2020-09-04, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Tuffe Uffe tuffar på. Det retar mej att han syns i media mycket. Han kommer ideligen med förslag. Varför visar sej inte Jimmie? Jag är besviken på SD. Vad väntar de på? För ett tag sen vore jag glad att M:s siffror stiger, men inte nu. Jag hoppas eller tror inte på nåt konservativt block längre. M vill inte det tror jag. Känns som de vill återstarta gamla alliansen. Skatan Annie såg överlycklig ut på intervjun i dagarna. Falska eländet. Uffe vänder kappan. Jag tycker SD är mähän nästan. Tänker M, KD, förlåta Annie för det hon gjorde? M gör säkert det. Men vete fan om Ebba gör det. Kvinnor kan var långsinta som fan. Jag vill ha svar närmare valet om SD skulle stötta en alliansregering. Skulle inte tro att SD stöttar någon regering som Annie ingår i. Vid minsta sån misstanke går min röst till Gustavs AFS. Annie ska fan inte sitta i nån regering. Aldrig! Hon kan hålla sej till vänster. Hon vill ju ha en mittenregering sa hon nu. Det utesluter väl M,KD och SD. Då blir hon kvar där hon är. Men Sabuni vill inte vara i Löfvens gäng tror jag. Den där j-a Annie. Fyyy.
Asså kan ni sluta vara så jävla efterblivna. Allianspartierna har inte och kommer aldrig få majoritet. Varför skulle SD ens stödja en sån alliansregering när dom inte skulle få inflytandet av Annie?

L åker ur riksdagen och om M, KD och SD får majoritet så kommer SD få inflytande och rösta fram Uffe bara om SD får inflytande.

Förövrigt intressant mätning där SD återigen ökar. Jag anser att M nått sitt tak nu på 22 procent. Nu kommer SD rusa upp till 23-24.
2020-09-04, 09:52
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Fantastiskt bra utveckling! Jag skulle inte ha något emot om detta blev valresultatet!

Härligt !
Speciellt glad att SD går framåt ,dock ej förvånad med tanke på all kriminalitet och galenskaper och en statsminister som i princip vågrar prats om det !
2020-09-04, 10:32
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Asså kan ni sluta vara så jävla efterblivna. Allianspartierna har inte och kommer aldrig få majoritet. Varför skulle SD ens stödja en sån alliansregering när dom inte skulle få inflytandet av Annie?

L åker ur riksdagen och om M, KD och SD får majoritet så kommer SD få inflytande och rösta fram Uffe bara om SD får inflytande.

Förövrigt intressant mätning där SD återigen ökar. Jag anser att M nått sitt tak nu på 22 procent. Nu kommer SD rusa upp till 23-24.

Kan du sluta vara efterbliven? En renodlad alliansregering kommer aldrig gå men det finns definitivt en chans för en M+S regering eller allians + S.

Nu går ju S till och med på att sänka skatterna och dagens S är ju mer företagarvänliga (globalister), så jag tror allt att döma en alliansregering och S kommer bra överens, de är trots allt globalister hela högen. Allt för att stoppa SD.

Jag är rädd att M tar röster från SD, som det inte finns en anledning till att de behöver ha. Vi behöver ett sånt stort SD som möjligt och inte ett M större än SD.
2020-09-04, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är en plausibel analys. Men jag kan ändå inte se att det finns något scenario där den f.d Alliansen kan återuppstå med egen Riksdagsmajoritet - hade det varit val i dag så hade "Alliansen" landat någonstans runt 38% och det är bara om L klarar 4% - vilket de inte hade gjort i dag.

Lööf har naturligtvis ett strategiskt intresse i att åtminstone låtsas att det finns ett alternativ, men med annat än att SD minskar kraftigt så är det politiska landskapet i Sverige cementerat till Socialdemokraternas fördel för mycket lång tid framöver.

Problemet är att Lööf kan låtsas att Alliansen är ett alternativ eftersom varken (M) eller (KD) riktigt vill stänga dörren. Jag tolkar det som att Ulf Kristersson fortfarande hoppas på en Alliansregering, alternativt en lösning där (C) står utanför formellt men inår i budgetsamarbete om det blir svårt att få (SD) stöd om Annie Lööf sitter som minister.

