2020-09-01, 23:41
Medlem
TheRubixCubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Någon som använder SVT Play appen via sin Formuler Z8? Går ju inte att navigera i menyerna fullt up, vare sig man använder sig av pilarna eller "Cursor"-läget. Samma med Netflix appen. Hur fixar man det problemet?

Du laddar enbart hem apparna från Formuler's egna market och skiter i att uppdatera dom. Finns även en del roligt på Aptoide för att komma till bukt med problemet. Jag använder enbart Z Market och Aptoide finns att ladda ner där och den kan du sedan använda. Jag kör inte ens inloggad på google då play store känns useless för ändamålet.
2020-09-02, 00:12
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRubixCube
Du laddar enbart hem apparna från Formuler's egna market och skiter i att uppdatera dom. Finns även en del roligt på Aptoide för att komma till bukt med problemet. Jag använder enbart Z Market och Aptoide finns att ladda ner där och den kan du sedan använda. Jag kör inte ens inloggad på google då play store känns useless för ändamålet.
Tackar, funkar prima nu!
2020-09-02, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Tackar, funkar prima nu!

Kör du appen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tv.remote

Så kan du använda mobilen som fjärr och därmed slippa skriva in bokstäver med originalfjärren.
Smidigt att kunna kopiera och klistra in portaladressen tex.

Appen finns till iPhone också.
2020-09-02, 03:41
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Kör du appen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.tv.remote

Så kan du använda mobilen som fjärr och därmed slippa skriva in bokstäver med originalfjärren.
Smidigt att kunna kopiera och klistra in portaladressen tex.

Appen finns till iPhone också.
Okej det är smidigt det, tack för infon!
2020-09-02, 11:28
Medlem
planeraDs avatar
Har kört "snabb" IPTV i tre år och tycker det funkar bra men har använt en anslutning med flera användare och dom andra kollar mycket på jugge kanaler som funkat sådär senaste året.

Nån som vet om de är värt o byta leverantör, tänker på dom andra stora leverantörerna som man kan hitta relativt enkelt genom Google. De som tittas på är mest swe/UK/jugge vanliga kanaler och olika sport(fotboll) kanaler.
2020-09-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av planeraD
Har kört "snabb" IPTV i tre år och tycker det funkar bra men har använt en anslutning med flera användare och dom andra kollar mycket på jugge kanaler som funkat sådär senaste året.

Nån som vet om de är värt o byta leverantör, tänker på dom andra stora leverantörerna som man kan hitta relativt enkelt genom Google. De som tittas på är mest swe/UK/jugge vanliga kanaler och olika sport(fotboll) kanaler.

Ta ett test hos de andra leverantörerna så du kan jämföra utbudet.
2020-09-02, 12:45
Medlem
Hjälp mig..

Har IPTV på två TV. Den ena fungerar alla kanaler bra på, även FHD på viasat sport kanalerna. Men på min andra TV fungerar inte viasatsport kanalerna (FHD) knappt alls?!

Alla andra FHD kanaler flyter bra, men just viasats fhd kanaler fryser,laggar och framför allt spelas upp i vad som ser ut dubbel hastighet?!

Någon som har nån bra lösning. Använder Nvidia Shield på den som fungerar bra och Xiaomi Mi Box S på den där viasats fhd inte fungerar.
2020-09-02, 12:58
Medlem
Troligtvist är boxen från xiaomi lite klen
2020-09-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Troligtvist är boxen från xiaomi lite klen

Japp. Så måste det vara..

Provade nu att byta plats på boxarna och då blir det precis likadant på andra tvn. Xiaomi boxen laggar alltså på andra tvn med.

Blir att köpa en till shield då, om det inte är någon inställning som är fel..
2020-09-02, 14:41
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitorm

Provade nu att byta plats på boxarna och då blir det precis likadant på andra tvn. Xiaomi boxen laggar alltså på andra tvn med.

Jag hade förut en Mibox men den fick åka tillbaka till butiken. Aldrig mer.
2020-09-02, 14:52
Medlem
Citat:

Kommer du använda den enbart till iptv?
Kör på en Formuler Z8 då istället.
2020-09-02, 15:04
Medlem
Citat:

Bra val

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in