2020-09-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Kanske börjar med M, men sen går man till SD som har större förtroende bland folket i frågor om invandring/integrationsfrågor.

När nationen är i fara bryr sig många inte att ett parti är stigmatiserat skulle jag tro. Sen är det redan såpass stort att jag tror inte det är så stigmatiserat längre. Lite kanske.

Tjaa, ca 80% av befolkningen är uppenbarligen fortfarande helt ignoranta inför det faktum att nationen är i fara.

Nu hoppas vi på fin utdelning i Demoskop imorgon. Jag vill se S 25, M 23, SD 21.
2020-09-03, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Tjaa, ca 80% av befolkningen är uppenbarligen fortfarande helt ignoranta inför det faktum att nationen är i fara.

Nu hoppas vi på fin utdelning i Demoskop imorgon. Jag vill se S 25, M 23, SD 21.
Hur kan du vara så säker på att demoskop kommer imorgon?

Och hur kan du vilja ha M på 23 men SD på bara 21?
2020-09-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Hur kan du vara så säker på att demoskop kommer imorgon?

Och hur kan du vilja ha M på 23 men SD på bara 21?

Säker är jag inte, men Demoskop brukar komma den första fredagen i månaden.

”Vill” kanske var lite slarvigt uttryckt av mig. Det jag menar är att det är de siffrorna som är realistiska att hoppas på just nu.
2020-09-04, 00:43
Medlem
Darkwinds avatar
Tuffe Uffe tuffar på. Det retar mej att han syns i media mycket. Han kommer ideligen med förslag. Varför visar sej inte Jimmie? Jag är besviken på SD. Vad väntar de på? För ett tag sen vore jag glad att M:s siffror stiger, men inte nu. Jag hoppas eller tror inte på nåt konservativt block längre. M vill inte det tror jag. Känns som de vill återstarta gamla alliansen. Skatan Annie såg överlycklig ut på intervjun i dagarna. Falska eländet. Uffe vänder kappan. Jag tycker SD är mähän nästan. Tänker M, KD, förlåta Annie för det hon gjorde? M gör säkert det. Men vete fan om Ebba gör det. Kvinnor kan var långsinta som fan. Jag vill ha svar närmare valet om SD skulle stötta en alliansregering. Skulle inte tro att SD stöttar någon regering som Annie ingår i. Vid minsta sån misstanke går min röst till Gustavs AFS. Annie ska fan inte sitta i nån regering. Aldrig! Hon kan hålla sej till vänster. Hon vill ju ha en mittenregering sa hon nu. Det utesluter väl M,KD och SD. Då blir hon kvar där hon är. Men Sabuni vill inte vara i Löfvens gäng tror jag. Den där j-a Annie. Fyyy.
2020-09-04, 07:39
Medlem
TonyBergmans avatar
Ny mätning från demoskop/AB

S fortsätter tappa och M knappar in.
Trevligt att se att L och MP parkerat sig under 4%.
Citat:
Undersökningsperiod: 25 augusti – 1 september 2020 (siffror för en månad sedan i parantes)

Socialdemokraterna 26,1 procent (-1,2)

Moderaterna 22,2 procent (+0,6)

Sverigedemokraterna 21,6 procent (+1,1)

Centerpartiet 9,2 procent (+0,4)

Vänsterpartiet 7,5 procent (+0,7)

Kristdemokraterna 5,3 procent (-0,3)

Miljöpartiet 3,2 procent (-0,2)

Liberalerna 3,1 procent (-0,2)

Övriga 1,8 procent (-0,9)

49,1 för ett konservativt block. Med L och MP ute ur riksdagen blir det klart egen majoritet för M+KD+SD

2020-09-04, 08:17
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman

49,1 för ett konservativt block. Med L och MP ute ur riksdagen blir det klart egen majoritet för M+KD+SD

Media gör allt för att framhäva M. Istället för att skriva att Moderaterna knappar in kunde rubriken vara att SD ökar mest. Menmen, vill etablissemanget ha M i topp så är det väl så.
2020-09-04, 08:24
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Media gör allt för att framhäva M. Istället för att skriva att Moderaterna knappar in kunde rubriken vara att SD ökar mest. Menmen, vill etablissemanget ha M i topp så är det väl så.

Läser du det Melin skriver så har väljarna fel och och alternativet med en M+KD regeringen är värre alternativt än det vi har nu då dom sviker väljarna genom att ta stöd från SD. Vad jag vet vill nästan alla M och KD samarbeta med SD. Det är liksom enda alternativet till en S ledd regering.
Så (som vanligt) ska man ta det media skriver med en nypa salt.
Jag håller med dig.
Senast redigerad av TonyBergman 2020-09-04 kl. 08:28.
2020-09-04, 08:44
Medlem
Conny63s avatar
Mycket Mycket trevligt att se att L och MP parkerat under 4% ner med Centerns också
2020-09-04, 08:46
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Läser du det Melin skriver så har väljarna fel och och alternativet med en M+KD regeringen är värre alternativt än det vi har nu då dom sviker väljarna genom att ta stöd från SD. Vad jag vet vill nästan alla M och KD samarbeta med SD. Det är liksom enda alternativet till en S ledd regering.
Så (som vanligt) ska man ta det media skriver med en nypa salt.
Jag håller med dig.

