2020-09-04, 14:02
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://mobile.twitter.com/BengtHojer/status/1301834844578738176

Sentio som vanligt väldigt opålitlig och spretig. Aja åtminstone 2 mätningar som visar att SD och M i princip är på delad andra plats.

Värt att ha i åtanke att denna var från 20-25 augusti och mycket har hänt sen dess.

Själv blir jag lika besviken varje gång på opinionsundersökningarna.. Senaste två veckorna har vi haft mord i stort sett varje dag i Sverige.. Maffiamöte och vägspärrar i Göteborg, samt babbar som är hotfulla mot poliser i video.. Skjutningar och mord i Stockholm.. Babbeupplopp och nerbrunnen skola i Malmö.. Landet är på väg mot undergång, ändå är S största parti.. Dvärg-Ulf syns ju i alla fall.. Jimmie och Ebba är på tok för defensiva.. Det är viktigt att SD får minst 25% så inget block kan negligera dem efter valet 2022.. Ebba har också en viktig funktion... Hon kan ta röster från L, C, S och MP som inte Jimmie och Ulf kan ta.. (jag tänker främst på kvinnor)
2020-09-04, 14:06
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Själv blir jag lika besviken varje gång på opinionsundersökningarna.. Senaste två veckorna har vi haft mord i stort sett varje dag i Sverige.. Maffiamöte och vägspärrar i Göteborg, samt babbar som är hotfulla mot poliser i video.. Skjutningar och mord i Stockholm.. Babbeupplopp och nerbrunnen skola i Malmö.. Landet är på väg mot undergång, ändå är S största parti.. Dvärg-Ulf syns ju i alla fall.. Jimmie och Ebba är på tok för defensiva.. Det är viktigt att SD får minst 25% så inget block kan negligera dem efter valet 2022.. Ebba har också en viktig funktion... Hon kan ta röster från L, C, S och MP som inte Jimmie och Ulf kan ta.. (jag tänker främst på kvinnor)

SD är offensiva på sociala medier, inte i TV-rutan.

Varför vet jag inte, troligtvis blir de inte inbjudna. Man vill tysta SD.

Du får ha i åtanke på detta citat:

Citat:
“Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt.”

“Appear weak when you are strong, and strong when you are weak.”

- Sun Tzu

SD kanske jobbar hårt bakom kulisserna, man kan bara spekulera vad som pågår.
2020-09-04, 15:52
Medlem
Citat:
https://mobile.twitter.com/BengtHojer/status/1301834844578738176

Sentio som vanligt väldigt opålitlig och spretig. Aja åtminstone 2 mätningar som visar att SD och M i princip är på delad andra plats.

Värt att ha i åtanke att denna var från 20-25 augusti och mycket har hänt sen dess.

Sentio har längre varit fladdriga men det här var fan spiken i kistan. S skulle ha alltså ha ökat i augusti medan oppositionen minskat och detta under en månad där kriminaliteten seglat upp rejält som ämne i massmedia samtidigt som alla andra mätningar säger att det är precis tvärtom.
2020-09-04, 21:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Kan du sluta vara efterbliven? En renodlad alliansregering kommer aldrig gå men det finns definitivt en chans för en M+S regering eller allians + S.
Nu går ju S till och med på att sänka skatterna och dagens S är ju mer företagarvänliga (globalister), så jag tror allt att döma en alliansregering och S kommer bra överens, de är trots allt globalister hela högen. Allt för att stoppa SD.
Jag är rädd att M tar röster från SD, som det inte finns en anledning till att de behöver ha. Vi behöver ett sånt stort SD som möjligt och inte ett M större än SD.

Om M går i regeringsställning utan SD-inflytande så tror jag det kommer att bli uppror i partiet då många moderater vill samarbeta med SD. I OU skulle M drabbas av ett stort tapp då de flesta M-väljarna vill se ett SD-samarbete.

Men det utesluter ju inte att M gör det ändå. Ministerposter är kanske viktigare än partiets framtid.
2020-09-04, 21:13
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om M går i regeringsställning utan SD-inflytande så tror jag det kommer att bli uppror i partiet då många moderater vill samarbeta med SD. I OU skulle M drabbas av ett stort tapp då de flesta M-väljarna vill se ett SD-samarbete.

Men det utesluter ju inte att M gör det ändå. Ministerposter är kanske viktigare än partiets framtid.

Det jag menar, även fast det kanske innebär halvering av partiet så kan det vara så att Reinfeldt o co har på uppdrag att göra allt för att hålla SD ifrån reell makt och inflytande inom svensk kultur o dylikt.

Många moderater får nog en hel del fina poster när de avgår senare.

Underskatta inte 7-klöverns behov av att hålla SD borta från makten.
2020-09-04, 21:30
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Kan du sluta vara efterbliven? En renodlad alliansregering kommer aldrig gå men det finns definitivt en chans för en M+S regering eller allians + S.

Nu går ju S till och med på att sänka skatterna och dagens S är ju mer företagarvänliga (globalister), så jag tror allt att döma en alliansregering och S kommer bra överens, de är trots allt globalister hela högen. Allt för att stoppa SD.

Jag är rädd att M tar röster från SD, som det inte finns en anledning till att de behöver ha. Vi behöver ett sånt stort SD som möjligt och inte ett M större än SD.
Som jag tidigare har nämnt i tråden så bör SD trycka hårt på att M måste deklarera vilket regeringsalternativ partiet siktar på?
Helt enkelt att M är ärliga mot sina egna väljare.
Personligen så tror jag att det idag finns en stor del M-väljare som vägrar att se ett samarbete med C. Och jag tror vidare att en ganska så stor andel M-väljare kan komma att lämna M om Kristersson andas Alliansen eller annat samarbete med C.

