2020-09-04, 17:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid 148 (pdf)
K*ristin J*acobsson

Lena vänder sig till Kristin för att hon inte har kunnat parata med någon i församlingen. Kristin har inte dömt henne i detta. Hon har inte exkluderat henne i det hon har gjort. Kristin har bara känt obehag mot Stefan.
-------------------
Kristin verkar vara en av dom mest korkade runt Lena eftersom hon uppmuntrade Lenas missbruk av män när andra såg igenom att det var Lena själv som var drivande. Lena visste att hon inte kunde dra samma skrönor till församlingen om SD för femtielfte gången utan att det föll tillbaka på henne själv.

Digniteten på Lenas problem tydliggörs när hon vägrade ge upp SD givet sin bipolaritet vilket även bekräftades av att hon fick sluta hos CMV -centrum för våld i nära relationer. CMV behöver vi inte påpeka är experter på dom problem vilka Lens duperade sin omgiving hon var utsatt för. Sanningen är att en vuxen kvinna skapade problemen för att få uppmärksamhet.

Lena hade ett enormt kontaktnät och vände sig alltid till någon som av svårigheter att inte idetifiera sig med hennes smärta höll med om att SD förstört hans liv. Precis som i tråden.

Att Lena vägrade lämna Stefan visar med all önskvärd tydlighet visar att hon njöt av att provocera Stefan så hon kunde skylla sin trasighet på honom. Det fick hon stort stöd och hjälp med.

Kommer att tänka på bråket i bilen vilket hon provocerade framför att spela in som bevis på hur hemskt SD var och när hon började tjafsa och följde upp med pappersexercis för att Åkl la ner ärendet.

1. Händelsen visar två saker. Hur tydligt det var att Lena skapat hela situationen för att provocera SD för att hämdanmäla honom för att han valde HD.

2. Det visar också hur förhäxad hon var i sina egna problem vilket gjorde att hon inte förstod att incidenten i bilen avslöjade ränksmideriet.

Bipolaritet har beskrivits som att ”hjärnan blir som en rak och bilfri motorväg, inga hinder, det är bara att köra på” -vilket var Lenas verklighet.

I Lenas värd hade hon alltid rätt mot alla hon provocerade att vara elaka mot henne vilket stora delar av FUP vittnar om.
Eftersom väl ingen tror att Åkl brytt sig den minsta om objektivitetskravet så blir man ytterst nyfiken hur många presumtiva GM som göms i slasken.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-04 kl. 17:58.
Citera
2020-09-04, 18:04
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
På SDs geocaching logg
så har han inte lagt ut några bilder
mellan 5/10/2018 och 6/16/2018.
Det är ett väldigt långt uppehåll för att vara SD.
Vid båda dessa tillfällen är han tillsammans med sin
"mugglarvän".

Några bilder från loggen:

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c4627b1d-1a34-4cae-80e0-ee06c8aba411_l.jpg
Bildtext: Runkar...

Ingen "närhetdonator" som kan bistå honom?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/41d702fe-56e9-4f4b-bae0-faae765cff33_l.jpg
Bildtext: Jag går var jag vill

Motorväg?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f0298650-2a55-4ed9-96f4-b0bc40e0d882_l.jpg
Bild på tummetotten.
Har du i närtid varit med SD ?
SD gör vad han vill bevisligen och utan bevis går han fri.
Citera
2020-09-04, 18:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
skulle en gärningsmanna profil upprättas mot bakgrund av vad som kommit fram om offret skulle det visa på en person som på något sätt blivit sårad/starkt uppretad i sin relation med Lena. Stämmer på SD men även på de andra männen hon lekt med samt deras anhöriga

De sjutton slagen, tyder på en stark ilska mot offret.

Finns det någon som kan ha känt en sådan stark ilska, någon som har motiv? Finns det någon som har en sådan historik?

Det skulle också visa att det var någon hon inte bara kände väl, utan även någon som hon kände förtroende för att gå ut i natten med, knyta på sina rejäla skor och sin fleece. Någon som hon hade ett "ärende" med. Någon som hon öppnar dörren för, var villig att gå till platsen med.

Det är inte troligt att hon skulle ha följt med någon okänd till platsen.

Det skulle visa att förmodligen kände denna person henne så väl att h*n hade tillgång till hennes inloggningsuppgifter och behövde radera deras konversationer.

Det är troligt att gm tog Lena mobil och förmodligen förstörde den för att den innehöll viktig information om gm. Därför är det någon hon har haft kontakt med den närmaste tiden.´och som hon har haft kommunikation med som visar vem det är. Kanske också visar annat också som inte gm vill ska synas.

