrevande Danne har ju trots allt blivit norsk mästare.
Som sagt lätt att förstå varför Ante och Bengan snabbt ville hitta någon ursäkt för att dra sig ur.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4q6pnV/sa-fejkar-svt-sommarvarme-i-mastarnas-mastare
Citera
2020-09-07, 08:20
Bannlyst
En ersättare är klar. Håll i er nu, det handlar om superstjärnan Tomas Eriksson, fyrspannskusken! Äntligen!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in