2020-09-02, 13:12
Medlem
Snarflans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Det är också tur att flashan finns så de har material.

#matarätthäst

Haha ja det är väl lite som att diskutera hönan och ägget det här egentligen märkte jag nu när du skrev sådär
Citera
2020-09-02, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snarflan
Jag vet fan inte vad jag ska tro snart... var in och läste i gruppen och där är det på allvar folk som skriver att dom aldrig skrattat så mycket i sitt liv som åt det senaste avsnittet "skrattade så maskaran rann" t ex. Är det här vi män och kvinnor skiljer oss? eller är dom döda i själen på något vis? tragiska livsöden? nu räknar jag inte kommunistcucks som män men ja ni fattar.
Jag gissar på för hög koncentration sliddjur i fejsgruppen! Det blir alltid bekymmer då.
Citera
2020-09-02, 13:23
Medlem
Snarflans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Jag gissar på för hög koncentration sliddjur i fejsgruppen! Det blir alltid bekymmer då.

Jo så är det ju men männen där är nästan mer kärringar än tjejerna kan jag tycka... helt kuklösa cucks som nästan ber om ursäkt för att dom ens finns typ.
Citera
2020-09-02, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snarflan
Jo så är det ju men männen där är nästan mer kärringar än tjejerna kan jag tycka... helt kuklösa cucks som nästan ber om ursäkt för att dom ens finns typ.
För lite muslimska män i gruppen också! Podden är klart rasistisk. De får byta ut Mia mot Zainab!
Citera
2020-09-02, 15:49
Medlem
Snarflans avatar
Citat:
För lite muslimska män i gruppen också! Podden är klart rasistisk. De får byta ut Mia mot Zainab!

Absolut! och bara det att dom kallade alt right rörelsen för all right rörelsen är ju en rasistisk flört helt klart -blink blink- liksom
Citera
2020-09-02, 18:20
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Har du hunnit lyssna på det senaste avsnittet och vad är i sådana fall ditt omdöme? Skulle vara intressant att höra, du verkar vara balanserad i dina åsikter.

Har lyssnat klart nu, men vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt som inte redan sagts. Avsnittet var på tok för långt för de trådar som togs upp. De hade kunnat riva av två trådar var istället och kanske fått upp kvaliten?

Jag gillade Mias läsning mest även om jag ärligt talat inte hajade ett skit av vad som var det roliga med tråden.

Nej, hoppas tjejerna återfår glädjen och lite av skit-samma-mentaliteten de hade i början. Då skrattade man högt rakt ut i bilen många ggr. Det har inte hänt på några avsnitt nu.
Citera
2020-09-02, 21:24
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Har lyssnat klart nu, men vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt som inte redan sagts. Avsnittet var på tok för långt för de trådar som togs upp. De hade kunnat riva av två trådar var istället och kanske fått upp kvaliten?

Jag gillade Mias läsning mest även om jag ärligt talat inte hajade ett skit av vad som var det roliga med tråden.

Nej, hoppas tjejerna återfår glädjen och lite av skit-samma-mentaliteten de hade i början. Då skrattade man högt rakt ut i bilen många ggr. Det har inte hänt på några avsnitt nu.
Ja, något nytt måste de pröva i alla fall. Nu har de en väldigt negativ trendlinje. Ändra formatet och ha fler trådar, korta ner avsnitten, inte ha manus till varje ord. Ja, någon ändring måste ske.

Jag fattade inte alls vad Mia höll på att goja om.