Att hennes ring saknas skulle också kunna tyda på att det är någon som hon känner mycket väl. Så väl att hon har haft ringen en längre tid (?) och bar den dagligen. Och nu saknas den. Är det gm som tagit den?

Det borde vara någon som lätt ha kunnat ta sig till området, inte osannolikt utan bil. En gm som transporterats längre sträckor, borde ha haft sin mobil med sig eller annars ha en större tystnad från mobilen vilket skulle kunna upptäckas vid granskning.

Den här gm har förmodligen haft en slags plan, hur få ut Lena ur huset. Detta eftersom ett tillhygge är medhavt. H*n borde alltså ha haft kontakt med henne på ett eller annat sätt. Det finns inget som är synligt av det vi har sett i listorna som tyder på att någon (annan än SD) som försökt bestämma träff. Hur ska h*n vara säker på att h*n får ut henne ur huset annars?

H*n borde känna till området på något plan, för att veta var h*n skulle kunna ta livet av Lena. Rimligtvis känner h*n till planket och att det finns ett dolt område där, där det är svårt att fly. Personen behöver också veta hur h*n ska ta sig osedd från platsen på snabbt och bra sätt.

Det finns flera saker att tillägga.

Men jag tog upp några punkter som flera, många pekar mot mgm.

-------------------------------------------------------------------------------------
Med tanke på att Lena med all sannolikhet väntade SD inom kort (kvällen var sen och han skulle ju resa bort) vilket man kan förstå av hennes meddelanden, så är det inte osannolikt att det skulle vara just han. Han har haft en mycket sen kommunikation och en kommunikation som tyder på att hon väntar honom.

De meningar där hon skriver "fixar lite inför Arons födelsedag i morgon" "Hoppas det tar mindre än en timme. Hemma nu? " tyder på att hon väntar SD, varför annars prata om att hon är klar inom en timme? Det skulle väl han inte bry sig om annars?

Hon skulle inte riskera att gå bakom planket precis i det ögonblick som SD skulle komma, det är min tro.
Citera
2020-09-04, 19:16
Medlem
Trodde att jag skulle kunna hålla mig ifrån att skriva något mer så länge situationen är som den är, men icke.

Mina tankar gäller egentligen tre saker.

1. SD som person.
2. HDs inblandning samt hur hon fungerat på arbetsplatsen.
3. Trådens deltagare.

För att ingen ska få för stora förhoppningar vill jag dock direkt deklarera att min egna koppling till samtliga är ytterst perifer.

1. Det har framkommit mycket om SD. Jag personligen tror att han är den egentliga gärningsmannen (Handlat själv eller i maskopi med HD/ och/eller ytterligare person som eventuellt (stort eventuellt) är inblandad/införstådd/förnekande men egentligen vetandes = JG.)

I tråden finns två läger vid första anblick. Det ena menar att SD är skyldig och därmed berättigad att hänga ut. Det andra att SD eventuellt (eller tom definitivt) är oskyldig och därav ett slags olycksaligt offer i sammanhanget efter LWs död.

Hur går då undertecknads tankar kanske någon frågar sig?

Som skrivet ovan så är jag övertygad om att SD=GM (drajjan och snot-cop, bemöda er ens inte med att försöka bemöta med era inkompetenta cirkelresonemang hämtade ur härskar-lexikon). Men, och detta är ett viktigt men, för egen del så spelar det ur synvinkel SD egentligen inte någon som helst roll. SD har gentemot LW, sina barn och HD haft ett så vedervärdigt beteende att jag faktiskt inte ens bryr mig om han så oskyldig hängdes ut. I tanken har SD bevisligen mördat LW ett antal gånger. LW var livrädd för honom. SD är inte oskyldig oavsett den sista gärningen. Det är redan klarlagt (allt, eller iaf det mesta, finns att läsa i fup).

Varför skriver jag då, i affekt, detta?

Jo men det har naturligtvis med tråden och dess deltagare att göra. Är så förbannat trött på att läsa ”försvararnas” jävla ”stackars SD, buhu” att jag storknar.

SD var och är ett svin. Allt (ALLT)
visar på det. Antingen hade han ihjäl LW eller så önskade han livet ur henne och hennes yngste son samt allt där emellan. Jag är personligen övertygad om att SD är skyldig. Oavsett om det stämmer eller inte så är det inte synd om honom att någon random människa skriver så på ett forum. Inte med hans historik (!).

