2021-03-27, 12:11
Medlem
Wermlands avatar
Själv vill jag bara säga att Frida Östberg har en fantastiskt läcker kropp
Citera
2021-03-28, 14:55
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wermland
Själv vill jag bara säga att Frida Östberg har en fantastiskt läcker kropp

Hon ser ju väldigt gammal ut för sin ålder. Måste sminka upp sig som en riktig 50+ trots att hon bara är 43 år. Ser snarare ut som 53
Citera
2021-03-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Men det största skämtet av allt var allt politisk snack om "lika lön" etc. Vilket skitsnack. Herrar och damer tjänar olika för att de presterar olika, inget snack om den saken. Att belöna dåliga resultat kan bara vara logiskt i en vänstervridens hjärna. I tävlingen straffas Johan Olsson för att han är man och får ett enormt mycket tyngre klot att rulla. Så mycket för den "jämställdheten". Återigen, detta kan bara te sig logiskt för en vänsterbliven människa.

Tycker ändå det är en problematisk fråga på samhällsbasis. Men det utstuderade offernarrativet är extremt irriterande, att någon utövat sin sport som hobby är inget jag ser som negativt.
Stör mig på vulgärkapitalister som ständigt spottar på amatöridealet.
Citera
2021-03-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Tycker ändå det är en problematisk fråga på samhällsbasis. Men det utstuderade offernarrativet är extremt irriterande, att någon utövat sin sport som hobby är inget jag ser som negativt.
Stör mig på vulgärkapitalister som ständigt spottar på amatöridealet.
På vilket sätt skulle det vara problematiskt att de som är bäst får bäst betalt?
Kvinnor är ganska kassa i förhållande till män i de flesta sporter, inte alla dock.
Ta fotboll tex, damlandslaget är i samma klass som 15-åriga killar, varför ska de ha betalat som om de vore bättre än så?
Män och kvinnor ska tävla på lika villkor, efter samma regler och samma bedömning. Det finns sporter där kvinnor är bättre än män, tex skytte. Ska männen som är sämre än kvinnor i den sporten få lika bra betalat trots att de är sämre? Nä, tänkte väl det.
Citera
2021-03-28, 19:42
Medlem
Wermlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Hon ser ju väldigt gammal ut för sin ålder. Måste sminka upp sig som en riktig 50+ trots att hon bara är 43 år. Ser snarare ut som 53
Ja jag håller med om att ansiktet inte riktigt matchar åldern, men min blick fastnade på låren, höfterna och rompen
Citera
2021-03-28, 20:49
Avslutad
Riktigt tråkigt avsnitt.
Citera
2021-03-28, 20:59
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Riktigt tråkigt avsnitt.

Men den där femmilen i Val di Fiemme kan man aldrig tröttna på. Särskilt med tanke på hur nattsvart det är på herrsidan just nu.
Citera
2021-03-28, 21:03
Avslutad
Vad glad och lättad Johan verkade vara över att behöva lämna.
Citera
2021-03-29, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
På vilket sätt skulle det vara problematiskt att de som är bäst får bäst betalt?
Kvinnor är ganska kassa i förhållande till män i de flesta sporter, inte alla dock.
Ta fotboll tex, damlandslaget är i samma klass som 15-åriga killar, varför ska de ha betalat som om de vore bättre än så?
Män och kvinnor ska tävla på lika villkor, efter samma regler och samma bedömning. Det finns sporter där kvinnor är bättre än män, tex skytte. Ska männen som är sämre än kvinnor i den sporten få lika bra betalat trots att de är sämre? Nä, tänkte väl det.

Grejen är väl att folk är mer villiga att betala för att kolla på herrfotboll än damfotboll, därav skillnaden i lönerna.
Citera
2021-03-29, 06:06
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Riktigt tråkigt avsnitt.

Ja och snustorra deltagare (tre av fyra) och jobbigt krystade konversationer gör ju inte saken bättre.
Citera
2021-03-29, 08:28
Medlem
Jon.Holmss avatar
För det första så måste man ifrågasätta SVT:s val att ha fäktning som tävlingsgren. Eller kanske snarare bristen på ordentlig skyddsutrustning. Sen undrar jag vad som rörde sig i Fridas huvud egentligen. Inte en enda liten ursäkt för att det var hon som orsakade att Johan fick uppsöka sjukhus, fick handen i gipspaket, och tvingades lämna MM.

Så typiskt kvinnor!
Citera
2021-03-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad glad och lättad Johan verkade vara över att behöva lämna.

Ja han blev ju också vuxenmobbad med knäckebröd mellan lakanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in