Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Har inte läst om något som tyder på att det skulle ha "städats" på fyndplatsen, och dessutom hittade ju polisen faktiskt en röd textilfiber som man tror hamnade där i samband med brottet. Eventuella andra spår kan ha förstörts av väder och vind, eller helt enkelt ha missats. Dessutom behöver inte en städning efteråt betyda att själva brottet var planerat.
Jag undrar, kan det möjligtvis vara så att den röda textilfibern som polisen fann på mordplatsen kan tillhöra MVM eller huvamannen ? Vad tror du om detta ?
Samtidigt måste man ju tänka, att om det nu var MVM eller huvamannen som satte dit den lilla röda textilfibern så har den personen absolut gjort sig av med klädesplagget.
Tillägg: som jag tidigare har sagt så håller jag det till hela 95% att MVM slog ihjäl LW bakom bullerplanket och att huvamannen lurade ut LW från bostaden och sedan lurade med sig LW ner till bullerplanket där MVM väntade.
Vad jag inte känner till, är om huvamannen faktiskt kan vara stalkern från Gbg som @Gloriouslife tidigare har misstänkt och det är mycket möjligt att @Gloriouslife har rätt i detta fallet.
Beträffande SD så lider hen faktiskt av ryggbesvär och skulle enligt mig inte ha kunnat svinga runt ett tillhygge med minst 17 kraftfulla slag mot offret.
Den som tror på SD som GM i detta fallet är verkligen ute och cyklar på fel väg.