Vidare så tror jag att det finns en stor andel M-väljare som av principiella skäl aldrig skulle kunna tänka sig ett samarbete mellan M och S.

Även om M idag växer så tror jag att det är på lösa boliner. Oavsett i vilken riktning Kristersson väljer att gå så kommer partiet att förlora en hel del röster. Om M öppet siktar på ett samarbete med C så går en del till SD. Om M öppet siktar på ett samarbete med SD så går en del till C och kanske L?

Jag tror att det minst skadliga för M är en öppenhet om ett regeringsalternativ i samarbete med SD. Men så länge som Reinfeldtadepterna styr partiet så blir det antagligen en valupptakt som siktar in sig på att återuppliva Alliansen och ett C som återigen ingår ett samarbete med S.

SD borde gå sin egen väg.
2020-09-04, 21:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
SD är offensiva på sociala medier, inte i TV-rutan.
Varför vet jag inte, troligtvis blir de inte inbjudna. Man vill tysta SD.
Du får ha i åtanke på detta citat:
SD kanske jobbar hårt bakom kulisserna, man kan bara spekulera vad som pågår.

SD gör så gott de kan men det verkar som etablissemanget gör allt för att få till den gamla vänster-höger-konflikten med S och M. SD i regering kommer få del av mycket heligstämplat som skulle skada alla i det nuvarande etablissemanget.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/JoKejb/naivt-svenskt-system-gynnar-bidragsfuskare
2020-09-04, 21:35
Medlem
21,6% är ingen dålig siffra för SD och man närmar sig nu M. Som jag tidigare sagt är M ganska nära sitt tak. Som jag ser det.

S fall fortsätter men partiet faller långsammare nu. Sedan finns också en reserv av 1 procentenhet som gått till V. Frågan är bara om S kan få tillbaka dessa när man nu blir ett "högerkonservativt skattesänkarparti".
Jag tror dock att S kan lindra fallet eftersom V:s politiker är helt odugliga, Jonas försvinner och han var lite speciell.
För att sätta in nådastöten på vänsterflygeln behövs också ett nytt parti, kalla dom för NYANS eller Arabiska partiet, det kan kvitta.

SD är absolut ganska aktiva. Man sänder ofta in debattartiklar i tidningarna och sedan har vi ju annan media. Det ser faktiskt ut som om SD snart är över 22% och sossarna är snart under 25%. Det tar lite tid att flytta på ett berg. Hav tålamod. Ett stort SD kan sätta krav på lurige Uffe.
2020-09-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
21,6% är ingen dålig siffra för SD och man närmar sig nu M. Som jag tidigare sagt är M ganska nära sitt tak. Som jag ser det.

S fall fortsätter men partiet faller långsammare nu. Sedan finns också en reserv av 1 procentenhet som gått till V. Frågan är bara om S kan få tillbaka dessa när man nu blir ett "högerkonservativt skattesänkarparti".
Jag tror dock att S kan lindra fallet eftersom V:s politiker är helt odugliga, Jonas försvinner och han var lite speciell.
För att sätta in nådastöten på vänsterflygeln behövs också ett nytt parti, kalla dom för NYANS eller Arabiska partiet, det kan kvitta.

SD är absolut ganska aktiva. Man sänder ofta in debattartiklar i tidningarna och sedan har vi ju annan media. Det ser faktiskt ut som om SD snart är över 22% och sossarna är snart under 25%. Det tar lite tid att flytta på ett berg. Hav tålamod. Ett stort SD kan sätta krav på lurige Uffe.

Jag kan inte se något tecken på att takten för tillbakagången hos S minskat. Minus 4,0 i Demoskop de senaste fyra månaderna, varav -1,2 i den senaste mätningen idag.
2020-09-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Jag kan inte se något tecken på att takten för tillbakagången hos S minskat. Minus 4,0 i Demoskop de senaste fyra månaderna, varav -1,2 i den senaste mätningen idag.

Nja du får lita på min "känsla". Takten har minskat och dom har ett förråd att ta från när Jonas Sjöstedt blir Vietnames. Men S kommer att fortsätta falla, det är min övertygelse. Det finns också risk för stridigheter inom partiet.

Det viktigaste just nu är att SD växer. Chansen att gå förbi M är nu ganska stor hur mycket än lurige Uffe lanseras. Oktober månads mätningar blir intressanta.
2020-09-04, 22:39
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja, det är många som är nöjda och glada över dagens siffror. Själv undrar jag vart ni får denna glädje ifrån?

Det pågår så astronomiskt vansinniga saker i Sverige just nu, och i stort sett allt kan kopplas direkt till massinvandringen och asylcirkusen.

Poliser som blir omringade och hotade med våldtäkt. Barn som blir tortyrvåldtäktsrånade på kyrkogård. Muslimer som skriker ut sitt judehat och slår sönder Malmö, samtidigt som miljardbidrag försvinner rakt ner i fickan hos deras islamistiska överherrar. Gängkrigen och skjutningarna fortsätter, nu dessutom med illegala vägspärrar!

Enligt mig så borde SD rusa fram i opinionen, men i stället blev det ett litet skutt på 1%.. Blotta tanken på att ca 80% av befolkningen fortfarande lever i total förnekelse får mig att spy.
Senast redigerad av Jiren 2020-09-04 kl. 22:43.
2020-09-04, 22:40
Medlem
TheAlamos avatar
Två år kvar till valet. Hoppas det inte blir omval utan att landet fullständigt förstörs till 2022 så S är nere nära 20% och SD på 25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in