2. Av det lilla jag känner till om HD så är hon ytterst möjlig att vara inblandad i mordet. Jag opponerar mig dock mot att hon skulle vara en dålig anställd på sjukhuset. Av den lilla (men ur min synpunkt trovärdiga) information jag besitter så är hon faktiskt en riktigt grym sjuksköterska som utför själva arbetsuppgifterna på ett oklanderligt vis. Detta har ingenting med om kollegorna tror att hon skulle vara inblandad att göra eller ej. Min personliga uppfattning är att kollegorna faktiskt (hör och häpna) absolut inte skulle bli förvånade om det visade sig att hon skulle vara inblandad men att hennes eventuella inblandning inte påverkar själva jobbet och att de lämnar själva domen åt polisen så att säga. Direktiv uppifrån att inte diskutera det hela på arbetsplatsen har existerat vilket är vad kollegorna följer. Rent professionellt fungerar arbetet utan anmärkning och så låter de det helt enkelt vara.
Säga vad man vill om detta, men det är väl egentligen så vårat rättsystem är uppbyggt (oskyldig
tills motsatsen bevisas) och så länge det inte går ut över arbetet tänker iaf jag att det är sort of fine.

Dravel om hot från SD till flertalet kollegor och någon slags personlarm till de anställda hävdar jag fortsatt är en direkt lögn.

3. Trådens deltagare. Egentligen har jag redan berört detta i punkt ett, men det är onekligen så att tråden består av ett par läger som eventuellt skulle må bättre av att diskutera det hela ansikte mot ansikte istället. Mycket går i loop och många inlägg tycks ha mer med affekt än teori att göra.

Till syvende å sist så är det beklagligt att fallet inte kommer upp till HR tidigare än våren 2021. Det här fallet skadar så ofantligt många människor som hade mått så mycket bättre av att få starta framtid ”redan” nu än om ett år, eller ännu längre fram (för tro mig, om SD inte blir fälld i vår så kommer det på intet sätt innebära ett ”closure”. Alla (även de som står nära S och försöker hävda motsatsen) är innerst inne otvivelaktigt övertygade om att han är skyldig.

/Z
Citera
2020-09-04, 19:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Från FASS:

"Mirtazapin Actavis tillhör en grupp av läkemedel som kallas antidepressiva.

Mirtazapin Actavis används för att behandla depressionssjukdom.

Var också särskilt försiktig med Mirtazapin Actavis

manisk depression (växlande perioder av att känna sig upprymd/överaktiv och nedstämd). Om du börjar känna dig upprymd eller överexalterad, sluta med Mirtazapin Actavis och kontakta din läkare omedelbart;

Sluta ta Mirtazapin Actavis och kontakta genast din läkare om du upplever några av följande biverkningar:

Känsla av upprymdhet eller att känna sig "hög" (mani)"

Jag tror att Lena sökte hjälp när hon var ledsen
för att SD valde HD och att hon då bedömdes
vara deprimerad och fick Mirtazapin. Att hon
sedan blev manisk tror jag inte att hon såg
som något problem. Så jag tror inte att den
som skrev ut Mirtazapin visste om hennes
maniska beteende.

Klokt resonerat. Okunnigt att ordinera henne Mitrazapin.
Det kontraproduktiva medicineringen är ytterligare en svårbisedd indikation att hon inte fick /tog emot den vård och medicinering hon hade behövt för att släppa det sjukliga jagandet efter SD. För att travestera Bjön Lindén så ska hennes galenskap inte belasta dom dom var utsatta för den.

Det vilar ett ansvar på som jamsade med och underhöll och stjälpte henne att projicera sin sjukdom på SD.
Citera
2020-09-04, 20:57
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Polisen efterlyste cykeltjejerna och den
gråhåriga damen men inte huvamannen och
MVM. Konstigt.
Det är inte alls konstigt.
Cykeltjejerna och den gråhåriga damen fanns i närheten i närtid.
De andra två sågs inte vid tidpunkten för mordet utan senare.
Citera
2020-09-04, 21:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Men GM kan väl ha loggat in från sin egen enhet om han visste vad hon hade för lösenord?
Nej, inte utan tvåstegsverifiering (tvåfaktorsautentisering) - vilket också var aktiverat. - Varje ny enhet som loggar in måste först godkännas via denna förstärkning av kontoskyddet.
https://www.sentor.se/kunskapsbank-it-sakerhet/losenord/tvafaktorsautentisering/?__hstc=43953530.edf3a4bb8cb56dcc1feffd44993ed2a9. 1599204274118.1599204274118.1599204274118.1&__hssc =43953530.1.1599204274127&__hsfp=2563115165
Citat:
Eller finns det bevis att hen använde LWs dator i köket?
Antingen har någon loggat in på datorn som stod på LW:s köksbord, eller har en annan enhet använts och den informationen synkats till datorn (webbäsaren Chrome på aktuell dator var inloggad med L:s Google-konto). - Tydligen har man inte i någon annan dator eller telefon som hittills undersökts påträffat inloggningen 05:23:46 den 15 maj 2018.
Citera
2020-09-04, 21:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
I nuläget anses inte bevisningen från TR tillräckligt förstärkt med det magra materialet åklagaren kompletterat med för att de tre juridiska domarna enligt lag ska kunna ändra på TR-domen.
Varför tror du att du kan bedöma hur stark bevisningen är?
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Varför är det så fria tyglar i denna tråd? Snudd på omöjligt att hänga med ju och många uppenbara troll. Men Stefan har alltså, om jag förstått det rätt..