Jag kunde också skratta rakt ut i början av podden. Minns att jag ibland lyssnade på jobbet och fick pausa för att jag började flabba för mig själv där jag satt i ett öppet kontorslandskap. Det händer aldrig längre.
Citera
2020-09-02, 22:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Måste ju hålla patreonsen glada. Alltså, nästan alla såna här grejer som poddar och YT och fan och hans moster är nästan alltid bäst innan folk börjar göra cash på det.
Citera
2020-09-03, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Måste ju hålla patreonsen glada. Alltså, nästan alla såna här grejer som poddar och YT och fan och hans moster är nästan alltid bäst innan folk börjar göra cash på det.
Ja det är helt klart en stor faktor. Sedan är det personkemin som inte riktigt verkar stämma mellan damerna, särskilt mellan Emma och Mia. Utöver det så är det säkert nyhetens behag som har dalat också. Spännande och kul att starta upp något nytt, sedan blir det vardag och tristess. Det är så att säga sliddjurets själva essens. 😁
Citera
2020-09-03, 14:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja det är helt klart en stor faktor. Sedan är det personkemin som inte riktigt verkar stämma mellan damerna, särskilt mellan Emma och Mia. Utöver det så är det säkert nyhetens behag som har dalat också. Spännande och kul att starta upp något nytt, sedan blir det vardag och tristess. Det är så att säga sliddjurets själva essens. 😁
Dom kanske upptäckte att det var lite som ett vanligt jobb och "vara skön b rud" är bara en liten del av det hela.

But fear not! Jag filar på min podds upplägg. Måste redan nu flagga för att det nog kommer vara ont om saker att asgarva åt och alla förslag på innehåll mottas tacksamt via PM.
Citera
2020-09-03, 16:59
Medlem
Funderade på en grej här bara. Jag har ett enormt jävla problem som jag tänkte ta upp i forumet och få hjälp med. Men i och med att Flashback Forever har blivit så satans stort så drar jag mig lite för det. Jag gillar anonymiteten här och den naggas lite i kanten när deras utvalda inlägg läses upp för massan.
Bor i en ganska liten stad och är lite halvskraj för att det spåras till mig.
Visst, det går att kolla Flashback med och grotta ner sig i vem det kan vara men skillnaden är ju enorm på vem som läser vs vem som hör det kacklandes av trion och sen sprids vidare på nån jävla parmiddag och vidare till arbetet osv.

Hur ser ni på det? Dom kanske inte tar upp prylar som hot och bedrövelse men fan. Det känns inte lika säkert som förr i tiden.
Citera
2020-09-03, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom kanske upptäckte att det var lite som ett vanligt jobb och "vara skön b rud" är bara en liten del av det hela.

But fear not! Jag filar på min podds upplägg. Måste redan nu flagga för att det nog kommer vara ont om saker att asgarva åt och alla förslag på innehåll mottas tacksamt via PM.
Ja så var det säkert! De borde göra mer research och tänka på att varje 'prata' måste passa deras personlighet, mindre skrivet tal och mer spontant. Det var väl lite anledningen till att jag tyckte att de skulle dricka öl i podden.

Kul att höra att du satt igång! 🙂
Citat:
Ursprungligen postat av LobsterRob
Funderade på en grej här bara. Jag har ett enormt jävla problem som jag tänkte ta upp i forumet och få hjälp med. Men i och med att Flashback Forever har blivit så satans stort så drar jag mig lite för det. Jag gillar anonymiteten här och den naggas lite i kanten när deras utvalda inlägg läses upp för massan.
Bor i en ganska liten stad och är lite halvskraj för att det spåras till mig.
Visst, det går att kolla Flashback med och grotta ner sig i vem det kan vara men skillnaden är ju enorm på vem som läser vs vem som hör det kacklandes av trion och sen sprids vidare på nån jävla parmiddag och vidare till arbetet osv.

Hur ser ni på det? Dom kanske inte tar upp prylar som hot och bedrövelse men fan. Det känns inte lika säkert som förr i tiden.
Välkommen till Flashback!

Podden gör ju inget som inte någon annan kan göra när det gäller 1.06, spekulera kan ju folk alltid göra på andra plattformar. Du får ändra detaljerna och avpersonifiera så gott du kan. Eller gör om det till en liknelse eller en principfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in