Japp. Om man skriver såna här rubriker så känns det lite som om media och de styrande försöker så fröna till en M+S regering alternativt en Allians + S. ”M och KD kan inte samarbeta med dumma SD”.

Såhär lät de inte innan Corona då lyfte man att SD ökade hela tiden och skrev inte såhär. Något har ändrats bakom kulisserna.

Oavsett är det ett styrkebesked att SD kan öka såpass mycket utan draghjälp och lyft av exponering i TV och media. Det innebär ju att samhällsutvecklingen kommer gynna SD mest oavsett om man hela tiden sätter M i TV-soffan.

Troligtvis för att SD har sociala media som exponering PLUS att krigsrubriker i media får många att koppla det till SD automatiskt.

Sen att SD ökar mer än M är ju ett bevis på att Moderaternas topp är här någonstans skulle jag tro. Tänk bara den exponeringen M fått liksom.

Hur ser väljarrörelsen ut? S till SD? KD till M?
2020-09-04, 09:00
Medlem
Citat:
Japp. Om man skriver såna här rubriker så känns det lite som om media och de styrande försöker så fröna till en M+S regering alternativt en Allians + S. ”M och KD kan inte samarbeta med dumma SD”.

Såhär lät de inte innan Corona då lyfte man att SD ökade hela tiden och skrev inte såhär. Något har ändrats bakom kulisserna.

Oavsett är det ett styrkebesked att SD kan öka såpass mycket utan draghjälp och lyft av exponering i TV och media. Det innebär ju att samhällsutvecklingen kommer gynna SD mest oavsett om man hela tiden sätter M i TV-soffan.

Troligtvis för att SD har sociala media som exponering PLUS att krigsrubriker i media får många att koppla det till SD automatiskt.

Sen att SD ökar mer än M är ju ett bevis på att Moderaternas topp är här någonstans skulle jag tro. Tänk bara den exponeringen M fått liksom.

Hur ser väljarrörelsen ut? S till SD? KD till M?

Helt underbara siffror i dagens Demoskop. Trenden fortsätter med ytterligare tapp för S samtidigt som både SD och M fortsätter att öka. Om både MP och L åker ut kan gärna KD också få lämna riksdagen. Tänk vilken underbar renodling av det politiska landskapet det skulle vara med bara fem partier i en riksdag där M+SD har egen majoritet mot S+V+C.
2020-09-04, 09:26
Medlem
Citat:

Fantastiskt bra utveckling! Jag skulle inte ha något emot om detta blev valresultatet!
2020-09-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Tuffe Uffe tuffar på. Det retar mej att han syns i media mycket. Han kommer ideligen med förslag. Varför visar sej inte Jimmie? Jag är besviken på SD. Vad väntar de på? För ett tag sen vore jag glad att M:s siffror stiger, men inte nu. Jag hoppas eller tror inte på nåt konservativt block längre. M vill inte det tror jag. Känns som de vill återstarta gamla alliansen. Skatan Annie såg överlycklig ut på intervjun i dagarna. Falska eländet. Uffe vänder kappan. Jag tycker SD är mähän nästan. Tänker M, KD, förlåta Annie för det hon gjorde? M gör säkert det. Men vete fan om Ebba gör det. Kvinnor kan var långsinta som fan. Jag vill ha svar närmare valet om SD skulle stötta en alliansregering. Skulle inte tro att SD stöttar någon regering som Annie ingår i. Vid minsta sån misstanke går min röst till Gustavs AFS. Annie ska fan inte sitta i nån regering. Aldrig! Hon kan hålla sej till vänster. Hon vill ju ha en mittenregering sa hon nu. Det utesluter väl M,KD och SD. Då blir hon kvar där hon är. Men Sabuni vill inte vara i Löfvens gäng tror jag. Den där j-a Annie. Fyyy.

Du borde vara smart nog att inse varför SD inte får synas i MSM. Att knarkföräldern Reinfeldt och tuffa Uffe syns är lätt att förstå. Man har helt enkelt kommit överens om att SD inte skall nämnas. Reinfeldt kallas ex-politiker av MSM. Tänk dig själv rubrikerna om Åkessons son var så gammal att han blev tagen med knark. Då hade hela SD fått lida på förstasidorna, men nu i princip dödstyst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in