2020-09-04, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
1: SD kan inte bindas direkt till mordplatsen och till mordet på LW.

2: SD har ett alibi som styrkt att hen omöjligt kunde ha befunnit sig på brottsplatsen vid tidpunkten då mordet ägde rum.

1 och 2 gör att HR under år 2021 kommer att friskriva SD från samtliga misstankar om att tidigare ha bragt LW om livet den (14/5 2018).

Nej, SD har inget alibi och bl a därför kommer han att fortsätta att vara den misstänkte även om HR inte kommer att kunna döma honom som skyldig. Friskriven från misstankar blir han aldrig.
Citera
2020-09-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nej, SD har inget alibi och bl a därför kommer han att fortsätta att vara den misstänkte även om HR inte kommer att kunna döma honom som skyldig. Friskriven från misstankar blir han aldrig.
Nej, helt rätt. Han kommer alltid befinnas skyldig till mordet. HR och TR dömer efter juridik samt friar hellre än fäller. Men skyldiga går fria, det sker många gånger per år. SD är skyldig, men kan gå fri.
Citera
2020-09-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vad grundar du det på - att Mirtazapin ej kan blandas med smärtstillande medicin?

Länka gärna de uppgifter/ fakta du har gällande det.
(Mirtazaping+Tramadol=Ökad sömnighet. Mirtazapin+morfin=Inte en bra kombination enlig Fass. Så som jag tyder det)
Citera
2020-09-04, 16:04
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Allt du skriver stämmer, det finns liksom ingen alternativ GM om man ser till fakta.
Med en mer erfaren åklagare tror jag att han kan bli fälld men frågan är ju om man bara kan byta i ett så stort fall, 14 000 (om jag minns rätt) sidor i fup och slasken nästan lika stor
Okej.. Shit va sjukt att han friades. Finns väl inte en själ som ärligt kan påstå att det finns tvivel. Vette tusan hur det hade sett ut att byta åklagare nu? Hon bör ju faktiskt kunna styra upp det med all den kunskapen hon har om fallet. Kanske bara läsa upp den där listan? Varsågod 😂

Hovrättsförhandlingarna är inte förrän mars 2021?!
Citera
2020-09-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Varför är det så fria tyglar i denna tråd? Snudd på omöjligt att hänga med ju och många uppenbara troll. Men Stefan har alltså, om jag förstått det rätt..

Mordhotat Lena upprepade gånger
Stalkat samt kontrollerat Lena
Lenas blod på sin sko och tvättmaskin
Avsatt DNA på Lenas ring efter(högst sannolikt ja) alla andra hon träffat innan mordet
Avsatt sperma på Lenas kjol
Inget alibi
Förstört och undangömt bevismaterial
Försökt påverka vittnen
Ljugit om i princip allt
Ett sår på benet som uppkom vid tiden för mordet
Glasklart motiv
Kännedom om exakta brottsplatsen(ej offentligt), som han även besökte flera gånger efter mordet
Inte visat någon oro för vad som kan ha hänt, utan istället konstaterat inför flera att något hemskt hänt
Uttalat saker som ”polisen har ingenting på mig”, ”de kommer aldrig lösa det här mordet”, ”bara jag vet om jag är mördaren”

Korrekt? Och isåfall, vad i hela helvete består det rimliga tvivlet av egentligen?

Det ser helt klart ut om man som opartisk går igenom allt material. En person med viss insyn i fallet, MoralensVäktare, sade tidigt att om en gärningsmannaprofil skulle upprättas så skulle den visa: SD.
Citera
2020-09-04, 16:16
Medlem
kraniumgranskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Denna gång är det inte Lindén som sitter domare. Hur duktig han än är, så är det bra med TRE juridiska domare som kanske ser på målet och kan sammanfoga indicierna. Jag tycker det är skitbra att det finns en instans som kan ge second opinion vad gäller TRs dom. Så det är ju bara att vänta och se.

Gissar på att åklagarna ville ha bort honom innan tr pga att de känner honom som en narcissistisk personlighetstyp och någon som skulle kunna komma att sympatisera med mördaren SD och den situation han befann sig i innan mordet, att charma andra män med narcissistiska drag är nog en av SDs specialiteter.
Citera
2020-09-04, 16:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid 146 (pdf)
Kristin berättar att Jerry Grey är ett namn som kommer upp. Han och Lena hade en bra relation där Lena, Stefan och Jerry var ute och geocashade mycket. Kristin var orolig att hon skulle gå på Jerry. Stefan var inte den första gifta mannen hon går på. Det verkade som att Lena och Jerry bara var vänner och hade en bra ration. Lena var super ledsen då han Jerry tog Stefan parti i detta. Jerry tag bort henne från Fecebok och blockade henne. Han lysande bara på Stefan.
------------------
Till styrkande att BO med vilje stötte på gifta män vilket breddar dom som hade en livsförstörande anledning att önska livet ur Lena
Citera
2020-09-04, 16:27
Medlem
Citat:
Det ser helt klart ut om man som opartisk går igenom allt material. En person med viss insyn i fallet, MoralensVäktare, sade tidigt att om en gärningsmannaprofil skulle upprättas så skulle den visa: SD.
skulle en gärningsmanna profil upprättas mot bakgrund av vad som kommit fram om offret skulle det visa på en person som på något sätt blivit sårad/starkt uppretad i sin relation med Lena. Stämmer på SD men även på de andra männen hon lekt med samt deras anhöriga
Citera
2020-09-04, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har inte läst om något som tyder på att det skulle ha "städats" på fyndplatsen, och dessutom hittade ju polisen faktiskt en röd textilfiber som man tror hamnade där i samband med brottet. Eventuella andra spår kan ha förstörts av väder och vind, eller helt enkelt ha missats. Dessutom behöver inte en städning efteråt betyda att själva brottet var planerat.