Mordhotat Lena upprepade gånger
Stalkat samt kontrollerat Lena
Lenas blod på sin sko och tvättmaskin
Avsatt DNA på Lenas ring efter(högst sannolikt ja) alla andra hon träffat innan mordet
Avsatt sperma på Lenas kjol
Inget alibi
Förstört och undangömt bevismaterial
Försökt påverka vittnen
Ljugit om i princip allt
Ett sår på benet som uppkom vid tiden för mordet
Glasklart motiv
Kännedom om exakta brottsplatsen(ej offentligt), som han även besökte flera gånger efter mordet
Inte visat någon oro för vad som kan ha hänt, utan istället konstaterat inför flera att något hemskt hänt
Uttalat saker som ”polisen har ingenting på mig”, ”de kommer aldrig lösa det här mordet”, ”bara jag vet om jag är mördaren”

Korrekt? Och isåfall, vad i hela helvete består det rimliga tvivlet av egentligen?

Jag kan inte heller förstå vad det rimliga tvivlet består av.
Citera
2020-09-04, 21:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid 146 (pdf)
Kristin berättar att Jerry Grey är ett namn som kommer upp. Han och Lena hade en bra relation där Lena, Stefan och Jerry var ute och geocashade mycket. Kristin var orolig att hon skulle gå på Jerry. Stefan var inte den första gifta mannen hon går på. Det verkade som att Lena och Jerry bara var vänner och hade en bra ration. Lena var super ledsen då han Jerry tog Stefan parti i detta. Jerry tag bort henne från Fecebok och blockade henne. Han lysande bara på Stefan.
------------------
Till styrkande att BO med vilje stötte på gifta män vilket breddar dom som hade en livsförstörande anledning att önska livet ur Lena
Till styrkande av att JG var kär i SD och därför lättmanipulerad av honom.
Det är synd om JG:s sambo om han för henne bakom ljuset så mycket.
Men han har väl lärt sig att ljuga av SD.
Citera
2020-09-04, 21:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid 148 (pdf)
K*ristin J*acobsson

Lena vänder sig till Kristin för att hon inte har kunnat parata med någon i församlingen. Kristin har inte dömt henne i detta. Hon har inte exkluderat henne i det hon har gjort. Kristin har bara känt obehag mot Stefan.
-------------------
Kristin verkar vara en av dom mest korkade runt Lena eftersom hon uppmuntrade Lenas missbruk av män när andra såg igenom att det var Lena själv som var drivande. Lena visste att hon inte kunde dra samma skrönor till församlingen om SD för femtielfte gången utan att det föll tillbaka på henne själv.
Henne skulle jag nog anse som en av de klokare personerna.
Hon kände bara obehag mot Stefan.
Jag behöver inte se honom i verkligheten.
Obehaget känns bara av att jag tittar på bilder av honom eller lyssnar på hans röst.
Citera
2020-09-04, 21:24
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
LW:s försvunna ring kanske hade symbolvärde för både henne och SD. Hon kanske har fått den av honom och den är redan inristad med Kilimanjaro och det är bara datumet som fattas för att förlovningen ska bli officiell?
Inte lätt att veta om det finns en historia bakom, fast utifrån dotterns vittnesmål verkar det som att LW har haft den i sin ägo en längre tid. Man borde ha hört sig för bland hennes nära vänner om de kunnat erinra sig något.
6 dagar innan mordet ses hon bära ringen. - Hur och när försvann den däremellan? Ringar var för henne betydelsefulla ägodelar, var och en av dem, och om hon förlade denna pekfingerring hos någon bekant under dessa dagar, borde hon också ha efterlyst den omgående.
Citera
2020-09-04, 21:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte alls konstigt.
Cykeltjejerna och den gråhåriga damen fanns i närheten i närtid.
De andra två sågs inte vid tidpunkten för mordet utan senare.

Huvamannen sågs innan mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in