2020-08-31, 20:44
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Tvåa på listan är den 21-årige fransmannen Brian Ochoiski, även han lär få spela en hel del på touren i vinter.
En fransman kul, någon som sett honom spela?
Citera
2020-08-31, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
En fransman kul, någon som sett honom spela?
Nej. Men det finns matcher från amatör/juniormästerskap på Youtube där han deltar om du är tillräckligt intresserad. Han har iaf hamnat i Higgins grupp i Championship Leauge...

Jag vet att hans far har deltagit i pro-am-turneringar i Europa, så antar att han har börjat spela snooker rätt tidigt.
Citera
2020-08-31, 23:17
Medlem
Imo var iaf Hendry, en bättre spelare än Higgins. Förvånansvärt, att O'Sullivan fick vänta så länge som tills 2001, till han van VM, egentligen. Men ja, en fantastiskt bra spelare ändå, förstås. Ray Reardon, är kanske tyvärr lite svår att bedöma, spelade för ett så pass tag sen, som gör det svårt att bedöma, iom att det inte finns så mycket videor, från hans karriär
Citera
2020-09-02, 06:27
Medlem
World Snooker Tour: Stephen Hendry awarded invitational tour card for next two seasons.

Jimmy White, Ken Doherty and James Wattana have also been awarded invitational tour cards.

https://www.bbc.com/sport/snooker/53987001
Citera
2020-09-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand
World Snooker Tour: Stephen Hendry awarded invitational tour card for next two seasons.

Jimmy White, Ken Doherty and James Wattana have also been awarded invitational tour cards.

Att Stephen Hendry skulle göra comeback efter åtta år hade jag aldrig kunnat tro.

Helt sjukt.
Citera
2020-09-02, 08:52
Medlem
Hmmm, förvånar mig, men vad vet jag iofs... Nya Zeeland har haft ytterst få kända spelare öht.. Dene O'Kane kanske inte har någon lust att ställa upp iofs, på touren igen. Men vad vet jag. Australien har haft klart fler spelare t.ex. Sydafrika o Kanada har tyvärr försvunnit helt från snookerkarten, sen längre iofs.. Alain Robideaux vad väl den siste rätt så bra kanadensaren, men det var ju ett tag sen.

Haha) Vem vet varför USA inte är bättre i snooker.... En mycket speciell sport, men trevlig. Absolut. Eller Filippinerna, som är rätt bra i pool.
Senast redigerad av bushmostevil 2020-09-02 kl. 09:02.
Citera
2020-09-02, 09:14
Moderator
Hjv9s avatar
Ojoj, Senior-VM gav visst mersmak

Tja, lite oreda kan han kanske ställa till med.
Citera
2020-09-02, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ojoj, Senior-VM gav visst mersmak

Tja, lite oreda kan han kanske ställa till med.

Jaha? Synd också att Indonesien t.ex inte är bättre i sport rent allmänt.. Men Brasilien har ju iaf, flera snookerspelare.
Citera
2020-09-02, 10:50
Medlem
Hendry sände live på Instagram sent igår kväll och svarade på frågor. https://www.instagram.com/p/CEnEBdSlNLc/

40 ganska långa minuter, men några intressanta saker sades iaf:

Hearn erbjöd honom ett wild card när de spelade golf häromveckan. "Why not?"

Ett mål är att kvalificera sig för VM i The Crucible igen.

Hendry ser det inte som en "full comeback", och tror att UK eventuellt kan bli hans första turnering.

Överlag rätt uppenbart att han ser det som en stor utmaning att försöka hitta glädjen i att spela snooker även om han inte kommer spela så bra som han skulle vilja.
Citera
2020-09-02, 11:54
Medlem
Neofytens avatar
Kul att se lite mer av gubben Hendry!
Citera
2020-09-02, 12:32
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamarcand

Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Att Stephen Hendry skulle göra comeback efter åtta år hade jag aldrig kunnat tro.

Helt sjukt.

Dåliga nyheter, skulle jag spontant vilja säga. Han har verkligen ingenting på touren att göra. Han har ju knappt ens på seniortouren att göra. Visst gjorde han någon enstaka bra match under senior-VM, men att därifrån gå tillbaka till den ordinarie touren känns närmast bisarrt. Ett PR-trick från Barry Hearn förstås. Lite som när Björn Borg skulle göra comeback - också efter åtta års frånvaro. Alla var otroligt förväntansfulla, men ganska snabbt svalnade intresset när man såg att det var en gammal relik som spelade med utrustning från medeltiden. Snart gör väl Steve Davis comeback också.
Citera
2020-09-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Dåliga nyheter, skulle jag spontant vilja säga. Han har verkligen ingenting på touren att göra. Han har ju knappt ens på seniortouren att göra. Visst gjorde han någon enstaka bra match under senior-VM, men att därifrån gå tillbaka till den ordinarie touren känns närmast bisarrt. Ett PR-trick från Barry Hearn förstås. Lite som när Björn Borg skulle göra comeback - också efter åtta års frånvaro. Alla var otroligt förväntansfulla, men ganska snabbt svalnade intresset när man såg att det var en gammal relik som spelade med utrustning från medeltiden. Snart gör väl Steve Davis comeback också.
Jag vet inte vad jag ska tycka. Under senior-VM skrev jag något i stil med att "det hade varit kul med Hendry (en gång) i CoC, men knappast trevligt för någon om han spelar heltid på touren igen." Så jag är kluven. Han säger själv att han inte har några förväntningar resultatmässigt, men i Instagramklippet jag länkade till tidigare framkommer det att han kan avbryta comebacken omedelbart om han inte vinner matcher på touren. Personligen har jag svårt att tänka mig att Hendry skulle accepterat denna inbjudan om han inte själv tror på att han kan stöka till det lite, men frågan är om han själv kan göra den bedömningen?

Samtidigt tycker jag inte det är ett dugg pinsamt om Hendry inte levererar överhuvudtaget. Jag förväntar mig inget, men blir gärna positivt överraskad. Enligt mig finns det inte heller något sportsligt kontroversiellt i att han får ett wildcard, med tanke på att White, Doherty och Wattana(!) fått/får sådana.

___

Steve Davis ja. Han deltar inte i seniorturneringarna eftersom han inte vill träna eller tävla aktivt längre, men vem vet vad Hearn kan hitta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in