2020-09-03, 23:13
Medlem
letsdoits avatar
LW fortsätter sin vendetta och HD får nu ytterligare skrivelser från CO. Även MGM bör ha känt sig hotad. - En dryg månad fram till mordet:
8 april 2018
Senast redigerad av letsdoit 2020-09-03 kl. 23:51.
Citera
2020-09-03, 23:37
Medlem
letsdoits avatar
LW slipar sina CO-vapen och trappar upp cachekriget

HD känner sig förföljd av LW och ventilerar saken med JS (och givetvis också med MGM). - Vad gäller HD kan sägas att hon både direkt och indirekt söker utöva påtryckning på MGM.

I A165, s. 512, berättar HD för JS att hon fått mail från L som vill att hon raderar loggar på hennes burkar samt även skickat en lista på vilka loggar som önskas raderade.

På s. 522ff ondgör sig HD över att hon tycks stöta ihop med LW där hon minst anar det; bl.a. ska LW ha varit hemma hos den frånskilda pappan till T:s bästa kompis och där glatt börjat berätta om hur T varit som liten. - Fortsättningsvis avhandlas LW i olika tonarter, för att på s. 528f HD citerar valda delar ur det LW skrivit: [Min fetning]
Citat:
/.../ Och det är naturligtvis fritt fram att ta avstånd från vem man vill. Du krävde dessutom att även han skulle göra samma sak (vet du tror han inte ville ha kontakt, men du vet inte allt). Fast det var inte jag som svek dig - även om jag förstår att det är skönare att lägga skulden utanför sig själv. Det var han och du själv som svek ert äktenskap, helt utan min medverkan. Han hade inte kommit till mig om ert äktenskap varit bra. Jag tog emot någon som kom från något som slocknat. Jag är inte arg. Jag bara tar ingen skit som inte är min. Sveket gjorde ni helt och hållet själva. Nu har ni resultatet. Det är den bistra verkligheten. Skyll inte ert eget tillkortakommande på nån annan.
Man borde kunna förvänta sig att hitta texten i t.ex. LW:s One-mailbox, eller bland fb-chattarna. - Raderad av Mr X..?
Senast redigerad av letsdoit 2020-09-03 kl. 23:39.
Citera
2020-09-03, 23:46
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
HD fick inte ha tillgång till medicinskåpen och hade alltid en "handledare" med sig på jobbet.
De andra på avdelningen ville inte jobba med henne efter att Stefan kontaktade dem.
Hur det är nu vet jag inte, men gissar att hon är en paria på sitt jobb inte bara pga mordbiten utan att hon sjukskriver sig för att roa sig. De andra får ta dubbelskift..

Vad gäller snoris lögner så fortsätter de bara, vad som ligger bakom hans ständiga lögner och svartmålande är ju inte svårt att gissa.
Det var mycket grejor hemma hos Lena, men det var trots allt ordning och rent.
Snoris försöker få er att tro att poliserna tyckte det såg ut som hemma hos en missbrukare, men han klippte bort biten där de säger samma sak som jag.

Snoris älskar en mördare trots att han behandlar honom som skit, likadant med hd och jerry. Påminner om sekten i jamestown, hoppas bara inte liken blir så många i slutändan.

Är det så att HD inte får dela läkemedel självständigt? Hon har ju en anamnes av psykisk ohälsa men jag kan inte minnas misstankar om missbruk. Jag vet inte vad annat skulle föranleda ett behov av att vara övervakad vid medicindelning? Jag har förstått det som att HD är en ytterst kompetent och duktig sjuksköterska när hon väl mår väl. Menar du att det finns en annan uppfattning? Jag tycker inte riktigt att HD borde vara helt utesluten som medhjälpare. Hon vet mer än vad hon borde och hon är slug. Dessutom har hon en del att vinna på att LW bara försvann.
Citera
2020-09-04, 00:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

HD känner sig förföljd av LW och ventilerar saken med JS (och givetvis också med MGM). - Vad gäller HD kan sägas att hon både direkt och indirekt söker utöva påtryckning på MGM.

I A165, s. 512, berättar HD för JS att hon fått mail från L som vill att hon raderar loggar på hennes burkar samt även skickat en lista på vilka loggar som önskas raderade.

På s. 522ff ondgör sig HD över att hon tycks stöta ihop med LW där hon minst anar det; bl.a. ska LW ha varit hemma hos den frånskilda pappan till T:s bästa kompis minsta och där glatt börjat berätta om hur T varit som liten. - Fortsättningsvis avhandlas LW i olika tonarter, för att på s. 528f HD citerar valda delar ur det LW skrivit: [Min fetning]Man borde kunna förvänta sig att hitta texten i t.ex. LW:s One-mailbox, eller bland fb-chattarna. - Raderad av Mr X..?

