Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Holmér kallade Tensonmannen för ”ödesfrågan” enligt Åsheden.
Man skulle genomföra en vittneskonfrontation med NF på vårkanten, men lyckades inte få fram tillräckligt många figuranter och täckjackor som liknade AB, vilket gjorde att allt rann ut i sanden, och man bestämde sig för att mannen i blå jacka var gärningsmannen.
Jag tror att jag sammanfattat Åsheden korrekt.
Det verkar inte heller som om AB fanns med i den gruppen då det var tänkt att NF skulle peka ut CP.
Vet inte varför de inte sökte den enklaste metoden, att visa en bild och ställa frågan: ”var det han, ja eller nej”?
Det funkade ju tydligen att göra så med SE.
Men denna riktiga ”ödesfråga” verkar de inte ha gjort någon ansats att söka svar på.
Det är oerhört konstigt.
Tack för referat! Jag har nämligen inte läst Åshedens alster. ''Ödesfrågan'' låter definitivt som en av Holmers aforismer.
Vi kan se här att HH krattade manegen för CP utan att veta om det. Åtalet mot Christer gick ju ut på att han följt efter OP från Grand. Och här finns det också lägligt en blå täckjacka som Lisbet redan hävdade på Sabb. Där CP lägligt också alltid bar täckjacka.
Jo, konstigheter finns det gott om i PU. Och fler lär det bli. Och det var inte enbart Holmer som var pappa till dessa.
Kvartetten IM, AB, NF och den gäckande ''Tensonmannen'' är svårgenomträngliga och märkligt undanglidande. Som jag skrivit tidigare så måste det här någonstans finnas någon eller några felaktigheter. Där HH som sagt missade chansen att reda ut det hela. I fallet CP behövdes det inte, och ändå senare var det ingen som brydde sig.
Jag personligen har alltid haft svårt för Fauzzis vittnesmål. Men det behöver ju inte betyda något.