2020-09-02, 15:24
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Hjälp mig..

Har IPTV på två TV. Den ena fungerar alla kanaler bra på, även FHD på viasat sport kanalerna. Men på min andra TV fungerar inte viasatsport kanalerna (FHD) knappt alls?!

Alla andra FHD kanaler flyter bra, men just viasats fhd kanaler fryser,laggar och framför allt spelas upp i vad som ser ut dubbel hastighet?!

Någon som har nån bra lösning. Använder Nvidia Shield på den som fungerar bra och Xiaomi Mi Box S på den där viasats fhd inte fungerar.

Har du samma leverantör på båda boxarna? Låter skumt att alla andra FHD funkar, men inte Viasat sportkanaler. Har du aktiverat automatic frame rate? Till och med Mi TV stick spelar upp dom kanalerna utan problem. Och den är svagare än Mi Box.
2020-09-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm
Japp. Så måste det vara..

Provade nu att byta plats på boxarna och då blir det precis likadant på andra tvn. Xiaomi boxen laggar alltså på andra tvn med.

Blir att köpa en till shield då, om det inte är någon inställning som är fel..

Vilken app använder du för att spela upp iptv med på dina boxar?
2020-09-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har du samma leverantör på båda boxarna? Låter skumt att alla andra FHD funkar, men inte Viasat sportkanaler. Har du aktiverat automatic frame rate? Till och med Mi TV stick spelar upp dom kanalerna utan problem. Och den är svagare än Mi Box.
Jag kör Xiaomi Mi Box S i sovrummet kör trådlöst aldrig lagg Fhd kanaler rullar på utan problem.
2020-09-02, 20:04
Medlem
Någon som kan förklara för mig hur jag ska göra nu? Jag har en box (TViP-S 605 4K) med ett abonnemang som snart går ut. Den leverantör jag köpt av tidigare verkar ha försvunnit. Hur får jag bort honom från min box? Alltså i vanliga fall måste väl leverantören ta bort min macadress från sin panel om jag ska kunna byta. Men nu är han ju försvunnen. Kan jag göra det själv på något sätt?
Tack
2020-09-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no9nicke
Någon som kan förklara för mig hur jag ska göra nu? Jag har en box (TViP-S 605 4K) med ett abonnemang som snart går ut. Den leverantör jag köpt av tidigare verkar ha försvunnit. Hur får jag bort honom från min box? Alltså i vanliga fall måste väl leverantören ta bort min macadress från sin panel om jag ska kunna byta. Men nu är han ju försvunnen. Kan jag göra det själv på något sätt?
Tack
Beror ju på om du ska skaffa nytt abonnemang hos samma leverantör fast från en annan återförsäljare.
Ligger Mac adressen kvar då så kan den nya säljaren inte lägga upp den. Då får den säljaren be supporten plocka bort den från systemet innan han kan lägga upp den igen. 👍🏻
2020-09-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Beror ju på om du ska skaffa nytt abonnemang hos samma leverantör fast från en annan återförsäljare.
Ligger Mac adressen kvar då så kan den nya säljaren inte lägga upp den. Då får den säljaren be supporten plocka bort den från systemet innan han kan lägga upp den igen. 👍🏻

Aha. Så är det typ supporten hos nordic1 då som kan plocka bort den? Min säljare är helt försvunnen...
2020-09-03, 01:15
Medlem
Citat:
Aha. Så är det typ supporten hos nordic1 då som kan plocka bort den? Min säljare är helt försvunnen...
Men den supporten kommer inga vanliga kunder åt. Bara återförsäljare som har tillgång till den.
2020-09-03, 03:09
Medlem
TViP-S 605 4K.
Läste om problemet med Mac adressen.
Så det går inte lägga in flera playlister på på en TViP-S 605 4K.
Med tanke på problemet han har.
Nvidia shield nyttjar man ju en app som jag då Extreme iptv pro.
Varvid jag kan lägga in flera lister.
Eller byta Mac adress i appen.

Sen går det att använda denna http://iptvextreme.eu/
2020-09-03, 03:38
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
TViP-S 605 4K.

Testa Tivimate appen. Den har gått om Iptv Extreme i mitt tycke.
2020-09-03, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
TViP-S 605 4K.

Inte från samma leverantör.
Det var ju det hans problem handlade om, då hans säljare hade försvunnit.
Boxens Mac adress är ju redan upptagen i deras panel då.
2020-09-03, 09:03
Medlem
Citat:
Tack
Har du ingen bild så kontakta en annan återförsäljare från samma leverantör och be om dennes portaladress. Använder du den kommer du få bild. Som tack för hjälpen så köp av honom nästa gång. Låsningen vad gäller Mac adressen försvinner vad jag vet när abonnemanget upphör. Lycka till!
2020-09-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxidus
Har du ingen bild så kontakta en annan återförsäljare från samma leverantör och be om dennes portaladress. Använder du den kommer du få bild. Som tack för hjälpen så köp av honom nästa gång. Låsningen vad gäller Mac adressen försvinner vad jag vet när abonnemanget upphör. Lycka till!

Tack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in