Hade inte fortsatt samarbete med Allianspartierna varit intressant för Ulf Kristersson så hade inte Annie Lööf kunnat låtsas som att det var ett realistiskt alternativ.

Är det realistiskt? Vet ej men blir valresultatet ungefär som förra gången där varken (S)+(V)+(MP) eller (M)+(KD)+(SD) har majoritet utan antigen (C) eller (L) behövs så måste ju (SD) bestämma sig? Skall man ställa så hårda krav att enda möjligheten blir nyval eller fortsatt Löfven regering; eller skall man acceptera en situation där Ulf Kristersson visserligen lovar att ge (SD) inflytande över regeringspolitiken men där Annie Lööf sitter påp Trumf och närsomhelst kan stoppa allt (SD) lyckas få till omröstning?

Jag är tveksam och skulle föredra extra val ända tills en stabil majoritet utkristalleras men inte alls säker på att (SD) vågar/vill gå den vägen...
2020-09-04, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kan du sluta vara efterbliven? En renodlad alliansregering kommer aldrig gå men det finns definitivt en chans för en M+S regering eller allians + S.

Nu går ju S till och med på att sänka skatterna och dagens S är ju mer företagarvänliga (globalister), så jag tror allt att döma en alliansregering och S kommer bra överens, de är trots allt globalister hela högen. Allt för att stoppa SD.

Jag är rädd att M tar röster från SD, som det inte finns en anledning till att de behöver ha. Vi behöver ett sånt stort SD som möjligt och inte ett M större än SD.
Jag har inte sagt att det är omöjligt. Han jag citerade trodde på allvar att SD skulle stödja Annie i regering eller nåt motsvarande, och därför funderar han på att rösta afs. Herregud. En bortkastad röst på afs kommer stärka annies chanser i regering om något.
2020-09-04, 12:33
Avslutad
21,6%, avrundat 22% för Sverigedemokraterna igen är en mycket bra siffra. Snart återställt som det såg ut i våras på åtminstone 22-23% i många mätningar med andra ord. Det är väntat att det återgår till läget i våras då ingenting förändrats till det bättre, utan snarare till det mycket sämre med massinvandringen och invandringens förödande och hemska konsekvenser.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPMB8L/socialdemokraterna-fortsatter-tappa-valjarnas-stod

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Wb9zmj/varannan-valjare-skulle-rosta-konservativt

Plus alla uppmärksamma brott med 12-årig dödsskjuten flicka, tortyr och våldtäkt mot pojkar på kyrkogård, upplopp runt om i landet för en bok och kritik mot islam som får oproportionerliga följder som verkar fortsätta också, likt skjutningarna, bilbränderna, våldtäkterna, gruppvåldtäkterna med mera. Därtill har 6000 dött i Sverige i epidemin, ett fruktansvärt misslyckande jämfört med alla våra kringliggande länder som snittar runt 400 döda eller så per land max. Läget vi har nu i Sverige skulle vi ha haft hela tiden även tidigare om vi haft beredskap, förberedelser, satt in rätt åtgärder tidigt och stoppat resorna på sportlovet och till hemländer som Iran där smittan var utbredd redan.

Det är självklart att SD går framåt när läget är så Sverige. S lever bara på vaneröstande och massinvandringen i form av valboskap. Om bara etniska svenskar röstat hade S fått 15%, SD hade fått uppåt 30%. Man har alltså även förvanskat demokratin och valresultatet med att importera valboskap som upprätthåller regimens makt mot det verkliga svenska folkets vilja i enorm majoritet som vill kraftigt sänka eller stoppa asylinvandringen och den relaterade anhöriginvandringen till absolut minimum.
Senast redigerad av Krimkoll 2020-09-04 kl. 12:41.
2020-09-04, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Tuffe Uffe tuffar på. Det retar mej att han syns i media mycket. Han kommer ideligen med förslag. Varför visar sej inte Jimmie? Jag är besviken på SD. Vad väntar de på? För ett tag sen vore jag glad att M:s siffror stiger, men inte nu. Jag hoppas eller tror inte på nåt konservativt block längre. M vill inte det tror jag. Känns som de vill återstarta gamla alliansen. Skatan Annie såg överlycklig ut på intervjun i dagarna. Falska eländet. Uffe vänder kappan. Jag tycker SD är mähän nästan. Tänker M, KD, förlåta Annie för det hon gjorde? M gör säkert det. Men vete fan om Ebba gör det. Kvinnor kan var långsinta som fan. Jag vill ha svar närmare valet om SD skulle stötta en alliansregering. Skulle inte tro att SD stöttar någon regering som Annie ingår i. Vid minsta sån misstanke går min röst till Gustavs AFS. Annie ska fan inte sitta i nån regering. Aldrig! Hon kan hålla sej till vänster. Hon vill ju ha en mittenregering sa hon nu. Det utesluter väl M,KD och SD. Då blir hon kvar där hon är. Men Sabuni vill inte vara i Löfvens gäng tror jag. Den där j-a Annie. Fyyy.

