Citat:
Ursprungligen postat av
TonyBergman
Läser du det Melin skriver så har väljarna fel och och alternativet med en M+KD regeringen är värre alternativt än det vi har nu då dom sviker väljarna genom att ta stöd från SD. Vad jag vet vill nästan alla M och KD samarbeta med SD. Det är liksom enda alternativet till en S ledd regering.
Så (som vanligt) ska man ta det media skriver med en nypa salt.
Jag håller med dig.
Japp. Om man skriver såna här rubriker så känns det lite som om media och de styrande försöker så fröna till en M+S regering alternativt en Allians + S. ”M och KD kan inte samarbeta med dumma SD”.
Såhär lät de inte innan Corona då lyfte man att SD ökade hela tiden och skrev inte såhär. Något har ändrats bakom kulisserna.
Oavsett är det ett styrkebesked att SD kan öka såpass mycket utan draghjälp och lyft av exponering i TV och media. Det innebär ju att samhällsutvecklingen kommer gynna SD mest oavsett om man hela tiden sätter M i TV-soffan.
Troligtvis för att SD har sociala media som exponering PLUS att krigsrubriker i media får många att koppla det till SD automatiskt.
Sen att SD ökar mer än M är ju ett bevis på att Moderaternas topp är här någonstans skulle jag tro. Tänk bara den exponeringen M fått liksom.
Hur ser väljarrörelsen ut? S till SD? KD till M?