Citat:
...ondgör sig HD över att hon tycks stöta ihop med LW där hon minst anar det; bl.a. ska LW ha varit hemma hos den frånskilda pappan till T:s bästa kompis.

Så LW stalkade alltså HD?
Den frånskilda pappan? Ytterligare en man i
LWs harem?

Citat:
/.../ Och det är naturligtvis fritt fram att ta avstånd från vem man vill. Du krävde dessutom att även han skulle göra samma sak (vet du tror han inte ville ha kontakt, men du vet inte allt). Fast det var inte jag som svek dig - även om jag förstår att det är skönare att lägga skulden utanför sig själv. Det var han och du själv som svek ert äktenskap, helt utan min medverkan. Han hade inte kommit till mig om ert äktenskap varit bra. Jag tog emot någon som kom från något som slocknat. Jag är inte arg. Jag bara tar ingen skit som inte är min. Sveket gjorde ni helt och hållet själva. Nu har ni resultatet. Det är den bistra verkligheten. Skyll inte ert eget tillkortakommande på nån annan.

En älskarinnas försvarstal. Vilken BS. Hon tar
inte något ansvar för vad hon själv har gjort
under 6 års tid.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-04 kl. 00:47.
Citera
2020-09-04, 01:07
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
/.../
Varför tycks mördaren ha lagt beslag på LW:s vänstra pekfingerring? Hade han kommit emot den då han vittjat den vänstra tröjfickan, eller var manövern menad som en liten myst mitt i alltihop..? - Skulle LW - som när som helst förväntade sig besök av MGM, och som garanti för detta besök t.o.m. skickat foto på en loggremsa (med tvetydig men ändå tydlig loggtext inkl. underförstådd HD-logg LW tid. velat radera), ha begett sig ut i mörkret för att tillsammans med Mr X spatsera i väg ända bort till mordplatshörnet, alt. träffa Mr X vid överfarten till planket, och sedan Mr X nära nog 6 h efter mordet, kl. 05.23, logga in på hennes dator som stod på köksbordet? - Observera här att MGM innan LW begett sig i väg inte hade meddelat att han inte skulle komma; det var det gamla vanliga segsnacket. - Allsindar, kraken skulle bara understå sig; så nära in på återföreningsresan.
Ringen som gick upp i rök och som hon sågs bära senast 8 maj.

Hahaha
13 maj 2018 07:35
Lena Wesström
"Hon är inte som jag"
Lena Wesström
Och S påstår att han tror henne
H*enrik Å*hman
@
Lena Wesström
@@@
Lena Wesström
Men påstår att de inte haft sex
Lena Wesström

Hon träffar den andre
H*enrik Å*hman
Oj
13 maj 2018 07:34
Lena Wesström
Ja
Lena Wesström
Vill betrakta dem som par
H*enrik Å*hman
På sig?
Lena Wesström
Har kvar ringen!
Lena Wesström
Bruten
Lena Wesström
Han kämpar på rätt bra
H*enrik Å*hman
Hur ser hans liv ut?
13 maj 2018 07:33
/.../

13 maj, dagen innan mordet chattar LW med en vän om hur SD förhåller sig till HDs vänskap med S*llen. Inför LW låtsas han och håller fast vid bilden av HD som madonna, fastän han vid det här laget har stenkoll på hennes mejl och måste vara införstådd med att hans jungfruliga hustru har fått känslor för en annan man. Om inte annat lär han se det på henne; energisk med febrigt rosiga kinder och drömmande ögon. - Vem kan dölja nyförälskelsens berusande känslosvall?

Vigselringen hade ett starkt symbolvärde för MGM och den behöll han långt efter att HD tagit av sig sin.

A146, s 103: Ulf informeras om att den ringen han uppgett att han känner igen förekommer på flera bilder som Lena publicerat i sociala medier samt att ringen inte finns bland föremålen som lämnats ut av polisen till familjen. Ulf säger att han förstått att Lena verkade tillskriva föremål symboliskt värde. Det skulle kunna vara så att ringen betyder något. Antingen om Ulf har gett henne ringen men glömt det eller om någon annan gett henne ringen.

- Vilket symbolvärde hade LWs ring för henne och kan MGM tagit av henne den som hämnd för att hon, i hans värld, hade berövat honom det mest värdefulla; ringen - äktenskapet.