Det är precis din reaktion media vill ha när man ignorerar SD, SD får inte delta i programmen på lika villkor. Det går 10 moderater, 5 vänsterpartister och 7 liberaler och centerpartister i debatter innan en Sverigedemokrat tas in trots att SD är ett av landets absolut största partier. Just nu tar man inte in någon och du köper det. Känns det bra att vara maktens lydiga hund som köper minsta lockelse?
2020-09-04, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
21,6%, avrundat 22% för Sverigedemokraterna igen är en mycket bra siffra. Snart återställt som det såg ut i våras på åtminstone 22-23% i många mätningar med andra ord. Det är väntat att det återgår till läget i våras då ingenting förändrats till det bättre, utan snarare till det mycket sämre med massinvandringen och invandringens förödande och hemska konsekvenser.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPMB8L/socialdemokraterna-fortsatter-tappa-valjarnas-stod

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Wb9zmj/varannan-valjare-skulle-rosta-konservativt

Plus alla uppmärksamma brott med 12-årig dödsskjuten flicka, tortyr och våldtäkt mot pojkar på kyrkogård, upplopp runt om i landet för en bok och kritik mot islam som får oproportionerliga följder som verkar fortsätta också, likt skjutningarna, bilbränderna, våldtäkterna, gruppvåldtäkterna med mera. Därtill har 6000 dött i Sverige i epidemin, ett fruktansvärt misslyckande jämfört med alla våra kringliggande länder som snittar runt 400 döda eller så per land max. Läget vi har nu i Sverige skulle vi ha haft hela tiden även tidigare om vi haft beredskap, förberedelser, satt in rätt åtgärder tidigt och stoppat resorna på sportlovet och till hemländer som Iran där smittan var utbredd redan.

Det är självklart att SD går framåt när läget är så Sverige. S lever bara på vaneröstande och massinvandringen i form av valboskap. Om bara etniska svenskar röstat hade S fått 15%, SD hade fått uppåt 30%. Man har alltså även förvanskat demokratin och valresultatet med att importera valboskap som upprätthåller regimens makt mot det verkliga svenska folkets vilja i enorm majoritet som vill kraftigt sänka eller stoppa asylinvandringen och den relaterade anhöriginvandringen till absolut minimum.

Demoskop i december om trenden sedan maj fortsätter i samma takt:

SD 23,7
M 23,3
S 23,1
2020-09-04, 13:31
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru

SD 23,7
M 23,3
S 23,1

Detta vore drömmen.

Får gärna fortsätta så tills valet
2020-09-04, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru

SD 23,7
M 23,3
S 23,1

(Komplement.)

Om trenden från augusti-september fortsätter till december

MP 2.7 procent
L 2.6 procent
2020-09-04, 13:45
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/BengtHojer/status/1301834844578738176

Sentio som vanligt väldigt opålitlig och spretig. Aja åtminstone 2 mätningar som visar att SD och M i princip är på delad andra plats.

Värt att ha i åtanke att denna var från 20-25 augusti och mycket har hänt sen dess.
Senast redigerad av Haddock93 2020-09-04 kl. 13:49.
2020-09-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://mobile.twitter.com/BengtHojer/status/1301834844578738176

Sentio som vanligt väldigt opålitlig och spretig. Aja åtminstone 2 mätningar som visar att SD och M i princip är på delad andra plats.

Värt att ha i åtanke att denna var från 20-25 augusti och mycket har hänt sen dess.

Vad indikerar Sentio? De ska indikera trender säger vissa. Jag ser det inte. Skulle Centerpartiet kunna landa på 5 procent? De har 5.1 procent i denna Sentio.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in