Jag undrar, kan det möjligtvis vara så att den röda textilfibern som polisen fann på mordplatsen kan tillhöra MVM eller huvamannen ? Vad tror du om detta ?

Samtidigt måste man ju tänka, att om det nu var MVM eller huvamannen som satte dit den lilla röda textilfibern så har den personen absolut gjort sig av med klädesplagget.

Tillägg: som jag tidigare har sagt så håller jag det till hela 95% att MVM slog ihjäl LW bakom bullerplanket och att huvamannen lurade ut LW från bostaden och sedan lurade med sig LW ner till bullerplanket där MVM väntade.

Vad jag inte känner till, är om huvamannen faktiskt kan vara stalkern från Gbg som @Gloriouslife tidigare har misstänkt och det är mycket möjligt att @Gloriouslife har rätt i detta fallet.

Beträffande SD så lider hen faktiskt av ryggbesvär och skulle enligt mig inte ha kunnat svinga runt ett tillhygge med minst 17 kraftfulla slag mot offret.

Den som tror på SD som GM i detta fallet är verkligen ute och cyklar på fel väg.
Citera
2020-09-04, 16:48
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Mhm det är ju heeelt glasklart. Otroligt. Typ som hur han passar som handen i handsken när man hör relationsexperten beskriva destruktiva relationer. Nästan så man kan tro att han läst en handbok i skiten.
Citera
2020-09-04, 16:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid 146 (pdf)
Kristin berättar att Jerry Grey är ett namn som kommer upp. Han och Lena hade en bra relation där Lena, Stefan och Jerry var ute och geocashade mycket. Kristin var orolig att hon skulle gå på Jerry. Stefan var inte den första gifta mannen hon går på. Det verkade som att Lena och Jerry bara var vänner och hade en bra ration. Lena var super ledsen då han Jerry tog Stefan parti i detta. Jerry tag bort henne från Fecebok och blockade henne. Han lysande bara på Stefan.
------------------
Till styrkande att BO med vilje stötte på gifta män vilket breddar dom som hade en livsförstörande anledning att önska livet ur Lena

Citat:
Lena var super ledsen då han Jerry tog Stefan parti i detta. Jerry tag bort henne från Fecebok och blockade henne. Han lysande bara på Stefan.

Det var Lenas version som hon berättat för
Kr*stin.

Vi vet att JG tog HDs parti. Vad annat
kunde Lena ha väntat sig? Hon beklagade sig
för alla om SDs svek mot henne och tog för
givet att alla skulle hålla med älskarinnan.

Bra att JG lät henne ta konsekvenserna.
Citera
2020-09-04, 17:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag undrar, kan det möjligtvis vara så att den röda textilfibern som polisen fann på mordplatsen kan tillhöra MVM eller huvamannen ? Vad tror du om detta ?

Samtidigt måste man ju tänka, att om det nu var MVM eller huvamannen som satte dit den lilla röda textilfibern så har den personen absolut gjort sig av med klädesplagget.

Tillägg: som jag tidigare har sagt så håller jag det till hela 95% att MVM slog ihjäl LW bakom bullerplanket och att huvamannen lurade ut LW från bostaden och sedan lurade med sig LW ner till bullerplanket där MVM väntade.

Vad jag inte känner till, är om huvamannen faktiskt kan vara stalkern från Gbg som @Gloriouslife tidigare har misstänkt och det är mycket möjligt att @Gloriouslife har rätt i detta fallet.

Beträffande SD så lider hen faktiskt av ryggbesvär och skulle enligt mig inte ha kunnat svinga runt ett tillhygge med minst 17 kraftfulla slag mot offret.

Den som tror på SD som GM i detta fallet är verkligen ute och cyklar på fel väg.

Nej men klättra i berg och springa i skog och mark för att jaga catcher det klarar SDs rygg helt utan besvär men att slå 17 slag med ett tillhygge blir ju alldeles för jobbigt för stackars SD. Jag undrar jag om inte huvamannen och mvm hjälpte SD att slå ihjäl LW. SD slog 5 slag mvm slog 5 slag huvamannen slog 5 slag. Under tiden så knaprade SD morfintabletter och genom ett mirakel så lyckas han ta ut det allra sista av krafter och fick i väg dom 2 sista slagen. Huvamannen och mvm städade upp BP för att sedan bära hem en trött och ryggont nattens riddare till en varm säng och lite nätsurfande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in