Angående chatten på kvällen hoppas LW bli klar med sina förberedelser "inom en timme." - För ett i förväg uppgjort möte med MGM? Ser ut att saknas delar av kommunikation dem emellan efter kakinbjudan.
Citera
2020-09-04, 01:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
..sedan Mr X nära nog 6 h efter mordet, kl. 05.23, logga in på hennes dator som stod på köksbordet

...vad gäller mördarens inloggning på LW:s mailkonto i one.com kl. 05.23 - vilken inte kan ha gjorts från t.ex. hennes försvunna mobil.
.

Men GM kan väl ha loggat in från sin egen
enhet om han visste vad hon hade för
lösenord? Eller finns det bevis att hen använde
LWs dator i köket?

UW t.ex. visste ju vad hon hade för lösenord.
Och det var också han som brukade använda
det kontot för att kommunicera med LW.
Han kan väl ha loggat in hemifrån sig?

Jag tror att SD hade gått över helt till Telegram
för att inte HD skulle kunna upptäcka att han
fortfarande träffade LW.
Citera
2020-09-04, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det som vore lite intressant att veta är hur ofta man får sådana här "larm" om promenerande personer på eller vid motorvägen nattetid i de här trakterna. Den här personen har inte hört av sig åtminstone, kanske känner han inte ens till att han är omnämnd i förundersökningen.

Innan polisen gick över till Rakel hörde jag till och från att polisen blev utkallad för att någon var ute och promenerade på motorvägen (samma motorväg som det här gäller). Som jag upplevde det var det mest nattetid så jag hörde så klart inte alla gånger (sov ibland). Det var förmodligen mest fyllon och polisen orolig för att en olycka skulle ske.

Ps F.n ta Rakel... det var bättre förr (för mig som inte är/var bov)! Ds
Citera
2020-09-04, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ringen som gick upp i rök och som hon sågs bära senast 8 maj.

Hahaha
Lena Wesström
"Hon är inte som jag"
Lena Wesström
Och S påstår att han tror henne
H*enrik Å*hman
@
Lena Wesström
@@@
Lena Wesström
Men påstår att de inte haft sex
Lena Wesström

Hon träffar den andre
H*enrik Å*hman
Oj
Lena Wesström
Ja
Lena Wesström
Vill betrakta dem som par
H*enrik Å*hman
På sig?
Lena Wesström
Har kvar ringen!
Lena Wesström
Bruten
Lena Wesström
Han kämpar på rätt bra
H*enrik Å*hman
Hur ser hans liv ut?
13 maj 2018 07:33
/.../

13 maj, dagen innan mordet chattar LW med en vän om hur SD förhåller sig till HDs vänskap med S*llen. Inför LW låtsas han och håller fast vid bilden av HD som madonna, fastän han vid det här laget har stenkoll på hennes mejl och måste vara införstådd med att hans jungfruliga hustru har fått känslor för en annan man. Om inte annat lär han se det på henne; energisk med febrigt rosiga kinder och drömmande ögon. - Vem kan dölja nyförälskelsens berusande känslosvall?

Vigselringen hade ett starkt symbolvärde för MGM och den behöll han långt efter att HD tagit av sig sin.

A146, s 103: Ulf informeras om att den ringen han uppgett att han känner igen förekommer på flera bilder som Lena publicerat i sociala medier samt att ringen inte finns bland föremålen som lämnats ut av polisen till familjen. Ulf säger att han förstått att Lena verkade tillskriva föremål symboliskt värde. Det skulle kunna vara så att ringen betyder något. Antingen om Ulf har gett henne ringen men glömt det eller om någon annan gett henne ringen.

- Vilket symbolvärde hade LWs ring för henne och kan MGM tagit av henne den som hämnd för att hon, i hans värld, hade berövat honom det mest värdefulla; ringen - äktenskapet.

Angående chatten på kvällen hoppas LW bli klar med sina förberedelser "inom en timme." - För ett i förväg uppgjort möte med MGM? Ser ut att saknas delar av kommunikation dem emellan efter kakinbjudan.

LW:s försvunna ring kanske hade symbolvärde för både henne och SD. Hon kanske har fått den av honom och den är redan inristad med Kilimanjaro och det är bara datumet som fattas för att förlovningen ska bli officiell?
Citera
2020-09-04, 05:44
Medlem
Citat:
SD går runt ständigt drogad av både smärtstillande och psykdämpade, det blir ju bara värre och värre.
Att han både mördar och knarkar borde ju få hans barn omhändertagna då HD med all sannolikhet förser honom med droger.
Då var det därför HD blev av med behörigheten att gå in i medicinskåpen på jobbet.
Denna soppa kommer sluta med fler lik, sanna mina ord.

Att SD skulle konsumera smärtstillande preparat inkluderat psykofarmaka i den mån att hen ständigt är drogad lever endast i din egen fantasi.

