2020-09-04, 13:10
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men lägg ner nu,Det är inte alltid att polisen går ut med vilka dom efterlyser. Och jag vet att polisen vet alltid mer än vad dom går ut med.
Men hur ska till exempel "huvamannen" få reda på att polisen är intresserade av att han hör av sig? Han var fortfarande intressant vid häktningsförhandlingen i augusti 2019 men då trodde åklagaren att det var SD förstås.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-04 kl. 13:15.
Citera
2020-09-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Det finns inte riktigt stark teknisk bevisning som gör det ställt utom allt rimligt tvivel.De hade haft en intim relation, därav DNA på ring. Det kommer vara anledningen till att mgm kommer att avskrivas brottsmisstanke av HR. Därefter väntas ett ordentligt skadestånd.Utredningens tunnelseende lär ha sabbat lösningen på mordet.

1: SD kan inte bindas direkt till mordplatsen och till mordet på LW.

2: SD har ett alibi som styrkt att hen omöjligt kunde ha befunnit sig på brottsplatsen vid tidpunkten då mordet ägde rum.

1 och 2 gör att HR under år 2021 kommer att friskriva SD från samtliga misstankar om att tidigare ha bragt LW om livet den (14/5 2018).
Citera
2020-09-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon var manisk och därför förtjänade hon sin död? Bli mördad? Du gör allt du kan för att skriva ner LW. Vad driver dig? Hon kan inte ens försvara sig, du sparkar på en liggande, död och begraven person. En mördad person, som med all sannolikhet dödats av sin älskare sedan många år. Brukar en kristen människa göra så?

En del har mani på att svartmåla offret. Tragiska speglingar ses...tramp i egna minfält likaså...

Det finns en iskall mördare som är den djävul som ska ställas till svars. Den misstänkte lallar runt, flinar åt offrets barn, kallar åklagaren för idiot, driver hånfullt med oroliga vänner och säger "bara jag vet om jag är mördaren" "ni andra får leva i ovisshet". Det är fn sjukt beteende och en dålig medveten strategi.
Citera
2020-09-04, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om det var en anhörig eller någon annan som
hon älskade så hade hon säkert följt med och
försökt hjälpa hen. Speciellt om hen var på väg
mot motorvägen.
Vad du än påstår så är de anhöriga utredda och avförda OCH har alibi.
De var nämligen hemma! Och nej, de smög inte ut genom någon altandörr.
Fantisera vidare
Citera
2020-09-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
1: SD kan inte bindas direkt till mordplatsen och till mordet på LW.

2: SD har ett alibi som styrkt att hen omöjligt kunde ha befunnit sig på brottsplatsen vid tidpunkten då mordet ägde rum.

1 och 2 gör att HR under år 2021 kommer att friskriva SD från samtliga misstankar om att tidigare ha bragt LW om livet den (14/5 2018).
Punkt 2 är jag osäker på om de kan åberopa. Den kunde vara både manuellt och automatiskt initierad? Pga avsaknad av Dna på brottsplatsen går det inte att utom rimligt tvivel döma någon.
Citera
2020-09-04, 13:25
Medlem
Citat:
Punkt 2 är jag osäker på om de kan åberopa. Den kunde vara både manuellt och automatiskt initierad? Pga avsaknad av Dna på brottsplatsen går det inte att utom rimligt tvivel döma någon.
Med dagens teknik kan man fjärrstyra precis vad som helst. Det är INGET bevis på något sätt att han inte mördat henne. Han ÄR mördaren, men jävligt duktig på att sopa igen spåren och bortförklara saker och ting. Det finns en risk att mördarhelvetet går ut i frihet från Hovrätten. Men jag håller tummarna att så inte sker.
Citera
2020-09-04, 13:27
Medlem
Jag tror att Mgm är en fri man till våren. -21 och kan vänta in skadeståndet.
Citera
2020-09-04, 13:30
Medlem
Citat:
Med dagens teknik kan man fjärrstyra precis vad som helst. Det är INGET bevis på något sätt att han inte mördat henne. Han ÄR mördaren, men jävligt duktig på att sopa igen spåren och bortförklara saker och ting. Det finns en risk att mördarhelvetet går ut i frihet från Hovrätten. Men jag håller tummarna att så inte sker.
Rätten får göra juridik av detta.Då blir det ett frikännande.
Citera
2020-09-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Inflik igen: I Lenas rygga fann man bland annat en karta Mirtazapin som skrivs ut vid depression.
Även en karta med Imovane fanns där vilket skrivs ut vid insomningsbesvär.
Hon hade även Oxycodone, vilket är opiater mot smärtstillande.
Undrar hur dessa tre funkar ihop.....

Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Inget konstigt säger experterna: (FB) Medicin för sömnen att kombineras med oxycontin

Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Troligtvis är Oxy från tiden då hon bröt benet? Kanske bara kvarglömt i ryggan? Eller så använde hon det sporadiskt för kvarvarande smärta vid tung belastning som t.ex. mer krävande terräng vid letande av burkar?
Hur som helst är det i normalfallet inga problem med kombon så länge Oxy:n används i låg dos. I annat fall kan det hämma andningen i kombo med Mirtazapin.
Det absolut dummaste man kan göra är att använda alkohol till de här medicinerna och somna...

Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Aha, så hon fick morfintabletter ändå. Framgår det om hon åt av dem? Hon var verkligen inte någon som höll på med droger. Hon tålde t ex inte alkohol. och hon tog så vitt jag vet bara receptfria smärtstillande medel i samband med benbrottet. Hon kanske fick de där utskrivna senare?

Morfintabletterna Oxycodone fick Lena med all säkerhet i samband med att hon ådrog sig
frakturerna. Jag tror, som @Beh.ass även skriver, att Lena tog det preparatet sporadiskt, vid
smärtgenombrott när hon t ex belastade det skadade benet mycket. Att hon tog en tablett
vid behov. Hon kan ha haft kvar någon karta av preparatet efter att hon fått frakturerna, har
svårt att tro att hon tog Oxycodone regelbundet.

Utskrivet senare, ja möjligheten finns förstås att hon fått en liten förpackning, 28 tabletter att ta vid behov. Överhuvudtaget så är läkare mycket restriktiva med att skriva ut sådana preparat utan att det verkligen finns behov av det.

Var väl Sh.Holmes som också skrev att Lena inte gillade att dricka alkohol, att bli snurrig och påverkad, och som du också skriver att hon inte tålde alkohol

Jag tror inte heller att Lena var en person som missbrukade eller överdoserade de mediciner som hon hade utskrivet.
Citera
2020-09-04, 13:34
Medlem
Citat:
Rätten får göra juridik av detta. Då blir det ett frikännande.
Denna gång är det inte Lindén som sitter domare. Hur duktig han än är, så är det bra med TRE juridiska domare som kanske ser på målet och kan sammanfoga indicierna. Jag tycker det är skitbra att det finns en instans som kan ge second opinion vad gäller TRs dom. Så det är ju bara att vänta och se.
Citera
2020-09-04, 13:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag har inte heller fått den uppfattningen att hon skulle vara någon festprisse utan snarare en friluftsmänniska. Medicinen fick hon garanterat med benbrottet och Imovane är en insomningstablett som snart tas av var och varannan person idag. Snart lika vanlig som Alvedon.
Tror du inte hon tog "vanliga" imovane givet sin mycket ovanliga sjukdom (1-3 %) som gjorde att hon endast sov 4/tim/natt?
Citera
2020-09-04, 13:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Denna gång är det inte Lindén som sitter domare. Hur duktig han än är, så är det bra med TRE juridiska domare som kanske ser på målet och kan sammanfoga indicierna. Jag tycker det är skitbra att det finns en instans som kan ge second opinion vad gäller TRs dom. Så det är ju bara att vänta och se.

Tre juridiska domare kommer att bedöma ännu mer utefter bevisning som faktiskt finns som pekar på att SD är mördaren.

I nuläget anses inte bevisningen från TR tillräckligt förstärkt med det magra materialet åklagaren kompletterat med för att de tre juridiska domarna enligt lag ska kunna ändra på TR-domen.

Det är ingen brådska för HD att ta upp fallet när det befaras att TR:s dom kommer fastställas. Åklagaren ska vara nöjd att hon fått tid till våren att hitta ytterligare bevisning på att SD är mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in