Kan du styrka ditt påstående om att SD dels är narkotikamissbrukare och även mördar människor ?

Det finns överhuvudtaget ingenting som bevisar att HD skulle förse SD med droger, detta så som mycket annat som du påstår om SD och HD är sprunget ur din egen fantasi.

Hur kan du dra den slutsatsen att den där av dig så kallade soppan kommer att sluta med fler mord och lik ?

Och varför skulle dina ord sannas ?

SD och HD har överhuvudtaget ingenting med mordet på LW att göra.
Citera
2020-09-04, 06:57
Medlem
Citat:

På s. 522ff ondgör sig HD över att hon tycks stöta ihop med LW där hon minst anar det; bl.a. ska LW ha varit hemma hos den frånskilda pappan till T:s bästa kompis och där glatt börjat berätta om hur T varit som liten. - Fortsättningsvis avhandlas LW i olika tonarter, för att på s. 528f HD citerar valda delar ur det LW skrivit: [Min fetning]Man borde kunna förvänta sig att hitta texten i t.ex. LW:s One-mailbox, eller bland fb-chattarna. - Raderad av Mr X..?

Ja det drar ihop sig till konfrontation, det är tydligt.

LW 15:36 Hon skrev tillbaka, förtretad, verkar inte som om hon kommer logga om. vi får väl se. Nu har jag väl gjort mig omöjlig i hennes kretsar. Men hon är faktiskt den som loggar konstigt. Hon ÄR välkommen att logga när hon varit där. Men dit går hon väl knappast nu. Lika skönt det.
LW 15:53 andra jag hört tycker det är helknäppt att de gör som de gör, men jag skulle Inte tro nån bryr sig om att ta bort

LW hade fel, HD loggade om alla cacher bara en vecka efter mordet.
Tydligare kan det inte bli..

Jo några brydde sig faktiskt och tog bort HDs fuskloggar. HD skrev då tillbaka att hon ville att ha de tillbaka, av olika sentimentala skäl. När det inte hjälpte kontaktade Jerrry co för att hjälpa HD, två veckor efter mordet.
Tydligare kan inte det heller bli.

Nu har ju även SD tusentals fuskloggar på sitt konto, men jag har inte hört något bråk om dessa, några co som sett hans fusk och raderat?
Citera
2020-09-04, 07:13
Medlem
Citat:
Ja det drar ihop sig till konfrontation, det är tydligt.

LW 15:36 Hon skrev tillbaka, förtretad, verkar inte som om hon kommer logga om. vi får väl se. Nu har jag väl gjort mig omöjlig i hennes kretsar. Men hon är faktiskt den som loggar konstigt. Hon ÄR välkommen att logga när hon varit där. Men dit går hon väl knappast nu. Lika skönt det.
LW 15:53 andra jag hört tycker det är helknäppt att de gör som de gör, men jag skulle Inte tro nån bryr sig om att ta bort

LW hade fel, HD loggade om alla cacher bara en vecka efter mordet.
Tydligare kan det inte bli..

Jo några brydde sig faktiskt och tog bort HDs fuskloggar. HD skrev då tillbaka att hon ville att ha de tillbaka, av olika sentimentala skäl. När det inte hjälpte kontaktade Jerrry co för att hjälpa HD, två veckor efter mordet.
Tydligare kan inte det heller bli.

Nu har ju även SD tusentals fuskloggar på sitt konto, men jag har inte hört något bråk om dessa, några co som sett hans fusk och raderat?

Fuska verkar vara något som är OK för HD och JG enl vad som framkom i FUP.

Nu har jag inte Akt nr men som jag kommer ihåg, har HD sms:at till JG och ställt en fråga om hon skulle typ "ta med honom också" vid någon burk.

JG har även erkänt att han fuskat med loggar (i polisförhör) har inget Aktnr här heller men det kanske är fler som kommer ihåg.

För en del verkar geo vara på liv och död... och helt OK att fuska.

Att HD återigen, efter LW:s död loggar mot hennes vilja visar tydligt hur känslokall/respektlös hon är.

Tillägg JG försöker alltså hjälpa HD att få tillbaka sina loggar bara några dagar efter att han ringt polisen då han misstänkte HD för att kunna ha LW i sin lägenhet!
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-09-04 kl. 07:17.
Citera
2020-09-04, 07:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
LW:s försvunna ring kanske hade symbolvärde för både henne och SD. Hon kanske har fått den av honom och den är redan inristad med Kilimanjaro och det är bara datumet som fattas för att förlovningen ska bli officiell?

Eller så har hon fått ringen av någon annan?
Och denna person är GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in